E39 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • peto2
    replied
    tyhmä kysymys.

    kuinka toukassa lähtee takapenkin istuinosa irti? palikat joihin saa verhon kiinni tuntus laittavan hanttiin aikalailla.. :think

    Leave a comment:


  • Tome
    replied
    Originally posted by jonsered92 View Post
    Pitäs kohta öljyt vaihtaa ja nollata huoltovalot. Kattoin tuosta huoltovideo topiikista viteon missä joku nollasi ne pelkälllä johdon pätkällä, toimiiko semmonen for real? Sillä kyselen että ettei räjähdä koko vehe.
    Toimii!

    Bmw huoltovalon nollaus 20 napainen liitin: pin 7 (interval reset) + pin 19 (ground)

    Öljyhuolto: +3s
    Inspection: +10s
    Kellovalo (jarrunesteet) +15s

    Leave a comment:


  • jonsered92
    replied
    Pitäs kohta öljyt vaihtaa ja nollata huoltovalot. Kattoin tuosta huoltovideo topiikista viteon missä joku nollasi ne pelkälllä johdon pätkällä, toimiiko semmonen for real? Sillä kyselen että ettei räjähdä koko vehe.

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Originally posted by KanaDimmy View Post
    pikkusisko ostamassa e39 ja siinä on sen keskikonsolin lipan alla alkuperäinen c-kasetti mankka joka pitäisi vaihtaa. Minkälaisia adapteri paneelia porukat on ostellut? Varmaan joku johtosarjakin pitää sinne sitten vaihtaa. 2-Din varmaan suoraan kun kerran tilaa löytyy

    Ikinä en ole e39 omistanut ja sitäkään nyt ei vielä aleta availemaan kun kauppoja ei olla lyöty lukkoon

    EDIT: Olipas taas järkeä kirjoitella ensin ennenkö googlettaa(pitääkö siitä oikeesti maksaa 120e :O)....Mutta jos jotain tulee mieleen niin kertokaa toki
    Motonetistä se 1-DIN paneeli maksaa jotain 20e? 2-Din ei sitte ihan suoraan mene, jossei ole joku ihmeellisen kokoinen soitin, tai E39:iin jopa tarkoitettu, mutta tuskin on tehty, uudempiin vaan? (Tai kait niitä jotain itämaalaisia on, mutta toimiiko ne?) Ite panostaisin mieluummin laadukkaaseen 1-Din soittimeen kuin 2-din, kun joutuu autoa vähän leikkailee, jossei ole siitä alaosastaan sitten erityisen lyhyt...

    Myös johtoadapterin saa Motonetista, mutta ite tilasin suoraan tukusta omien väylien kautta, "hitusen" halvempi.

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Autona 9/98 oleva 523i touring. Ilmastointi lakannut toimimasta ihan yhtäkkiä. "ilmastointihuollossa" sanottu että ei osata korjata eikä tiedetä vikaa. Kompuralle tulee ainoastaan noin 4-5v jännitettä kun nappia painaa. Jos kompuralle syöttää 12v niin ilmastointi lähtee toimimaan normaalisti. Mitään hajua kellään missä vika vois olla? En saa inpaa vielä hetkeen tähän kun läppäri ei oo käsillä tässä niin sillä kyselen alustavasti.
    Last edited by jukkae; 18-06-2013, 20:48.

    Leave a comment:


  • Heksa76
    replied
    Lisää kysymyksiä liittyen sähköihin, eli mitkä aivolaatikot on sijoitettu vararengassyvennykseen?

    Ja minkä mittainen tuo vararengassyvennys on auton pituussuunnassa?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by bimmer528iA View Post
    itse en enää käytä missään motonetin polttoaine tarvikkeita, jäi aika huonot kokemukset ainaski polttoaineletkuista. taitaa olla vähän samaa vikaa bilteman tavarassakin.
    ei se paljoa enempää maksa jos etralta hakee, hiflexillä nykyään pientarvikelisä alle 35€ ostoksissa.
    Siis bilteman letkussa ei ole vähän samaa vikaa vaan vuoden vanha letku murenee käsiin vaikka autolla ei ole edes juuri ajettu.

    Oli aika jännä startti kun letkuista alkoi suihkuta bensaa joka suuntaan aika runsaasti.

