Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 mittariston pikselien katoaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samppasika
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 769
    • Kempele

    #91
    Originally posted by Rahu
    Tuossa pari kuvaa taas miten käy kun repii sen kelmun irti, näyttäis että siinä ei ole juuri ollenkaan kontakti pintoja jäljellä, vai mitä olette mieltä?
    Hallelujaa. Tuossa on vielä se mahdollisuus, että hioo muovin pois siitä kalvosta metalli kontaktien päältä ja laittaa kiinni samaan kohtaan missä olikin. Tuossa piirilevyllähän tulee nuo foliot jonkin verran yli tuosta kiinnityskohdasta ja saattais saada siihen kiinni!!

    EDIT: se puristus ei kyllä sitten satu kohilleen.. Entä jos vähän lyhentäis kalvoa ja hios sen metallin esille??? Ja hiois sen piirilevyn kontaktit puhtaiksi vanhasta paskasta...

    sitten puhtaisiin piirilevyn folioihin tipat tinaa ja alapuolelta puhtaaksi (metalli esiin) hiottu kalvo päälle ja kolvilla lämmitys kalvon toiselta puolelta > kiinni??

    No nyt meen nukkuun...
    Last edited by Samppasika; 20-02-2005, 21:27.
    Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
    E61 530d M-sport -08
    E39 528i Touring -97

    Yhteydenotot: [email protected] !!

    Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #92
      Niin, mitenköhän sen muovin sais pois siitä kontaktien päältä ja mistäköhän sais tollasta liimaa mitä tossa oli käytetty?

      Oon kyllä milteipä varma että vika on siinä piirilevyn päässä koska kun vertaa noita liimauksia molemmissa päissä niin näyttä 100 kertaa paremmalta tuo näytön liimaus.

      Et sä samppa vielä nukkumaan mene!!
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • KFZ-Koenig
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2900

        #93
        Jossain foorumilla oli juttua pikaliiman ja grafiittijauheen sekotuksesta. Grafiittijauhe jeesais, ettei mee kontaktit oikariin. Jotain valmista ainettakin on tarjolla elektroniikkaliikkeissä, mutta todella kallista kuulemma ja purkki kuivuu hetkessä, jos sitä ei käytä heti.
        Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

        Comment

        • Samppasika
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 769
          • Kempele

          #94
          Originally posted by Rahu
          Niin, mitenköhän sen muovin sais pois siitä kontaktien päältä ja mistäköhän sais tollasta liimaa mitä tossa oli käytetty?

          Oon kyllä milteipä varma että vika on siinä piirilevyn päässä koska kun vertaa noita liimauksia molemmissa päissä niin näyttä 100 kertaa paremmalta tuo näytön liimaus.

          Et sä samppa vielä nukkumaan mene!!
          En nii.. Hiomapaperia, tinaa, kolvi...

          Eiku pakko mennä... aamulla klo 4:45 UP.. Vitun eka amuvuoro.. Aina pahin..
          Last edited by Samppasika; 20-02-2005, 21:31.
          Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
          E61 530d M-sport -08
          E39 528i Touring -97

          Yhteydenotot: [email protected] !!

          Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #95
            Aika toivottomalta näyttää... Tuo muovin raidoitus ei kestä hiontaa tms, piirilevyn kontaktejakaan ei kannata hioa (paljastuu kupari alta) tai tinata koska sitten ne hapettuu todella nopeasti kultaan verrattuna. Vanhan liiman saa varmaan jollain liuottimella pois mutta miten sen saisi pois niin ettei muovi sula on toinen juttu. Jos se onnistuisi voisi korjaus sittenkin onnistua: liima pois, muovifolio irti, puhdistus ja liimaus takaisin. Mutta siinä tietysti onkin joku kuumaliima tai sulatus jolla se on alunperin painettu kiinni.

