Helevattu
Ei riitä taito ennää.. Vaihdoin valoboksiin vänkärinpuolen Fetin kun jäi palamaan pitkävalo vaikka virrat oli kiinni. No valo ei jää enää palamaan mutta ei pala kyllä ei ollenkaa enää. Tinasin nii hyvin ku osasin, ehkä jäi tosi pieni "huokonen" yhteen fetin hakaseen kun kolvi ei mahtunut kunnol. Voisiko jokin vikakoodi tehdä tuon ettei se vieläkään pala vai eikö kolvaus onnistanut? Ei huvittas kolmatta kertaa tehdä tota hommaa...
					
					
					
	
	
	
	
	
	E39 kysymyksiä ja vastauksia IV
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
 530D:ssä on muistaakseni samat vetarit, perä, yms. kuin 540i. Joten joudut vaihtamaan enemmän tavaraa, jos laitat tuon pienemmän dieselin perän.Originally posted by Tero_92 View Postsopiikohan 525d -00 perä 530diisseliin -01? molemmat autot farmareita.
 Helpoimmalla pääsee jos ettii sopivan tilalle. Toki jos aikeissa muuttaa välitystä, niin sitten laita minkä parhaaksi katot, kyllä ne sinne saa leivottua, etenkin mitkä e39:ssä on käytössä, mutta menee sinne muidenkin mallien perät.
 
 
 Mulla ois ehjä perä joutavana jos lukkoperän löytäis tilalle sopivalla hinnalla... Last edited by bemmeri; 02-06-2013, 20:17. Last edited by bemmeri; 02-06-2013, 20:17.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 sopiikohan 525d -00 perä 530diisseliin -01? molemmat autot farmareita.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Joopajoo ja lissää "onkhelmia" sain tuon kulutushomman korjailtua mutta nyt on sellaista että että:
 
 CC herjaa cooling water vaikka vettä ihan tarpeeksi on (anturi paskana? onko se siinä edestäpäin katsottuna vasemmalla melko ylhäällä??)
 Ja CC herjaa myös check brake lights ja välillä front fog lights, kaikki polttimot toimii myös takana se 3 jarruvalo ja on tarkastettu ettei oo liittimet sulanu/maadotus on oikein. Eli oiskos valomoduuli? Mitää vikakoodeja ei kyllä tule. Jaaaa vielä myös check brake linings mutta tuo onkin jo tiedossa eikös ne ole ne jarrupalojen anturit sielä edessä kuskin puolella ja takana repsikan puolella? Auto -96 528ia
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Onko e39 ilmastoinnin kennoilla eroa moottorien välillä? siis 6-V8? Jos jollakin sattuu olemaan ehjä kenno nurkissa niin saa tarjota.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Ohhoh.. taisipa tulla laturista maanantaikappale.
 
 Tänään alkoi vilkuttelemaan latauksen merkkivaloa ja mittariston näyttö näytti 11.7v. Liittimet tulikin jo tsekattua, mutta pitää vielä tutkaista tuo lataus suoraan laturista mittarin avulla.
 
 Näköjään tulee tuolta Valeoltakin joskus maanantaikappaleita.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 anyone?Originally posted by Jpää View PostJa sitten sellainen että kuinkahan sekasin tuo auto menee jos pyöräytän taakse 245/40/18 renkaat kun edessä on 235/40/18
 Vanteet on muistaakseni 8,5" joka nurkassa.
 
 Ja viimeisenä, etuiskareiden yläpäät pitäisi vaihtaa...
 onko se tuo osa nro 31 33 1 091 708 vai pitääkö ottaa myös osa nro 31 33 1 090 612.
 Tarkoitan siis että onko tuo 708 loppuinen se laakeri osa ja mikä se tuo 612 loppuinen on?
 Linkkiä ei ole BMW tuulettimeen heittää kun luurin varassa chättäilen.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 PDC on kyllä ihan toimintakuntoinen, mutta en koe sitä piipitustä aina niin hyödylliseksi ja muutenkin parempi jos sais pois toiminnasta aina kun haluaa :thinkOriginally posted by BreeZi View PostEikös järkevämpi ratkaisu olisi vain tutkia mikä anturi siellä herjaa, ja vaihtaa se? Tämä asia selviää ihan live-datalla.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Eikös järkevämpi ratkaisu olisi vain tutkia mikä anturi siellä herjaa, ja vaihtaa se? Tämä asia selviää ihan live-datalla.Originally posted by akgii View PostTallista löytyy -96 vuoden 528, jossa parkkitutka takana. Onkohan siihen mitenkään mahdollista jälkiasentaa keskikonsoliin sitä PDC-nappia, joka ainakin uudemmista 5-sarjalaisista löytyy? Välillä ärsyttää turhaan se piipittely ja olisi kiva saada napin taakse se 
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Tallista löytyy -96 vuoden 528, jossa parkkitutka takana. Onkohan siihen mitenkään mahdollista jälkiasentaa keskikonsoliin sitä PDC-nappia, joka ainakin uudemmista 5-sarjalaisista löytyy? Välillä ärsyttää turhaan se piipittely ja olisi kiva saada napin taakse se  
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Voin kokemuksesta kertoa, että on kyllä veemäinen paikka korjata varsinkin jos pitää tehdä kunnolla. Omassa vessassa meni kans tunkin paikka sisään. Availin helman ja revin sen tukiraudankin sieltä pois. Tukirauta oli vääntynyt mutkalle, mutta sain sen suoraksi vielä. Se tukirauta on vähän turhan hepposta tavaraa, joten hitsasin siihen vähän jäykistettä, että kestää jatkossa. Korjauksen jälkeenkin kestää siis nostaa jos haluaa.Originally posted by Bmw Dreamer View PostNäin se vaan menee, itelläkin oli ilmeisesti ne sisuskalut sieltä hävinneet sitte, ei kestä enää itelläkään nostaa tuosta kohtaa. Mut enpä mä siitä nostakkaan. 
 
 E39:n omistajien kannattaa tsekata näiden tunkin paikkojen kunto. On kyllä yksi pahimmista ruostepaikkoista E39:ssä. On paljon helpompi korjata ennen kuin paikka painuu helman sisään.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Näin se vaan menee, itelläkin oli ilmeisesti ne sisuskalut sieltä hävinneet sitte, ei kestä enää itelläkään nostaa tuosta kohtaa. Mut enpä mä siitä nostakkaan.Originally posted by Gedd View PostMites tälläinen: Oli takapään nostokohdassa mätää, sinänsä erikoista kun muuten ei ole, mutta yksi nostokohta oli ihan läpimätä - no hitsari leikkeli koko mädän alueen pois ja hitsaili siististi uuden palan helmaan, sellainen varmaan 30 sentin pala takalokarista eteenpäin helman alla.
 
 Tämä ei kuitenkaan kestä nostaa tunkilla enään tästä, vaikka itse paikka on tarpeeksi vahvaa peltiä niin koko helma alkaa antamaan myöden tästä kohtaa ja hitsari oli sitä mieltä että asialle ei ole mitään tehtävissä ilman uutta helmaa koska siellä nostokohdan paikkeilla kuuluisi mennä jonkinsortin vahvikeputki runkoon tai jotain, ja tämän tekeminen käsin olisi kauhea homma..
 
 Mielipiteitä?  
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Itellä ainaki tommonen systeemiOriginally posted by buubaa View PostMinkäs näkönen avain siihen kuuluu? Kyllä tua vararengas kotelossa kaikennäköstä on.
 
 Leave a comment:
 
	
Leave a comment: