Originally posted by juhnis82
View Post
E39 Nelipyöräsuuntaus. II
Collapse
X
-
E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
-
-
Originally posted by juhnis82 View PostKäytin auton suuntauksessa ja raportti liitteenä. Auto 523 -96 ja kumit on 235/45/17 joka kulmassa. Taakse vaihdettu kaikki tukivarret, laakerit, iskunvaimentimet ja jouset. Vakio alusta. Osien vaihdon jälkeen ruuvasin camber ruuvin niin "pystyyn" kun silmällä sain. Muuten kaikki lukemat kelpaa, ainoa asia on etupään caster joka on punaisella. Pitääkö tuota jotenkin yrittää laittaa kuntoon vai antaa olla? Voisin keksiä parempaakin tekemistä kun ryömiä auton alla
Se mikä tuossa kummittelee on väärin päin oleva etupään camber ja caster-erot.
Eli todennäköisesti valuu nyt tien kallistuksen suuntaan?
Erot itsessään ei ole vielä tällä rengastuksella hälyttävät, vaikka vähän liikaa jo onkin, mutta ikävä kyllä erot ovat juuri päinvastoin kuin Suomessa pitäisi olla.
Eli jos eroa on niin negatiivista camberia saisi olla oikealla enemmän kuin vasemmalla ja samoin casteria.
Nämä kompensoivat hieman tien kallistusta, mutta nyt sinulla on kummatkin päinvastoin.
Jos muutenkin "hifistellään", niin takana negatiivista camberia saisi tällä rengastuksella olla -1.35-1.40"-astetta ja aurausta edessä puolet vähemmän.
Mutta, ei nämä ihan näinkään ole mitenkään katastrofaaliset, jos ajoltaan muuten tuntuu olevan ok?
Comment
-
-
e39 nelipyörä suuntaus
Osaako joku sanoa että minkälaiset pyörän kulmat pitäs olla e39?Säädetty talvella kohilleen ku laitettiin alustasarja ja uudet nivelet nyt syö takarenkaat 4000km sisään tai apparin puoli menee ihan sileeks sisäpuolelta mutta kuskin puoli ei eli onko liikaa aurausta vai camberia vai molempia? renkaat on takana 235/35r19 kympin vanteella.BMW e39 530dA-98
BMW e38 735iAL-97
EX:BMW e39 523iA-97
BMW e36 320ci-92
BMW e36 316i -92
BMW e36 325 -91 252hv 315nm
Honda civic TIC -89 220hv 230nm
Comment
-
-
Originally posted by dokki View PostNäitä kun lueskelin nopeesti nii aurausta mahollisimman vähä ja camberit -1.30/-1.40 menikö paljokin pieleen?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View Postsuuntaajan "ammattitaito" olisi tässä kohtaa kova sana, mutta niitä taitaa olla harvassa!?
Se ettei kulmia aina jo lähtökohtaisesti hifistellä sadasosien tarkkuudella täydellisiin optimiarvoihin ei ole merkki ammattitaidon puutteesta, kyse on mistä sovitaan ja kuinka paljon se maksaa. Yksinkertaista talousmatematiikkaa.Last edited by Havis; 08-06-2014, 09:57."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
tänään säädettiin vähä kulmia takaa saatiin auraukset 0.05 arvoihin camberit jäi -1.80 kun ei muuten mahdu vaikka mankeloitu jo kaaret.eteen auraukset oli 0.10 ja camberit -2.10 pitää vissiin säädettävät yläpäät pistää tilaukseen.BMW e39 530dA-98
BMW e38 735iAL-97
EX:BMW e39 523iA-97
BMW e36 320ci-92
BMW e36 316i -92
BMW e36 325 -91 252hv 315nm
Honda civic TIC -89 220hv 230nm
Comment
-
-
Originally posted by dokki View Posttänään säädettiin vähä kulmia takaa saatiin auraukset 0.05 arvoihin camberit jäi -1.80 kun ei muuten mahdu vaikka mankeloitu jo kaaret.eteen auraukset oli 0.10 ja camberit -2.10 pitää vissiin säädettävät yläpäät pistää tilaukseen.
Kuluttaa renkaan sisäreunat hetkessä ja ajettavuus todella heikkoa, lisäksi edessä jopa enemmän negatiivista camberia kun takana sitä pitäisi olla vähintään aste enemmän(ilmeisesti taas kerran alla jotkin halpis säädettävät perssonit?).
Ei mene säädettävälläkään yläpäällä edes oikealle hehtaarille, vaan kyllä nyt pitää lähteä osien vaihtolinjalle jos kulmat haluaa edes sinnepäin oikeaa 19" renkaalle.
Comment
-
-
Originally posted by dokki View Posttänään säädettiin vähä kulmia takaa saatiin auraukset 0.05 arvoihin camberit jäi -1.80 kun ei muuten mahdu vaikka mankeloitu jo kaaret.eteen auraukset oli 0.10 ja camberit -2.10 pitää vissiin säädettävät yläpäät pistää tilaukseen.
Millä madalluksella tuo etupää oikein on?En ole tuollaiseen etucamperiin vielä törmännyt.Edes katulaillisissa madalletuissa.
Jotenkin nuo arvot ei nyt natsaa...Last edited by Heguli 31; 08-06-2014, 19:37.
Comment
-
-
takana et on -5 ja edessä et 5.tuli muisti häiriö ja piti lapusta tarkastaa niin etu camberit olikin -1,50 voi olla että säädettävät yläpäät pitää tilata ja takana kaaresta navan keskelle 27cm ja edessä sama.alaspäin ei enää päästä näillä specseillä eli korotus hommiksi menis jos takaa haluis camperit pois koska vanteen ja kaaren väli on tasan sentin.BMW e39 530dA-98
BMW e38 735iAL-97
EX:BMW e39 523iA-97
BMW e36 320ci-92
BMW e36 316i -92
BMW e36 325 -91 252hv 315nm
Honda civic TIC -89 220hv 230nm
Comment
-
-
Originally posted by dokki View Posttakana et on -5 ja edessä et 5.tuli muisti häiriö ja piti lapusta tarkastaa niin etu camberit olikin -1,50 voi olla että säädettävät yläpäät pitää tilata ja takana kaaresta navan keskelle 27cm ja edessä sama.alaspäin ei enää päästä näillä specseillä eli korotus hommiksi menis jos takaa haluis camperit pois koska vanteen ja kaaren väli on tasan sentin.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by dokki View PostJoo on halppis ta tekniksi.mikähän olis edullinen ja kohtuu hyväBmw 316 E30 -88
Comment
-
Comment