Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 7606
    • Vantaa

    #61
    Originally posted by hawe View Post
    Pikanen laskutoimitus antaa rempparahan osuudeksi n 10t€ joten suosittelen hommaamaan jonkin historialla olevan samaan rahaan.
    Samaan tulokseen pääsin mäkin kun duunikaveri kävi mokomaa katsomassa..
    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
    Tiedustelut priva tai 0452210069

    Current
    E61 530d
    E39 530d
    E39 520iA
    E46 330xd
    E28 528i

    Comment

    • jakeluvesimies
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2010
      • 2726
      • On the road @ Laplandia

      #62
      Originally posted by Robi View Post
      Eipä ne yleensä olekaan ton näköiset..jossain todellisten kilsojen ollessa noin 250tkm ne alkaa näyttämään tolle jos edes vielä silloinkaan. :think
      Jep, mutta jos metreissä ja historiassa seisoo varmuudella 145tkm...Eikä polta tippaakaan öljyä... Se on sitten sillä tylytetty se
      Last edited by jakeluvesimies; 22-10-2013, 22:59.

      Comment

      • Reeperbahn
        BTCF Member
        • May 2012
        • 602
        • EFOU

        #63
        Originally posted by jakeluvesimies View Post
        Jep, mutta jos metreissä ja historiassa seisoo varmuudella 145tkm...Eikä polta tippaakaan öljyä... Se on sitten sillä tylytetty se
        No ei nyt voi sanoa ettei tippaakaan kuluta. 10 tkm vaihtovälin lopussa öljyä on muutama desi kulunut. Mutta ei ole lisäilemään koskaan tarvinnut vaihtovälin aikana. Näille prefacelift-koneille on ilmeisesti aika yleistä reilumpi öljynkulutus. Ei onneksi tämän kohdalla ole ainakaan vielä sitä ominaisuutta tullut.
        -BMW M3 -09
        -MB E320 Coupe -94
        -MB E250 CGI -10
        -Husqvarna R320 -14

        Comment

        • Odez
          Newbiemmer
          • Oct 2012
          • 12
          • Helsinki

          #64
          Originally posted by hawe View Post
          Pikanen laskutoimitus antaa rempparahan osuudeksi n 10t€ joten suosittelen hommaamaan jonkin historialla olevan samaan rahaan.
          Eli mitä kaikkea tähän pitäis sitten tehdä jos kerran noin paljon rahaa pitää laittaa?
          F10 535xi -11
          E28 528i -83
          E30 325i -90 Cabrio Tic

          Ex.
          E82 135i -08
          Alpina B3 -01 Touring
          E61 535d -05 745nm
          E46 320i -01 Touring
          E34 520i -90

          Comment

          • Reeperbahn
            BTCF Member
            • May 2012
            • 602
            • EFOU

            #65
            Originally posted by Odez View Post
            Eli mitä kaikkea tähän pitäis sitten tehdä jos kerran noin paljon rahaa pitää laittaa?

            Noilla kilometreillä ainakin seuraavat ovat jo uusimisen tarpeessa näissä, osa varmasti onkin jo jouduttu vaihtamaan:

            -Kiertokangenlaakerit
            -Jakopään laahaimet + oheishilut
            -Vanokset
            -Vesipumppu + termari
            -Kytkin (+ vauhtipyörä?)
            -Nokka-akselin asentotunnistimet
            -Lambdat
            -Ilmamassamittarit

            EDIT: Kytkimestä tuli mieleen, ajattelin nyt talvisäilytyksen aikana vaihtaa kytkimen (ja vauhtipyörän...?) Siellä on vielä alkuperäiset paikallaan, mitä aftermarket-tuotteita suosittelette? Sais olla pitävämpi kuin tämä alkuperäinen. Ja millainen vauhtipyörän tulisi olla, onko jotain alkuperäistä parempaa?
            Last edited by Reeperbahn; 23-10-2013, 10:04.
            -BMW M3 -09
            -MB E320 Coupe -94
            -MB E250 CGI -10
            -Husqvarna R320 -14

            Comment

            • arpuC
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 1377

              #66
              Originally posted by Odez View Post
              Onko kellään tietoa tästä?

              http://www.nettiauto.com/bmw/m5/5633617
              Nettiauto-ketjuun kirjoitin jo tuosta. Tuolla rahalla en todellakaan ostaisi. Joka paikassa on jotain sanomista ja en nolla historialla tuota ostaisi.... 6000 eurolla voisin harkita tukevassa humalassa. Tuon pommin koeajollekin pääsee vain jos myyjä tulee mukaan läähättämään.

