E39 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BreeZi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 2371
    • Jyväskylä

    #961
    Originally posted by mika83 View Post
    Ekaa kertaa tänne kirjottelen, joten toivotaan että tämä nyt jonkun silmään pistää joka voisi nakata vinkkiä

    Elikkäs auto on e39 528ia vm2000 ja ilmeisesti toi M52B28 moottori. Ongelmat alko siitä kun laitoin öljynvaihdossa koneeseen Mobilin 0w-40, alfamerin ja AD varaosan mukaan se käy kyseiseen autoon, mutta toisin kävi:/ Eli toi mobil aiheutti koneeseen melkoisen rohinan ja kun auton sammuttaa niin jostain kuuluu suhahdus. Nyt autossa Castrol 5w-40 ja rohina on kadonnut mutta moottori suhahtaa kun auton sammuttaa, sen verran olen laittanut merkille että vanoksen alueelta koneen edestä on alkunut moottori sotkeutumaan. Auto toimii muuten kuten ennen öljynvaihtoa, vaihteet pelaa ja mitään merkkivaloja ei pala ajettaessa, paitsi virtoja kytkettäessä ne perus vesi öljy jne. pikku valot:p Eli kysymys miten koneeseen kertyy painetta noinkin paljon että se auton sammuttua pääsee purkautumaan venttiilikopan tiivisteen välistä,ainakin olen tässä luulossa, Mistä alkaa kattomaan ensin vikaa?
    Katoppas huohottimen separaattoria. Kokeileppas myös juutuubista hakusanalla bmw chewbacca ja kuuntele onko ääni vastaava.
    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
    - E- ja F- sarjan avaimet.
    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
    .

    Finmodi oy
    050-3063926
    [email protected]

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #962
      Originally posted by Fastpiksu View Post
      Tuo onkin vähän hassu ajatus, ettei tarvitse vaihtaa. Se öljy ei siellä tasauspyörästössä ainakaan parane, jos niillä on jo yli 10 vuotta ja ~300tkm päästelty..
      Eiköhän idea ole sama kuin vaihteistoöljyissä, kestää mitä kestää eikä öljynvaihto vaikuta siihen. Kuinka monta e39 perää on kulunut loppuun kun öljyjä ei ole vaihdettu?

      Anyway, omiini olen vaihtanut kerran omistukseni aikana.

      Comment

      • Harri G
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 9041
        • Iisalmi

        #963
        Hei. Olen Harri ja minulla on E39 BMW. 530d on valmistettu 3/2000. Nyt tuo BMW:n varustelistaus antaa 142kw tehoksi ja otteessa on 135kw. Kaiken järjen mukaan pitäisi olla 135kw. Autosta on paha mennä sanomaan onko facelift vai ei. Valot ja vilkut on vaihdeltu valmistumisen jälkeen. Onko noissa koneissa jotain ulkoista tuntomerkkiä tms niin sais varmuuden. Varmaanhan se on 135kw mutta kiinnostais varmistaa :think
        E39 ja E91

        Comment

        • spock
          Bimmer Rookie
          • Jun 2009
          • 78
          • Lappeenranta

          #964
          Kysäsempä nyt vielä erikseen tästä omasta, eli tiputtelee öljyä, tippuu ainankin moottorin alasuojamuovin päälle ja sieltä oletettavasti lentää sitten ympäri pohjaa tavaraa ajonaikana viiman mukana.

          Mistä tutkimaan seuraavaksi? Huohotin? Öljynsuodattimen jalka? Mistä vielä voisi tiputtaa? Vm 2001 520IA 2.2 koneella.
          2010 Skoda Octavia Combi
          EX 2006 Skoda Octavia RS
          EX 2001 E39 520IA
          Ex E30 320I

          Comment

          • Agee-
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2010
            • 594
            • Jns

            #965
            Originally posted by Harri G View Post
            Hei. Olen Harri ja minulla on E39 BMW. 530d on valmistettu 3/2000. Nyt tuo BMW:n varustelistaus antaa 142kw tehoksi ja otteessa on 135kw. Kaiken järjen mukaan pitäisi olla 135kw. Autosta on paha mennä sanomaan onko facelift vai ei. Valot ja vilkut on vaihdeltu valmistumisen jälkeen. Onko noissa koneissa jotain ulkoista tuntomerkkiä tms niin sais varmuuden. Varmaanhan se on 135kw mutta kiinnostais varmistaa :think
            8/2000 vaihtuu 135kW -> 142kW
            VW T5 -08
            XC70 -05
            Superb -11

            Comment

            • Harri G
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 9041
              • Iisalmi

              #966
              Originally posted by spock View Post
              Kysäsempä nyt vielä erikseen tästä omasta, eli tiputtelee öljyä, tippuu ainankin moottorin alasuojamuovin päälle ja sieltä oletettavasti lentää sitten ympäri pohjaa tavaraa ajonaikana viiman mukana.

              Mistä tutkimaan seuraavaksi? Huohotin? Öljynsuodattimen jalka? Mistä vielä voisi tiputtaa? Vm 2001 520IA 2.2 koneella.
              Niin kun minulla on tuossa 80-luvun värkissä tuommoinen moottori niin jossain netissä luki, että siinä jalassa on joku o-rengas mikä alkaa vuotamaan. Ei välttämäti huono tarkastuskohde ole.

