E39 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10121
    • KVLA

    #976
    Originally posted by ARDler View Post
    auto 530d -01 onko tolla kirkkaalla naftaletkulla joku muukin tarkoitus kuin että näkee ilmakuplat nafta linjassa? vuotaa sieltä täältä niin ajattelin hake 8mm halkasilla olevaa polttoaine letkua motonetistä ja tekasta uusiks
    Älä osta/käytä niitä Motonetin polttoaine letkuja.Ei maksa paljoa tuollainen pätkä,vaikka ostaisit ihan kestävääkin letkua jostain muualta.

    Comment

    • ARDler
      Bimmer Rookie
      • Aug 2012
      • 146
      • Pori

      #977
      juu taidan hakea maanantaina etrasta
      E38 730i -95

      Comment

      • 205/65-15H
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1425

        #978
        Tuulilasin pyyhkimien varren päissä on vähän ruostetta. Miten olette fixanneet niitä? Nähtävästi varren sisällä oleva metallinen peltilevy ruostuttaa vartta. Nyt kun mennään Good Rain-sulilla niin ne on sieltä poistettu ja varmaankin rungottomilla mennään myös tulevaisuudessa.
        e39 M54B22 manual
        Polestar2 LRDM -21
        Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

        Comment

        • sonikk
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 1664
          • Kerava

          #979
          Originally posted by Mad_Mike View Post
          Moro, saako nuo sisemmät takavalot hiomalla ja kiillottamalla pysymään kirkkaana? Ulommat ihan kirkkaat ja sisemmät todella haalistuneet.

          -M
          Tuosta mallia mitä tein omille, pysyneet kohta vuoden hyvinä.

          Comment

          • spock
            Bimmer Rookie
            • Jun 2009
            • 78
            • Lappeenranta

            #980
            Originally posted by Tome View Post
            Olethan kattonu ohjaustehostimen säiliön letkulähdöt. Neste valuu letkun alapintaa pitkin päätyen pohjamuovin päälle ja leviää sieltä joka paikkaan. Tyyppivika.
            Tuota en ole tarkistanutkaan, olisiko räjäytykuvaa tms tuosta jossain?

            Edit: Joo nyt kun tarkemmin muistelen, se tehostimensäiliö onkin ihan öljyssä päältäpäin
            2010 Skoda Octavia Combi
            EX 2006 Skoda Octavia RS
            EX 2001 E39 520IA
            Ex E30 320I

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10121
              • KVLA

              #981
              Originally posted by spock View Post
              Tuota en ole tarkistanutkaan, olisiko räjäytykuvaa tms tuosta jossain?

              Edit: Joo nyt kun tarkemmin muistelen, se tehostimensäiliö onkin ihan öljyssä päältäpäin
              Silloin sen korkin tiiviste vuotaa enemmin tai vähemmin.Tsekkaa ne letkut siitä säiliön alta.Ei siihen mitään räjäytyskuvaa tarvi.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10946
                • Joensuu

                #982
                Onko Boschin ja Bremin sytytyspuolilla mitään eroa? Yksi puola rikki omasta 540 (M62TU) ja motonet näköjään myy Bosch/Bremi puolaa. Autossa on paikallaan nyt Bremin sytytyspuolat.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • spock
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2009
                  • 78
                  • Lappeenranta

                  #983
                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Silloin sen korkin tiiviste vuotaa enemmin tai vähemmin.Tsekkaa ne letkut siitä säiliön alta.Ei siihen mitään räjäytyskuvaa tarvi.
                  Joo tarkistin, ei letkuissa näyttänyt olevan öljyä, pölyiset vain. Näyttää olevan enemmän öljyinen kuskin puolelta ainoastaan
                  2010 Skoda Octavia Combi
                  EX 2006 Skoda Octavia RS
                  EX 2001 E39 520IA
                  Ex E30 320I

                  Comment

                  • Nik-las
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2010
                    • 102
                    • Nokia

                    #984
                    Auto nykii satasen vauhdissa tasakaasulla pientä nypytystä. Ei vaihda vaihdetta vaan nypyttää hieman, jonka kuulee lähinnä äänestä ja kulutusmittarin toiminnasta.

