Xenon valojen onneton valoteho.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BenDilde
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 127
    • Kotka

    #136
    Onkos muuten kenelläkään vielä kokemusta mistään oikeista LED-muutossarjoista e39:ssä? Katselin että esim tässä https://www.erikoistekniikka.fi/ajon...3/11010014100/ ainakin tuo polttimo pitäis mennä paikalleen adapterilla ihan samalla tavalla kuin esim jälkiasennus xenon? Jos tuossa ledin muuntajassa on liitin suoraan H7:lle, niin saakohan sen menemään suoraan bemarin liittimeen?
    '01 E39 520iA

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8284
      • Järvikylä (Nakkila)

      #137
      Originally posted by BenDilde View Post
      Onks sulla mitään häiriönpoistaja/relesarjaa siinä välissä vai ottaako toi jo sen verran virtaa että ei tietokoneella herjaile mitään?
      Relesarja ja pitkien vikailmoitukset koodattu pois käytöstä.
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Soininen
        BTCF Member
        • Nov 2006
        • 1298
        • Kajaani

        #138
        Originally posted by BenDilde View Post
        Onko kukaan laittanu pitkiin xenoneja? Pimeällä ei ole koskaan liikaa valoa, mutta ei huvittaisi mitään ämpärejä keulalle asentaa Eli onko se kaukovalon heijastin sellainen että xenoneilla parantuisi huomattavasti?
        Kokemusta pre että faceliftistä, ja parani huomattavasti 55w 4600k xenon setillä. Itsellä canbus väyläset sytyttimet ja hienosti pelannut kummassakin autossa. Nyt faceliftissä paikallaan samat sytyttimet kun oli jo aikanaan prefacessa, eikä kummassakaan mitään ongelmia ole koskaan ollut.

        Jos sullakin facelift valot niin en voi kun suositella nuita evox-r bi xenon projektoreita siihen kaveriksi. Lyhyiden valojen teho moninkertaistu vanhoihin kulahtaneisiin projektoreihin nähden ja pitkien yhteis teho todella hyvä ja kantama erinomaisen pitkä ns vakiovaloiksi
        E28 "525i" M52 -84
        F11 520d xDrive -16

        Comment

        • lj123
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2015
          • 1215
          • Lohja

          #139
          Millainen homma tuo projektorin vaihto on. Kahdet umpiot olen purkanut ja koonnut, joten se on helppo homma.

          Mutta miten noissa pitäisi tehdä suuntaus projektorin vaihdon jälkeen, ennen kuin laittaa takaisin nippuun. Kun nehän ovat niillä muttereilla kiinni niissä kierretangoissa, niin eikö ne mene helposti miten sattuu jos ei jotain suuntausta tee?

          Kun niissä umpion ulkopuolella olevissa säätöruuveissa on kuitenkin rajallinen säätövara. Ei kai niiden varaan voi kaikkea laskea?
          E39 M5 -99
          F11 530d Xdrive -14

          Comment

          • bemmeri
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4180

            #140
            Kyllä suuntausruuveissa riittää vara, ei niitä niin vituilleen saa laitettua.
            Oikeestaan itse vaan laitoin mutterit samaan tiukkuuteen ja välissä oleva siliconirikka jäi sopivasti (samalla tavalla hieman lyttyyn kuin oli vanhalla projektorillakin).
            Jos projektori menee vinoon, tms., niin se poikkeaa oem halogeeni-pitkistä ja pitkät näyttää sitten minne sattuu, kun valot suunnattu lyhyiden mukaan. Toki jos jättää oem pitkät pois käytöstä ja käyttää vain Bi-xenonia, niin sitten aivan sama.

            Itse suuntasin uuden projektorin niistä halogeenipitkistä. Eli samaan aikaan palamaan h7 pitkä ja Evox-r "pitkänä". Sitten kattelin seinää vasten että hotpointit on oikeissa kohdissa (kattelin useammalta etäisyydeltä seinää vasten että säilyy balanssissa keskenään).

            Ajossa/autossa en ole vielä päässyt testaamaan.
            EVERYTHING | WORKS

            Comment

            • lj123
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2015
              • 1215
              • Lohja

              #141
              Sellaista olin miettinytkin, että saisko ne jotenkin vaikka merkattua. Että tietää mihin tiukkuuteen tulee uusi kiinni. Mutta hyvä tietää jos menee noinkin. Mutta ajellaan nyt noilla valtioilla vielä kun vain kesäkäytössä on.

              Ja vielä yksi amatöörikysymys. Jos tuota säätöä tekisi juuri noin kuin kirjoitit niin saako noihin suoraan vaan akusta laitettua virran piuhoilla?
              E39 M5 -99
              F11 530d Xdrive -14

              Comment

              • Wildchild
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2016
                • 270
                • Päijät-Häme

                #142
                Originally posted by lj123 View Post
                Sellaista olin miettinytkin, että saisko ne jotenkin vaikka merkattua. Että tietää mihin tiukkuuteen tulee uusi kiinni. Mutta hyvä tietää jos menee noinkin. Mutta ajellaan nyt noilla valtioilla vielä kun vain kesäkäytössä on.

