Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • asdf1
    Bimmer Rookie
    • Apr 2009
    • 162
    • interweb

    Tuota... Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta mistä tietää onko vuorossa inspektion 1 vai 2? Eikö se valo ole sama molemmille?
    -05 e61 530d msport

    Comment

    • aripaa
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2006
      • 520
      • Kuhmo

      Ei mitään vikaa vaan laitoin ääninäytteen m62b44tu koneesta, hassua miten ääni muuttuu terävämmäksi mp3 soittimellä nauhoitettuna, livenä kuullostaa pehmeämmältä.

      Mitä sanotte m62b44tu omistajat! onko normaali käyntiääni

      Ext. bmw:t
      e28 518i -87
      e34 518i -92
      e39 540ia sedan 7/98
      e39 540ia sedan 9/98
      e39 540ia tour. 12/98
      E34 525i Touring 7/92

      Vikakoodien lukua/nollausta.

      e39 540 ia sedan 7/96

      Comment

      • ADiJA
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2012
        • 245
        • Varkaus

        Originally posted by aripaa View Post
        Ei mitään vikaa vaan laitoin ääninäytteen m62b44tu koneesta, hassua miten ääni muuttuu terävämmäksi mp3 soittimellä nauhoitettuna, livenä kuullostaa pehmeämmältä.

        Mitä sanotte m62b44tu omistajat! onko normaali käyntiääni

        https://skydrive.live.com/?cid=54B90...333F18CB%21278
        Kyllä en minä kuule tuossa mitään outoa. :think
        Ex:
        Maxda 626 -99
        Opel Astra GTC -05

        NYT:
        BMW e39 520i -01

        Comment

        • Golde
          Bimmer Rookie
          • Aug 2006
          • 149
          • nilsiä

          saapu kotia tuommoset ledi kilvenvalot (ei polttimot) touringiin.. pitääkö purkaa se koko kahva systeemi pois että vanhat rungot saa irti ja uuvet tilalle vai lähteekö ns ulkoapäin irti ?
          E39 530d, E39 540ia.

          Comment

          • Ur-Quan
            Bimmer Rookie
            • Dec 2010
            • 61
            • Jyväskylä

            Originally posted by Golde View Post
            saapu kotia tuommoset ledi kilvenvalot (ei polttimot) touringiin.. pitääkö purkaa se koko kahva systeemi pois että vanhat rungot saa irti ja uuvet tilalle vai lähteekö ns ulkoapäin irti ?
            Kilvenvalon runko liikkuu sivuttaissuunnassa, jolloin toinen reuna vapautuu ja saa vedettyä ulos
            E39 535i -96
            E34 518i -96

            Comment

            • Golde
              Bimmer Rookie
              • Aug 2006
              • 149
              • nilsiä

              Originally posted by Ur-Quan View Post
              Kilvenvalon runko liikkuu sivuttaissuunnassa, jolloin toinen reuna vapautuu ja saa vedettyä ulos
              lasi kyllä lähtee irti mut sen jälkeen kyllä näyttäs umpinaiselta systeemiltä tuo.. ainaki mitä pihalla pimeessä tuossa myrskyssä kahtelin

              jaahas. ei taida touringiin ees passata tuollaiset valot
              Last edited by Golde; 28-11-2013, 17:35.
              E39 530d, E39 540ia.

              Comment

              • Bimmero
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 343
                • Harjavalta

                Alkoi vm.-01 e39:ssä DSC valo killittämään. ABSit toimii normaalisti. Vikakoodiksi antoi precharge pump (koodi 88)
                Mitä konkarit on mieltä, onko oikeasti se pumppu mennyt, vai viittaako enemmänki tuohon tyypilliseen boksi vikaan?
                "Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-

                e90 335i

                Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia

                Comment

                • Gedd
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2010
                  • 479
                  • Tampere

                  Tällänen ongelma tuli juuri: Vilkut vilkkuu nopeasti.

                  Ensin meni vasen puoli, muutaman kilometrin jälkeen oikea puoli. Vilkuttaa siis tuplanopeudella.

                  -Kaikki polttimot OK palaa kirkkaasti
                  -Ei anna mittaristoon palaneen polttimon varoitusta (vilkuista ei kuuluisikaan)
                  -Ei anna inpalla vikaa LCM eikä ZKE
                  -Ei tuningledejä paitsi rekisterikilvessä (olleet jo vuoden)
                  -Ei väläytä ensin hitaasti vaan heti laakista nopeasti

                  Mistäs sitten jatkaisi?

                  Comment

                  • Gedd
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2010
                    • 479
                    • Tampere

                    Originally posted by Bimmero View Post
                    Alkoi vm.-01 e39:ssä DSC valo killittämään. ABSit toimii normaalisti. Vikakoodiksi antoi precharge pump (koodi 88)
                    Mitä konkarit on mieltä, onko oikeasti se pumppu mennyt, vai viittaako enemmänki tuohon tyypilliseen boksi vikaan?
                    Originally posted by Google
                    Unplug the pre-charge pump and apply 12v directly to it. It'll either run or it won't.
                    If it runs then backtrack to what "controls" the pump. (ie ABS module)
                    Inspect/test all associated wiring from the module to the pump.
                    Don't ever assume an error code is going to point to exactly what the bad component is, especially with the ABS/DSC components.

                    Pins 3 & 4 on the ABS module side of the harness (the large 42 pin connector) should have continuity to the two pins at the pre-charge pump.

                    Also meter between pins 3 & 4 on the ABS module itself and see if there is any kind of reading at all. (continuity/diode test) Reverse the leads and check both ways. If there is no reading at all then most likely there is a break inside the module itself.

