Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bomb5
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2011
    • 726
    • Kivijärvi

    #46
    Tuli laitettua ne umpikumiset Febin moottorin tukikumit sigun autoon. Aiemmin kyselin, että muuttuuko äänet voimakkaammiksi verrattuna öljyvaimennettuihin orkkistukiin. Vaikuttaisi, että juuri mitään eroa ei ole. Ei tärise yhtään enempää. Jos oikein tarkasti kuuntelee, niin moottorin ääni on ehä aivan vähän "terävämpi" ja ehkä 2 dB voimakkaampi.

    Kysymys kytkimestä: Kuinka reippaasti uudella kytkimellä saa ajella? Pitääkö pappa-ajella muutama sata kilometriä? Sen järkikin sanoo, että ei kovaa luistattamista tai vaihtoja kovilla kierroksilla, mutta haittaako vääntö, jos antaa reippaammin kaasua vasta vaihdon jälkeen?
    E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

    Comment

    • Fastpiksu
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2010
      • 1571
      • Kajaani-Paltamo

      #47
      Originally posted by Bomb5 View Post
      Kysymys kytkimestä: Kuinka reippaasti uudella kytkimellä saa ajella? Pitääkö pappa-ajella muutama sata kilometriä? Sen järkikin sanoo, että ei kovaa luistattamista tai vaihtoja kovilla kierroksilla, mutta haittaako vääntö, jos antaa reippaammin kaasua vasta vaihdon jälkeen?
      Varmaan kannattaa jonkun matkaa ajella vähän rauhallisemmin. Kilpureiden kytkimille on annettu kunnolla saapasta heti ensi metreistä lähtien, eikä ole tainnut vaikuttaa kestoikään

      Mutta kysyttävää olisi minullakin:
      Reaktiotankojen puslat pitää vaihtaa, tilasin Powerflexit tilalle. Ei vaan kehtais alkaa irrottelemaan navan päästä kun näillänäkymin piharemontiksi menee ja ovat varmasti tiukassa, niin onnistuskohan nuo vaihtaa jos löysäis korin päästä irti, polttas pillillä kumit pois ja rautasahalla se ulkokehä halki? Sitten vaan vanha pois ja uus painasta tilalle. :think
      Chevrolet Express van
      Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
      E36 325i group F

      Ex:
      e34 525i
      e34 525tds "superturbo"
      e39 530d M-Sport

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10078
        • KVLA

        #48
        Originally posted by Fastpiksu View Post
        Varmaan kannattaa jonkun matkaa ajella vähän rauhallisemmin. Kilpureiden kytkimille on annettu kunnolla saapasta heti ensi metreistä lähtien, eikä ole tainnut vaikuttaa kestoikään

        Mutta kysyttävää olisi minullakin:
        Reaktiotankojen puslat pitää vaihtaa, tilasin Powerflexit tilalle. Ei vaan kehtais alkaa irrottelemaan navan päästä kun näillänäkymin piharemontiksi menee ja ovat varmasti tiukassa, niin onnistuskohan nuo vaihtaa jos löysäis korin päästä irti, polttas pillillä kumit pois ja rautasahalla se ulkokehä halki? Sitten vaan vanha pois ja uus painasta tilalle. :think
        Itse en ainakaan menisi lämpöä tarjoamaan alumiinisiin alustan osiin.

        Comment

        • peto2
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2007
          • 8267
          • Järvikylä (Nakkila)

          #49
          Originally posted by Fastpiksu View Post
          Varmaan kannattaa jonkun matkaa ajella vähän rauhallisemmin. Kilpureiden kytkimille on annettu kunnolla saapasta heti ensi metreistä lähtien, eikä ole tainnut vaikuttaa kestoikään

          Mutta kysyttävää olisi minullakin:
          Reaktiotankojen puslat pitää vaihtaa, tilasin Powerflexit tilalle. Ei vaan kehtais alkaa irrottelemaan navan päästä kun näillänäkymin piharemontiksi menee ja ovat varmasti tiukassa, niin onnistuskohan nuo vaihtaa jos löysäis korin päästä irti, polttas pillillä kumit pois ja rautasahalla se ulkokehä halki? Sitten vaan vanha pois ja uus painasta tilalle. :think
          voin kertoa että se puslan hajottaminen auton alla on niin perseestä että seuraavalla kerralla tilaat kokonaisen varren
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Guest's Avatar

            #50
            Originally posted by Fastpiksu View Post
            Varmaan kannattaa jonkun matkaa ajella vähän rauhallisemmin. Kilpureiden kytkimille on annettu kunnolla saapasta heti ensi metreistä lähtien, eikä ole tainnut vaikuttaa kestoikään

