Originally posted by wham!
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 M52xxx Tyhjäkäyntiarvot+muut käyntihäiriöt!
Collapse
X
-
Hemi
Originally posted by Hemi View PostIhan varmasti imuvuotoa.
Oman käsityksen mukaan imuvuotoa ei pitäisi olla. Sitä itsekin epäilin aluksi pitkään mutta sellaista en ole löytänyt ajan mittaan tutkiskellessani.
Tuo ajonaikainen nykiminen on nyt jäänyt enemmänkin satunnaiseksi mutta parkkipaikoilla pöryytellessä pintakaasulla tai tyhjäkäynnillä auton sammuminen on alkanut esiintymään sitäkin enemmän.
Olen ainakin itse siinä käsityksessä että edelleen kampi-/nokka-anturissa olisi päivittämisen tarvetta.
Inpalla en ole päässyt käymään mutta bmw-scanner ei edelleenkään anna mitään järkeviä erroreita (tosin viime kerrasta on jo vähän aikaa).
Kiitos vastauksista!
-wham
Comment
-
-
Omassa 96vm. manuaalivaihteisessa 523i on semmonen vaiva että auton käydessä ilmeisesti pakoputki kolisee voimakkaasti, vika tuli ilmi kun moottoritieltä poistumisen jälkeen alkoi kuulua joku ihme räpätys kiihdyttäessä 2000rpm kohilla. Sittemmin tämän jälkeen on kolissut jatkuvasti niin että jalankulkijoillakin päät kääntyy ihmettelemää tätä rikkinäistä bmw:tä.
Auto on 235 tonnia ajettu ja muutama tkm sit on käyty leimaamassa ja päästöissä ei ollut onkelmia silloin, onko se silti nyt vaan katti hajalla? Ei kyllä muuta tuu mieleen kun nyt on meno alkanu tuntua ihan ku olis mopo 520i vaikka 523i mun auto on tai pitäis olla.
Ostin auton liikkeestä 1kk sitten ja silloin oli vaikka mitä vikaa mitkä ite sit laitoin, tein autoon inspection 2-ohjeen mukaan huollon jolloin ilmeni:
- pohjalevyn riittämätön ruostesuojaus, ruostuminen alkanut jo en tiedä saako pelastettua
- 6 sytytystulpasta 1 oli riittävän tiukasti, käyntiääni siinä olikin traktorimainen
- termostaatti viallinen, vaihdon jälkeen taas alkoi lämpenemään auto niinkun kuuluu
- oikea etu pyöränlaakeri jurisi voimakkaasti, ihan sama mitä vauhtia ajoi
- vasemman takaoven lukko ei aukea sähköllä, luutavasti menee koko lukkohärveli sieltä ovesta vaihtoon
- ohjaustehostimen pumppu surisee, ei auttanu nesteiden vaihto että uutta pumppua vaan sit ku ei ollenka toimi enää
Semmonen pommi, no 2000 menin maksamaan koko romusta että en tiedä onko paha, remontit itse tehty ja palo satoja siinäki. Jos se nyt katti on hajonnut niin tulee taas kallis remontti halpisautoon. Muuten ihan kiva siistikuntonen ulkoapäin ja alusta hyvä ei kolise/tärise eikä mitkää paikat repsota autossa tai oo reikiä penkeissä mutta toi ruosteinen pohja vituttaa, siitä ei tietysti ostaessa kukaan puhunu mitää vaikka varmasti on tiietty!E39 523i Turbo
Comment
-
-
Originally posted by naikou View PostAuto on 235 tonnia ajettu ja muutama tkm sit on käyty leimaamassa ja päästöissä ei ollut onkelmia silloin, onko se silti nyt vaan katti hajalla? Ei kyllä muuta tuu mieleen kun nyt on meno alkanu tuntua ihan ku olis mopo 520i vaikka 523i mun auto on tai pitäis olla.
