Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jeykey
    Bimmer Rookie
    • Jul 2009
    • 34
    • Tyrnävä

    Olen vaihtamassa uutta kaasuläppäkoteloa e39:iin (M54B25). Onko vaihto pelkkä plug&play vai tarviiko vaihdon jälkeen ohjelmointia tai adaptioiden nollausta? INPA multa löytyy. Pärjäänkö sillä?
    F10 520d Xdrive M-Sport -14

    Ex: F30 318d -13
    Ex: E39 525iA M-Sport -02
    Ex: BMW 318tds Touring -97

    Comment

    • Bmw Dreamer
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 2762
      • Kouvola

      Originally posted by Night-Wind View Post
      No niin tulipahan se tuulilasin pyyhkijän rele vaihdettua. Eipä mennyt montaa minuuttia itse vaihtoon, mutta en kehtaa sanoa kauan meni jotta sai nuo kotelot ja muovit takaisin.

      On meinaan ärsyttävästi yhdessä kaikki.
      Mulla ainakin ne vastamutterit lähteneet irti siitä sähkörasiasta, 1 vissii enään kiinni.

      Sen verran asiaa sivuten, ite uitin tuon takalasin pyykijän varren nivelen sitruunahapossa tuossa ennen pakkasia, kun sitähän pystyi nostamaan vaikka sentin irti lasista, ja jumahti siihen, eli se nivelkin oli akselin lisäksi todella jumissa. Nyt on notkea, kuin uusi!
      Ja akselin herkkyyteen auttoi jo kun pelkästään sai sen nuijittua irti pesästään, niin samantien kuin laittoi takasin, niin oli jo herkkä... Tosin vähä rapsutteli/puhisti sitä ja vassua sinne, nyt on aika hätänen takapyyhin...
      BMW 520d Touring '06 314tkm
      BMW 530D Touring '99 552tkm
      BMW 320da Touring '02 427tkm
      Volvo V70 D5 '02
      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

      Case IH 5140 Maxxum

      Comment

      • Stryydeli
        Newbiemmer
        • Sep 2012
        • 14
        • Karjaa

        Mistäs kannattaa lähteä hankkimaan uutta tankinpumppua 530D -01?
        225€ paikallisesta varaosapuljusta kuullosti aika suolaiselle hinnalle. Eilen vaihdettiin Siirtopumppu 217€,ensviikolla pitäisi vaihtaa tankin pumppu.

        Comment

        • miccou
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2005
          • 488
          • Iisalmi

          Originally posted by Stryydeli View Post
          Mistäs kannattaa lähteä hankkimaan uutta tankinpumppua 530D -01?
          225€ paikallisesta varaosapuljusta kuullosti aika suolaiselle hinnalle. Eilen vaihdettiin Siirtopumppu 217€,ensviikolla pitäisi vaihtaa tankin pumppu.


          Tai sitten:



          En vaan tuosta kuvauksesta nyt ymmärrä miksi tuo on mukamas 2000/09 saakka, koska osanumero ilmeisesti on sama faceliftiin...

          Muuta tarjontaa ebaystä pumpulle:

          Last edited by miccou; 05-12-2013, 13:04.
          VW Passat 1.8t -04


          X1 20Da X-Drive -13
          E39 530Da Touring -01
          E39 525iA Touring -01
          E46 325iA Sedan -01
          E46 320D Touring -00
          Audi A3 1.9TDI -01
          VW Multivan 2.5 TDI -05

          Comment

          • Bmw Dreamer
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 2762
            • Kouvola

            Ite ostin tankinpumpun ihan AD:ltä, päivän toimitusaika ja 135e tais olla, pierburggi sielt viel tuli...
            BMW 520d Touring '06 314tkm
            BMW 530D Touring '99 552tkm
            BMW 320da Touring '02 427tkm
            Volvo V70 D5 '02
            Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
            Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
            Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

            Case IH 5140 Maxxum

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14504
              • Oulu

              Mitenkäs se nyt meni, eli onko tuo 530dA 11/99 vielä ilman läppiä?
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • Arnolds
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 3310
                • Kajjjaani

                Originally posted by zener View Post
                Mitenkäs se nyt meni, eli onko tuo 530dA 11/99 vielä ilman läppiä?
                On tuli vasta 3/2000 alkaen.
                F26 xDrive20d TwinPower

                EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14504
                  • Oulu

                  Originally posted by Arnolds View Post
                  On tuli vasta 3/2000 alkaen.
                  Joo, niinhän tuo ETK:in väitti. Eipähän tarvi huolehtia niistä.