            Mutta kysyttävää olisi minullakin:
            Reaktiotankojen puslat pitää vaihtaa, tilasin Powerflexit tilalle. Ei vaan kehtais alkaa irrottelemaan navan päästä kun näillänäkymin piharemontiksi menee ja ovat varmasti tiukassa, niin onnistuskohan nuo vaihtaa jos löysäis korin päästä irti, polttas pillillä kumit pois ja rautasahalla se ulkokehä halki? Sitten vaan vanha pois ja uus painasta tilalle. :think
            pora, taltta, saha, tuurna, vasara.... a ei ole kivaa :(

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3667
              • seinäjoki

              #51
              Originally posted by Fastpiksu View Post
              Varmaan kannattaa jonkun matkaa ajella vähän rauhallisemmin. Kilpureiden kytkimille on annettu kunnolla saapasta heti ensi metreistä lähtien, eikä ole tainnut vaikuttaa kestoikään

              Mutta kysyttävää olisi minullakin:
              Reaktiotankojen puslat pitää vaihtaa, tilasin Powerflexit tilalle. Ei vaan kehtais alkaa irrottelemaan navan päästä kun näillänäkymin piharemontiksi menee ja ovat varmasti tiukassa, niin onnistuskohan nuo vaihtaa jos löysäis korin päästä irti, polttas pillillä kumit pois ja rautasahalla se ulkokehä halki? Sitten vaan vanha pois ja uus painasta tilalle. :think
              En tiedä kuinka toi powerflexit sujahtaa paikalleen? Mutta hankalaksi menee auton alla irroittaminen ja on vielä vähän tilaakin työstää.
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • Ha2
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1786
                • Oulu

                #52
                Viimeksi vaihdettiin E39 reaktiotankoihin Powerflexit juurikin tallin lattialla irroittamatta tankoja navan päästä. Onnistuu, kun on maltti mukana ja jaksaa särkeä vanhat puslat järjen kans. Uudethan menee käsin painamalla paikalleen.
                E61 525d LCI

                Comment

                • Samppae39
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2009
                  • 1645
                  • Vähäkyrö

                  #53
                  Originally posted by Terno View Post
                  Mistäs uusi/korjattu/käytetty turbiini M57 jatkoksi? Suomesta tai ulkomailta.:think
                  http://www.autogear.fi/ toisessa topikissa oli infoa, että tuolta sais LUKin paranneltua turbiinia 550€.

                  Originally posted by Fastpiksu View Post
                  Mutta kysyttävää olisi minullakin:
                  Reaktiotankojen puslat pitää vaihtaa, tilasin Powerflexit tilalle. Ei vaan kehtais alkaa irrottelemaan navan päästä kun näillänäkymin piharemontiksi menee ja ovat varmasti tiukassa, niin onnistuskohan nuo vaihtaa jos löysäis korin päästä irti, polttas pillillä kumit pois ja rautasahalla se ulkokehä halki? Sitten vaan vanha pois ja uus painasta tilalle. :think
                  Mites jos tekis kierretangosta tai jotain ulosvedintä soveltaen ja sopivista hylsyistä ulosvetimen? Narinahelatyökalun mukaisesti.

                  Comment

                  • Bomb5
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2011
                    • 726
                    • Kivijärvi

                    #54
                    Originally posted by Fastpiksu View Post
                    Mutta kysyttävää olisi minullakin:
                    Reaktiotankojen puslat pitää vaihtaa, tilasin Powerflexit tilalle. Ei vaan kehtais alkaa irrottelemaan navan päästä kun näillänäkymin piharemontiksi menee ja ovat varmasti tiukassa, niin onnistuskohan nuo vaihtaa jos löysäis korin päästä irti, polttas pillillä kumit pois ja rautasahalla se ulkokehä halki? Sitten vaan vanha pois ja uus painasta tilalle. :think
                    Vaihdoin powerflexit reaktiotankoihin poraamalla ja sahaamalla. Kova homma, mutta onnistuu, jos varaa paljon aikaa. Sitä sahattavaa on yht. 2x 1,5 mm siinä reunalla eikä ole kovin pehmeää materiaalia. Lopussa saa varoa, ettei sahaa varteen. En muuten tehnyt naarmuakaan. Montulla tai nostimella onnistuu. Tallin lattialla en kyllä ite sais aikaan ku kirosanoja.
                    Last edited by Bomb5; 04-10-2012, 07:57.
                    E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                    Comment

                    • Bmw Dreamer
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 2762
                      • Kouvola

                      #55
                      Originally posted by Samppae39 View Post
                      Mites jos tekis kierretangosta tai jotain ulosvedintä soveltaen ja sopivista hylsyistä ulosvetimen? Narinahelatyökalun mukaisesti.
                      Ei taida riittää voima tollasessa viritelmässä...? :think Aika tiukan oloiset nimittäin... Prässilläkin kun ne painaa, niin taitaa muutaman tonnin voima olla prässin mittarin mukaan...