                    BTW - The 255 just means that that error is "currently" present when those codes were read at that given moment. The number of times it has happened would be lower if it were an intermittent issue that has come and gone however many times it shows, but is not "currently" present as an error.
                    Olisiko tuosta apua.

                    Comment

                    • Point
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2013
                      • 33
                      • Lempäälä

                      No mikähän nyt. Asc ei mene enää napista pois päältä. Ihan sama painaako nappia sekunnin vai kymmenen, ei syty valoa. Se siis toimii päällä normaalisti, mutta ei mene millään pois. Apua.
                      E39 523i -97

                      Comment

                      • Bmw Dreamer
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 2762
                        • Kouvola

                        Originally posted by Gedd View Post
                        Tällänen ongelma tuli juuri: Vilkut vilkkuu nopeasti.

                        Ensin meni vasen puoli, muutaman kilometrin jälkeen oikea puoli. Vilkuttaa siis tuplanopeudella.

                        -Kaikki polttimot OK palaa kirkkaasti
                        -Ei anna mittaristoon palaneen polttimon varoitusta (vilkuista ei kuuluisikaan)
                        -Ei anna inpalla vikaa LCM eikä ZKE
                        -Ei tuningledejä paitsi rekisterikilvessä (olleet jo vuoden)
                        -Ei väläytä ensin hitaasti vaan heti laakista nopeasti

                        Mistäs sitten jatkaisi?
                        Mulla ihan sama että välillä tahkoaa tuplanopeudella, kumpi puoli vaan, risteyksessä saattaa tehdä useamman kerran tuon, että alkaa hakkaa tuplana, sitte normaalisti, taas tuplana...

                        Ja kaikki palaa. En keksi muuta ku mulla se Jaeger boksi vetokoukun sähköille paksissa... Onkos sulla koukkua?

                        Ja olikos Ledi rekisterikilven valoja? (oli näköjään) Nekin vissiin tuollaista aiheuttaa? Mulla on nimittäin kanssa...
                        Pitäisköhän kokeilla laittaa huijausvastus niille...
                        Last edited by Bmw Dreamer; 01-12-2013, 11:53.
                        BMW 520d Touring '06 314tkm
                        BMW 530D Touring '99 552tkm
                        BMW 320da Touring '02 427tkm
                        Volvo V70 D5 '02
                        Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                        Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                        Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                        Case IH 5140 Maxxum

                        Comment

                        • Gedd
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2010
                          • 479
                          • Tampere

                          Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                          Mulla ihan sama että välillä tahkoaa tuplanopeudella, kumpi puoli vaan, risteyksessä saattaa tehdä useamman kerran tuon, että alkaa hakkaa tuplana, sitte normaalisti, taas tuplana...

                          Ja kaikki palaa. En keksi muuta ku mulla se Jaeger boksi vetokoukun sähköille paksissa... Onkos sulla koukkua?

                          Ja olikos Ledi rekisterikilven valoja? (oli näköjään) Nekin vissiin tuollaista aiheuttaa? Mulla on nimittäin kanssa...
                          Pitäisköhän kokeilla laittaa huijausvastus niille...
                          Vetokoukkua ei ole.

                          Vika oli poistunut itsestään kun äsken starttailin, kesti muutaman päivän..


                          Onko rekisterikilven valot ja vetokoukun pistoke ainoa mikä voi tehdä vian molemmille puolille samaan aikaan? Muita ideoita? :think

                          Comment

                          • Madduli
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2012
                            • 395
                            • -

                            Äsken löin ton e39 piuhan päähän ja antoi airbagilta 18 "Seat occupancy detector" vikakoodin. Löytyykö eboxilta jotain tohon liittyvää? Tuli vedettyä sisähaara sieltä niin jos siinä ois samalla jotain lähteny irti?

                            Yritin koodata lcm ja antoi ilmotuksen Not avaible for this coding index, yet!, meinaako toi että liian vanha lcm?
                            E46 316 -99
                            Ex:
                            E39 523iA -98
                            E46 316 -99
                            E46 318 -99

                            Comment

                            • jannnu78
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2013
                              • 150
                              • Tampere

                              muutama kyssäri palstalaisille .

                              Auto E39 2003 touring . Kallistuksen vakaaja menossa pelkääjänpuolelta edestä , kuuluu montussa kolina ja auto nostettu ylös ja käsituntumalla todettu että väljyyttä on . Pitääkö vaihtaa molemmat vakaimet uusiin vaikka toinen olisikin ok , vai vaikuttaako ajoon jos vaihtaa vaan toisen uuteen .

                              xenon lähivalopolttimon vaihto , riittääkö että kääntää virrat pois avaimesta kun vaihtaa polttimon , vai onko parempi ottaa myös akun kenkä irti ? joskus lukenu/kuullu jostain että niiden kanssa ei kannattas urheilla ettei henki lähde , onko tämä liioittelua vai totta ?

                              kiitos etukäteen

                              ps.onko vinkkejä mistä xenon polttimoita kandeisi kysellä(laadukkaita ei kiina ) ? motonet ,scmiedmann,
                              Last edited by jannnu78; 02-12-2013, 15:10.

                              Comment

                              • eety
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2011
                                • 156
                                • Kurikka ja Vaasa

                                Originally posted by Gedd View Post
                                Vetokoukkua ei ole.

                                Vika oli poistunut itsestään kun äsken starttailin, kesti muutaman päivän..


                                Onko rekisterikilven valot ja vetokoukun pistoke ainoa mikä voi tehdä vian molemmille puolille samaan aikaan? Muita ideoita? :think
                                Vialliset lamput ja sulakkeet ja niitä sulakkeita on pitkin autoa.
                                Projektit: BMW E36 328i Cabriolet
                                BMW E34 535i & Toyota Hiluiksi!
                                kysy osia:
                                BMW E34, E36, E39 & E30,

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