                  Ilmeisesti ei sen kummemmin ole ohjeita, kuinka tuo webaston saisi koodattua esilämmitys käyttöön? Voiko tuota inpalla pakottaa päälle? En vielä edes tiedä toimiiko koko laitos tuossa. :think
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA (2.8l) '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • peto2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 8267
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Originally posted by zener View Post
                    Joo, niinhän tuo ETK:in väitti. Eipähän tarvi huolehtia niistä.

                    Ilmeisesti ei sen kummemmin ole ohjeita, kuinka tuo webaston saisi koodattua esilämmitys käyttöön? Voiko tuota inpalla pakottaa päälle? En vielä edes tiedä toimiiko koko laitos tuossa. :think
                    INPA:lla saa pakotettua päälle ja näkee vikakoodit yms. 9/98 alkaen kun tuli väyläwebastot.

                    Tuo esilämmitys koodaus tuntuu olevan jonkinlaista salatiedettä, NCS:llä kait onnistuu mutta ohjetta hommaan en ole nähnyt :think
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14504
                      • Oulu

                      Originally posted by peto2 View Post
                      INPA:lla saa pakotettua päälle ja näkee vikakoodit yms. 9/98 alkaen kun tuli väyläwebastot.

                      Tuo esilämmitys koodaus tuntuu olevan jonkinlaista salatiedettä, NCS:llä kait onnistuu mutta ohjetta hommaan en ole nähnyt :think
                      Joo, pitääpä tutkailla vielä lisää tuolta inpasta sitten, tietäs että toimiiko tuo.

                      Taidan ottaa yhteyttä osaavaan, ei oikein pysty sokkona rueta tuota koodaamaan.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA (2.8l) '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Abs ja dsc valot palaa eikä nopeusmittari toimi. Joskus näyttää jotain, joskus ei mitään ja välillä kaikki toimii täydellisesti. Laakeri ja anturi vaihdettu jokin aika sitten koyo/bosch. Vikakoodin luku sanoo vasen taka nopeustieto ei järkevä. Johtoa kaivoin esiin enkä siitä löytänyt katkosta, kirkas kutistesukka siinä oli yhdessä kohtaa.

                        Ideoita tai mieluiten varma tieto viasta?

                        Comment

                        • peto2
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2007
                          • 8267
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Abs ja dsc valot palaa eikä nopeusmittari toimi. Joskus näyttää jotain, joskus ei mitään ja välillä kaikki toimii täydellisesti. Laakeri ja anturi vaihdettu jokin aika sitten koyo/bosch. Vikakoodin luku sanoo vasen taka nopeustieto ei järkevä. Johtoa kaivoin esiin enkä siitä löytänyt katkosta, kirkas kutistesukka siinä oli yhdessä kohtaa.

                          Ideoita tai mieluiten varma tieto viasta?
                          Jos uudempi kuin 9/98 niin abs boksi on melko tyypillinen vikapaikka

                          Tietysti kannattaa katsoa livedataa kun pyörittää sitä takavasenta 2-3km/h, onko katkos signaalissa aina samalla kohdalla kierrosta (anturi liian kaukana kehästä) :think
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • Jube
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 9636
                            • ...

                            Laitan tämän nyt useampaan paikkaan kun pitäisi saada vastaus mahdollisimman pian :think

                            Elikkä mikä näistä propuista on oljymäärän tarkastusta/täyttöä varten?

                            Auto on e39 540i -99 ja laatikko ZF5HP24

                            Ja ylipäätään miten tuo öljymäärä tarkastetaan, senverran olen löytänyt tietoa että lämpötila tulee olla 30-50 astetta mutta tarkastetaanko auto käynnissä vai sammuksissa?
                            Last edited by Jube; 07-12-2013, 13:15.
                            Näillä mennään:
                            Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                            BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                            BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                            BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                            MB c124 230CE -90 "Badboy"
                            MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                            Comment

                            • tmth
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 2194
                              • Kangasala

                              Tämän PDF:n alussa, sivulta 4 alkaen, kerrotaan öljynvaihdosta. Muukin tarpeellinen tieto varmaan löytyy.

                              F10 & R55
                              ex:
                              E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by peto2 View Post
                                Jos uudempi kuin 9/98 niin abs boksi on melko tyypillinen vikapaikka

                                Tietysti kannattaa katsoa livedataa kun pyörittää sitä takavasenta 2-3km/h, onko katkos signaalissa aina samalla kohdalla kierrosta (anturi liian kaukana kehästä) :think
                                Abs boksi kerran jo korjattu. Välillä sieltä ei tule yhtään mitään nopeustietoa. Välillä toimii täysin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