Ostin auton liikkeestä 1kk sitten ja silloin oli vaikka mitä vikaa mitkä ite sit laitoin, tein autoon inspection 2-ohjeen mukaan huollon jolloin ilmeni:
- pohjalevyn riittämätön ruostesuojaus, ruostuminen alkanut jo en tiedä saako pelastettua
- 6 sytytystulpasta 1 oli riittävän tiukasti, käyntiääni siinä olikin traktorimainen
- termostaatti viallinen, vaihdon jälkeen taas alkoi lämpenemään auto niinkun kuuluu
- oikea etu pyöränlaakeri jurisi voimakkaasti, ihan sama mitä vauhtia ajoi
- vasemman takaoven lukko ei aukea sähköllä, luutavasti menee koko lukkohärveli sieltä ovesta vaihtoon
- ohjaustehostimen pumppu surisee, ei auttanu nesteiden vaihto että uutta pumppua vaan sit ku ei ollenka toimi enää
Semmonen pommi, no 2000 menin maksamaan koko romusta että en tiedä onko paha, remontit itse tehty ja palo satoja siinäki. Jos se nyt katti on hajonnut niin tulee taas kallis remontti halpisautoon. Muuten ihan kiva siistikuntonen ulkoapäin ja alusta hyvä ei kolise/tärise eikä mitkää paikat repsota autossa tai oo reikiä penkeissä mutta toi ruosteinen pohja vituttaa, siitä ei tietysti ostaessa kukaan puhunu mitää vaikka varmasti on tiietty!Last edited by Havis; 04-06-2014, 13:10."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostEipä -96 mallin E39, 235000 km ajettu 2000,- maksanu pirssi mikää takuu uusi ole, eikä varmasti viatonkaan. Mitä muuta odotit tuohon hintaa? Kilometrienkin paikkansapitävyys saattaa olla vähän niin ja näin, kun kerran noin hyvässä kunnossa jo on...E39 523i Turbo
Comment
-
-
Originally posted by naikou View PostKyllähän mä sen tiedän että bmw on hyvä auto 150tkm ja se jälkeen alkaa tiulemaa ne kaikki pikkuviat ja vähän isommatkin, tää mun auto on kehä3 sisäpuolella ollu koko sen ajan mitä on suomessa ollut ja kyllähän helsinkiläiset perusautoilijat tiedetään. Autoa käytetty vaan matkoihin mitä joukkoliikenteellä ei saa hoidettua, muuten seissy ruudussa kesät talvet ja tietysti ollaan sillä asenteella et jos ei autolla paljoo ajeta nii eipä sitä sillon tarvi huollossa käyttää ollenkaan. Huoltokirjan vika leima on 2007 vuonna helsinkiläiseltä korjaamolta 162tkm ja inspectionII tehty, varmaan joku nyrkkipaja kun oli vääränkokonen ilmansuodatinkin ja raitisilmasuodattimet heitetty kuikkaan..."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Mites tuon koneen rallatus tapahtuu käynnistäessä vain pakkas keleillä? Nyt kun kesä kuuma, niin ei ole mitään rallatuksia kuulunut enää? Toki vaihdoinhan uuden separaattorin ja öljytikun puhdistelin karstoista ja uusiin sinne juureen o-renkaan, joten liekö tuolla jotain osuutta asiaan?
Täytyy sanoa jotain positiivistakin väliin, että aina vain paranee auton käyntipuoli! On todella herkkä kaasuun nyt ja jaksaa vetää todella keveästi esim. ohituksissa! Ennen piti painaa kickdown pohjaan, että pääsi jonkun edelle, ja nyt hieman poljinta hipaisten auto hyökkää suorastaan vauhtiin. Toki, eihän tämä mikään tykki ole, mutta nyt varmaan on kaikki kadonneet tehot mukana menossa.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostTäytyy sanoa jotain positiivistakin väliin, että aina vain paranee auton käyntipuoli! On todella herkkä kaasuun nyt ja jaksaa vetää todella keveästi esim. ohituksissa! Ennen piti painaa kickdown pohjaan, että pääsi jonkun edelle, ja nyt hieman poljinta hipaisten auto hyökkää suorastaan vauhtiin. Toki, eihän tämä mikään tykki ole, mutta nyt varmaan on kaikki kadonneet tehot mukana menossa."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostPerinteisen tyylin kone kaipaa välillä kunnon kaasunvaihtoa sylintereihin ja reipasta kaasujalkaa Karstat liikkeelle niin kulku kevenee.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by naikou View PostSemmonen pommi, no 2000 menin maksamaan koko romusta
Mutta siis, mulla 2v toiminut auto ongelmitta, tehostimen pumpun vaihdoin, ei muuta, mitä nyt pari alle 20e alustan osaa.
Se on paljon ostajasta kiinni, mitä ja mistä löytää. Nykyään tosin systeri ajaa tuolla, mutta ei se ole sen hunommaksi muuttunut. Katsastukset heittämällä läpi.
Joten on olisi niinkään kriittiinen nettiauton halvimpien autojen suhteen, siellä on niitä helmiäkin.
Ja tällä tarkoitus ajaa vähintään Haviksen kilometrilukemiin!sigpic
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostMites tuon koneen rallatus tapahtuu käynnistäessä vain pakkas keleillä? Nyt kun kesä kuuma, niin ei ole mitään rallatuksia kuulunut enää? Toki vaihdoinhan uuden separaattorin ja öljytikun puhdistelin karstoista ja uusiin sinne juureen o-renkaan, joten liekö tuolla jotain osuutta asiaan?
Täytyy sanoa jotain positiivistakin väliin, että aina vain paranee auton käyntipuoli! On todella herkkä kaasuun nyt ja jaksaa vetää todella keveästi esim. ohituksissa! Ennen piti painaa kickdown pohjaan, että pääsi jonkun edelle, ja nyt hieman poljinta hipaisten auto hyökkää suorastaan vauhtiin. Toki, eihän tämä mikään tykki ole, mutta nyt varmaan on kaikki kadonneet tehot mukana menossa.
Joku meinasi täälä foorumilla että noi M52b25 automaatilla varustetut ovat kaikki laiskoja kulkemaa tuola 1800-2000rpm kierroksilla, mutta epäilin siinä mielessä, että tuskin auto on tehtaalta tullessaan tarkoitettu noin laiskaksi!?
Nyt kuitenkin auto jaksaa mennä ihan normaalisti tasakaasulla ja mäkeen ei hidasta nopeutta niin kun aikaisemmin, joten näyttäisi nyt motti pelaavan normaalisti. Samoin vaihteisto pelaa nyt todella pehmeästi!!
Ei se Hemi turhaan noista imuvuodoista aina huutele!Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Comment