                    Vikakoodin luku nro 1 : (inpa + autocom. luettu obd JA diagnostiikkapistokkeista)
                    lambdat bank 1 ja bank 2
                    katalysaattorien toiminta virheellinen

                    Autoa tutkittiin moottoritilasta ja huomasin kampiakselin asentotunnistimen päässä olevan jonkinlaisen virityksen. Liittimet yhdessä, mutta johdot vain asentotunnitimelta imusarjan kohdalle. Liittimet auki ja hyppylanka vedetty naarasliittimen pinneistä ristiin. "hyppylangat" pois ja alkuperäiseen johtosarjaan kiinni.

                    Vikakoodin luku nro 2 : (inpalla obd:sta)
                    Thermostat map cooling tms.

                    Käynnissä / käynnistyksessä ei eroa vaikka asentotunnistin irti / kiinni. Ajattelin tuon nyt sitten vaihtaa ensimmäisenä. Vai onko muita ideoita?

                    e39 540ia -00 (valmistunut lokakuu -99) M62 4.4 v8

                    vaihtoehtoina olisi ;

                    Puls generator crankshaft, original Hella - 13627839138, 13 62 7 839 138, 7839138, 13627839138 - Sopii malleihin: E39




                    Nokka-akselin asentotunnistin - 12147539166, 12 14 7 539 166, 7539166, 12147539166 - Sopii malleihin: E39 E38 X5 (E53) Z8


                    Mitä laitetaan? Ylimmän ajattelin sinne työntää, mutta auto kun ei ole lähimailla niin en pääse kuvista vertaamaan.
                    Onko tietoa?
                    Vapaalla F07 530D GT
                    Työkalu - Scania R650 nextgen

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10946
                      • Joensuu

                      #985
                      Originally posted by Nik-las View Post
                      Auto nykii satasen vauhdissa tasakaasulla pientä nypytystä. Ei vaihda vaihdetta vaan nypyttää hieman, jonka kuulee lähinnä äänestä ja kulutusmittarin toiminnasta.

                      Vikakoodin luku nro 1 : (inpa + autocom. luettu obd JA diagnostiikkapistokkeista)
                      lambdat bank 1 ja bank 2
                      katalysaattorien toiminta virheellinen

                      Autoa tutkittiin moottoritilasta ja huomasin kampiakselin asentotunnistimen päässä olevan jonkinlaisen virityksen. Liittimet yhdessä, mutta johdot vain asentotunnitimelta imusarjan kohdalle. Liittimet auki ja hyppylanka vedetty naarasliittimen pinneistä ristiin. "hyppylangat" pois ja alkuperäiseen johtosarjaan kiinni.

                      Vikakoodin luku nro 2 : (inpalla obd:sta)
                      Thermostat map cooling tms.

                      Käynnissä / käynnistyksessä ei eroa vaikka asentotunnistin irti / kiinni. Ajattelin tuon nyt sitten vaihtaa ensimmäisenä. Vai onko muita ideoita?

                      e39 540ia -00 (valmistunut lokakuu -99) M62 4.4 v8

                      vaihtoehtoina olisi ;

                      Puls generator crankshaft, original Hella - 13627839138, 13 62 7 839 138, 7839138, 13627839138 - Sopii malleihin: E39




                      Nokka-akselin asentotunnistin - 12147539166, 12 14 7 539 166, 7539166, 12147539166 - Sopii malleihin: E39 E38 X5 (E53) Z8


                      Mitä laitetaan? Ylimmän ajattelin sinne työntää, mutta auto kun ei ole lähimailla niin en pääse kuvista vertaamaan.
                      Onko tietoa?
                      No riippuu minne olet anturia työntämässä, nokka vai kampiakselille? Kun käynnistyy ilman niin veikkaisin nokka? Eka on kampiakselille, eli ei ainakaan sitä. Tarvikkeita en laittaisi, ellei sitten ole kunnon valmistajan tekele.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • mika83
                        Newbiemmer
                        • Dec 2010
                        • 6
                        • Oulunsalo

                        #986
                        Originally posted by BreeZi View Post
                        Katoppas huohottimen separaattoria. Kokeileppas myös juutuubista hakusanalla bmw chewbacca ja kuuntele onko ääni vastaava.
                        kiitosta vinkistä, kyllähän siellä "chewie" ääntelehti, tosin noissa tuubi pätkissä se ääni tuli myös öljykorkin takaa, omassani alkoi kuulumaan vasta kun nostin öljynmittatikun, kuullosti myös siltä aivan kun järjestelmässä olisi ilmaa, johtuuko tämä ääni tuosta öljyn separaattorista? kysymykset voivat vaikuttaa nuijilta:p mutta mielellään tekisin homman itse kunhan vain pääsen konehuoneessa oikeaan osoitteseen vian mahdollisesta lähteestä.

