Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janppa88
    Bimmer Rookie
    • Sep 2011
    • 70
    • Äänekoski

    nyt tarviis pikasen vastauksen Tarviiko e39 kytkinrempassa mitään erikoistyökalua vai lähteekö ihan tavan hylsy/lenkkisarjoilla irti? Ku en oo ihan varma tarviiko olla, ja tänäään menossa kytkintä ostamaan, et ostanko vai enkö Vai viekö suoraa huoltoon
    Bmw - 525D M-sport individual
    Ex - 523 E39 sedan

    ex - 325 e36 coupe
    ex - 325TDS e36 toukka
    ex - 520 e39 sedan
    ex -325i e36 coupe
    ex - 520i e34 sedan
    ex - 525 e34 sedan

    Comment

    • Bomb5
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2011
      • 726
      • Kivijärvi

      No ei mielestäni ollut mitään kovin erikoisia pultteja. Teetätin tuon rempan pajalla, mutta olin mukana kattomassa. Torx-hylsyjä kuitenkin tarttee laatikon irrottamiseen. Kannattaa myös varautua, että on tarpeeksi pitkät jatkot käytettävissä. Kytkimen keskitystappi on hyödyllinen työkalu, että saa laatikon kerrasta paikalleen, varsinkin jos se kytkinpaketti on itsestäänsäätyvä (SAC). Sitä ei parane availla kytkinlevyn uudelleen keskittämistä varten enää sen jälkeen, kun on paineasetelman pultit kiristänyt ja esijännityslevyn poistanut. Jos tarttet keskitystyökalua, multa löytyy. Sorvautin ko. tapin kytkinremppaa varten, kun marmorilta sanoivat toimitusajaksi 1 kk. 25 eurolla voin myydä. Laita privaa jos kiinnostaa. Tapin kärjen halkaisija on 14.9 mm (menee silmälaakerin sisään) ja kytkinlevyn reiän kohdalla oleva paksumpi osa on 22.9 mm paksu. Tuosta ihan sivun alaosasta selviää uuden SAC-kytkimen asennus (Installing new SAC): http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/06/39/51
      Last edited by Bomb5; 09-10-2012, 13:45.
      E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

      Comment

      • jukkae
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3506
        • 70800

        Itellä menossa ens maanantaina kytkimen vaihtoon niin ei tuossa mun asetelmassa ole mitään jännityslevyjä mun mielestä :think LUKin kytkin. Vai onks tää sac-kytkin ees vai mikä onkaan nyt



        Jotku pikku jouset tuossa kyllä on mitkä on painunu jonkin verran kasaan..

        Comment

        • Bomb5
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2011
          • 726
          • Kivijärvi

          Originally posted by jukkae View Post
          Itellä menossa ens maanantaina kytkimen vaihtoon niin ei tuossa mun asetelmassa ole mitään jännityslevyjä mun mielestä :think LUKin kytkin. Vai onks tää sac-kytkin ees vai mikä onkaan nyt
          Jotku pikku jouset tuossa kyllä on mitkä on painunu jonkin verran kasaan..
          Joo tuo kuvassa oleva kytkin ei taida olla SAC-kytkin. Ainakaan siinä ei ole sitä esijännityslevyä / lukitusosaa tms. paikallaan tuossa kuvassa. Tässä kuva SAC-kytkimestä, missä on tuo esijännityslevy vielä asetelmassa paikoillaan. Näyttää aika samalta kuin mikä meni omaan autoon viime viikolla. Tuli muuten huomattua, että vaikka ostin Sachsin kytkinpaketin, niin laatikossa oli LUKin valmistamat levy ja asetelma. Ainoastaan painelaakeri oli Sachsin. No eipä tuolla väliä. Olipa uusi kaksoismassakin LUK, mikä meni alkuperäisen LUKin tilalle.

          Last edited by Bomb5; 09-10-2012, 18:53.
          E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

          Comment

          • jukkae
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3506
            • 70800

            Joo just kattelinkin smiidmannilta että osassa on tuo levy Tuli vaan vahingossa tilattua vissiin väärä tuo keskitystyökalu, tosin ei tätä remppaa varten niin säilyyhän tuo hyllyssä(ihan väljä tuo keskiosa tuohon kytkinlevyyn)

            Comment

            • Janppa88
              Bimmer Rookie
              • Sep 2011
              • 70
              • Äänekoski

              jebalis itelle tuo lukin satsi kanssa tulossa, mutta tulin siihen tulokseen että teetän yhellä nyrkkipajalla, suht halvaks tulee, kytkin + asennustyöt noin 400e.
              Bmw - 525D M-sport individual
              Ex - 523 E39 sedan

              ex - 325 e36 coupe
              ex - 325TDS e36 toukka
              ex - 520 e39 sedan
              ex -325i e36 coupe
              ex - 520i e34 sedan
              ex - 525 e34 sedan

              Comment

              • Bomb5
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2011
                • 726
                • Kivijärvi

