Originally posted by hawe
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 M5 ostamassa II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Robi View PostEipä ne yleensä olekaan ton näköiset..jossain todellisten kilsojen ollessa noin 250tkm ne alkaa näyttämään tolle jos edes vielä silloinkaan. :thinkLast edited by jakeluvesimies; 22-10-2013, 22:59.
Comment
-
-
Originally posted by jakeluvesimies View PostJep, mutta jos metreissä ja historiassa seisoo varmuudella 145tkm...Eikä polta tippaakaan öljyä... Se on sitten sillä tylytetty se-BMW M3 -09
-MB E320 Coupe -94
-MB E250 CGI -10
-Husqvarna R320 -14
Comment
-
-
Originally posted by hawe View PostPikanen laskutoimitus antaa rempparahan osuudeksi n 10t€ joten suosittelen hommaamaan jonkin historialla olevan samaan rahaan.F10 535xi -11
E28 528i -83
E30 325i -90 Cabrio Tic
Ex.
E82 135i -08
Alpina B3 -01 Touring
E61 535d -05 745nm
E46 320i -01 Touring
E34 520i -90
Comment
-
-
Originally posted by Odez View PostEli mitä kaikkea tähän pitäis sitten tehdä jos kerran noin paljon rahaa pitää laittaa?
Noilla kilometreillä ainakin seuraavat ovat jo uusimisen tarpeessa näissä, osa varmasti onkin jo jouduttu vaihtamaan:
-Kiertokangenlaakerit
-Jakopään laahaimet + oheishilut
-Vanokset
-Vesipumppu + termari
-Kytkin (+ vauhtipyörä?)
-Nokka-akselin asentotunnistimet
-Lambdat
-Ilmamassamittarit
EDIT: Kytkimestä tuli mieleen, ajattelin nyt talvisäilytyksen aikana vaihtaa kytkimen (ja vauhtipyörän...?) Siellä on vielä alkuperäiset paikallaan, mitä aftermarket-tuotteita suosittelette? Sais olla pitävämpi kuin tämä alkuperäinen. Ja millainen vauhtipyörän tulisi olla, onko jotain alkuperäistä parempaa?Last edited by Reeperbahn; 23-10-2013, 10:04.-BMW M3 -09
-MB E320 Coupe -94
-MB E250 CGI -10
-Husqvarna R320 -14
Comment
-
-
Originally posted by Odez View Post
Originally posted by Odez View PostEli mitä kaikkea tähän pitäis sitten tehdä jos kerran noin paljon rahaa pitää laittaa?
-Takapuskuri repsottaa
-Takarenkaat loppu
- Liuta vikakoodeja OBC:llä. Ota Peltorit mukaan jos blimblommit vituttaa
- Jarrupoljin painuu konehuoneen puolelle
- Vanokset rallattaa käynnistyksen yhteydessä
- Konehuoneen pohjamuoveissa lammikko nestepitoista. En tiedä oliko joku pikapesu tehty vai merkki jostain muusta
- Harley Davidson tarrat katossa
- Huoltokirjaa ei ole. Ei mitään hajua mitä tehty.
Eli siinä nyt muutama ulkomuistista.Last edited by arpuC; 23-10-2013, 20:15.Miks sä sytytit Bemarin palaa?
En löydä enää sun luo
Teitkö sä tän tahallaan?
Nyt kaikki palaa.
Comment
-
-
Originally posted by arpuC View PostTuon pommin koeajollekin pääsee vain jos myyjä tulee mukaan läähättämään.
En tiiä muista, tai noista "pikku"liikkeistä, mutta enpä antaisi M5:sta koeajolle jos en itse lähtisi kyytiin. Muutenkin on ollu tapana lähteä myynnissä olevan auton kyytiin, oli sitten normikärry, tai joku erikoisempi. Toisinkaan päin harvempi myyjä, on antanu lähteä minun itsekseni koeajolle, pl. normaalit autoliikkeet (tosin enpä ole pyydellytkään että ilman myyjää pääsisi ajamaan).
Aikonaan kun pyörien kanssa pelasin, niin kyllähän se hirvitti antaa ostajaehdokkaalle pyörä ajoon, vaikka vakuutukset yms. kunnossa. :thinkEVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by arpuC View PostNettiauto-ketjuun kirjoitin jo tuosta. Tuolla rahalla en todellakaan ostaisi. Joka paikassa on jotain sanomista ja en nolla historialla tuota ostaisi.... 6000 eurolla voisin harkita tukevassa humalassa. Tuon pommin koeajollekin pääsee vain jos myyjä tulee mukaan läähättämään.
- Etupuskuri halki
-Takapuskuri repsottaa
-Takarenkaat loppu
- Liuta vikakoodeja OBC:llä. Ota Peltorit mukaan jos blimblommit vituttaa
- Jarrupoljin painuu konehuoneen puolelle
- Vanokset rallattaa käynnistyksen yhteydessä
- Konehuoneen pohjamuoveissa lammikko nestepitoista. En tiedä oliko joku pikapesu tehty vai merkki jostain muusta
- Harley Davidson tarrat katossa
- Huoltokirjaa ei ole. Ei mitään hajua mitä tehty.