            Miten LCD:ssä olevat kontaktit sijoittuu piirilevyn kontakteihin nähden? Voisiko siihen väliin viritellä tuollaisen seeprakumin vai onko ne ihan eri kohdissa tai leveydellä?
            E39 528iA

            Comment

            • KFZ-Koenig
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2900

              #96
              Olisiko liian helppo ratkaisu jos liimaisi sen punaisen kumin päälle leveemmän n. 1mm paksun kumisiivun (vihreenä kuvassa), jolloin se painaisi noita kontakteja koko matkalta. Nyt näyttää ainakin kuvien perusteella siltä, että se kumi painaisi vain tuolta liimatulta kohdalta.
              Last edited by KFZ-Koenig; 20-02-2005, 23:36.
              Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

              Comment

              • Rahu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 6464
                • Tuusula

                #97
                TJJ:Piirilevyn kontaktit ei ole ongelma vaan tuo kelmun kontaktit mitkä näyttää epilyttävältä, liimat sain helposti pois emännän kynsilakanpoistoaineella, juottohomma on kanssa poissuljettu koska eihän paperiin pysty juottamaan? Seeprakumikin on täysin poissuljettu koska pinnat on aivan eripuolilla pintoja.

                KFZ:Idea on varmasti hyvä ja oikeakin mutta itse laitan kyllä tuon kumin alle jonkun ohuen biitin jotain esim. muovia kun tässä vaiheessa ne kosketuspinnat tuossa kelmussa on näyttäneet menevän poikki eli pitäisi yrittää painaa nyt niistä ehjistä kohdista.

                Eli ainoa ongelma on nyt enään se että mikä on se aine millä se on/oli liimattu kiinni??? Ja oikeastaan sekin että tuo kelmun kontaktipinta näyttäis olevan jotenkin paperissa eli ei siinä pinnalla niin kuin piirilevyssä, eli saako se siitä paperista jotenkin kontaktin???

                Tässä on nyt teidän osaltanne kyllä ongelma ratkaistu siinä mielessä että teidän ei tarvi mielestäni repiä sitä kelmua irti siitä piirilevystä vaan laittaa ainoastaan esim. kontakti sprayta ja laittaa niiden kumipintojen alle jotain mikä vähän kohottaisi niitä jolloinka se painaisi kovempaa kosketuspintoja toisiinsa, eli näin se on ainakin teoriassa korjattu!

                Itselläni on kuitenkin sen verran mennyt oma lehmä ojaan että haluaisin vaihtaa tuon näyttö osan omaan mittaristooni koska omassani on pieni "naarmu" siinä näytössä joten sen takia innokas ottamaan neuvoja vastaan sen liiman/kalvon kontaktipinnan suhteen mistä tuossa ylempänä jo kirjoitinkin.

                Tuossa vielä muutama kuva tuosta kalvon kontakti pinnasta
                BMW Service
                P.o4oo925441
                [email protected]
                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                Comment

                • KFZ-Koenig
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2900

                  #98
                  Kysäse Rahu jostain elektroniikkaliikkeestä mitä se kallis aine on josta jo mainitsin. Juttelin yhden kodinelektroniikkakorjaajan kanssa ja se mainitsi käyttäneensä tuota samaa ainetta tollaseen liitokseen. Ikävä kyllä ei muistanut sekään aineen nimeä.

                  VDO:ltakin voisi saada lisätietoa, varsinkin jos soittaisi sinne suoraan.
                  Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #99
                    Katsopa tuota Stabilant 22A tuotetta, voisiko se olla muoviliuskan korjaukseen sopiva ihmeaine?
                    E39 528iA

                    Comment

                    • KFZ-Koenig
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 2900

                      Tuo näyttäis todella lupaavalta ja on oikeen BMW Warranty -kamaa. Saattaa olla just sitä mistä kuulin juttuu
                      Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                      Comment

                      • Samppasika
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2004
                        • 769
                        • Kempele

                        Jos tuon kelmun sais liuotettua ehjänä irti sillä kynsilakan poistoaineella /asetonilla, niin enää jäis ongelmaksi uudestaan kiinnittäminen.. Jos sekin onnistuu tuolla ihme aineella, niin
                        En oikein vieläkään hokannu, miksi niitä ei vois juottaa kiinni levyyn niitä johteita. Onko ne jotain alumiinipaperia muovin sisässä vai??
                        Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                        E61 530d M-sport -08
                        E39 528i Touring -97

                        Yhteydenotot: [email protected] !!

