En tiedä tunnistaako joku itsensä mutta meillä kävi kerran asiakkaana muissa asioissa eräs foorumilainen joka oli onnistuneesti korjannut muutaman mittariston mutta totesi ettei korjaa enää yhtään vaikka joku maksaisi miljoonan.
No minähän se! Paitsi että korjasin kaverin mittariston vielä tuonkin jälkeen ihan kaljalaatikon hinnalla!
Luulen että meidän korjaus tekniikoissa ei suuria eroja ole
Olen valitettavasti joutunut näkemään "jonkun" korjausjäljen muutamia kertoja liian läheltä jonka takia en voi olla ihan täysin samaa mieltä kanssasi... Mutta ei siitä sen enempää, pysyn kannassani.
Originally Posted by WSE1: Korjaustekniikan epäilisin suurimmalla osalla joilla korjaus toimivaksi ja sellaisena pysyväksi onnistuu olevan likimain samakaltainen, toki joitakin oikoteitä kuten ruuvien porausta olisi mahdollisuus käyttää mutta itse en sellaisia tekniikoita oikein hyväksy. Sanottakoon vielä kaikille omatoimikorjaajille että mikään kontaktisprayn tai lämmön kanssa leikkiminen tai painolevyn/täytteen lisääminen ei tee mittaristosta pitkäaikaisesti toimivaa, joten jollei homma onnistu muutoin niin jättäkää nämä kiitos suosiolla tekemättä. Näytön ja piirilevyn välinen kontaktiliuska ja piirilevyn pinnat tulee puhdistaa ja kohdistaa uudelleen tai uusia samalla vaihtaen tai joskus kääntäen painopalat ja korjaten kierteet näytön ruuveille. Vanhaa liuskaa käyttäen kontaktin saaminen ei ole aina mahdollista, tai voi toki olla mutta joissakin tapauksissa se on suuren työn takana ja vaatii paljon kärsivällisyyttä. Tähän pisteeseen oikeaoppisesti (=niin ettei mittaristoon jää jälkiä tai toimintahäiriöitä korjauksen vuoksi) pääsemiseksi täytyy kuitenkin purkaa mittaristo kokonaan ja tässä vaiheessa, varsinkin mm. neulojen irroituksessa (niitä ei sitten tässä tapauksessa pidä vetää ulos!) voi tietämätömyydellä tai harjaantumattomuudella saada suurtakin vahinkoa mittaristolle aikaiseksi joten ei ole suositeltavaa ryhtyä hommaan ilman kokemusta, sopivia erikoistyökaluja ja kattavaa ohjeistusta. Muutoinkin koko työ onnistuakseen vaatii suurta huolellisuutta ja pitkää pinnaa ainakin... En tiedä tunnistaako joku itsensä mutta meillä kävi kerran asiakkaana muissa asioissa eräs foorumilainen joka oli onnistuneesti korjannut muutaman mittariston mutta totesi ettei korjaa enää yhtään vaikka joku maksaisi miljoonan.
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Olen valitettavasti joutunut näkemään "jonkun" korjausjäljen muutamia kertoja liian läheltä jonka takia en voi olla ihan täysin samaa mieltä kanssasi... Mutta ei siitä sen enempää, pysyn kannassani
Samoin... Korjaajia on monenlaisia...
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Meinaatko jotta 170e:n korjaus on aina parempi 100e korjaus? :think
Kiinnostas tietää kun toi oma mittaristo kaipaa remonttia ja haluaisin sen kerralla kuntoon. Saako sulta kuitin tosta työstä? :think
Meinaatko jotta 170e:n korjaus on aina parempi 100e korjaus? :think
Kiinnostas tietää kun toi oma mittaristo kaipaa remonttia ja haluaisin sen kerralla kuntoon. Saako sulta kuitin tosta työstä? :think
Nyt alkaa menemään jo väittelyksi.. En halua alkaa vääntämään rautalangasta koska sitten tämä menisi jo myös vittuiluksi.
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Nyt alkaa menemään jo väittelyksi.. En halua alkaa vääntämään rautalangasta koska sitten tämä menisi jo myös vittuiluksi.
Miten ihmeessä voi mennä vittuiluksi jos asiallisesti esittää kysymyksiä koskien ko. korjaustoimenpiteen toimivuudesta ja hinnasta? :think
Vastasit tohon Dunkyn 100e:n hintaa kommentilla "Halvalla hyvää", joten mua ja varmasti muitakin kiinnostaa kuulla jotain perusteita miksi tuo on liian halpaa ollakseen hyvää?
Käytännön vinkki kaikille korjausta opetteleville: ostakaa rikkinäinen mittaristo ja korjatkaa se ensin, sitten vasta oman kimppuun!