                        Mutta kiitosta vielä kerran, tästä on hyvä jatkaa

                        Comment

                        • zeneg
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2007
                          • 1238
                          • Oulu

                          #987
                          Originally posted by zeneg View Post
                          E39 523i Touring, valmistettu 12/97.

                          Kasettisoittimen näyttö ei pidä kellon aikaa. Kun laitat kellonajan oikein ja tallennat sen, niin seuraavalla käynnistyksellä näyttää pelkkää viivaa ja taas joutuu laittamaan kellon ajan. Mikä mättää?
                          Kukaan? :think Ärsyttävä vika.

                          Comment

                          • BreeZi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2004
                            • 2371
                            • Jyväskylä

                            #988
                            Originally posted by mika83 View Post
                            kiitosta vinkistä, kyllähän siellä "chewie" ääntelehti, tosin noissa tuubi pätkissä se ääni tuli myös öljykorkin takaa, omassani alkoi kuulumaan vasta kun nostin öljynmittatikun, kuullosti myös siltä aivan kun järjestelmässä olisi ilmaa, johtuuko tämä ääni tuosta öljyn separaattorista? kysymykset voivat vaikuttaa nuijilta:p mutta mielellään tekisin homman itse kunhan vain pääsen konehuoneessa oikeaan osoitteseen vian mahdollisesta lähteestä.

                            Mutta kiitosta vielä kerran, tästä on hyvä jatkaa
                            Tuolta separaattorilta menee letku öljytikulle.
                            Samalla vaivalla vaihtaa nuo kaikki imupuolen kumiputket. Eipähän tarvitse sitten enää noiden kanssa kikkailla.

                            Tästä M54 imuvuototopic:


                            Tästä M52 imuvuototopic:


                            Tästä kaikkien bemaristien kallisarvoisimmat sivut: Osaluettelot ja räjäytyskuvat:

                            http://www.realoem.com/bmw/
                            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                            - E- ja F- sarjan avaimet.
                            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                            .

                            Finmodi oy
                            050-3063926
                            [email protected]

                            Comment

                            • jmp2002
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 5728
                              • Rovaniemi

                              #989
                              Mistä kieroksista 530d (135kw) pitäisi lähteä vetämään? jotenki tuntuu et 3500 on vähän liikaa..
                              E30 325i Touring -89
                              E30 325i touring -88 m50tbo
                              G20 330e M-Sport -20

                              Comment

                              • Bmw Dreamer
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 2762
                                • Kouvola

                                #990
                                Originally posted by jmp2002 View Post
                                Mistä kieroksista 530d (135kw) pitäisi lähteä vetämään? jotenki tuntuu et 3500 on vähän liikaa..
                                121Kw, Mun yksilö alkaa jostain 1500 paikkeilta näin ulkomuistista, ei o hetkeen kunnol päässy ajaa ku muija vei auton... Ei luulis "uudemman" moottorin yhtään myöhemmin heräävän, mutta selvä vikahan sulla on.

                                edit: mitähän paskaa, meikäläin latelee jotain entisen Volvon Kilowatteja tänne vissiin (En tiiä miks ne on niin pirusti kummitellukkin viimeaikoina päässä!), siis 135 ja 142kw:han noi tehot on 530d:ssä.

                                Ja mulla siis tietenkin sama 135kw
                                Last edited by Bmw Dreamer; 30-07-2013, 15:24.
                                BMW 520d Touring '06 314tkm
                                BMW 530D Touring '99 552tkm
                                BMW 320da Touring '02 427tkm
                                Volvo V70 D5 '02
                                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                                Case IH 5140 Maxxum

                                Comment

                                Working...
                                X