Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    M5:sen kohdalla varmaan suurin ongelma on väärä käyttö.
    Joskus vuosia sitten kun tuli vielä BMW kokoontumisissa käytyä, tuli monet kerrat todistettua kuminpolttoa kylmällä koneella eri M5 kuskien toimesta.

    Tyhjä pää ja lompakko on huono yhdistelmä M5:sen kohdalla.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • ///MJ
      BTCF Member
      • Jan 2004
      • 1869
      • Joensuu

      Originally posted by jannmann View Post
      M5:sen kohdalla varmaan suurin ongelma on väärä käyttö.
      Joskus vuosia sitten kun tuli vielä BMW kokoontumisissa käytyä, tuli monet kerrat todistettua kuminpolttoa kylmällä koneella eri M5 kuskien toimesta.

      Tyhjä pää ja lompakko on huono yhdistelmä M5:sen kohdalla.
      Juuri näin :think
      F36 428iA GC M-Sport
      Z3 2.8i Roadster Myytävänä

      M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

      M: E36 328i osia

      M: E39 business cd ja info display

      M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

      Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        Originally posted by lj123 View Post
        Olisi kiva kyllä tietää vaikuttaako tuo öljy myös siihen, miten laahaimet kuluvat, vai onko se tyyppivika öljyistä ja käytöstä riippumatta. Eli jollekin vain osuu maanantaikappale.
        Yhtälailla noita laahaimia menee perus kaseista joissa kait yleisesti on 5W40 öljyt. Aika tekee tehtävänsä ja se laahain kovettuu ja hajoaa kun ketju pääsee piiskaamaan sitä startissa tms :think
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • Heguli
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2003
          • 815
          • www.e30m3.fi

          Originally posted by jannmann View Post
          M5:sen kohdalla varmaan suurin ongelma on väärä käyttö.
          Joskus vuosia sitten kun tuli vielä BMW kokoontumisissa käytyä, tuli monet kerrat todistettua kuminpolttoa kylmällä koneella eri M5 kuskien toimesta.

          Tyhjä pää ja lompakko on huono yhdistelmä M5:sen kohdalla.
          Tämä on aika tyhjentävästi sanottu

          Olen omallani nyt mennä kurnuttanut 240tkm ja mittarissa on 340tkm. Auto on ollut käyttöautona vuoden ympäri ja huollettu säännöllisesti, öljyt vaihdettu noin 8tkm välein ja aina 10-60 öljyillä. Toki kulutus osaa on tullut vaihdettua tarpeen mukaan ja taitaa olla jo toinen alusta menossa ja kolmas kytkin jne.

          Kone avattiin Raikun toimesta 278tkm kohdalla ja ainoa syy oli kk-laakereiden alkanut ääntäminen ( huoltofirma korkkasi öljypropun kierteet ja sössi helicoil korjauksen mitä kautta oli alumiinilastua päässyt öljyn sekaan) samalla tehtiin jakopää, vanokset yms mutta jakopään kuluminen ei ollut sitä luokkaa että foorumin kuuluisimman m5:sen koneen totaalituho olisi ollut edes lähellä.

          Tosin tuon rempan jälkeen kone ei enään pitänyt sellaista diesel tyyppistä raksutusta kuten moni ns. Normaali käyntiääninen M5:nen pitää... Eli kyllä se M5:nenkin käy todellä äänettömästi kun kaikki on kunnossa.

          Kyllä se ylläpito ja miten autoa kohtelee on paljon ratkaisevampaa kuin ne kilometrit. Uskallan väittää että omani on tälläkin hetkellä paremmassa kunnossa kuin moni ns.vähän ajettu.

          Kyllähän tämän ikäisissä autoissa ostetaan yksilöitä eikä pelkkiä kilometrejä

          Ja onnea Robille hienosta hankinnasta
          Last edited by Heguli; 29-03-2016, 21:56.
          Die beste fahrt mit hosen an, BMW

          Comment

          • jakeluvesimies
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2010
            • 2726
            • On the road @ Laplandia

            Paha uskoo jos joku myyjä väittää ettei ois ikinä poljettu kylmänä... Mistäs sen todentaa 250tkm ajetusta ja 10 suomiomistajan historialla? Samoin se klassinen juuri huollettu isolla rahalla (öljyt) ja kaiken kukkuraksi kerran viikossa vahaus... Ehkä viimeinen kk... Ei kannata viimeiselle myyjälle painoarvoo paljon kyllä antaa.

