Originally posted by TJJ
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vanoksen, lambdan, MAFin ja perän vaikutus kiihtyvyyteen?
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by janke View PostSuosittelen tarkistamaan vanoksen solenoidit. Huomasin taas jälleen kerran omassa m52 motissa, kun otin solenoidin irti, niin taas se "tikku" oli jumissa. Hetken sitä puhdistelin ja ravistelin, niin alkoi liikkua ilman vastusta.:think Ja taas auto alkoi vetää pehmeästi ja tasaisesti. Tätä iloa ei riitä monta päivää, kun solenoidi jälleen jumiutuu.
Leave a comment:
-
-
Minä olen omassa vessassa käyttänyt joka öljynvaihdon yhteydessä STP tai muita vastaavia engine flusheja. Kaverin avensiksesta saatiin tuplakäsittelyllä männänrenkaat liikkeelle. Eipä nuo mitään minulla ainakaan ole särkeneet. E46 tuli käytettyä myös. Tekeehän noita monet merkkihuollotkin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostTäälläkin on tuntunut olevan vedot hyvin tallella nyt kylmillä säillä. Oli lähemmäs -20 pakkasta ja pitoa vaikka muille jakaa. Kivasti veti penkkiin, eikä luistonestokaan puuttunut peliin. Tosin eikös kylmempi imuilma mahdollista suuremman tehon, vai miten se nyt meni?
Janke, ettei vaan sun STP-hoonaus irrottanut jotakin, mikä tukkii vanossolenoidit? Ite en aio käyttää mitään puhdistusaineita, vaan vaihtaa vain öljyt ja kunnon suodattimen aina 10-15 tkm välein.
Leave a comment:
-
-
Täälläkin on tuntunut olevan vedot hyvin tallella nyt kylmillä säillä. Oli lähemmäs -20 pakkasta ja pitoa vaikka muille jakaa. Kivasti veti penkkiin, eikä luistonestokaan puuttunut peliin. Tosin eikös kylmempi imuilma mahdollista suuremman tehon, vai miten se nyt meni?
Janke, ettei vaan sun STP-hoonaus irrottanut jotakin, mikä tukkii vanossolenoidit? Ite en aio käyttää mitään puhdistusaineita, vaan vaihtaa vain öljyt ja kunnon suodattimen aina 10-15 tkm välein.
Leave a comment:
-
-
Suosittelen tarkistamaan vanoksen solenoidit. Huomasin taas jälleen kerran omassa m52 motissa, kun otin solenoidin irti, niin taas se "tikku" oli jumissa. Hetken sitä puhdistelin ja ravistelin, niin alkoi liikkua ilman vastusta.:think Ja taas auto alkoi vetää pehmeästi ja tasaisesti. Tätä iloa ei riitä monta päivää, kun solenoidi jälleen jumiutuu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostNyt kun on ollut viileämpää tuntuu vetoja olevan paremmin. Missä imuilman lämpöanturi on?
Ite putsasin tuon MAF cleanerilla ja sit joku hiekanjyvä meni väliin, ni ei meinannu mennä takasi.Last edited by mijuko; 05-01-2013, 19:01.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostImuilman lämpöön ja kosteuteen tuo "hurja teho" -ilmiö taitaa jotenkin liittyä ja lisäksi moottori pitää olla jo lämmin. Eli säätyyköhän silloin sytytys, vanos ja seossuhde juuri optimiin ja sitten mennään. Pitäisi vaan saada selville miten tuon saisi hämättyä aina päälle... Piti testailla vastusviritystä imuilman lämpöanturissa, mutta onpa jäänyt sekin tekemättä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostPerässä on osanumero (jos se tarra vaan on tallessa) tai sitten jos myyjä ilmoittaa mistä autosta osa on purettu (ja se on varma tieto). Osanumeroissakin pitää tosiaan nähdä se tarrasta eikä luottaa myyjän ilmoitukseen, hän kun on voinut katsoa sen netistä eikä itse tuotteesta. Sitten vaan katsoo ETK:sta onko osa sopiva. Tuosta näkee osanumeron (33 10 7 529 494) ja missä sitä on käytetty: http://bmwfans.info/parts/catalog/33107529494/
Eli varmaankin 525iA ja 530iA olisi yleisimmät. Tuo 520i on pienitehoisin auto jossa tuota on käytetty, joten ajattelin perän senkin takia olevan hyvässä kunnossa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostMä en tiedä onko mulla tätä samaa "hurja teho" -ilmiötä ikinä ollutkaan, mutta joskus aiemmin on ollut tuntemuksia että auto toimii välillä paremmin.
