Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jh5xx
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 496
    • Kiuruvesi

    #91
    E39 Liitin

    Jäi viimeksi vähän epäselväksi tuo liitin että mihinkä sen täytyisi tullu tahi mikä tuon tarkoitus on?
    Attached Files
    E70 X5 LCI
    - P-Sawo Connection -
    - Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa -
    -vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-

    Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta

    Ex: E91 318d
    Ex: E61 525d toukka
    Ex: E46 330d sedan
    Ex: E46 328 Coupe
    Ex: E39 530d Sedan

    Ex: E39 525i Sedan
    Ex: E39 523i Toukka
    + Useita ex kikottimia

    Comment

    • eiskalt
      Bimmer Fanatic
      • May 2012
      • 836
      • Hyvinkää

      #92
      Tuntuukos muillakin, että auton etupää kevenisi melko reilusti motarilla ajaessa? Omassa tuntuu, kun etupyörät olis ihan just nousemassa ilmaan ja pienikin tuulenpuuska meinaa heittää auton viereiselle kaistalle.(jos sellaista on.)
      Tietysti alusta vaikuttaa paljon, mutta varsinkin tossa Hämeenlinnanväylällä ajellessa aukeilla osuuksilla rupesi tuntumaan, että nyt vois olla aerodynamiikassakin jotain pielessä. Vai kuvittelenko vain? :think

      Pitäisi toki joskus kattoa ne pyöränkulmat, sehän varmasti tuo ison helpotuksen, jos vikaa on siellä mutta, kun tosiaan tuntuu, kun ettei ne etupyörät oikeen pure ja äsken, kun vilkaisin auton alle, niin ihan, kuin etupuskurin alaosa siellä auton alla osottaisi vähän alaspäin.
      Mitenhän herkästi tuollaset vaikuttaa? Voisiko olla, että esim. tuo puskuri luo hieman nostetta, vai kuvittelenko vaan ja pyöränkulmat/rengaspaineet/joku muu alustassa on viturallaan?

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #93
        Originally posted by eiskalt View Post
        Tuntuukos muillakin, että auton etupää kevenisi melko reilusti motarilla ajaessa? Omassa tuntuu, kun etupyörät olis ihan just nousemassa ilmaan ja pienikin tuulenpuuska meinaa heittää auton viereiselle kaistalle.(jos sellaista on.)
        Tietysti alusta vaikuttaa paljon, mutta varsinkin tossa Hämeenlinnanväylällä ajellessa aukeilla osuuksilla rupesi tuntumaan, että nyt vois olla aerodynamiikassakin jotain pielessä. Vai kuvittelenko vain? :think

        Pitäisi toki joskus kattoa ne pyöränkulmat, sehän varmasti tuo ison helpotuksen, jos vikaa on siellä mutta, kun tosiaan tuntuu, kun ettei ne etupyörät oikeen pure ja äsken, kun vilkaisin auton alle, niin ihan, kuin etupuskurin alaosa siellä auton alla osottaisi vähän alaspäin.
        Mitenhän herkästi tuollaset vaikuttaa? Voisiko olla, että esim. tuo puskuri luo hieman nostetta, vai kuvittelenko vaan ja pyöränkulmat/rengaspaineet/joku muu alustassa on viturallaan?
        No ei se tuuli nyt e39 keulaa kyllä nosta ainakaan missään normaali nopeuksissa.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Fastpiksu
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2010
          • 1571
          • Kajaani-Paltamo

          #94
          Joo kyllä se vika varmaan alustassa/pyöränkulmissa on. Kerran pääsin omaa autoa suljetulle alueelle kokeilemaan, ja minusta se liimautuu tiehen sen paremmin mitä enemmän vauhtia on..
          Chevrolet Express van
          Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
          E36 325i group F

          Ex:
          e34 525i
          e34 525tds "superturbo"
          e39 530d M-Sport

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #95
            Originally posted by eiskalt View Post
            Tuntuukos muillakin, että auton etupää kevenisi melko reilusti motarilla ajaessa?
            Riippuu jousituksesta ja auton asennosta. Jos keula vakio korkealla ja mahdollisesti takapää hiukan alempana tulee juurikin tuollainen fiilis.