Eli siinä nyt muutama ulkomuistista.
Lakkavaurioita ympäri koria (lakka lähtenyt palasina irti)
Iskarit loppu.
Käytännössä kaikki alustan liikkuvat osat vaihtoon.
Kardaanin tukilaakeri ja rättinivel vaihdettava.
Vikakoodeja mm nokan asentotunnistimista, jako pielessä.
Kone sekä ohjaustehostin vuotaa öljyä..
jne.
6000€ on yläkanttiin kännissäkin..niin paska yksilö ettei tota kyllä kannata ostaa vahingossakaan.Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostEn tiiä muista, tai noista "pikku"liikkeistä, mutta enpä antaisi M5:sta koeajolle jos en itse lähtisi kyytiin. Muutenkin on ollu tapana lähteä myynnissä olevan auton kyytiin, oli sitten normikärry, tai joku erikoisempi. Toisinkaan päin harvempi myyjä, on antanu lähteä minun itsekseni koeajolle, pl. normaalit autoliikkeet (tosin enpä ole pyydellytkään että ilman myyjää pääsisi ajamaan).
Aikonaan kun pyörien kanssa pelasin, niin kyllähän se hirvitti antaa ostajaehdokkaalle pyörä ajoon, vaikka vakuutukset yms. kunnossa. :think
Tuossa tapauksessa ymmärrän kyllä myyjän huolen. Tuskin pysyy ehjänä hieman rivakammalla kiihdytyksellä....Last edited by arpuC; 23-10-2013, 22:04.Miks sä sytytit Bemarin palaa?
En löydä enää sun luo
Teitkö sä tän tahallaan?
Nyt kaikki palaa.
Comment
-
-
Originally posted by Reeperbahn View PostNo ei nyt voi sanoa ettei tippaakaan kuluta. 10 tkm vaihtovälin lopussa öljyä on muutama desi kulunut. Mutta ei ole lisäilemään koskaan tarvinnut vaihtovälin aikana. Näille prefacelift-koneille on ilmeisesti aika yleistä reilumpi öljynkulutus. Ei onneksi tämän kohdalla ole ainakaan vielä sitä ominaisuutta tullut.
Kyllähän 8-sylinterinen, liki viisilitrainen moottori kuluttaa periaatteessa enemmän öljyä kuin 1300-kuutioinen nelikko, teoriassa ja myös käytännössä. Tosin jotkut pienet VAG-moottorit vievät yllättävänkin paljon öljyä..
Mikä sitten on suurta öljynkulutusta? ehkäpä litra/1000km.
Oma facelift-M5 vie havaittavasti öljyä suunnilleen 10000km vaihtovälillä, mutta tuskin edes kahta desiä. Varmasti veisi enemmän, jos revittelisi autobaanoilla kaiket päivät 250km/h mittarissa :thinkMikä laulaen tulee, se tulee.
BMW E39 M5, vm. 2002
Comment
-
-
Se on hienoa, että näistä hinnat alkaen yksilöistä varoitellaan porukkaa, mutta eikai sentään 200tkm ajettu auto ole valmis purkuun/paaliin vain sen takia, että isoja (välttämättömiä) remontteja on edessä. Jollekkin se nakki aina napsahtaa, joka noita laakeri+laahain jne. remontteja joutuu alkaa tekemään/teettämään. Vaikka ostaisi sen 150tkm ajetun auton, niin siinäkin on 50tkm päästä kalliita remontteja edessä vaikka kuinka olisi näytetty viikoittain kissasaippuaa nahkoille.
Vähän huono yhtälö, kun aikoinaan kallis ja teknisesti kehittynyt auto onkin yhtäkkiä bensalenkkarien hankittavissa.
Comment
-
-
Eikai noita nyt vielä paaliin tarvitse mitään laittaa ellei ole kääritty tolpan ympäri, mutta hinnassa sen pitää näkyä, jos on paljon remonttia tiedossa. Onhan noissa hintahaitari näyttänyt olevan alkaen 10ke "romusta" ja päättyen melkein 40ke hintoihin, joka nyt on naurettava hinta, oli missä kunnossa tahansa.
Sopivaan hintaan romukin kelvannee osalle harrastajistakin, mutta omiaan niistä tuskin saa pois, jos meinaa kunnostaa oikeasti. Sillon kannattanee vain ajella itse.BMW driver and owner since 2000.
Comment
-
-
Pitäisi vaihtaa takakelkan puslat sekä perä laakeroida. Mitä kaikkea samalla kannattaisi vaihtaa? Jotain osalistaa jos joku osaisi laatia?
Jarrut on ok (palat vaihdan varmaa joka tapauksessa) mutta itse kelkan irroituksen kannalta samalla vaihdettavia osia (ei ole mun autoon vaihdettu hetkeen tietääkseni mitään peräpäähän 248tkm mittarissa).
Siksi tänne koska koskettaa etäisesti m5 ostamisen kanssa miettiviä (peräpään puslat ja perät alkaa olemaan kilometreillä jo huolenaihe).Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
Comment
-
Comment