            Muistuu yksikin myynti-ilmoitus mieleen vuosien takaa, jossa muuan harrastelija kertoi avoimesti vanoksen rallahatavan käynnistäessä. Jakoketjuhan siellä laahaimeen raastoi oikeesti

            Comment

            • Bemarituristi
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2010
              • 238
              • Helsinki



              Liekkö jollekin tuttu peli jollakin tapaa?

              Comment

              • Veeksi
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 2175
                • Kuopio

                Kyllähän ämmäläinen on sellainen auto, että kun sillä alkaa olla enemmän kuin 2 omistajaa, niin on todellinen ihme, jos sitä ei ole kukaan revitellyt.

                Ensiksi tuollaisella autolla on uudehkona todennäköisesti sellainen omistaja jolla on tyhjä pää muttei tyhjä lompsa ja pikkuhiljaa sillä alkaa helposti olla sellaisia omistajia joilla on vähemmän ikää (vähemmän malttia) ja sekä tyhjä pää että tyhjä lompsa. Mistä aiemmin tuossa oli puhekin. Nyt alkaa esim. E60 M5 olemaan niissä hinnoissa, että rahvaskin kärsii semmoisen ostaa, mutta toinen asia on että kärsiikö huoltaa.
                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                BMW E63 630iA '05

                Comment

                • lj123
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2015
                  • 1215
                  • Lohja

                  Originally posted by Veeksi View Post
                  Kyllähän ämmäläinen on sellainen auto, että kun sillä alkaa olla enemmän kuin 2 omistajaa, niin on todellinen ihme, jos sitä ei ole kukaan revitellyt.

                  Ensiksi tuollaisella autolla on uudehkona todennäköisesti sellainen omistaja jolla on tyhjä pää muttei tyhjä lompsa ja pikkuhiljaa sillä alkaa helposti olla sellaisia omistajia joilla on vähemmän ikää (vähemmän malttia) ja sekä tyhjä pää että tyhjä lompsa. Mistä aiemmin tuossa oli puhekin. Nyt alkaa esim. E60 M5 olemaan niissä hinnoissa, että rahvaskin kärsii semmoisen ostaa, mutta toinen asia on että kärsiikö huoltaa.
                  Itse olen oman auton 12. omistaja, joten en edes jaksa miettiä miten sitä on käytetty. Toisaalta siellä on monta kuukauden tai parin omistajuusjaksoa eli on ilmeisesti kiertänyt liikkeeltä toiselle myös tiheään.

                  Edit: Mutta toki ne bensalenkkarit, jotka käy koeajamassa varmasti odottaa, että kone on lämmin
                  E39 M5 -99
                  F11 530d Xdrive -14

                  Comment

                  • #BMW#
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 488
                    • Espoo

                    Omassani on suomi histooria, eka puol vuotta n.30tkm ja toka puolisko 20tkm! öljyn vaihtoväli 20tkm. Kilsoja nyt takana 185tkm. 2012 vaihettu muovilaahaimet muttei ö.pumpun 5cm laahainta?! Nyt kun kone auki kk-laakereitten vaihdon takia huomaa että pikku laahaimessa n.0.5mm syvyiset urat ketjuista. Vertailun vuoksi 270tkm ajetussa m62b44 oli yhtä kuluneet laahaimet. mutta Ämmässä kuluneimmat kk-laakerit! Onneksi kauloissa naarmuja/jälkiä. Ei pidä kuitenkaan säikähtää laakerit kuuluu kulua, seon täysin normaalia.