            Korjaukseksi perää ylöspäin tai ostat multa eteen sportin jouset joilla keula hieman laskee

            Comment

            • Magirus
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 876
              • Keski-Suomi und Sawo

              #96
              Koitin tuossa söörtsillä(kin) hieman vinkkejä etsiä mutta kysynpäs nyt kuitenkin täällä. Onko kellään järkevää ratkaisua tuohon takavalojen tiivisteiden vuotoon? Kaksilla tiivisteillä kokeillut, (taipunutta) peltiä yrittänyt muokata suoremmaksi ja liimaakin on kokeiltu muttei vaan pidä vettä ulkopuolella. Ongelmat alkoi aftermarket valojen vaihdon jälkeen. Alkuperäiset hellatkaan eivät enää pidä sitten millään.

              Toinen kysymys koskee lähinnä separaattoria, jostain joskus luin että ehjän separaattorin voi todeta auton sammuttamisen jälkeen imusarjan tienoilta kuuluvan suhahduksen avulla? Eli muutaman sekunnin jälkeen sammumisesta kuuluu suhahdus kun alipaine imusarjasta häviää..? Vai koskiko tämä pelkästään imuvuotoja?
              Kuukausi takaperin kytkinremppaa tehdessä tuli vaihdettua kampuran stefat, ö-pohjan tiiviste eikä enää missään näy ulospäin öljyvuotoja. Jostain syystä kuitenkin auto tuntuu öljyä kuluttavan, ei kuitenkaan bensa haise öljyssä ja jäähdytysnesteet on kirkkaat. Mahtaisiko ö-renkaat siis olla finaalissa/tukossa ja onko tähän mitään ensiapua olemassa?

              M47TU E61 520D FamilyWagon -06
              M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
              M20 E30 320i/323i Rooflost -86
              M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


              O: E24 osasia

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #97
                Originally posted by Magirus View Post
                Jostain syystä kuitenkin auto tuntuu öljyä kuluttavan
                Mikä kone?

                Comment

                • ARDler
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2012
                  • 146
                  • Pori

                  #98


                  e39 530d -01 automaattilaatikon öljypohjassa tommonen kolhu. kannattaako pohja vaihtaa samalla kun vaihdan öljyt laatikkoon?
                  E38 730i -95

                  Comment

                  • mijuko
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2010
                    • 951
                    • ۩□□۩

                    #99
                    Originally posted by Magirus View Post
                    Koitin tuossa söörtsillä(kin) hieman vinkkejä etsiä mutta kysynpäs nyt kuitenkin täällä. Onko kellään järkevää ratkaisua tuohon takavalojen tiivisteiden vuotoon? Kaksilla tiivisteillä kokeillut, (taipunutta) peltiä yrittänyt muokata suoremmaksi ja liimaakin on kokeiltu muttei vaan pidä vettä ulkopuolella. Ongelmat alkoi aftermarket valojen vaihdon jälkeen. Alkuperäiset hellatkaan eivät enää pidä sitten millään.
                    Itelläni on tarvike takavalot jotka falskas vettä sisäänsä ja konttiin..
                    Aluksi porasin reiät umpioiden alareunaan ettei vettä jaa ainakaan lillumaan ja valojen tiivisteeseen laitoin yläreunaan lisää matskua tiivistenauhalla n. puolikaaren matkalle ja ei ole sen jälkeen vuotanut.