    Leave a comment:


  • bimmer528iA
    replied
    itse en enää käytä missään motonetin polttoaine tarvikkeita, jäi aika huonot kokemukset ainaski polttoaineletkuista. taitaa olla vähän samaa vikaa bilteman tavarassakin.
    ei se paljoa enempää maksa jos etralta hakee, hiflexillä nykyään pientarvikelisä alle 35€ ostoksissa.

    Leave a comment:


  • KanaDimmy
    replied
    pikkusisko ostamassa e39 ja siinä on sen keskikonsolin lipan alla alkuperäinen c-kasetti mankka joka pitäisi vaihtaa. Minkälaisia adapteri paneelia porukat on ostellut? Varmaan joku johtosarjakin pitää sinne sitten vaihtaa. 2-Din varmaan suoraan kun kerran tilaa löytyy

    Ikinä en ole e39 omistanut ja sitäkään nyt ei vielä aleta availemaan kun kauppoja ei olla lyöty lukkoon

    EDIT: Olipas taas järkeä kirjoitella ensin ennenkö googlettaa(pitääkö siitä oikeesti maksaa 120e :O)....Mutta jos jotain tulee mieleen niin kertokaa toki
    Last edited by KanaDimmy; 16-06-2013, 13:09.

    Leave a comment:


  • Heksa76
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Riippuu auto varustelusta. Tuosta väylä-kaaviosta saa osviittaa. KLIK
    Kiitos, tuo selvensi järjestelmää jo paljon. Purkkia löytyy aika kasa ja viittä eri väylää. Nykyään ku työn puolesta tulee touhuttua ajoneuvosähköjen kanssa, niin enää nää modernit autot eivät ole samanlainen punainen vaate kuin muutama vuosi sitten vielä olivat. Ja mitä enemmän niistä oppii niin sitä kiehtovampia ne myös ovat.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Heksa76 View Post
    Kuinkas monta aivolaatikkoa/modulia näistä löytyy? Ovessa on omansa, penkissä, ratin painikkeille tais olla omansa, sitte on moottori, vaihteisto, jarrut...
    Riippuu auto varustelusta. Tuosta väylä-kaaviosta saa osviittaa. KLIK

    Leave a comment:


  • Heksa76
    replied
    Kuinkas monta aivolaatikkoa/modulia näistä löytyy? Ovessa on omansa, penkissä, ratin painikkeille tais olla omansa, sitte on moottori, vaihteisto, jarrut...

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by merbau View Post
    Vähän samanlaista oli omassa, kun akku oli finaalissa. Ratin asento oli välillä mitä sattui, vaikka muistipaikoista haki omat asetukset. Penkin asennon hukkaamista en valitettavasti muista varmaksi.

    Muita oireita oli tuolloin, että DSP:n asetukset nollautuivat oletuksiin aina aika ajoin.

    Akun vaihtaminen paransi nuo oireet (ja se, että korjattiin virtasyöpöt vikaantuneet romppeet).
    Akku on aika tuore, rattikin laskee aina ihan ok.

    Leave a comment:


  • merbau
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Miksi kuskinpenkki hukkaa muistipaikoissa olevat asennot välillä? Mitä hyötyä koko muistipenkistä jos se ei muistakkaan...
    Vähän samanlaista oli omassa, kun akku oli finaalissa. Ratin asento oli välillä mitä sattui, vaikka muistipaikoista haki omat asetukset. Penkin asennon hukkaamista en valitettavasti muista varmaksi.

    Muita oireita oli tuolloin, että DSP:n asetukset nollautuivat oletuksiin aina aika ajoin.

    Akun vaihtaminen paransi nuo oireet (ja se, että korjattiin virtasyöpöt vikaantuneet romppeet).

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Eikö nuo saa koodattua myös avainkohtaiseksikin.Eli kun menee jommalla kummalla avaimella autoon (avaa kaukosäädöllä),niin muistipaikka asetukset muuttuu asetettuihin arvoihin.Ainakin ex. E39:ssä oli koodattu siten.Meillä oli emännän kanssa molemmilla omat avaimet käytössä.Kätevä esim. kovalla vesisateella.Menee vasta aukomaan ovea,kun säädöt on kohdillaan lyhyemmän jäljiltä.
    Pystyy pystyy, mutta minkäs teet kun se ei muista sitä paikkaa tai muistaa sen väärin.

    Leave a comment:

Working...
X