Eli WDS:stä katsoen virtaa mittarille pöydällä jotta näkee mistä tulee valot. Sitten vaan viisareita irroittamaan erehdyksen ja opetuksen kautta! Kalvon irroitus ja uuden kiinnitys on helppoa tuon jälkeen. Ei se vaikeaa ole, mutta jos menee pieleen niin foorumilta löytyy osaajia eli korjaajia!
Mistä täällä nyt oikein tapellaan? Eikö tämä ole hemmetin hienoa, että meillä on tarjolla ongelman korjaamiseen näin monta hyvää vaihtoehtoa, jotka kaikki ovat hinnaltaan murto-osa marmoritiskin tarjoamaan uuten mittaristoon verrattuna. Ei kai me eletä suunnitelmataloudessa? Jokainen vie mittaristonsa korjattavaksi sinne, missä kokee saavansa rahalleen parhaan vastikkeen huomioiden laadun ja mahdollisesti korjausaikataulun. Jos joku tarvii hommasta ehdottomasti kuitin yrityksen vähennyksiin, käyttää varmaan sellaista palvelua, josta kyseisen lapun saa. Ei meidän ainakaan näin pienessä maassa kannata alkaa tällaisesta asiasta mitään asemasotaa ja polkumyyntiä käymään.
Last edited by Clavurion; 01-08-2009, 22:17.
Reason: typoja
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Mistä täällä nyt oikein tapellaan? Eikö tämä ole hemmetin hienoa, että meillä on tarjolla ongelman korjaamiseen näin monta hyvää vaihtoehtoa, jotka kaikki ovat hinnaltaan murto-osa marmoritiskin tarjoamaan uuten mittaristoon verrattuna. Ei kai me eletä suunnitelmataloudessa? jokainen vie mittaristonsa korjattavaksi sinne, missä kokee saavansa rahalleen parhaan vastikkeen huomioiden laadun ja mahdollisesti korjausaikataulun. Jos joku tarvii hommasta ehdottomasti kuitin yrityksen vähennyksiin, käyttää varmaan sellaista palvelua, jotka kyseisen lapun saa. Ei meidän ainakaan näin pienessä maassa kannata alkaa tällaisesta asiasta mitään asemasotaa ja polkumyyntiä käymään.
Samaa mieltä. Mutta jos selvästi vihjataan että "joku" tekee halvalla paskaa niin perustelut on tultava
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Mutta jos selvästi vihjataan että "joku" tekee halvalla paskaa niin perustelut on tultava
Mistäs minä tiedän, miten sinä pikselikorjauksia nykyään teet. Aiemmin olet kuitenkin antanut ymmärtää, että teet homman poraustekniikalla ilman mittarineulojen irrotusta. Ainakin itse pidän tätä puoskarointina.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Miten ihmeessä voi mennä vittuiluksi jos asiallisesti esittää kysymyksiä koskien ko. korjaustoimenpiteen toimivuudesta ja hinnasta? :think
Mä en välttämättä haluaisi otta kantaa muiden työnjälkeen, niin kuin sanoin jokainen tekee tyylillään. Mikäli mä alkaisin arvostelemaan muita niin sen voisi jopa hitaampikin savolainen käsittää vittuiluna. Toivottavasti ymmärsit jo.
Vastasit tohon Dunkyn 100e:n hintaa kommentilla "Halvalla hyvää", joten mua ja varmasti muitakin kiinnostaa kuulla jotain perusteita miksi tuo on liian halpaa ollakseen hyvää?
Missä kohtaa sanoin että tuo on "liian halpaa ollakseen hyvää"? Ehkäpä mun mielestä halpa vaan on parasta.
Mjaaa että tällaseks meni tää... Ja mähän oon aina tarjonnu suihinoton kaupan päälle siihen kalliiseen remonttiin tai vaihtoehtoisesti fist fucking karkeat kumikinttaat kädessä..
Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
E61 530d M-sport -08
E39 528i Touring -97
Mikäli mä alkaisin arvostelemaan muita niin sen voisi jopa hitaampikin savolainen käsittää vittuiluna. Toivottavasti ymmärsit jo.
Missä kohtaa sanoin että tuo on "liian halpaa ollakseen hyvää"? Ehkäpä mun mielestä halpa vaan on parasta.
:think :think
En oo "savolainen" joten en ymmärrä onneks tota sun kommentia vittuiluna.
Ainut asia mitä oon tässä ajanu takaa on se, että onko 170€:n pikselinkorjaus jotenki parempi kuin se 100€ korjaus? Vai eikö se oo..?
Comment