                    Comment

                    • Magirus
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 876
                      • Keski-Suomi und Sawo

                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Mikä kone?
                      Perketi, unohtu sanoa. Eli siis sigun 528i M52B28 koneella. 300tkm takana huoltokirjalla. Ekalla öljyn vaihdolla (castrol magnatec) ei vielä syönyt mutta kun kerkesin välissä käyttää (typeryyttäni) kahdella vaihtovälillä mobilin s3000 niin johan alkoi maistumaan.. Viime öljynvaihdossa vaihdoin takaisin Castroliin muttei öljyn kulutus siitä mihkään tippunut. Tästä etiä päin tarkoitus mennä vain ja ainoastaan Castrolin magnatecilla (5w40).

                      Originally posted by mijuko View Post
                      Itelläni on tarvike takavalot jotka falskas vettä sisäänsä ja konttiin..
                      Aluksi porasin reiät umpioiden alareunaan ettei vettä jaa ainakaan lillumaan ja valojen tiivisteeseen laitoin yläreunaan lisää matskua tiivistenauhalla n. puolikaaren matkalle ja ei ole sen jälkeen vuotanut.
                      Itse tiivistin heti "uutuuttaan" nuo tarvike valot "lasin" ja kuoren välistä. Täytyy tuota tiivistenauhaa koittaa itsekkin. Viime kerralla tuli myös kiinitettyä huomiota tuohon itse peltiin joka melko epätasaisesti istuu itse valon runkoon (sekä tarvike että hellan omaan).

                      M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                      M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                      M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                      M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                      O: E24 osasia

                      Comment

                      • eiskalt
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2012
                        • 836
                        • Hyvinkää

                        Originally posted by Fastpiksu View Post
                        Joo kyllä se vika varmaan alustassa/pyöränkulmissa on. Kerran pääsin omaa autoa suljetulle alueelle kokeilemaan, ja minusta se liimautuu tiehen sen paremmin mitä enemmän vauhtia on..
                        Juu, niinhän se pitäiski. Katoin vaan, kun etupuskurin takaosa alempana, kuin muuten, joten sehän toki tekee nostetta. Ihan eri asia sitten, onko sillä mitään käytännön vaikutusta. Varmaan aika teoreettista.

                        Ja Bmw Master, kuinka paljon madaltais? En erityisemmin innostu, jos on oikein kunnolla silminnähden keula alempana. ja se mökkitievalmiuskin olisi mukava säilyttää, siellä, kun tulee käytyä.

                        Comment

                        • cba
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 3464
                          • Ylivieska

                          Originally posted by Korpraali View Post
                          Kuuluuko tuon MK3 navilaskurin valot sammua takaluukusta kun auto on nukkumistilassa? Siinä palaa aina se powerin punainen valo ja sen levyaukon punainen valo. Mitään lukuääniä ei kyllä kuulu. :think
                          Kyllä sen kuuluisi sammua. Muutamia tuollaisia "akuntyhjentäjiä" on omallekin kohdalle sattunut. Oletko testannut luukku auki? Nimitäin jos takaluukun avaa niin navin kuuluukin herätä.

                          Comment

                          • Korpraali
                            BTCF Member
                            • Nov 2009
                            • 524
                            • Turku

                            Kyllä testasin luukku auki, mutta oli sen luukun lukko kiinni ja ovetkin lukossa. Eli onko vika sitten siinä laskurissa vai missä? :think
                            BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

                            Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

                            Comment

                            • _jake_
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 210
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by Rocla View Post
                              Tarkasta kaikki alipaineletkut ja myös koneen tyynyt jotteivat suhise.
                              Toinen koneen kumityyny vaihdettu vähän aika sitten ja eivät ne kyllä suhise ja alipainetta on. Koneesta siis katoaa tehot 3000rpm jälkeen vaikka alavääntöjä onkin aika hyvin. Ei vain millään kierrä rajoittimelle asti. Voisikohan vika olla nokan asentotunnistimessa?
                              E61 535d Lci M-Sport -08

                              Ex:
                              328i Orientblau M-Sport Cäbi '99

                              328i Hellrot M-Sport Coupe '96

                              Comment

                              • jukkae
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 3506
                                • 70800

                                Missä kohtaa on m62b44 koneisessa vehkeessä tuo ecun lämpöanturi?

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