              Originally posted by Odez View Post
              Eli mitä kaikkea tähän pitäis sitten tehdä jos kerran noin paljon rahaa pitää laittaa?
              - Etupuskuri halki
              -Takapuskuri repsottaa
              -Takarenkaat loppu
              - Liuta vikakoodeja OBC:llä. Ota Peltorit mukaan jos blimblommit vituttaa
              - Jarrupoljin painuu konehuoneen puolelle
              - Vanokset rallattaa käynnistyksen yhteydessä
              - Konehuoneen pohjamuoveissa lammikko nestepitoista. En tiedä oliko joku pikapesu tehty vai merkki jostain muusta
              - Harley Davidson tarrat katossa
              - Huoltokirjaa ei ole. Ei mitään hajua mitä tehty.

              Eli siinä nyt muutama ulkomuistista.
              Last edited by arpuC; 23-10-2013, 20:15.
              Miks sä sytytit Bemarin palaa?
              En löydä enää sun luo
              Teitkö sä tän tahallaan?
              Nyt kaikki palaa.

              Comment

              • bemmeri
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4181

                #67
                Originally posted by arpuC View Post
                Tuon pommin koeajollekin pääsee vain jos myyjä tulee mukaan läähättämään.

                En tiiä muista, tai noista "pikku"liikkeistä, mutta enpä antaisi M5:sta koeajolle jos en itse lähtisi kyytiin. Muutenkin on ollu tapana lähteä myynnissä olevan auton kyytiin, oli sitten normikärry, tai joku erikoisempi. Toisinkaan päin harvempi myyjä, on antanu lähteä minun itsekseni koeajolle, pl. normaalit autoliikkeet (tosin enpä ole pyydellytkään että ilman myyjää pääsisi ajamaan).

                Aikonaan kun pyörien kanssa pelasin, niin kyllähän se hirvitti antaa ostajaehdokkaalle pyörä ajoon, vaikka vakuutukset yms. kunnossa. :think
                EVERYTHING | WORKS

                Comment

                • Robi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 7606
                  • Vantaa

                  #68
                  Originally posted by arpuC View Post
                  Nettiauto-ketjuun kirjoitin jo tuosta. Tuolla rahalla en todellakaan ostaisi. Joka paikassa on jotain sanomista ja en nolla historialla tuota ostaisi.... 6000 eurolla voisin harkita tukevassa humalassa. Tuon pommin koeajollekin pääsee vain jos myyjä tulee mukaan läähättämään.



                  - Etupuskuri halki
                  -Takapuskuri repsottaa
                  -Takarenkaat loppu
                  - Liuta vikakoodeja OBC:llä. Ota Peltorit mukaan jos blimblommit vituttaa
                  - Jarrupoljin painuu konehuoneen puolelle
                  - Vanokset rallattaa käynnistyksen yhteydessä
                  - Konehuoneen pohjamuoveissa lammikko nestepitoista. En tiedä oliko joku pikapesu tehty vai merkki jostain muusta
                  - Harley Davidson tarrat katossa
                  - Huoltokirjaa ei ole. Ei mitään hajua mitä tehty.

                  Eli siinä nyt muutama ulkomuistista.
                  Lisätään hiukan lisää tekemistä tohon listaan.
                  Lakkavaurioita ympäri koria (lakka lähtenyt palasina irti)
                  Iskarit loppu.
                  Käytännössä kaikki alustan liikkuvat osat vaihtoon.
                  Kardaanin tukilaakeri ja rättinivel vaihdettava.
                  Vikakoodeja mm nokan asentotunnistimista, jako pielessä.
                  Kone sekä ohjaustehostin vuotaa öljyä..
                  jne.

                  6000€ on yläkanttiin kännissäkin..niin paska yksilö ettei tota kyllä kannata ostaa vahingossakaan.
                  Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                  Tiedustelut priva tai 0452210069

                  Current
                  E61 530d
                  E39 530d
                  E39 520iA
                  E46 330xd
                  E28 528i

                  Comment

                  • arpuC
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 1377

                    #69
                    Originally posted by bemmeri View Post
                    En tiiä muista, tai noista "pikku"liikkeistä, mutta enpä antaisi M5:sta koeajolle jos en itse lähtisi kyytiin. Muutenkin on ollu tapana lähteä myynnissä olevan auton kyytiin, oli sitten normikärry, tai joku erikoisempi. Toisinkaan päin harvempi myyjä, on antanu lähteä minun itsekseni koeajolle, pl. normaalit autoliikkeet (tosin enpä ole pyydellytkään että ilman myyjää pääsisi ajamaan).