Imuilman lämpöön ja kosteuteen tuo "hurja teho" -ilmiö taitaa jotenkin liittyä ja lisäksi moottori pitää olla jo lämmin. Eli säätyyköhän silloin sytytys, vanos ja seossuhde juuri optimiin ja sitten mennään. Pitäisi vaan saada selville miten tuon saisi hämättyä aina päälle... Piti testailla vastusviritystä imuilman lämpöanturissa, mutta onpa jäänyt sekin tekemättä.
Leave a comment:
-
-
Sitä cleaneria kannattaa suihkia sitten pullo tolkulla. Siihen filmiin ikään kuin paistuu kaikki ilmasta tulevat mömmöt kiinni. Mutta missään nimessä ei kannata mennä filmiä hinkkaaman millään topseilla tai muulla vastaavalla. Se on nimittäin niin ohkaista,että pienikin painallus, niin räks!!!! Kokemusta löytyy
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Vanquish View PostJatkossa aion maffin puhdistaa 1x vuodessa kun on aika helppo toimenpide.
Kannattaa irroittaa sen ilmansuodatinkotelon ja 'resonaattorin' välinen ruuvi. Näin saa paljon lisää liikevaraa ja IMM:n saa välistä pois helpommin ilman että koko suodatinkoteloa tarvitsee irroittaa lainkaan.
Takaisin paikalleen laitettaessa taas pitää vaan olla tarkka ettei se iso O-rengastiiviste joka on siinä suodatinkotelon puoleisessa aukossa mene pois paikoiltaan. Näin tuntuu käyvän helposti varsinkin jos IMM:n asennuksessa joutuu käyttäämään forssia.
Tosin nämä ilmavuodot ennen IMM:ää ei vaikuta juurikaan käyntiin verrattuna IMM:n ja kaasuläppäkotelon välisiin vuotoihin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostMAF:ille en ole ikinä tehnyt mitään, jotkuthan kertoo että puhdistaminen olisi parantanut kulkua. Pitäiskö uskaltaa kokeilla? Toihan olis kuitenkin helpoimpia hommia niistä mitä tässä on käsitelty.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostMä en tiedä onko mulla tätä samaa "hurja teho" -ilmiötä ikinä ollutkaan
Nyppäsin maffin irti ja puhdistin sen siinä toivossa, että olisi joka päivä tehopäivä, mutta eihän se siihen vaikuttanut -mutta ei myöskään huonontanut. Jatkossa aion maffin puhdistaa 1x vuodessa kun on aika helppo toimenpide.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostKuitenkin jatkuvasti päällä oleva "hurja teho" on yhä kadoksissa ...
Sama ilmiö toistui sitten seuraavanakin päivänä vastaavissa olosuhteissa, ja aiemmatkin kokemukset oman suhteen on tuollasia että ajon jälkeen aikansa jäähtynyt tai roikalla todella pitkään lämmitetty kone pakkaskelissä tuntuu toimivan parhaiten. Voi tämä silti mun tapauksessa olla myös puhtaasti kuvittelua. Mutta onhan se kai mahdollista että näissä on joku sama ilmiökin taustalla.
Leave a comment:
-
Leave a comment: