nyt tarviis pikasen vastauksen
Tarviiko e39 kytkinrempassa mitään erikoistyökalua vai lähteekö ihan tavan hylsy/lenkkisarjoilla irti? Ku en oo ihan varma tarviiko olla, ja tänäään menossa kytkintä ostamaan, et ostanko vai enkö
Vai viekö suoraa huoltoon
E39 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
No ei mielestäni ollut mitään kovin erikoisia pultteja. Teetätin tuon rempan pajalla, mutta olin mukana kattomassa. Torx-hylsyjä kuitenkin tarttee laatikon irrottamiseen. Kannattaa myös varautua, että on tarpeeksi pitkät jatkot käytettävissä. Kytkimen keskitystappi on hyödyllinen työkalu, että saa laatikon kerrasta paikalleen, varsinkin jos se kytkinpaketti on itsestäänsäätyvä (SAC). Sitä ei parane availla kytkinlevyn uudelleen keskittämistä varten enää sen jälkeen, kun on paineasetelman pultit kiristänyt ja esijännityslevyn poistanut. Jos tarttet keskitystyökalua, multa löytyy. Sorvautin ko. tapin kytkinremppaa varten, kun marmorilta sanoivat toimitusajaksi 1 kk. 25 eurolla voin myydä. Laita privaa jos kiinnostaa. Tapin kärjen halkaisija on 14.9 mm (menee silmälaakerin sisään) ja kytkinlevyn reiän kohdalla oleva paksumpi osa on 22.9 mm paksu. Tuosta ihan sivun alaosasta selviää uuden SAC-kytkimen asennus (Installing new SAC): http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/06/39/51Last edited by Bomb5; 09-10-2012, 14:45.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
Itellä menossa ens maanantaina kytkimen vaihtoon niin ei tuossa mun asetelmassa ole mitään jännityslevyjä mun mielestä :think LUKin kytkin. Vai onks tää sac-kytkin ees vai mikä onkaan nyt

Jotku pikku jouset tuossa kyllä on mitkä on painunu jonkin verran kasaan..
Comment
-
Joo tuo kuvassa oleva kytkin ei taida olla SAC-kytkin. Ainakaan siinä ei ole sitä esijännityslevyä / lukitusosaa tms. paikallaan tuossa kuvassa. Tässä kuva SAC-kytkimestä, missä on tuo esijännityslevy vielä asetelmassa paikoillaan. Näyttää aika samalta kuin mikä meni omaan autoon viime viikolla. Tuli muuten huomattua, että vaikka ostin Sachsin kytkinpaketin, niin laatikossa oli LUKin valmistamat levy ja asetelma. Ainoastaan painelaakeri oli Sachsin. No eipä tuolla väliä. Olipa uusi kaksoismassakin LUK, mikä meni alkuperäisen LUKin tilalle.Originally posted by jukkae View PostItellä menossa ens maanantaina kytkimen vaihtoon niin ei tuossa mun asetelmassa ole mitään jännityslevyjä mun mielestä :think LUKin kytkin. Vai onks tää sac-kytkin ees vai mikä onkaan nyt
Jotku pikku jouset tuossa kyllä on mitkä on painunu jonkin verran kasaan..
Last edited by Bomb5; 09-10-2012, 19:53.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
jebalis
itelle tuo lukin satsi kanssa tulossa, mutta tulin siihen tulokseen että teetän yhellä nyrkkipajalla, suht halvaks tulee, kytkin + asennustyöt noin 400e.
Bmw - 525D M-sport individual
Ex - 523 E39 sedan
ex - 325 e36 coupe
ex - 325TDS e36 toukka
ex - 520 e39 sedan
ex -325i e36 coupe
ex - 520i e34 sedan
ex - 525 e34 sedan
Comment
-
Joo, noita on perinteisiä ja SAC-tyyppisiä riippuen auton mallista. Omaan autoon kytkintä etsiessäni en löytänyt Sachsin sivuilta mitään muuta vaihtoehtoa kuin SAC-tyyppinen kytkinpaketti. Ehkä siihen voisi laittaa myös tavallisen johonkin vanhempaan autoon tarkoitetun, mutta en alkanut sen kummemmin selvittelemään. Noita keskitystyökaluja löytyy aika hyvin noihin tavallisiin kytkimiin. SAC-kytkin vaatii sen lyhyen tapin, että se mahtuu sinne asetelman alle ja vasta lopussa nyppästään pois sillä pultilla. Näitä en vaan meinannut mistään löytää, joten sorvautin sepällä oman. Oli ainakin juuri passeli tuohon hommaan. Tapin hommasin siksi, kun sillä pajalla ei moista ollut, missä tuon rempan teetätin. Muuten oli hyvä mesta.Originally posted by jukkae View PostJoo just kattelinkin smiidmannilta että osassa on tuo levy
Tuli vaan vahingossa tilattua vissiin väärä tuo keskitystyökalu, tosin ei tätä remppaa varten niin säilyyhän tuo hyllyssä(ihan väljä tuo keskiosa tuohon kytkinlevyyn) 
Last edited by Bomb5; 09-10-2012, 16:21.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
Jaahs kaippa tuo meikäläisen remppa on sit superhalpaOriginally posted by Janppa88 View Postjebalis
itelle tuo lukin satsi kanssa tulossa, mutta tulin siihen tulokseen että teetän yhellä nyrkkipajalla, suht halvaks tulee, kytkin + asennustyöt noin 400e.
540i kytkin 168€
Asennus 150€
Samalla reaktiotankojen puslien asennus +40€

Eikä ole mitään tuttava-aleja..
Comment
-
Riippuu sitten pitkälti puljusta missä teetättää
ku tääl ei noita pikkupajoja kauheesti ole
Bmw - 525D M-sport individual
Ex - 523 E39 sedan
ex - 325 e36 coupe
ex - 325TDS e36 toukka
ex - 520 e39 sedan
ex -325i e36 coupe
ex - 520i e34 sedan
ex - 525 e34 sedan
Comment
-
Riippuu täysin siitä, minkä merkkistä puolaa motonet myy. Vain Bosch, Siemens, Bremi, yms. puolia kannattaa käyttää.Originally posted by sonikk View PostTekeekö Motonetin puolilla mitään? M54B25 mottiin pitäis löytää kiireesti.
Motonet ei edelleenkään valmista myymiään tuotteita.
Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
Löystyykö edes? Mulla toinen ruuvi ei toimi halutulla tavalla vaan takertelee. Sen saa irrottamaan, ku samalla hiukan kampeaa soitinta samalla, ku löysää ruuvia. Niitä saa myös aika paljon pyörittää.Originally posted by ADiJA View PostElikkäs kuinka alkuperäisen Business Cd soittimeen saa irti? Sain alemman osa irti mutta ylempi osa ei läöhde vaikka kahta ruuvia löysää? :think
Comment
-
Originally posted by _jake_ View PostNyt alkaa pikkuhiljaa mennä hermo tohon autoon. Ei ota kunnolla kierroksia 3000 jälkeen ja silloin tehot ovat täysin kateissa, alavääntöjä löytyy kohtuu hyvin. SIirtopumppu toimii, tankin pumppu toimii, MAF:n piuha on koitettu ottaa irti jolla ei mitään vaikutusta. Eikä auto anna edes vikakoodeja. Näkyviä ahto tai imuvuotojakaan ei näy. Voisiko vika olla ahtopaineentunnistimessa vai sittenkin tuossa MAFissa? Vinkit olisivat tarpeen! Auto lastutettu 530d -98.Tuohan menee just päinvastoin, jos letkuissa vikaa, alakierroksilla tehoton, 2500-3000 jälkeen kulkee normaalisti.Originally posted by peto2 View Postolisko hukkaportin alipainekellon letku rikki.. olis aika yleinen :think
On niin monta kertaa omassa huono letku pettänyt. Hukkaporttiahan siinä ei ole, on vaan ne kääntyvät siivet...
Että, tämä mallikohtainen jako on ärsyttävä. Samoja asioita jauhetaan rinnakkain e46, e39, e90, e60 jne. kun ne löytyisi paremmin m47, m57...nyt paljolti moottoritieto (ja tietäjät) hajallaan omien malliensa alla.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
Comment