Ajattelin alkaa sitä käyttää itsekin sen jälkeen kun noiden öljyjen ominaisuuksia ja miten ne käyttäytyvät missäkin lämpötiloissa on tullut nyt opiskeltua aika paljon netistä.
Ja osahan on sitä mieltä, että yksi syy kiertokangen laakereiden kulumiseen voisi olla juuri se 10W60 koska se on sen verran jäykkää tavaraa kylmänä ja notkistuu vasta korkeammassa lämpötilassa kuin esim. 5:nen.
Tämäkin on varmaan aikalailla mielipide kysymys, mutta mikä on täällä näkemys siihen, että miten öljyjä kannattaisi vaihdella, jos auto on talven pois ajosta.
Mä olen ajellut noilla 5W50 öljyillä muistaakseni n.5 vuoden ajan. Ei ole ollut tuona aika minkäänlaisia ongelmia. Autolla ajellaan ympäri vuoden. Tuota ennen oli muutaman vuoden tuo Castrollin 10W60 öljy. Siirryin Vantaalla vaikuttaneen gurun suosituksesta tuohon Mobiliin
E61 ///M5 -07
F15 X5 40e ///M-Sport -16
Ex. E39 ///M5 -01
-Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.
Ajattelin alkaa sitä käyttää itsekin sen jälkeen kun noiden öljyjen ominaisuuksia ja miten ne käyttäytyvät missäkin lämpötiloissa on tullut nyt opiskeltua aika paljon netistä.
Ja osahan on sitä mieltä, että yksi syy kiertokangen laakereiden kulumiseen voisi olla juuri se 10W60 koska se on sen verran jäykkää tavaraa kylmänä ja notkistuu vasta korkeammassa lämpötilassa kuin esim. 5:nen.
Tämäkin on varmaan aikalailla mielipide kysymys, mutta mikä on täällä näkemys siihen, että miten öljyjä kannattaisi vaihdella, jos auto on talven pois ajosta.
tuttu rekkari mutta nyt ei ihan sytytä...jos tämä nyt on se "toinen" dakargelb II suomessa ( ainoastaan 9kpl valmistettu tehtaalta) niin muistaisin että olisi ollut enemmän ajettu...?
tuttu rekkari mutta nyt ei ihan sytytä...jos tämä nyt on se "toinen" dakargelb II suomessa ( ainoastaan 9kpl valmistettu tehtaalta) niin muistaisin että olisi ollut enemmän ajettu...?
Kyllä toi on juurikin se sama femma ja siis ihan alkuperäisessä värissään tuo on. Aika hurjaan kuntoon mennyt tässä vuosien varrella vrt. joskus 2000-luvun alussa nähnyt tuon jossain Kotkan miitissä. Kilometreistä ei mitään muistikuvaa.
Puhuin entisen omistanjan kanssa ja tämähän on se mikä oli pori m-meetingissä mukana ilman kilpiä vuona...ehm kauan sitten kuin minulla olis se csi e31. Oli silloinkin aika rapsakassa kunnossa. Eikä sille ole tehty yhtään mitään merkittäviä huoltoja sitä ennen tai jälkeen. Toisaalta hieno osoitus että tekniikka VOI kestää suht kauheita rääkkimistä eikä kilahtanut ainakin vielä.
Kytkin ja vauhtopyörä siis avan lopussa ja se vanos "huolto" oli vähän sinnepäin että äänet saatiin hiljaiseksi..
Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment