E39 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bmw Dreamer
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Siinähän vain maadoitetaan noinen nasta, eli mikä tahansa rautalanka käy.
    Tottakai käy, mut jotenkin toi paperiliitin oli niin hyvä repäsy!

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Vähän tyhmä kysymys ehkä,mutta miten se kompura pyörisi inpalla ohjattunakaan jos sulake olisi palanut?
    Jaa a, eipä tuota tuu mieleen ku joku todellinen "pakko-ohjaus"

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    No mitä vittua Pitää huomenna tsekata vielä uudelleen sulakkeet vaikka äkkiseltään vilkuilin ne läpi. Tosin toivotaan että tässä ei ole tommosta idioottisysteemiä, entisestä kolmiysistä repäsin lämmitykset kokonaan huitsin nevadaan ja siinä kyllä ilmastointi toimi...
    Vähän tyhmä kysymys ehkä,mutta miten se kompura pyörisi inpalla ohjattunakaan jos sulake olisi palanut?

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Ei perse, se oikeesti on saman sulakkeen takana

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Originally posted by John Doe View Post
    Menee vähän off-topiciksi, mutta pari Ford Mondeota on tullut vastaan, missä ilmastoinnin toimimattomuus johtunut juurikin rikkinäisestä pesurin suuttimesta.
    Suuttimen lämmitysvastus vetänyt oikosiin ja polttanut sulakkeen --> saman sulakkeen takana kompuran virransyöttö .
    No mitä vittua Pitää huomenna tsekata vielä uudelleen sulakkeet vaikka äkkiseltään vilkuilin ne läpi. Tosin toivotaan että tässä ei ole tommosta idioottisysteemiä, entisestä kolmiysistä repäsin lämmitykset kokonaan huitsin nevadaan ja siinä kyllä ilmastointi toimi...

    Leave a comment:


  • John Doe
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    INPAlla katottu, ilmastointi ei anna vikakoodeja. Ainuat koodit mitä tulee A/C valikon alta on washer jet heatingit, eli pesurin suuttimien lämmitys? INPAlla kun pakottaa kompuran päälle niin ihan normaalisti lähtee hyrräämään ja kylmää tulee vaikka tunnin.

    Rahallinen korvaus sille joka ratkaisee vian

    Menee vähän off-topiciksi, mutta pari Ford Mondeota on tullut vastaan, missä ilmastoinnin toimimattomuus johtunut juurikin rikkinäisestä pesurin suuttimesta.
    Suuttimen lämmitysvastus vetänyt oikosiin ja polttanut sulakkeen --> saman sulakkeen takana kompuran virransyöttö .

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Autona 9/98 oleva 523i touring. Ilmastointi lakannut toimimasta ihan yhtäkkiä. "ilmastointihuollossa" sanottu että ei osata korjata eikä tiedetä vikaa. Kompuralle tulee ainoastaan noin 4-5v jännitettä kun nappia painaa. Jos kompuralle syöttää 12v niin ilmastointi lähtee toimimaan normaalisti. Mitään hajua kellään missä vika vois olla? En saa inpaa vielä hetkeen tähän kun läppäri ei oo käsillä tässä niin sillä kyselen alustavasti.
    INPAlla katottu, ilmastointi ei anna vikakoodeja. Ainuat koodit mitä tulee A/C valikon alta on washer jet heatingit, eli pesurin suuttimien lämmitys? INPAlla kun pakottaa kompuran päälle niin ihan normaalisti lähtee hyrräämään ja kylmää tulee vaikka tunnin.

    Rahallinen korvaus sille joka ratkaisee vian

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post


    Vuoden työkaluniksi!

    ite tein tohon obd adapterijohtoon painonapin kyseisten nastojen välille, pääsee helposti nollailee.
    Siinähän vain maadoitetaan noinen nasta, eli mikä tahansa rautalanka käy.

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Ei. Paperiliitin käy ihan hyvin.


    Vuoden työkaluniksi!

    ite tein tohon obd adapterijohtoon painonapin kyseisten nastojen välille, pääsee helposti nollailee.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by jonsered92 View Post
    Kiitti Tome! Entä liekkö piuhan paksuudella mittää väliä?
    Ei. Paperiliitin käy ihan hyvin.

    Leave a comment:


  • jonsered92
    replied
    Originally posted by Tome View Post
    Toimii!

    Bmw huoltovalon nollaus 20 napainen liitin: pin 7 (interval reset) + pin 19 (ground)

    Öljyhuolto: +3s
    Inspection: +10s
    Kellovalo (jarrunesteet) +15s
    Kiitti Tome! Entä liekkö piuhan paksuudella mittää väliä?

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Masatus View Post
    Jos oikein muistan ja ulkomaalaisia uskoo niin istuin lähtee irti ilman työkaluja tai palikoiden irroituksia -> post #5. Napakka ote istuimesta "palikan" molemmilta puolin, paina istuimen etureunaa kohti peräkonttia eli taaksepäin ja sitten nosta istuinta ylöspäin. Itselläkin loppui ensin usko että näinkö on, mutta kun kaveri näytti ensin niin sittenhän tuo kävi helposti itseltäkin.
    Kappas vaan. Mutta miten tuo keskipaikan turvavyö menee istuinosan läpi noissa kuvissa? Ei mulla mene.

    Leave a comment:


  • Masatus
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Ne palikat otetaan eka irti.
    Jos oikein muistan ja ulkomaalaisia uskoo niin istuin lähtee irti ilman työkaluja tai palikoiden irroituksia -> post #5. Napakka ote istuimesta "palikan" molemmilta puolin, paina istuimen etureunaa kohti peräkonttia eli taaksepäin ja sitten nosta istuinta ylöspäin. Itselläkin loppui ensin usko että näinkö on, mutta kun kaveri näytti ensin niin sittenhän tuo kävi helposti itseltäkin.
    Last edited by Masatus; 18-06-2013, 12:00.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Ne palikat otetaan eka irti.
    ok.. eikun jatkamaan purkamista

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    kuinka toukassa lähtee takapenkin istuinosa irti? palikat joihin saa verhon kiinni tuntus laittavan hanttiin aikalailla.. :think
    Ne palikat otetaan eka irti.

    Leave a comment:

Working...
X