                Originally posted by jukkae View Post
                Joo just kattelinkin smiidmannilta että osassa on tuo levy Tuli vaan vahingossa tilattua vissiin väärä tuo keskitystyökalu, tosin ei tätä remppaa varten niin säilyyhän tuo hyllyssä(ihan väljä tuo keskiosa tuohon kytkinlevyyn)
                Joo, noita on perinteisiä ja SAC-tyyppisiä riippuen auton mallista. Omaan autoon kytkintä etsiessäni en löytänyt Sachsin sivuilta mitään muuta vaihtoehtoa kuin SAC-tyyppinen kytkinpaketti. Ehkä siihen voisi laittaa myös tavallisen johonkin vanhempaan autoon tarkoitetun, mutta en alkanut sen kummemmin selvittelemään. Noita keskitystyökaluja löytyy aika hyvin noihin tavallisiin kytkimiin. SAC-kytkin vaatii sen lyhyen tapin, että se mahtuu sinne asetelman alle ja vasta lopussa nyppästään pois sillä pultilla. Näitä en vaan meinannut mistään löytää, joten sorvautin sepällä oman. Oli ainakin juuri passeli tuohon hommaan. Tapin hommasin siksi, kun sillä pajalla ei moista ollut, missä tuon rempan teetätin. Muuten oli hyvä mesta.
                Last edited by Bomb5; 09-10-2012, 15:21.
                E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                Comment

                • jukkae
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3506
                  • 70800

                  Originally posted by Janppa88 View Post
                  jebalis itelle tuo lukin satsi kanssa tulossa, mutta tulin siihen tulokseen että teetän yhellä nyrkkipajalla, suht halvaks tulee, kytkin + asennustyöt noin 400e.
                  Jaahs kaippa tuo meikäläisen remppa on sit superhalpa

                  540i kytkin 168€

                  Asennus 150€

                  Samalla reaktiotankojen puslien asennus +40€



                  Eikä ole mitään tuttava-aleja..

                  Comment

                  • Janppa88
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2011
                    • 70
                    • Äänekoski

                    Riippuu sitten pitkälti puljusta missä teetättää ku tääl ei noita pikkupajoja kauheesti ole
                    Bmw - 525D M-sport individual
                    Ex - 523 E39 sedan

                    ex - 325 e36 coupe
                    ex - 325TDS e36 toukka
                    ex - 520 e39 sedan
                    ex -325i e36 coupe
                    ex - 520i e34 sedan
                    ex - 525 e34 sedan

                    Comment

                    • ADiJA
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2012
                      • 245
                      • Varkaus

                      Business CD irti

                      Elikkäs kuinka alkuperäisen Business Cd soittimeen saa irti? Sain alemman osa irti mutta ylempi osa ei läöhde vaikka kahta ruuvia löysää? :think
                      Ex:
                      Maxda 626 -99
                      Opel Astra GTC -05

                      NYT:
                      BMW e39 520i -01

                      Comment

                      • sonikk
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 1664
                        • Kerava

                        Tekeekö Motonetin puolilla mitään? M54B25 mottiin pitäis löytää kiireesti.

                        Comment

                        • kaol
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 5007
                          • Ilmajoki

                          Originally posted by sonikk View Post
                          Tekeekö Motonetin puolilla mitään? M54B25 mottiin pitäis löytää kiireesti.
                          Riippuu täysin siitä, minkä merkkistä puolaa motonet myy. Vain Bosch, Siemens, Bremi, yms. puolia kannattaa käyttää.

                          Motonet ei edelleenkään valmista myymiään tuotteita.
                          Kokeilemalla se selviää...

                          Comment

                          • sonikk
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 1664
                            • Kerava

                            Heh totta, ajattelin jos myyvät vain jotain noname merkkisiä.

                            Täytyypi käydä katsomassa tarkemmin, 39,90€ oli hintaa. Ellei jostain saa halvemmalla tähän hätään.

                            Comment

                            • Samppae39
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2009
                              • 1645
                              • Vähäkyrö

                              Originally posted by ADiJA View Post
                              Elikkäs kuinka alkuperäisen Business Cd soittimeen saa irti? Sain alemman osa irti mutta ylempi osa ei läöhde vaikka kahta ruuvia löysää? :think
                              Löystyykö edes? Mulla toinen ruuvi ei toimi halutulla tavalla vaan takertelee. Sen saa irrottamaan, ku samalla hiukan kampeaa soitinta samalla, ku löysää ruuvia. Niitä saa myös aika paljon pyörittää.

                              Comment

                              • Esal
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2009
                                • 1344
                                • Lempäälä

                                Originally posted by _jake_ View Post
                                Nyt alkaa pikkuhiljaa mennä hermo tohon autoon. Ei ota kunnolla kierroksia 3000 jälkeen ja silloin tehot ovat täysin kateissa, alavääntöjä löytyy kohtuu hyvin. SIirtopumppu toimii, tankin pumppu toimii, MAF:n piuha on koitettu ottaa irti jolla ei mitään vaikutusta. Eikä auto anna edes vikakoodeja. Näkyviä ahto tai imuvuotojakaan ei näy. Voisiko vika olla ahtopaineentunnistimessa vai sittenkin tuossa MAFissa? Vinkit olisivat tarpeen! Auto lastutettu 530d -98.
                                Originally posted by peto2 View Post
                                olisko hukkaportin alipainekellon letku rikki.. olis aika yleinen :think
                                Tuohan menee just päinvastoin, jos letkuissa vikaa, alakierroksilla tehoton, 2500-3000 jälkeen kulkee normaalisti. On niin monta kertaa omassa huono letku pettänyt. Hukkaporttiahan siinä ei ole, on vaan ne kääntyvät siivet...

                                Että, tämä mallikohtainen jako on ärsyttävä. Samoja asioita jauhetaan rinnakkain e46, e39, e90, e60 jne. kun ne löytyisi paremmin m47, m57...nyt paljolti moottoritieto (ja tietäjät) hajallaan omien malliensa alla.
                                *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