Tuntuukos muillakin, että auton etupää kevenisi melko reilusti motarilla ajaessa? Omassa tuntuu, kun etupyörät olis ihan just nousemassa ilmaan ja pienikin tuulenpuuska meinaa heittää auton viereiselle kaistalle.(jos sellaista on.)
Tietysti alusta vaikuttaa paljon, mutta varsinkin tossa Hämeenlinnanväylällä ajellessa aukeilla osuuksilla rupesi tuntumaan, että nyt vois olla aerodynamiikassakin jotain pielessä. Vai kuvittelenko vain? :think
Pitäisi toki joskus kattoa ne pyöränkulmat, sehän varmasti tuo ison helpotuksen, jos vikaa on siellä mutta, kun tosiaan tuntuu, kun ettei ne etupyörät oikeen pure ja äsken, kun vilkaisin auton alle, niin ihan, kuin etupuskurin alaosa siellä auton alla osottaisi vähän alaspäin.
Mitenhän herkästi tuollaset vaikuttaa? Voisiko olla, että esim. tuo puskuri luo hieman nostetta, vai kuvittelenko vaan ja pyöränkulmat/rengaspaineet/joku muu alustassa on viturallaan?
Tuntuukos muillakin, että auton etupää kevenisi melko reilusti motarilla ajaessa? Omassa tuntuu, kun etupyörät olis ihan just nousemassa ilmaan ja pienikin tuulenpuuska meinaa heittää auton viereiselle kaistalle.(jos sellaista on.)
Tietysti alusta vaikuttaa paljon, mutta varsinkin tossa Hämeenlinnanväylällä ajellessa aukeilla osuuksilla rupesi tuntumaan, että nyt vois olla aerodynamiikassakin jotain pielessä. Vai kuvittelenko vain? :think
Pitäisi toki joskus kattoa ne pyöränkulmat, sehän varmasti tuo ison helpotuksen, jos vikaa on siellä mutta, kun tosiaan tuntuu, kun ettei ne etupyörät oikeen pure ja äsken, kun vilkaisin auton alle, niin ihan, kuin etupuskurin alaosa siellä auton alla osottaisi vähän alaspäin.
Mitenhän herkästi tuollaset vaikuttaa? Voisiko olla, että esim. tuo puskuri luo hieman nostetta, vai kuvittelenko vaan ja pyöränkulmat/rengaspaineet/joku muu alustassa on viturallaan?
No ei se tuuli nyt e39 keulaa kyllä nosta ainakaan missään normaali nopeuksissa.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Joo kyllä se vika varmaan alustassa/pyöränkulmissa on. Kerran pääsin omaa autoa suljetulle alueelle kokeilemaan, ja minusta se liimautuu tiehen sen paremmin mitä enemmän vauhtia on..
Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Koitin tuossa söörtsillä(kin) hieman vinkkejä etsiä mutta kysynpäs nyt kuitenkin täällä. Onko kellään järkevää ratkaisua tuohon takavalojen tiivisteiden vuotoon? Kaksilla tiivisteillä kokeillut, (taipunutta) peltiä yrittänyt muokata suoremmaksi ja liimaakin on kokeiltu muttei vaan pidä vettä ulkopuolella. Ongelmat alkoi aftermarket valojen vaihdon jälkeen. Alkuperäiset hellatkaan eivät enää pidä sitten millään.
Toinen kysymys koskee lähinnä separaattoria, jostain joskus luin että ehjän separaattorin voi todeta auton sammuttamisen jälkeen imusarjan tienoilta kuuluvan suhahduksen avulla? Eli muutaman sekunnin jälkeen sammumisesta kuuluu suhahdus kun alipaine imusarjasta häviää..? Vai koskiko tämä pelkästään imuvuotoja?
Kuukausi takaperin kytkinremppaa tehdessä tuli vaihdettua kampuran stefat, ö-pohjan tiiviste eikä enää missään näy ulospäin öljyvuotoja. Jostain syystä kuitenkin auto tuntuu öljyä kuluttavan, ei kuitenkaan bensa haise öljyssä ja jäähdytysnesteet on kirkkaat. Mahtaisiko ö-renkaat siis olla finaalissa/tukossa ja onko tähän mitään ensiapua olemassa?
