E39 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ARDler
    replied
    pystyykö nuo muoviset kirkkaat naftaletkut suodattimelta eteenpäin tekemään itse uusiks jostain motonetin metritavarasta?

    auto oli 530d -01

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Pitääpä tutkia peili asiaa. Ajelen yleensä itse ja käytän kahta muistipaikkaa, hiekan erilaiset asennot. VAimo ajoi toissapäivänä ja talletin oman asennon varmuuden vuoksi. Vaimon säädöt talletin kolmoseen. Kun taas itse lähdin niin kakkosta painamalla penkki liikkui vähän johonkin suuntaan mutta ei kuitenkaan oikeaan paikkaan. Ykkösessä ei sitten ollutkaan mitään asentoa tallessa.

    Eli yleensä kun käytän vain kahta paikkaa homma toimii, mutta jos laittaa jotain kolmoseen niin sitten saattaa kadota kaikki.
    Eikö nuo saa koodattua myös avainkohtaiseksikin.Eli kun menee jommalla kummalla avaimella autoon (avaa kaukosäädöllä),niin muistipaikka asetukset muuttuu asetettuihin arvoihin.Ainakin ex. E39:ssä oli koodattu siten.Meillä oli emännän kanssa molemmilla omat avaimet käytössä.Kätevä esim. kovalla vesisateella.Menee vasta aukomaan ovea,kun säädöt on kohdillaan lyhyemmän jäljiltä.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Vaikea juttu. Penkin muistithan ovat penkissä olevassa modulissa, mutta peilien muistit ovat ovimoduleissa ja nuo keskustelee P-väylän kautta. Muistikytkimet menee ovimoduliin.

    Kuskin penkistähän katkeaa kaikki sähköt kun auto nukahtaa eikä se silti kadota muisteja (mutta akun irrotus ne kadottaa). Voihan se penkin moduli silti sekoilla ja siksi ne katoaa. Oletko katsonut toimiiko peilien muistit yhä sen jälkeen kun penkin muistit katosi? Silloin vika varmaankin olisi tuossa väyläjohdossa tai penkin modulissa.
    Pitääpä tutkia peili asiaa. Ajelen yleensä itse ja käytän kahta muistipaikkaa, hiekan erilaiset asennot. VAimo ajoi toissapäivänä ja talletin oman asennon varmuuden vuoksi. Vaimon säädöt talletin kolmoseen. Kun taas itse lähdin niin kakkosta painamalla penkki liikkui vähän johonkin suuntaan mutta ei kuitenkaan oikeaan paikkaan. Ykkösessä ei sitten ollutkaan mitään asentoa tallessa.

    Eli yleensä kun käytän vain kahta paikkaa homma toimii, mutta jos laittaa jotain kolmoseen niin sitten saattaa kadota kaikki.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Yksi avain käytössä, akku ei ollut välillä irti. Miten kaapeloinnin pätkimisen voi todeta?
    Vaikea juttu. Penkin muistithan ovat penkissä olevassa modulissa, mutta peilien muistit ovat ovimoduleissa ja nuo keskustelee P-väylän kautta. Muistikytkimet menee ovimoduliin.

    Kuskin penkistähän katkeaa kaikki sähköt kun auto nukahtaa eikä se silti kadota muisteja (mutta akun irrotus ne kadottaa). Voihan se penkin moduli silti sekoilla ja siksi ne katoaa. Oletko katsonut toimiiko peilien muistit yhä sen jälkeen kun penkin muistit katosi? Silloin vika varmaankin olisi tuossa väyläjohdossa tai penkin modulissa.

    Leave a comment:


  • bimmer528iA
    replied
    olis myynnissä tuo ylimääräinen ehjä siili e39 malliin. hinta vaikka 40€

    laitan myyntiin myös myynti osastolle, ajattelin tännekkin laittaa maininnan

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Kaksi avainta käytössä? Otat välillä akun navan irti? Kaapelointi kuskin oveen pätkii?
    Yksi avain käytössä, akku ei ollut välillä irti. Miten kaapeloinnin pätkimisen voi todeta?

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Miksi kuskinpenkki hukkaa muistipaikoissa olevat asennot välillä? Mitä hyötyä koko muistipenkistä jos se ei muistakkaan...
    Kaksi avainta käytössä? Otat välillä akun navan irti? Kaapelointi kuskin oveen pätkii?

    Leave a comment:


  • sonikk
    replied
    Originally posted by World L View Post
    Mihis porukka on etuovien jakosuotimia laittanut? Ovi on aika täyden olonen, eikä johtoja varmaa turhan helposti vedetä rungosta oveen.
    Puukotin sen viulukotelon auki ja taisin laittaa jonnekin niille tienoille.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Miksi kuskinpenkki hukkaa muistipaikoissa olevat asennot välillä? Mitä hyötyä koko muistipenkistä jos se ei muistakkaan...

    Leave a comment:


  • World L
    replied
    Mihis porukka on etuovien jakosuotimia laittanut? Ovi on aika täyden olonen, eikä johtoja varmaa turhan helposti vedetä rungosta oveen.

    Leave a comment:


  • AnttiV
    replied
    Joo mittailin jännitteitä ja laturihan siellä oli sökönä ---> vaihtoon...

    Leave a comment:


  • Fastpiksu
    replied
    Originally posted by AnttiV View Post
    Ajelin tuossa viimeviikolla 525i vm. 01 e39:lläni aivan tavallista hyväkuntoista tietä kun yhtäkkiä syttyi ensin akkuvalo, sitten airbagvalo, seuraavaksi kuului paukahdus ja lopuksi abs-valo syttyi ja radio alkoi pätkimään. Ajoin auton sivuun, ja sammutin. Ei lähtenyt enää käyntiin. Startti ei siis pyöri ollenkaan, pelkkää nakutusta kuuluu. Hinattiin auto kotiovelle kaverin autolla ja kotona kokeiltiin antaa apuvirtaa konehuoneen navoille; auto käynnistyi, mutta kun virran otti pois navoilta niin hetken päästä kone sammui. Akku täydessä latingissa. Kaikki navat ja johdot näyttäisi olevan ok, ei hapettuneita tms. Myös bensapumppu alkoi pitämään omituista ääntä (kuskin penkin alta siis kuului jurnutusta) kun tänään kokeilin käynnistellä.

    Voisiko paukkukaapeli olla paukahtanut? Varoitusvaloja alkoi siis syttyä ennen paukahduksen kuulumista...
    Mittaappa ensimmäisenä latausjännite, sekä latausvirta (tarvit pihtivirtamittarin). Ja kato että sulla on siellä konehuoneessa edes hihnat paikallaan..
    Paukku jos menee niin virrat häviää kerrasta ja auto sammuu, ainoastaan hätävilkut toimii.
    Jos hihnat ok niin laturia lähtisin veikkaamaan.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by kaol View Post
    Itse oon 193cm, eikä tuo katto oo koskaan ollut mulle liian matalalla.
    Edit: ajanut myös radalla kypärä päässä.
    Niin jos penkki on ihan alhaalla. Jos penkkiä nostaa hieman alkaa pääntila loppua. Mielummin ilman luukkua kuin luukulla.

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by Heksa76 View Post
    Saattaapi olla sellanen varuste mitä en kaipaa. Liekkö kuin yleinen, en ole ajatellut sen kummemmin kun noita myynti-ilmoituksia on selannut.
    Itse oon 193cm, eikä tuo katto oo koskaan ollut mulle liian matalalla.
    Edit: ajanut myös radalla kypärä päässä.

    Leave a comment:


  • Heksa76
    replied
    Originally posted by kaol View Post
    Lähes tasan 40mm. Mitattu kardaanitunnelin päältä heti keskikonsolin takaa.
    Saattaapi olla sellanen varuste mitä en kaipaa. Liekkö kuin yleinen, en ole ajatellut sen kummemmin kun noita myynti-ilmoituksia on selannut.

    Leave a comment:

Working...
X