talvella vaihdettu kaikki nivelet eteen että ei Pitäs väljä olla.pitää tarkistaa vielä iskarin yläpäät.ne alapäät ei ole napaan väljät.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Nelipyöräsuuntaus. II
Collapse
X
-
Alustan vaihto meneillään ja samalla tulee vaihdettua uudet renkaat sekä vanteet.
Alustaksi tulee Ac Snitcherin (liekkö oikeen kirjoitettu) säädettävä joka on tällä hetkellä n 20-25mm alkuperäistä M5 alustaa matalampi.
Renkaina pyörii uudet nexenit 245\35-19 ja 275\30-19 koossa,ET-vanteissa lienee jossain 15-20 nurkilla.
Nyt kuuluu kysymys että millaiset lukemat pitää saada jotta auto olisi hyvä ajaa,
tällä tarkoitan sitä että auto kulkee suoraan sekä ohitukset eivät ole vikureita tms ja renkaat kuluu kohtuu tasaisesti.
Pääpaino ensisijaisesti ajettavuudessa
Saako etu ja takapäät sopiviin lukemiin ilman että iskarin reikiä pitää työstää tai onko muuta mikä pitää ottaa huomioon ?F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostAlustan vaihto meneillään ja samalla tulee vaihdettua uudet renkaat sekä vanteet.
Alustaksi tulee Ac Snitcherin (liekkö oikeen kirjoitettu) säädettävä joka on tällä hetkellä n 20-25mm alkuperäistä M5 alustaa matalampi.
Renkaina pyörii uudet nexenit 245\35-19 ja 275\30-19 koossa,ET-vanteissa lienee jossain 15-20 nurkilla.
Nyt kuuluu kysymys että millaiset lukemat pitää saada jotta auto olisi hyvä ajaa,
tällä tarkoitan sitä että auto kulkee suoraan sekä ohitukset eivät ole vikureita tms ja renkaat kuluu kohtuu tasaisesti.
Pääpaino ensisijaisesti ajettavuudessa
Saako etu ja takapäät sopiviin lukemiin ilman että iskarin reikiä pitää työstää tai onko muuta mikä pitää ottaa huomioon ?E87 118d
E70 3.0d
Ex: E36 M3
Ex: E36 cabriolet m60b40
Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostAlustan vaihto meneillään ja samalla tulee vaihdettua uudet renkaat sekä vanteet.
Alustaksi tulee Ac Snitcherin (liekkö oikeen kirjoitettu) säädettävä joka on tällä hetkellä n 20-25mm alkuperäistä M5 alustaa matalampi.
Renkaina pyörii uudet nexenit 245\35-19 ja 275\30-19 koossa,ET-vanteissa lienee jossain 15-20 nurkilla.
Nyt kuuluu kysymys että millaiset lukemat pitää saada jotta auto olisi hyvä ajaa,
tällä tarkoitan sitä että auto kulkee suoraan sekä ohitukset eivät ole vikureita tms ja renkaat kuluu kohtuu tasaisesti.
Pääpaino ensisijaisesti ajettavuudessa
Saako etu ja takapäät sopiviin lukemiin ilman että iskarin reikiä pitää työstää tai onko muuta mikä pitää ottaa huomioon ?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by -kalevi- View PostLueppa vaikka viimiset pari sivua...
yläpään pultinkolot muotoilemalla arvoon -0,22 ja -0,25. Aurausta laitettiin 0,02 per puoli.
Takana saatiin säädettyä suoraan ilman kikkailuja camberit arvoon -1,25, aurausta laitettiin 0,05.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostTämä taitaa olla aika hyvä.Alustassa on kaikki uutta edessä joilla ajettu n.10 tkm ja takana viime kesänä vaihdettu kaikki väljät osat.
yläpään pultinkolot muotoilemalla arvoon -0,22 ja -0,25. Aurausta laitettiin 0,02 per puoli.
Takana saatiin säädettyä suoraan ilman kikkailuja camberit arvoon -1,25, aurausta laitettiin 0,05.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostAika hyväthän noi säädöt on autossasi. 245-leveille eturenkaille olisi vielä "HI-FI" camberit siinä -0.05/-0.15. Mutta jos noilla kulkee hyvin, niin ei tarvi tehdä mitään muutoksia.
Nyt vaan pitäs löytää paja joka saa oman auton arvot tuohon.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
kävimpä taas suuntauksessa ja edessä on nyt -0.12 camberit symmetrisesti ja auraukset 0.02.
Tuo takapää on ihan helvetin outo. Vasen olisi mennyt tällä kertaa vaikka nollille, mutta laitettiin oikean kanssa samoihin eli -1.48´ koska oikea ei kääntynyt enempää :think Pian alkaa vinku laulamaan.Muuten auto kulkee helvetin nätisti kylläkin, mutta en laita uusia takarenkaita ennemmin, kun saan takaa pystympään, kun kokemuksesta Ns-2 alkaa noillakin jo jurnuttaan.
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by dkk View PostTäytyykö ottaa huomioon suuntauksessa, kun on reaktiotangoissa powerflexit?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostTaakse minulla laitettiin 0.7 aurausta, kun on noi uretaanipuslat. Suuntaajakin oli tällä kertaa ammattimies ja ihmetteli noita bemarin tehdas arvoja, että mistä ne oikein muodostuu.E87 118d
E70 3.0d
Ex: E36 M3
Ex: E36 cabriolet m60b40
Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar
Comment
-
Comment