Koitin tuossa söörtsillä(kin) hieman vinkkejä etsiä mutta kysynpäs nyt kuitenkin täällä. Onko kellään järkevää ratkaisua tuohon takavalojen tiivisteiden vuotoon? Kaksilla tiivisteillä kokeillut, (taipunutta) peltiä yrittänyt muokata suoremmaksi ja liimaakin on kokeiltu muttei vaan pidä vettä ulkopuolella. Ongelmat alkoi aftermarket valojen vaihdon jälkeen. Alkuperäiset hellatkaan eivät enää pidä sitten millään.
Itelläni on tarvike takavalot jotka falskas vettä sisäänsä ja konttiin..
Aluksi porasin reiät umpioiden alareunaan ettei vettä jaa ainakaan lillumaan ja valojen tiivisteeseen laitoin yläreunaan lisää matskua tiivistenauhalla n. puolikaaren matkalle ja ei ole sen jälkeen vuotanut.
Perketi, unohtu sanoa. Eli siis sigun 528i M52B28 koneella. 300tkm takana huoltokirjalla. Ekalla öljyn vaihdolla (castrol magnatec) ei vielä syönyt mutta kun kerkesin välissä käyttää (typeryyttäni) kahdella vaihtovälillä mobilin s3000 niin johan alkoi maistumaan.. Viime öljynvaihdossa vaihdoin takaisin Castroliin muttei öljyn kulutus siitä mihkään tippunut. Tästä etiä päin tarkoitus mennä vain ja ainoastaan Castrolin magnatecilla (5w40).
Itelläni on tarvike takavalot jotka falskas vettä sisäänsä ja konttiin..
Aluksi porasin reiät umpioiden alareunaan ettei vettä jaa ainakaan lillumaan ja valojen tiivisteeseen laitoin yläreunaan lisää matskua tiivistenauhalla n. puolikaaren matkalle ja ei ole sen jälkeen vuotanut.
Itse tiivistin heti "uutuuttaan" nuo tarvike valot "lasin" ja kuoren välistä. Täytyy tuota tiivistenauhaa koittaa itsekkin. Viime kerralla tuli myös kiinitettyä huomiota tuohon itse peltiin joka melko epätasaisesti istuu itse valon runkoon (sekä tarvike että hellan omaan).
Joo kyllä se vika varmaan alustassa/pyöränkulmissa on. Kerran pääsin omaa autoa suljetulle alueelle kokeilemaan, ja minusta se liimautuu tiehen sen paremmin mitä enemmän vauhtia on..
Juu, niinhän se pitäiski. Katoin vaan, kun etupuskurin takaosa alempana, kuin muuten, joten sehän toki tekee nostetta. Ihan eri asia sitten, onko sillä mitään käytännön vaikutusta. Varmaan aika teoreettista.
Ja Bmw Master, kuinka paljon madaltais? En erityisemmin innostu, jos on oikein kunnolla silminnähden keula alempana. ja se mökkitievalmiuskin olisi mukava säilyttää, siellä, kun tulee käytyä.
Kuuluuko tuon MK3 navilaskurin valot sammua takaluukusta kun auto on nukkumistilassa? Siinä palaa aina se powerin punainen valo ja sen levyaukon punainen valo. Mitään lukuääniä ei kyllä kuulu. :think
Kyllä sen kuuluisi sammua. Muutamia tuollaisia "akuntyhjentäjiä" on omallekin kohdalle sattunut. Oletko testannut luukku auki? Nimitäin jos takaluukun avaa niin navin kuuluukin herätä.
Tarkasta kaikki alipaineletkut ja myös koneen tyynyt jotteivat suhise.
Toinen koneen kumityyny vaihdettu vähän aika sitten ja eivät ne kyllä suhise ja alipainetta on. Koneesta siis katoaa tehot 3000rpm jälkeen vaikka alavääntöjä onkin aika hyvin. Ei vain millään kierrä rajoittimelle asti. Voisikohan vika olla nokan asentotunnistimessa?
Comment