                        Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          Ei ne ole alumiinia vaan ohuen maalin tapaista, aika samanlaista kuin takaikkunan lämmittimen langat. Niitä voisi kokeilla korjata tuollaisellakin korjausmaalilla mutta vakio hopeamaali ei taida kestää taivutusta eikä pysy muovissa. Kauko-ohjaimiin on myös vastaavaa maalia, se voisi toimia (mikäli sen johtavuus on kunnollinen). Se on tarkoitetttu kauko-ohjaimien kuminappuloiden korjaamiseen, nappuloiden päissä on johtava aine joka sitten vanhemmiten kuluu. Juottaminen siis on täysin mahdoton ratkaisu, se muovi sulaa heti eikä tina edes tartu tuohon. Kokemukseni eivät kuitenkaan ole BMW:n mittareista vaan muutamasta kauko-ohjaimesta joissa oli samanlainen muoviliuska...
                          E39 528iA

                          Comment

                          • KFZ-Koenig
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 2900

                            Riittääkö tuossa kelmussa pituus, jos siitä leikkaa kulahtaneen osan pois ja liimaa sen sitten hieman "pidemmälle" tuolla ihmeaineella?
                            Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                            Comment

                            • Samppasika
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2004
                              • 769
                              • Kempele

                              Originally posted by TJJ
                              Ei ne ole alumiinia vaan ohuen maalin tapaista, aika samanlaista kuin takaikkunan lämmittimen langat. Niitä voisi kokeilla korjata tuollaisellakin korjausmaalilla mutta vakio hopeamaali ei taida kestää taivutusta eikä pysy muovissa. Kauko-ohjaimiin on myös vastaavaa maalia, se voisi toimia (mikäli sen johtavuus on kunnollinen). Se on tarkoitetttu kauko-ohjaimien kuminappuloiden korjaamiseen, nappuloiden päissä on johtava aine joka sitten vanhemmiten kuluu. Juottaminen siis on täysin mahdoton ratkaisu, se muovi sulaa heti eikä tina edes tartu tuohon. Kokemukseni eivät kuitenkaan ole BMW:n mittareista vaan muutamasta kauko-ohjaimesta joissa oli samanlainen muoviliuska...
                              Tuo kohta liuskasta, josta se maali on lähtenyt vex, ei taida joutua juurikaan taivuttelulle alttiiksi? Eli sehän voisi onnistua korjata sillä kauko ohjaimen korjaus aineella.. Mutta se kiinnitys piirilevyyn???
                              Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                              E61 530d M-sport -08
                              E39 528i Touring -97

                              Yhteydenotot: [email protected] !!

                              Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                              Comment

                              • jartsa02
                                BTCF Member
                                • Jun 2003
                                • 1131
                                • Helsinki

                                Toi Stabilant 22a ihmeaine on kylläkin eräänlainen kontakticleaneri vaan, ei sille kyllä mitään liimailla. Tossa BMW bullettimessakin vain puhutaan liittimien putsauksista.

                                Tossa yhen duunikaverin kanssa, joka korjailee meidän firmassa duunikseen mittalaitteita (yleismittareita jne.), mietittiin tota liimausta ja kaveri oli sitä mieltä että tollee poikittain ei tota liuskaa voi liimata millään johtavalla kamalla, koska se on välittömästi oikarissa toi LCD-näyttö siitä. Ton perusteella kelasi, että onkohan toi liimaus vain liuskan kiinnipitämiseen ja varsinainen kontaktin syntyy siitä josta vierestä painamalla kullatut tjsp. kontaktit yhteen niillä muovikuoriosilla ..
                                BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