                Ja vielä yksi amatöörikysymys. Jos tuota säätöä tekisi juuri noin kuin kirjoitit niin saako noihin suoraan vaan akusta laitettua virran piuhoilla?
                Saa ne merkattua periaatteessa vaikka pahvisapluunaan. Ite laitoin seinälle pahvit ja merkkasin missä kohin valon keskikohta on.
                Mitä testaukseen tulee, ite käytin valoja autossa kiinni ennenkuin laitoin umpion nippuun saakka. Sattu kaikki menemään kerralla kohdalleen ja valojen suuntauksessa ei nyt mitää hämärää ollu. Käytän vielä kyllä amattimiehen näytillä noi valot ettei tarvi kiusata vastaantulijoita vituiks säädetyillä valoilla.
                Bmw 525iA -02

                Comment

                • Hezman
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2012
                  • 708
                  • Jyväskylä

                  #143
                  Originally posted by lj123 View Post
                  Sellaista olin miettinytkin, että saisko ne jotenkin vaikka merkattua. Että tietää mihin tiukkuuteen tulee uusi kiinni. Mutta hyvä tietää jos menee noinkin. Mutta ajellaan nyt noilla valtioilla vielä kun vain kesäkäytössä on.

                  Ja vielä yksi amatöörikysymys. Jos tuota säätöä tekisi juuri noin kuin kirjoitit niin saako noihin suoraan vaan akusta laitettua virran piuhoilla?
                  Mauserilla mittaaminen on parempi keino kuin tuo tiukkuuden mukaan kiriminen.

                  Comment

                  • Alfonzo
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2012
                    • 55
                    • Kanta-Häme

                    #144
                    Originally posted by Soininen View Post
                    Kokemusta pre että faceliftistä, ja parani huomattavasti 55w 4600k xenon setillä. Itsellä canbus väyläset sytyttimet ja hienosti pelannut kummassakin autossa. Nyt faceliftissä paikallaan samat sytyttimet kun oli jo aikanaan prefacessa, eikä kummassakaan mitään ongelmia ole koskaan ollut.
                    Minkä merkkinen setti kyseessä? Itseä kiinnostaisi laittaa omaan kulkineeseen pitkiin Xenonit, mutta monilla ollut ongelmia jälkiasenteisissa Xenoneissa kun sekoittaa ECUn toiminnan
                    E39 530dA Touring M-Sport Individual -04
                    SAAB 9-3 2.0t BioPower -02

                    Comment

                    • BenDilde
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2010
                      • 127
                      • Kotka

                      #145
                      Eikö kukaan siis ole vielä kokeillut näitä uusia, tehokkaita led sarjoja? Lähinnä kiinnostaa että miten polttimon saa umpioon kiinni että se kumitiiviste vielä menee paikalleen? Joissain malleissahan sen jäähdytin murikan saa ruuvattua irti asennusvaiheessa.
                      '01 E39 520iA

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4180

                        #146
                        Originally posted by BenDilde View Post
                        Eikö kukaan siis ole vielä kokeillut näitä uusia, tehokkaita led sarjoja? Lähinnä kiinnostaa että miten polttimon saa umpioon kiinni että se kumitiiviste vielä menee paikalleen? Joissain malleissahan sen jäähdytin murikan saa ruuvattua irti asennusvaiheessa.
                        Ebayssa surffailin ja eteen osui H7 kannalla olevia led polttimoita. Joskus vuosia sitten tullut vanhempaan autoon sumareihin laitettua, mutta nyt eteen osui itselle "uudenmallisia" polttimoita. Eli H7 kannalla olevia led polttimoita jotka ovat valoteholtaan parempia kuin H7 halogeeni. Oma auto siis e60 530d H7/H7


                        Tuolla on. Itellä samanlaiset Mk7 fiestassa.
                        Ei vielä pärjää xenonille valotehossa. Halogeeniä paremmat Fiestassa ja v50 volvossa (omasta mielestä).
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • Soininen
                          BTCF Member
                          • Nov 2006
                          • 1298
                          • Kajaani

                          #147
                          Originally posted by Alfonzo View Post
                          Minkä merkkinen setti kyseessä? Itseä kiinnostaisi laittaa omaan kulkineeseen pitkiin Xenonit, mutta monilla ollut ongelmia jälkiasenteisissa Xenoneissa kun sekoittaa ECUn toiminnan
                          Merkkiä en kyllä muista mutta EPDtuningilta kauansitten ne ostin... http://www.epdtuning.com/canbus-vayl...rja-p-788.html tuon linkin alta. En sitten tiedä saako samoja enää ja tosiaan 4300k ne oli eikä 4600k
                          E28 "525i" M52 -84
                          F11 520d xDrive -16

                          Comment

                          • bemmeri
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4180

                            #148
                            Noissa kiinan "Evox-r"ssä on suhteellisen voimakas sininen reunus cutoffin yläreunassa. Tuleeko se linssistä vai mistä?

                            Edit, esimerkkinä joku random kuva mikä löyty.
                            Last edited by bemmeri; 10-02-2017, 19:28.
                            EVERYTHING | WORKS

                            Comment

                            • LT
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2004
                              • 140

                              #149
                              Retrofitlabilta ostetut EVOX-R projektorit alkoivat tekemään sitä että jommassa kummassa jää aina välillä pitkä päälle. Lähtee kyllä pois kun valoja väläyttää.
                              Onko tuo yleinenkin ongelma?

                              Pitäisi varmaan purkaa ja katsoa mistä kohtaa se levy jumittaa ja miettiä sitten miten ongelman saisi hoidettua.

                              Comment

                              • Hezman
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2012
                                • 708
                                • Jyväskylä

                                #150
                                Originally posted by LT View Post
                                .
                                Onko tuo yleinenkin ongelma?
                                On. Noitten laatu kun on mitä on. Se avautuva läppä kiilautuu nakeliin avautuessaan. Itse korjasin ongelman muotoilemalla hiukan läpän kärkeä sekä topparia. Simpppeli homma, mutta vaatii umpion purkamisen.

                                Comment

                                Working...
                                X