                    Olen omistukseni aikana siirtynyt 5w50 castroihin ja vaihtoväli 6-8tkm. Uskon ettei mulla ole moottoria hajottavaa ajotyyliä. Ainoo juttu mihin kaipaan vastausta on ässä-koneen ketjunkiristäjä.
                    onko kiristäjä räätälöity 10w60 öljuille ja on "holompi" 5w50 kanssa? Kiristyykö tarpeeksi käynnistyksessä, ajossa tuskin ongelmaa..
                    E38 pre 740i 4.4l Manual

                    Comment

                    • mikki666
                      Newbiemmer
                      • Dec 2010
                      • 29
                      • Lappi

                      Originally posted by Bemarituristi View Post
                      http://www.nettiauto.com/bmw/m5/7774122

                      Liekkö jollekin tuttu peli jollakin tapaa?
                      Juu tietääkö joku tarkemmin... onko ihan pommi?

                      Comment

                      • lj123
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2015
                        • 1215
                        • Lohja

                        Omaa n. 230t ajettua katsottiin eilen robin toimesta, kiitoksia robille vielä hyvästä palvelusta ja vastauksista aloittelijan kysymyksiin.

                        Endoskoopilla ei näkynyt mitään hälyttävää laahaimissa. Vanokset ääntää kuulemma jonkin verran, mutta ilmeisesti ei pahasti. Kiertokankien laakerit ovat nyt ensimmäinen isompi huoltokohde, jonka tulen tekemään/teettämään.

                        Muuten jatkuu varmaankin osien haalimisella Vanos- ja jakopääremonttia varten. Helpottaa aika paljon kyllä, kun voi turvallisemmin mielin ajella nyt eikä tarvitse heti kiireellä niitä teettää.

                        Ja onhan tuossa kaikkea muuta pientä, mutta niissä selvinnee kympeillä ja satasilla.
                        E39 M5 -99
                        F11 530d Xdrive -14

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 9990
                          • KVLA

                          ^ Itse kyllä tekisin molemmat työvaiheet samalla aukaisulla.Jos sattuu vaikka jakopää korkkaamaan,niin ei sitten mahdolliset "hiutaleet" pilaa juuri vaihdettuja kk-laakerita.

                          Comment

                          • Purni
                            BTCF Member
                            • May 2007
                            • 915
                            • Vantaa

                            Tiedän kaksi tapausta jossa jakopään hajoaminen on rikkonut koneen ja yhden tapauksen jossa on mennyt lohko vituiksi.

                            Mutta vaihdelkaa niitä öljyjä vaan 7tkm kohdalla niin hyvä tulee!

                            ps: Laittakaa privaan kun joku tarvii ok kuntoista lohkoa.
                            Kesämiina: E39 M5 S/C
                            Talvimiina: E70 X5 530sd

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

                              Originally posted by Purni View Post
                              Tiedän kaksi tapausta jossa jakopään hajoaminen on rikkonut koneen ja yhden tapauksen jossa on mennyt lohko vituiksi.

                              Mutta vaihdelkaa niitä öljyjä vaan 7tkm kohdalla niin hyvä tulee!

                              ps: Laittakaa privaan kun joku tarvii ok kuntoista lohkoa.
                              Mulla tiedossa yks kampiakseli vaurio ja yks lohko... Molemmissa tapauksissa tilalle huoltamaton vaihtokone. Eli uutta lottoa vaan vetämään.
                              Summa summarum, molemmat käy varmasti kalliimmaksi kuin ns. ylihuoltaminen. Varsinkin jos autoa on oikeasti tarkoitus myös pitää enemmän kuin yksi kesä.

                              Jos pitää valita, itse laittaisin mieluummin sen 3000-5000e ennakoidusti omaan pitkän ajan harraste/käyttis autoon (jotta koneessa olisi kaikki 400hv turvallisesti kotona ) sen mahdollisen vakavan moottorivaurion välttämiseksi.
                              Vaihtokoneen maksaa kuitenkin alkaen 3500e + vaihtotyö. Ja silloinkin konehuoneessa on samanlainen tikittävä aikapommi kuin lähtökohdassa.

                              Mutta kuten monesti , nää on niitä valintoja joiden kanssa jokainen joutuu elämään.
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              • cook
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2006
                                • 373
                                • Piilossa



                                sellanen

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