                    Aikonaan kun pyörien kanssa pelasin, niin kyllähän se hirvitti antaa ostajaehdokkaalle pyörä ajoon, vaikka vakuutukset yms. kunnossa. :think
                    Niinno, E39 M5 ei ole klassikko, se ei ole myöskään uusi ja arvokas. Se on lähempänä Kuusankoskea kuin mitään noista edellisistä.
                    Tuossa tapauksessa ymmärrän kyllä myyjän huolen. Tuskin pysyy ehjänä hieman rivakammalla kiihdytyksellä....
                    Last edited by arpuC; 23-10-2013, 22:04.
                    Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                    En löydä enää sun luo
                    Teitkö sä tän tahallaan?
                    Nyt kaikki palaa.

                    Comment

                    • jonne
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 248
                      • Rusko

                      #70
                      Originally posted by Reeperbahn View Post
                      No ei nyt voi sanoa ettei tippaakaan kuluta. 10 tkm vaihtovälin lopussa öljyä on muutama desi kulunut. Mutta ei ole lisäilemään koskaan tarvinnut vaihtovälin aikana. Näille prefacelift-koneille on ilmeisesti aika yleistä reilumpi öljynkulutus. Ei onneksi tämän kohdalla ole ainakaan vielä sitä ominaisuutta tullut.

                      Kyllähän 8-sylinterinen, liki viisilitrainen moottori kuluttaa periaatteessa enemmän öljyä kuin 1300-kuutioinen nelikko, teoriassa ja myös käytännössä. Tosin jotkut pienet VAG-moottorit vievät yllättävänkin paljon öljyä..

                      Mikä sitten on suurta öljynkulutusta? ehkäpä litra/1000km.

                      Oma facelift-M5 vie havaittavasti öljyä suunnilleen 10000km vaihtovälillä, mutta tuskin edes kahta desiä. Varmasti veisi enemmän, jos revittelisi autobaanoilla kaiket päivät 250km/h mittarissa :think
                      Mikä laulaen tulee, se tulee.

                      BMW E39 M5, vm. 2002

                      Comment

                      • Esko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 11680
                        • Kouvola

                        #71
                        Se on hienoa, että näistä hinnat alkaen yksilöistä varoitellaan porukkaa, mutta eikai sentään 200tkm ajettu auto ole valmis purkuun/paaliin vain sen takia, että isoja (välttämättömiä) remontteja on edessä. Jollekkin se nakki aina napsahtaa, joka noita laakeri+laahain jne. remontteja joutuu alkaa tekemään/teettämään. Vaikka ostaisi sen 150tkm ajetun auton, niin siinäkin on 50tkm päästä kalliita remontteja edessä vaikka kuinka olisi näytetty viikoittain kissasaippuaa nahkoille.

                        Vähän huono yhtälö, kun aikoinaan kallis ja teknisesti kehittynyt auto onkin yhtäkkiä bensalenkkarien hankittavissa.

                        Comment

                        • BMW_Harrastaja
                          BTCF Member
                          • Dec 2012
                          • 819
                          • Oulu area

                          #72
                          Eikai noita nyt vielä paaliin tarvitse mitään laittaa ellei ole kääritty tolpan ympäri, mutta hinnassa sen pitää näkyä, jos on paljon remonttia tiedossa. Onhan noissa hintahaitari näyttänyt olevan alkaen 10ke "romusta" ja päättyen melkein 40ke hintoihin, joka nyt on naurettava hinta, oli missä kunnossa tahansa.

                          Sopivaan hintaan romukin kelvannee osalle harrastajistakin, mutta omiaan niistä tuskin saa pois, jos meinaa kunnostaa oikeasti. Sillon kannattanee vain ajella itse.
                          BMW driver and owner since 2000.

                          Comment

                          • EPDM
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2005
                            • 4621
                            • Lahti.

                            #73
                            En kyllä yhtään ymmärä mistä puhutte....:think


                            Viviendo en Lahiti
                            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                            Vw Corrado vr6

                            Comment

                            • Boiga
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 1773
                              • Ylöjärvi

                              #74
                              Pitäisi vaihtaa takakelkan puslat sekä perä laakeroida. Mitä kaikkea samalla kannattaisi vaihtaa? Jotain osalistaa jos joku osaisi laatia?
                              Jarrut on ok (palat vaihdan varmaa joka tapauksessa) mutta itse kelkan irroituksen kannalta samalla vaihdettavia osia (ei ole mun autoon vaihdettu hetkeen tietääkseni mitään peräpäähän 248tkm mittarissa).

                              Siksi tänne koska koskettaa etäisesti m5 ostamisen kanssa miettiviä (peräpään puslat ja perät alkaa olemaan kilometreillä jo huolenaihe).
                              Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 9990
                                • KVLA

                                #75
                                Pitääkö perä ääntä?Onko se laakereista vai (kuluneesta) hammaskosketuksesta johtuvaa ulinaa?Jos hammastus on jo kulahtanut,niin sen äänettömäksi saaminen voi olla haaste.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