Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanoksen, lambdan, MAFin ja perän vaikutus kiihtyvyyteen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tecro
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Tuolla on hyvä selitys miksi Quaife on paska.

    http://www.vagarena.fi/index.php?topic=7381.0;wap2
    Itse olisin kyllä sitä mieltä, että kyllä tuo jarru avustus mikä e39 on riittää takaamaan torsenin tarvitseman "pidon".. En toki voi varmuudella sanoa.. ainakin audissa se riittää..
    Last edited by tecro; 02-12-2012, 16:49.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Ennemmin wavetrac sitten, kun sillä on mahdollisuudet suoriutua ongelmatilanteistakin.
    Eipä taida saada 528:sin perään, hinnastossa vain D ja 540.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Ollaan taas pahasti offotopic...
    Muutin otsikkoa, niin ollaan taas aiheessa.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Pitäis siellä oikeat olla, lukkoperäöljyt tosiaan heikentää toimintaa.

    Itse en ainakaan lämmennyt tuolla rahalla saataviin ominaisuuksiin, hyvä jos tyytyväisiä ostajia on kuitenkin. Ennemmin wavetrac sitten, kun sillä on mahdollisuudet suoriutua ongelmatilanteistakin.

    Eipä ole M-sarjalaisten leirissäkään suurta vipinää ollut orkkislukkojen vaihtamisesta torseneihin, joten tuskinpa noiden eri lukkotyyppien välillä yhtä ylivoimaista sen enempää on.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Talvitoiminnasta ei ole vielä tietoa, ei ole lunta näkynyt.

    Yhdellä pyörällä sudittelua se on tuollakin, ei passaa kuivalla kesäkelilläkään lähteä reippaammin liikkelle kuin suoraan eteenpäin, pienillä vaihteilla ei kurvissa kiihdytellä jne. Jos ei luistonestoa ole muistanut ottaa pois, niin nenä on ratissa heti. Sitten jos muistaa niin sisäkurvin puoleinen pyörä sulaa vaan alle. Tuntuu niinkuin pidon irtoamisen raja siirtyisi kauemmas, mutta sitten kun se irtoaa niin ihan kuin lukottomalla ajaisi. Ero on vielä niin pieni, että hyöty on aikalailla 0 ellei tahko rataa jolla saisi ehkä avattua 5% enemmän kaasua siellä kurvissa Kylmällä ja märällä asfaltilla perstuntumalta on kuin lukoton, voisin kuvitella että meininki vaan korostuu talvella ja jumissa ollaan.

    Se nollakitkan eliminoiva esijännityshän on nimenomaan keinotekoisesti luotua kitkaa sinne rattaisiin, sitten etsitään niitä sahanpuruöljyjä joilla kitkaa olisi riittävästi. Luonnollisesti tuollainen keinotekoisesti luotu kitka kuluttaa paikkoja ja tuppaa häviämään aika äkkiä.
    Ettei sulla vaan olis väärät öljyt siellä? Foorumilla raportoitu, että lukkoperäöljyllä ei toimikkaan kunnolla. Moni kehuu tuota huomattavasti kitkalukkoa paremmaksi.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Kerrotko lisää? Miten toiminta talvella?

    Itellä ei mitään kokemusta lukoista, mutta aina kun yhdellä pyörällä sudittelen niin haaveissa pyörii tuollainen Quaife. Täältä saanut aiemmin sellaisen käsityksen että useimmat kai ovat olleet tyytyväisiä tai erittäin tyytyväisiä.
    Talvitoiminnasta ei ole vielä tietoa, ei ole lunta näkynyt.

    Yhdellä pyörällä sudittelua se on tuollakin, ei passaa kuivalla kesäkelilläkään lähteä reippaammin liikkelle kuin suoraan eteenpäin, pienillä vaihteilla ei kurvissa kiihdytellä jne. Jos ei luistonestoa ole muistanut ottaa pois, niin nenä on ratissa heti. Sitten jos muistaa niin sisäkurvin puoleinen pyörä sulaa vaan alle. Tuntuu niinkuin pidon irtoamisen raja siirtyisi kauemmas, mutta sitten kun se irtoaa niin ihan kuin lukottomalla ajaisi. Ero on vielä niin pieni, että hyöty on aikalailla 0 ellei tahko rataa jolla saisi ehkä avattua 5% enemmän kaasua siellä kurvissa Kylmällä ja märällä asfaltilla perstuntumalta on kuin lukoton, voisin kuvitella että meininki vaan korostuu talvella ja jumissa ollaan.