                      Originally posted by Bomb5 View Post
                      Vaihdoin powerflexit reaktiotankoihin poraamalla ja sahaamalla. Kova homma, mutta onnistuu, jos varaa paljon aikaa. Sitä sahattavaa on yht. 2x 1,5 mm siinä reunalla eikä ole kovin pehmeää materiaalia. Lopussa saa varoa, ettei sahaa varteen. En muuten tehnyt naarmuakaan. Montulla tai nostimella onnistuu. Tallin lattialla en kyllä ite sais aikaan ku kirosanoja.
                      Just mietin miten ite otin... Vanhan tukivarren, josta pallo väljä, silvoin päreiksi, siis leikkasin silmukan rälläkällä halki. Hyvin muuten napsahtaa jännityksestä aukipäin. Ja sitten taisin ehjästä varresta rälläköidä risasta puslasta "ylimääräsen pois", jotta on vähemmän läpi menevää tavaraa... Risan tukivarren tyhjä silmukka toiselle puolen, tästä se pusla meneekin jo suht vaivatta läpi, ja sitte vaan nuijin jollaa sopivan kokoisella sen puslan pois sieltä... :think
                      Ei nyt ehkä mikään hyvä konsti mutta... Toimi se noinkin.
                      Ja onhan tässä taas vaarana, että nuijii sitä ehjää tukivartta...
                      BMW 520d Touring '06 314tkm
                      BMW 530D Touring '99 552tkm
                      BMW 320da Touring '02 427tkm
                      Volvo V70 D5 '02
                      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                      Case IH 5140 Maxxum

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #56
                        Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                        Ei taida riittää voima tollasessa viritelmässä...? :think Aika tiukan oloiset nimittäin... Prässilläkin kun ne painaa, niin taitaa muutaman tonnin voima olla prässin mittarin mukaan...
                        Riittää, tein tollasen työkalun aikanaan
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Bmw Dreamer
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 2762
                          • Kouvola

                          #57
                          Originally posted by Cell View Post
                          Riittää, tein tollasen työkalun aikanaan
                          Aijaa. Mut käytitkö jotain rankempaa kierretankoa? Vai ihan 8.8?

                          Pitäis itelle tehä narinanivelen ulosvedin/vaihtotyökalu... :think
                          BMW 520d Touring '06 314tkm
                          BMW 530D Touring '99 552tkm
                          BMW 320da Touring '02 427tkm
                          Volvo V70 D5 '02
                          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                          Case IH 5140 Maxxum

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #58
                            8.8, johan silläkin saa 5-7tn vetoa. Schwarze tota pääasiassa on käytellyt, mutta viime kuuleman mukaan se vielä nipussa olisi ja puslia vaihdeltu.

                            Narinahelatouhuissa on menny pari kierretankoa, voi olla kyllä että on tullut vedettyä vähän vinossa :think
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • cba
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 3464
                              • Ylivieska

                              #59
                              Originally posted by _Rontti View Post
                              onko e39 sedaniin ollut saatavilla hydraulista takakontinluukkua/luukun aukaisua? Ja millanen homma ois retrofitata? Touringeihin tuota on ainaki ollut saatavilla.
                              Originally posted by TJJ View Post
                              Ei ole. Asiaa on pohdittu alla olevan linkin viestiketjussa (vaikka otsikko onkin E46). Ei kai tuota kukaan silti ole tehnyt. E38:n hydraulinen systeemi ehkä olisi helpoiten asennettavissa, mutta en ole saanut aikaiseksi edes kaasujousien pituuden mittausta... http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=40497
                              Minä mietin kanssa tätä kerran ja harmittaa kun en tullut osia ostaneeksi kun oli taannoin koko setti tyrkyllä seiskasta

                              Kaasujousien pituuttakin pääsin vertailemaan ja hydraulisylkkä on hieman lyhyempi seiskassa (tarkkoja pituuksia en muista). Mutta kutakuinkin sen verran lyhyempi että kolmiysin luukku jäisi 90asteen kulmaan, normisti se menee hieman yli. Mutta ei tuo ainakaan itseäni haittaisi, sen verran mellevä varusteena
                              Last edited by cba; 04-10-2012, 11:50.

                              Comment

                              • juster
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2003
                                • 624

                                #60
                                2003 530D automaatin vaihdekeppi ei tahdo mennä D-asentoon. Tulee pois d-asennosta normaalisti ja muuten vaihteisto toimii hyvin. Mistä pitäisi vikaa lähteä metsästämään?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