E39 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fastpiksu
    replied
    Jos nesteen väristä ei ota selvää, dippaa talouspaperituppoa sinne paisuntasäiliöön ja tarkastele siitä.

    Leave a comment:


  • marcus_108
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Ei vaihdu, kaikissa bemareissa on tehtaalta vihreät/sinertävät nesteet. Kyllä nuo punaiset on jonkun vaihtamat.
    No niiin justiin! Kiva kun seki vielä menty muuttamaan..

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by marcus_108 View Post
    Vaihtuuko tuo neste (väri) jossain vaihees e39:ssä kun mulla ainakin punaset nesteet?:think
    Ei vaihdu, kaikissa bemareissa on tehtaalta vihreät/sinertävät nesteet. Kyllä nuo punaiset on jonkun vaihtamat.

    Leave a comment:


  • marcus_108
    replied
    Originally posted by sonikk View Post
    Vihreetä siellä todnäk on. Eipä tuo onneksi niin vakavaa ole, laita loraus ja seuraile tasoa.
    Vaihtuuko tuo neste (väri) jossain vaihees e39:ssä kun mulla ainakin punaset nesteet?:think

    Leave a comment:


  • sonikk
    replied
    Vihreetä siellä todnäk on. Eipä tuo onneksi niin vakavaa ole, laita loraus ja seuraile tasoa.

    Leave a comment:


  • spock
    replied
    Katselin tuossa jäähdytys nestettä ja huomasin että merkkipaalu ei nouse ylös. Ohjekirjan mukaan pitäisi nousta lähelle täyttöaukkoa, nyt jää reilusti alas. Auto seisonut yli 5 tuntia lähes tasaisella alustalla, ei pitäisi asiaan vaikuttaa? Lämmöt pysyy normaalissa mittarin mukaan. Mistä tiedän mitä ainetta tuonne tulee heittää sisään, eli punaista vai vihreää?

    Onko E39:ssä jokin tyyppivika paikka mistä saattaisi vuotaa?

    Ja eikö auton pitäisi myös ilmoittaa jos nesteen pinta on liian alhaalla?
    Last edited by spock; 21-06-2013, 23:15.

    Leave a comment:


  • Ha2
    replied
    Originally posted by sja4510 View Post
    -01 e39 touringin ilmajousien palje mennyt. Löytyykö näitä mistään muualta kuin marmorilta. Onko joku löytänyt ebaystä?
    Originally posted by luikas View Post
    Tommonen sivusto joskus pompannut täällä esiin http://www.air-suspension-shop.com/index.php?k=218
    Minä tilasin tuolta omaani molemmat palkeet pari kuukautta sitten. Viikossa tuli kotiin ja merkkiliikkeeseen verrattuna karkeasti kaksi yhden hinnalla. Suosittelen.

    Leave a comment:


  • Tero_92
    replied
    530dat automaattilaatikko menee vikatilaan, mutta mitään vikakoodia ei löydy. viikonpäivät pystyy ajelemaan, kun käyttää akunkenkää irti ja toimii täysin ongelmitta. Missä vika?!? kardaanissa jonkinverran välystä voiko vaikuttaa vikavalon syttymiseen?

    Leave a comment:


  • luikas
    replied
    Originally posted by sja4510 View Post
    -01 e39 touringin ilmajousien palje mennyt. Löytyykö näitä mistään muualta kuin marmorilta. Onko joku löytänyt ebaystä?
    Tommonen sivusto joskus pompannut täällä esiin http://www.air-suspension-shop.com/index.php?k=218

    Leave a comment:


  • Heksa76
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Mutta mistä kompuran mangneettikytkin saa virransyötön "ohi" mahdollisesti palaneen sulakkeen.Ei ainakaan diagnostiikka laitteelta.Kyllä sen kaikki tajuaa,että inpalla annetaan käskyjä.Mutta jos varsinainen "toimintasähkö" puuttuu viallisen sulakkeen takia,niin ei mene jakeluun että jokin laite voi käskyttämällä kytkeytyä.Joten kerroppa tarkemin,jos olet asiasta perillä.

    Toki jos laitteessa on ohjauspuolella oma sulake (palanut),niin ohjainrelettä käskyttämällä toki laite silloin voisi toimia.Mutta jos itse käyttölaitteen päävirtasulake on kaput,niin silloin tuo inpa-ohjauskäynnistys ei mene maalaistollon jakeluun.
    BMW:n järjestelmät ovat vielä hakusessa, mutta esimerkiksi Scaniassa moottorin ohjainyksikkö kytkee kompuran. Käsky kompuran kytkemisestä tulee taas toisesta ohjainpurkista joka on saanut tiedon painekytkimeltä ja käyttöpaneelista.

    Eli se kompuran mankkukytkin ei ole sen palaneen sulakkeen takana, vaan ainoastaan ohjauspiiri joka käskee jotain purkkia kytkemään kompuran.

    Eihän tuo BMW:n systeemi ole verrattavissa vaikka nyt tohon Scaniaan, IHKA ohjaa kompuraa päälle ja pois, väylässä menee sit tieto moottorinohjainyksikölle ku tarvii kierroksia nostaa. Löytyi hyvä tietopaketti k.o järjestelmästä IHKA Näköjään käyttää nopeustietoakin ohjauksessa.
    Last edited by Heksa76; 19-06-2013, 19:27.

    Leave a comment:


  • sja4510
    replied
    Ilmapalkeen vaihto

    -01 e39 touringin ilmajousien palje mennyt. Löytyykö näitä mistään muualta kuin marmorilta. Onko joku löytänyt ebaystä?

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Funki View Post
    No jo on muovisoirolla hintaa, pomppaa 60e koska m-technic etupuskimeen liittyvä

    https://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-E3...1-2-694-832%3E
    Ja merkkiliikkestä haettuna helposti pari-kolme kypää vielä lisää.

    Leave a comment:


  • Funki
    replied
    No jo on muovisoirolla hintaa, pomppaa 60e koska m-technic etupuskimeen liittyvä

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Heksa76 View Post
    Diagnoosi ohjelmilla voi tarkistaa ja ohjata komponentteja ohitse varsinaisen ohjauksen, jolloin vika on helpompi paikallistaa, ja samalla vältytään kalliiden osien vaihdolta.
    Mutta mistä kompuran mangneettikytkin saa virransyötön "ohi" mahdollisesti palaneen sulakkeen.Ei ainakaan diagnostiikka laitteelta.Kyllä sen kaikki tajuaa,että inpalla annetaan käskyjä.Mutta jos varsinainen "toimintasähkö" puuttuu viallisen sulakkeen takia,niin ei mene jakeluun että jokin laite voi käskyttämällä kytkeytyä.Joten kerroppa tarkemin,jos olet asiasta perillä.

    Toki jos laitteessa on ohjauspuolella oma sulake (palanut),niin ohjainrelettä käskyttämällä toki laite silloin voisi toimia.Mutta jos itse käyttölaitteen päävirtasulake on kaput,niin silloin tuo inpa-ohjauskäynnistys ei mene maalaistollon jakeluun.
    Last edited by Heguli 31; 19-06-2013, 13:42.

    Leave a comment:


  • Heksa76
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Jaa a, eipä tuota tuu mieleen ku joku todellinen "pakko-ohjaus"
    Diagnoosi ohjelmilla voi tarkistaa ja ohjata komponentteja ohitse varsinaisen ohjauksen, jolloin vika on helpompi paikallistaa, ja samalla vältytään kalliiden osien vaihdolta.

    Leave a comment:

Working...
X