              Originally posted by korhone_ View Post
              8/2000 vaihtuu 135kW -> 142kW
              No kaippa tämän tiesinkin. Mietin vaan miksi se BMW:n "virallinen" saitti kertoo mitä sattuun valmistenumerolla :think
              E39 ja E91

              Comment

              • Agee-
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2010
                • 594
                • Jns

                #967
                Originally posted by Harri G View Post
                No kaippa tämän tiesinkin. Mietin vaan miksi se BMW:n "virallinen" saitti kertoo mitä sattuun valmistenumerolla :think
                Oikolukuvirhe

                Liekkö laiskuuttaan ovat laittaneet tietoihin 142kW ku ovat tienneet että tulee myöhemmin sinä vuonna softapäivitys. Kattelin tossa äkkiseltään läpi 10kpl x/2000 valmistuneita, kaikki 142kW EPC:n mukaan ja kaikki x/1999 valmistuneet 135kW.

                VW T5 -08
                XC70 -05
                Superb -11

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10946
                  • Joensuu

                  #968
                  Kuinkas nopeasti tuon 540i:n (M62TU) pitäisi lämmetä? Vaihdon pari kuukautta sitten termarin (Behr) ja tuntuu silti lämpenevän aika hitaasti. Aamulla kun lähtee liikkeelle niin 9km ajon jälkeen lämmöt on vasta n.95C. Tuosta matkasta 90% on 80km/h ja 100km/h rajoituksilla. Valmiiksi viallinen termari?
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Tome
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2003
                    • 548
                    • Joensuu

                    #969
                    Originally posted by spock View Post
                    Kysäsempä nyt vielä erikseen tästä omasta, eli tiputtelee öljyä, tippuu ainankin moottorin alasuojamuovin päälle ja sieltä oletettavasti lentää sitten ympäri pohjaa tavaraa ajonaikana viiman mukana.

                    Mistä tutkimaan seuraavaksi? Huohotin? Öljynsuodattimen jalka? Mistä vielä voisi tiputtaa? Vm 2001 520IA 2.2 koneella.
                    Olethan kattonu ohjaustehostimen säiliön letkulähdöt. Neste valuu letkun alapintaa pitkin päätyen pohjamuovin päälle ja leviää sieltä joka paikkaan. Tyyppivika.

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #970
                      Millaiset klemmarit pitäisi ohjaustehostajan letkuihin laittaa ettei vuoda?

                      Comment

                      • 174000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2008
                        • 1178
                        • Tuusula

                        #971
                        Originally posted by Harri G View Post
                        Hei. Olen Harri ja minulla on E39 BMW. 530d on valmistettu 3/2000. Nyt tuo BMW:n varustelistaus antaa 142kw tehoksi ja otteessa on 135kw. Kaiken järjen mukaan pitäisi olla 135kw. Autosta on paha mennä sanomaan onko facelift vai ei. Valot ja vilkut on vaihdeltu valmistumisen jälkeen. Onko noissa koneissa jotain ulkoista tuntomerkkiä tms niin sais varmuuden. Varmaanhan se on 135kw mutta kiinnostais varmistaa :think
                        Mulla on 730d valmistettu 10/2000 ja varustelistaus antaa 135kW. Onko näillä mitään ulkoisia eroja, kiinnostaisi myös?
                        ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                        '02 VW Golf 1.4i
                        Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                        ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          #972
                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Millaiset klemmarit pitäisi ohjaustehostajan letkuihin laittaa ettei vuoda?
                          Minä vaihdoin uudet letkut ja laitoin alkuperäisenmalliset, ei vuoda. Jos normaaleilla klemmareilla laittaa, niin pitäisi etsiä sellaiset mitkä pysyy pyöreänä vaikka ne kiristää. Monissa ruuvikiristeisissä ruuvin kohdalle jää epätasainen kohta. Nuo olisi aika pyöreitä, tiedä sitten miten ne kestää:
                          E39 528iA

                          Comment

                          • Pääkkäri
                            Bimmer Rookie
                            • May 2013
                            • 54
                            • E-Savo

                            #973
                            Originally posted by Mad_Mike View Post
                            Moro, saako nuo sisemmät takavalot hiomalla ja kiillottamalla pysymään kirkkaana? Ulommat ihan kirkkaat ja sisemmät todella haalistuneet.

                            -M
                            Minä hieroin just äsken jotain kumin/muovin kirkastusainetta, saa nähdä kauan auttaa.

                            Comment

                            • zeneg
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2007
                              • 1238
                              • Oulu

                              #974
                              E39 523i Touring, valmistettu 12/97.

                              Kasettisoittimen näyttö ei pidä kellon aikaa. Kun laitat kellonajan oikein ja tallennat sen, niin seuraavalla käynnistyksellä näyttää pelkkää viivaa ja taas joutuu laittamaan kellon ajan. Mikä mättää?

                              Comment

                              • ARDler
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2012
                                • 146
                                • Pori

                                #975
                                auto 530d -01 onko tolla kirkkaalla naftaletkulla joku muukin tarkoitus kuin että näkee ilmakuplat nafta linjassa? vuotaa sieltä täältä niin ajattelin hake 8mm halkasilla olevaa polttoaine letkua motonetistä ja tekasta uusiks
                                E38 730i -95

                                Comment

                                Working...
                                X