    Se nollakitkan eliminoiva esijännityshän on nimenomaan keinotekoisesti luotua kitkaa sinne rattaisiin, sitten etsitään niitä sahanpuruöljyjä joilla kitkaa olisi riittävästi. Luonnollisesti tuollainen keinotekoisesti luotu kitka kuluttaa paikkoja ja tuppaa häviämään aika äkkiä.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Vaihdoitko vanoksen solenoidin uuteen? Mulla oli jumissa ja sain sitä elvytetyä liottamalla ja puhdistamalla, niin vedosta tuli tuon jälkeen tasaisempi, mutta nyt parinviikon ajon jälkeen taas ilmeisesti jumittaa, kun veto hiukan aaltoilee. Täytyy kans noi vanoksen tiivisteet vaihtaa piahkoin.
    Nyt kun kilometrejä on vähän tullut uusilla tiivisteillä ja kokeilin 0-100 kiihdytystä niin pieni aaltoleiva kiihtyvyys tuntuu olevan tipotiessään ja ehkä hieman pirteämmän oloinen. Tiedä sitten... :think

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Laipat menee todennäköisesti vaihtamalla, mutta eri lukot voi silti olla koska lautaspyörän asema vaihtuu välityksen mukana.

    Quaifea en kyllä itse laittaisi, viime kesän perusteella se vastaa lähinnä sikakallista avointa tasauspyörästöä.
    Ollaan taas pahasti offotopic...

    Onkohan vetarien laippojen hammastuksissa eroja? Eli sopiiko kaikki vetarin tumpit kaikkiin periin?

    Quaife mainostaa esijännitystä joka eliminoi nollakitka tilanteen. Käyttäjä kokemukset tosin kertoo muuta. Toisaalta, kai sinne voisi askarrella viskon tai kitkalukon.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Kerrotko lisää? Miten toiminta talvella?

    Itellä ei mitään kokemusta lukoista, mutta aina kun yhdellä pyörällä sudittelen niin haaveissa pyörii tuollainen Quaife. Täältä saanut aiemmin sellaisen käsityksen että useimmat kai ovat olleet tyytyväisiä tai erittäin tyytyväisiä.
    Tuolla on hyvä selitys miksi Quaife on paska.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Quaifea en kyllä itse laittaisi, viime kesän perusteella se vastaa lähinnä sikakallista avointa tasauspyörästöä.
    Kerrotko lisää? Miten toiminta talvella?

    Itellä ei mitään kokemusta lukoista, mutta aina kun yhdellä pyörällä sudittelen niin haaveissa pyörii tuollainen Quaife. Täältä saanut aiemmin sellaisen käsityksen että useimmat kai ovat olleet tyytyväisiä tai erittäin tyytyväisiä.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Laipat menee todennäköisesti vaihtamalla, mutta eri lukot voi silti olla koska lautaspyörän asema vaihtuu välityksen mukana.

    Quaifea en kyllä itse laittaisi, viime kesän perusteella se vastaa lähinnä sikakallista avointa tasauspyörästöä.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Kun ebaystä tilaa, millä varmistaa sopivuuden?
    Perässä on osanumero (jos se tarra vaan on tallessa) tai sitten jos myyjä ilmoittaa mistä autosta osa on purettu (ja se on varma tieto). Osanumeroissakin pitää tosiaan nähdä se tarrasta eikä luottaa myyjän ilmoitukseen, hän kun on voinut katsoa sen netistä eikä itse tuotteesta. Sitten vaan katsoo ETK:sta onko osa sopiva. Tuosta näkee osanumeron (33 10 7 529 494) ja missä sitä on käytetty: http://bmwfans.info/parts/catalog/33107529494/
    Eli varmaankin 525iA ja 530iA olisi yleisimmät. Tuo 520i on pienitehoisin auto jossa tuota on käytetty, joten ajattelin perän senkin takia olevan hyvässä kunnossa.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Määrittele samalla vaivalla?
    Kun lompakko on jo auki niin antaa mennä

    Originally posted by TJJ View Post
    Ei välttämättä sovi. Niissä on eroja vetoakseleiden laipoissa, kardaanin laipasta en ole varma, kannattaa kuitenkin olla tarkkana. Toki nuo voi vaihtaa vanhasta perästä. Tuo minun oli 520 M54 koneisesta manuaalivaihteisesta touringista, saman auton automaattivaihteisen version perä ei kuitenkaan ole sopiva.
    No niinpä tietysti, ilmankos quaife tarjoaa eri lukkoa melkein joka mallille. Kun ebaystä tilaa, millä varmistaa sopivuuden?

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Asia selvä, perää tilaukseen. Eikös nuo kaikki bensakutosten perät sovi ristiin? 520 on 3,46 välityksellä, samoin 530i eli sama murikka? Samalla vaivalla kai sinne lukonkin laittaa...
    Ei välttämättä sovi. Niissä on eroja vetoakseleiden laipoissa, kardaanin laipasta en ole varma, kannattaa kuitenkin olla tarkkana. Toki nuo voi vaihtaa vanhasta perästä. Tuo minun oli 520 M54 koneisesta manuaalivaihteisesta touringista, saman auton automaattivaihteisen version perä ei kuitenkaan ole sopiva.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Asia selvä, perää tilaukseen. Eikös nuo kaikki bensakutosten perät sovi ristiin? 520 on 3,46 välityksellä, samoin 530i eli sama murikka? Samalla vaivalla kai sinne lukonkin laittaa...
    Määrittele samalla vaivalla? Jos ei itse asenna yksikköä niin on se helposti 1500e eikä oo viel kukaan nostanu edes murikkaa paikalleen

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