Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tässäkin tapauksessa oli samankokoiset renkaat molemmissa päissä, joten tuskin vaikuttaa sillon.
Mitenkäs jos ajat autolla kuivassa kesäsäässä vrt. loskaa tiellä. Silloinhan on myös sama tilanne, että auto rullaa raskaammin ja "kokonaisvälitys" on eri. Siltikin toimii.
Toisin sanoen paskapuhetta tuo rengaiden vaikutus, jos etu/takapäässä on samankokoiset ja suht lähellä vakiokokoa, eli ei mitään kottikärrynpyöriä.
Originally posted by BreeZi View PostKorjatkaa mikäli olen väärässä:
Renkaiden väärästä koosta johtuen nopeusanturit lähettävät väärää tietoa ohjausyksiköille->auton järjestelmät luulee että autolla mennään luisussa ja näinollen pyrkii korjaamaan tilannetta(absit/luistonesto rapsuttaa).
Muistaakseni 235/45/17 on vakiokoko, jota noille 17" voi heittää. Tällä koolla taisi olla oma talvisetuppi, ja hyvin pelasi
Comment
-
-
Originally posted by timppa811 View PostTässäkin tapauksessa oli samankokoiset renkaat molemmissa päissä, joten tuskin vaikuttaa sillon.
Mitenkäs jos ajat autolla kuivassa kesäsäässä vrt. loskaa tiellä. Silloinhan on myös sama tilanne, että auto rullaa raskaammin ja "kokonaisvälitys" on eri. Siltikin toimii.
Toisin sanoen paskapuhetta tuo rengaiden vaikutus, jos etu/takapäässä on samankokoiset ja suht lähellä vakiokokoa, eli ei mitään kottikärrynpyöriä.
Comment
-
-
Originally posted by timppa811 View PostTässäkin tapauksessa oli samankokoiset renkaat molemmissa päissä, joten tuskin vaikuttaa sillon.
Mitenkäs jos ajat autolla kuivassa kesäsäässä vrt. loskaa tiellä. Silloinhan on myös sama tilanne, että auto rullaa raskaammin ja "kokonaisvälitys" on eri. Siltikin toimii.
Toisin sanoen paskapuhetta tuo rengaiden vaikutus, jos etu/takapäässä on samankokoiset ja suht lähellä vakiokokoa, eli ei mitään kottikärrynpyöriä.
Ei varmaan hirveästi kannattaisi huudella, jos ei ole tietoa asiasta. Foorumiltä löytyy n+1 tapausta joissa ne vääränkokoiset renkaat on sekoittaneet laatikon toiminnan.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Sinullako on tietoa? Kerro sitten miksi ja ennenkaikkea MITEN auto haistaa että renkaat ovat vääränkokoiset?
Originally posted by HTK12 View PostEi varmaan hirveästi kannattaisi huudella, jos ei ole tietoa asiasta. Foorumiltä löytyy n+1 tapausta joissa ne vääränkokoiset renkaat on sekoittaneet laatikon toiminnan.
Comment
-
-
Originally posted by timppa811 View PostSinullako on tietoa? Kerro sitten miksi ja ennenkaikkea MITEN auto haistaa että renkaat ovat vääränkokoiset?
Yleisempää kuitenkin on että väärän vierintäkehän rengastuksella laatikko ei tahdo lukittua ja vaihtojen kierrosalue nousee.
Comment
-
-
Originally posted by timppa811 View PostSinullako on tietoa? Kerro sitten miksi ja ennenkaikkea MITEN auto haistaa että renkaat ovat vääränkokoiset?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by timppa811 View PostSinullako on tietoa? Kerro sitten miksi ja ennenkaikkea MITEN auto haistaa että renkaat ovat vääränkokoiset?
En nyt sen enempää halua tähän soppaan lusikkaani upottaa, mutta tulipahan vain mieleeni että autollahan käsittääkseni on tieto renkaiden pyörimisnopeudesta (kuinka monta kertaa pyörä pyörii) sekä tieto kuljetusta matkasta, joten luulisi näiden perusteella olevan melko helppoa "haistaa" se "vääränkokokoinen" rengastus :think
Ainakin itse pystyisin sen laskemaanKulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Comment
-
-
Originally posted by Gize View PostEn nyt sen enempää halua tähän soppaan lusikkaani upottaa, mutta tulipahan vain mieleeni että autollahan käsittääkseni on tieto renkaiden pyörimisnopeudesta (kuinka monta kertaa pyörä pyörii) sekä tieto kuljetusta matkasta, joten luulisi näiden perusteella olevan melko helppoa "haistaa" se "vääränkokokoinen" rengastus :think
Ainakin itse pystyisin sen laskemaanE61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Originally posted by Gize View PostEn nyt sen enempää halua tähän soppaan lusikkaani upottaa, mutta tulipahan vain mieleeni että autollahan käsittääkseni on tieto renkaiden pyörimisnopeudesta (kuinka monta kertaa pyörä pyörii) sekä tieto kuljetusta matkasta, joten luulisi näiden perusteella olevan melko helppoa "haistaa" se "vääränkokokoinen" rengastus :think
Ainakin itse pystyisin sen laskemaanE87 118d
E70 3.0d
Ex: E36 M3
Ex: E36 cabriolet m60b40
Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar
Comment
-
-
Semmone pikku kymysys tähä välii, kun pitäs vaihtaa öljyt ja aattelin forten nakata koneeseen. Eli ölpät ovat maximissa, joten uskaltaako 4dl purkkia kaataa enää, puskevatko jonki stefa välistä vai laskenko suosiolla lirauksen pihalle?
Nyt:e60 530xda herkuilla
ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v
Comment
-
-
No niin tulipahan se tuulilasin pyyhkijän rele vaihdettua. Eipä mennyt montaa minuuttia itse vaihtoon, mutta en kehtaa sanoa kauan meni jotta sai nuo kotelot ja muovit takaisin.
On meinaan ärsyttävästi yhdessä kaikki.ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
Comment