E39 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • peto2
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Oliko se alkuperäinen sitten jo valmiiksi taivutettu? Siitä on hiukan ristiriitaista tietoa.

    Minullakin on Motonetin putkea ja kiristysholkit jo valmiina. Alkuperäistä reittiä meinasin vetää, suoran putken ehkä saa työnnettyä entisen paikalle kiinnikkeisiin takakelkan päälle. Tai sitten ei...

    Sitä putken päähän tehtävää pursketta varten ostin työkalun eBay UK:sta, ei oikein vakuuttanut nuo halpikset. Varsinkin kun näytti siltä, ettei ne yleensä edes ole tarkoitettu tekemään oikeanlaista päätä, siis bubble flarea vaan ne tekee double flaren. Ne holkitkin ovat sitten erilaisia noiden välillä, kannattaa olla tarkkana mitä ostaa.
    .
    .
    .
    Orkkis on suora kanki teräsputkea, päät tehtynä. Ei sitä suoraa kankea saa työnnettyä kyllä mitenkään koska käsi ei mahdu mistään välistä ohjaamaan. Lisäksi putki tekee pari 90 asteen kurvia siellä kelkan yläpuolella, en usko että sedanissa toteutus ainakaan kovin paljoa eroaa.
    Ostin motonetistä työkalun mutta en kyllä ihan heti keksinyt miten sillä saa tehtyä edes siistin pään, lyttyyn menee kyllä kätevästi

    ohjeita kun ei ollu mukana
    Last edited by peto2; 16-07-2013, 00:08.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    en vaihtanu vielä, kävin hakemassa orkkis putken OEM-miehenä mutta kyllä laittamatta jää.. eihän siinä tarvisi purkaa edestä kuin pakoputki, kadraani, lämpöeristepellit, tankki ja koko takakelkka

    kävin hakemassa motonetistä värkit.. menee sitten custom reittiä..
    Ei kyllä käy kateeksi.Minä olen huomannut,että aina kun jotain Bemarissa korjataan,niin ensimmäiseksi pitää irroittaa pakoputket.Onneksi omaani on vaihdettu sentään kevyemmät rosteriputkistot orkkiksten tilalle.Ihme ettei sulakerasioitakin ole piiloitettu pakoputken alle.
    Last edited by Heguli 31; 15-07-2013, 23:09.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    en vaihtanu vielä, kävin hakemassa orkkis putken OEM-miehenä mutta kyllä laittamatta jää.. eihän siinä tarvisi purkaa edestä kuin pakoputki, kadraani, lämpöeristepellit, tankki ja koko takakelkka

    kävin hakemassa motonetistä värkit.. menee sitten custom reittiä..
    Oliko se alkuperäinen sitten jo valmiiksi taivutettu? Siitä on hiukan ristiriitaista tietoa.

    Minullakin on Motonetin putkea ja kiristysholkit jo valmiina. Alkuperäistä reittiä meinasin vetää, suoran putken ehkä saa työnnettyä entisen paikalle kiinnikkeisiin takakelkan päälle. Tai sitten ei...

    Sitä putken päähän tehtävää pursketta varten ostin työkalun eBay UK:sta, ei oikein vakuuttanut nuo halpikset. Varsinkin kun näytti siltä, ettei ne yleensä edes ole tarkoitettu tekemään oikeanlaista päätä, siis bubble flarea vaan ne tekee double flaren. Ne holkitkin ovat sitten erilaisia noiden välillä, kannattaa olla tarkkana mitä ostaa.
    .
    .
    .

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Mikä tuossa oli ongelmana? Millaiset putket laitoit?

    Pitäisi sedaniin vaihtaa, mutta siinä saattaa olla hiukan erilaiset systeemit.
    en vaihtanu vielä, kävin hakemassa orkkis putken OEM-miehenä mutta kyllä laittamatta jää.. eihän siinä tarvisi purkaa edestä kuin pakoputki, kadraani, lämpöeristepellit, tankki ja koko takakelkka

    kävin hakemassa motonetistä värkit.. menee sitten custom reittiä..

    Leave a comment:


  • zoonas
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Jos on asiaa Joensuuhun niin täällä onnistuu.
    Hyvä homma. Pistän viestiä jos olen sinnepäin tulossa.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Ei muuten ole kovin häävi homma vaihtaa kuskinpuolen takapyörän jarruputkea toukkaan
    Mikä tuossa oli ongelmana? Millaiset putket laitoit?

    Pitäisi sedaniin vaihtaa, mutta siinä saattaa olla hiukan erilaiset systeemit.

    Leave a comment:


  • MikaSS
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Ei muuten ole kovin häävi homma vaihtaa kuskinpuolen takapyörän jarruputkea toukkaan
    Kehuivat myös huollossa samaa kun vaihdatin molemmille puolille

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Ei muuten ole kovin häävi homma vaihtaa kuskinpuolen takapyörän jarruputkea toukkaan

    Leave a comment:


  • Krister
    replied
    Originally posted by Garash View Post
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=145526 -Tuolta löytyy ohjeet osanumeroineen
    Minä kiitän!

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by zoonas View Post
    Terve.
    Pystyykö ketään täältä ilomantsin suunnalta ohjelmoimaan/lukemaan vikakoodeja tuosta sadetunnistimesta.
    Lopetti yllättäen toimimasta, toimii normi tihkuasentona ainoastaan. :think

    -joonas
    Jos on asiaa Joensuuhun niin täällä onnistuu.

    Leave a comment:


  • Garash
    replied
    Originally posted by Krister View Post
    Mikäs Z3 vaihdekeppi kävi shortshifteriksi 530d ja tuleeko kepin mukana puslat vai pitääkö puslat vaihtaa erikseen? Olisiko osanroita kellään laittaa?
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=145526 -Tuolta löytyy ohjeet osanumeroineen

    Leave a comment:


  • Krister
    replied
    Mikäs Z3 vaihdekeppi kävi shortshifteriksi 530d ja tuleeko kepin mukana puslat vai pitääkö puslat vaihtaa erikseen? Olisiko osanroita kellään laittaa?
    Last edited by Krister; 15-07-2013, 13:28.

    Leave a comment:


  • zoonas
    replied
    Terve.
    Pystyykö ketään täältä ilomantsin suunnalta ohjelmoimaan/lukemaan vikakoodeja tuosta sadetunnistimesta.
    Lopetti yllättäen toimimasta, toimii normi tihkuasentona ainoastaan. :think

    -joonas

    Leave a comment:


  • tecro
    replied
    Isompien jarrujen satulat on vähän erimalliset ja tosiaan se kiinnike on "pitempi". Levyt on 296x22m ja 324x30mm Jarruosat istuu bolt on kun laittaa satulat, kannakkeet ja levyt. Jarrukilpeä ei liene pakko vaihtaa.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Satula tulee samaan kohtaa kiinni.
    Mutta onko uudemmissa ja isommissa sama satula ja kiinnike (carrier),kuin tuossa vanhemmassa pienemmän levyn jarruissa?Villi veikkaus,että ei ole.

    Kyllä sitä "kehää" on pakosti kasvatettu myös tuollakin puolella.Muuten sillä isommalla levyllä ei saavuteta mitään hyötyä.Eikä satula varmasti sopisi paikoilleen isomman levyn päälle.Onhan levyn paksuuskin muuttunut.

    Leave a comment:

Working...
X