Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Nelipyöräsuuntaus. II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dokki
    BTCF Member
    • Feb 2013
    • 236
    • valtimo-sotkamo

    #91
    talvella vaihdettu kaikki nivelet eteen että ei Pitäs väljä olla.pitää tarkistaa vielä iskarin yläpäät.ne alapäät ei ole napaan väljät.
    BMW e39 530dA-98
    BMW e38 735iAL-97

    EX:BMW e39 523iA-97
    BMW e36 320ci-92
    BMW e36 316i -92
    BMW e36 325 -91 252hv 315nm
    Honda civic TIC -89 220hv 230nm

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3665
      • seinäjoki

      #92
      Originally posted by dokki View Post
      talvella vaihdettu kaikki nivelet eteen että ei Pitäs väljä olla.pitää tarkistaa vielä iskarin yläpäät.ne alapäät ei ole napaan väljät.
      Paljonko alustallasi on ajettu? Meinaan niillä Ta-technixillä?
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6327
        • P-Pohjanmaa

        #93
        Alustan vaihto meneillään ja samalla tulee vaihdettua uudet renkaat sekä vanteet.

        Alustaksi tulee Ac Snitcherin (liekkö oikeen kirjoitettu) säädettävä joka on tällä hetkellä n 20-25mm alkuperäistä M5 alustaa matalampi.

        Renkaina pyörii uudet nexenit 245\35-19 ja 275\30-19 koossa,ET-vanteissa lienee jossain 15-20 nurkilla.

        Nyt kuuluu kysymys että millaiset lukemat pitää saada jotta auto olisi hyvä ajaa,
        tällä tarkoitan sitä että auto kulkee suoraan sekä ohitukset eivät ole vikureita tms ja renkaat kuluu kohtuu tasaisesti.

        Pääpaino ensisijaisesti ajettavuudessa

        Saako etu ja takapäät sopiviin lukemiin ilman että iskarin reikiä pitää työstää tai onko muuta mikä pitää ottaa huomioon ?
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • -kalevi-
          BTCF Member
          • Aug 2012
          • 507
          • Tuusula

          #94
          Originally posted by veku View Post
          Alustan vaihto meneillään ja samalla tulee vaihdettua uudet renkaat sekä vanteet.

          Alustaksi tulee Ac Snitcherin (liekkö oikeen kirjoitettu) säädettävä joka on tällä hetkellä n 20-25mm alkuperäistä M5 alustaa matalampi.

          Renkaina pyörii uudet nexenit 245\35-19 ja 275\30-19 koossa,ET-vanteissa lienee jossain 15-20 nurkilla.

          Nyt kuuluu kysymys että millaiset lukemat pitää saada jotta auto olisi hyvä ajaa,
          tällä tarkoitan sitä että auto kulkee suoraan sekä ohitukset eivät ole vikureita tms ja renkaat kuluu kohtuu tasaisesti.

          Pääpaino ensisijaisesti ajettavuudessa

          Saako etu ja takapäät sopiviin lukemiin ilman että iskarin reikiä pitää työstää tai onko muuta mikä pitää ottaa huomioon ?
          Lueppa vaikka viimiset pari sivua...
          E87 118d
          E70 3.0d
          Ex: E36 M3
          Ex: E36 cabriolet m60b40
          Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
          Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3665
            • seinäjoki

            #95
            Originally posted by veku View Post
            Alustan vaihto meneillään ja samalla tulee vaihdettua uudet renkaat sekä vanteet.

            Alustaksi tulee Ac Snitcherin (liekkö oikeen kirjoitettu) säädettävä joka on tällä hetkellä n 20-25mm alkuperäistä M5 alustaa matalampi.

            Renkaina pyörii uudet nexenit 245\35-19 ja 275\30-19 koossa,ET-vanteissa lienee jossain 15-20 nurkilla.

            Nyt kuuluu kysymys että millaiset lukemat pitää saada jotta auto olisi hyvä ajaa,
            tällä tarkoitan sitä että auto kulkee suoraan sekä ohitukset eivät ole vikureita tms ja renkaat kuluu kohtuu tasaisesti.

            Pääpaino ensisijaisesti ajettavuudessa

            Saako etu ja takapäät sopiviin lukemiin ilman että iskarin reikiä pitää työstää tai onko muuta mikä pitää ottaa huomioon ?
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6327
              • P-Pohjanmaa

              #96
              Originally posted by -kalevi- View Post
              Lueppa vaikka viimiset pari sivua...
              Tämä taitaa olla aika hyvä.Alustassa on kaikki uutta edessä joilla ajettu n.10 tkm ja takana viime kesänä vaihdettu kaikki väljät osat.

              yläpään pultinkolot muotoilemalla arvoon -0,22 ja -0,25. Aurausta laitettiin 0,02 per puoli.
              Takana saatiin säädettyä suoraan ilman kikkailuja camberit arvoon -1,25, aurausta laitettiin 0,05.
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3665
                • seinäjoki

                #97
                Originally posted by veku View Post
                Tämä taitaa olla aika hyvä.Alustassa on kaikki uutta edessä joilla ajettu n.10 tkm ja takana viime kesänä vaihdettu kaikki väljät osat.

                yläpään pultinkolot muotoilemalla arvoon -0,22 ja -0,25. Aurausta laitettiin 0,02 per puoli.
                Takana saatiin säädettyä suoraan ilman kikkailuja camberit arvoon -1,25, aurausta laitettiin 0,05.
                Aika hyväthän noi säädöt on autossasi. 245-leveille eturenkaille olisi vielä "HI-FI" camberit siinä -0.05/-0.15. Mutta jos noilla kulkee hyvin, niin ei tarvi tehdä mitään muutoksia.
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • dokki
                  BTCF Member
                  • Feb 2013
                  • 236
                  • valtimo-sotkamo

                  #98
                  Originally posted by janke View Post
                  Paljonko alustallasi on ajettu? Meinaan niillä Ta-technixillä?
                  onhan sillä jo 15tkm ajettu.
                  BMW e39 530dA-98
                  BMW e38 735iAL-97

                  EX:BMW e39 523iA-97
                  BMW e36 320ci-92
                  BMW e36 316i -92
                  BMW e36 325 -91 252hv 315nm
                  Honda civic TIC -89 220hv 230nm

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3665
                    • seinäjoki

                    #99
                    Originally posted by dokki View Post
                    onhan sillä jo 15tkm ajettu.
                    Ok. Mikähän tuon liiallisen camberin sitten aiheuttaa:think Milleissä noi eturenkaat ovat toistakymmentä milliä negatiivisellä puolella. Täytyy noissa tolpissa olla se syy noihin cambereihin!?
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6327
                      • P-Pohjanmaa

                      Originally posted by janke View Post
                      Aika hyväthän noi säädöt on autossasi. 245-leveille eturenkaille olisi vielä "HI-FI" camberit siinä -0.05/-0.15. Mutta jos noilla kulkee hyvin, niin ei tarvi tehdä mitään muutoksia.
                      Ok,nuo eivät siis ole mun auton arvot vaan poimin ne pari sivua taaksepäin.
                      Nyt vaan pitäs löytää paja joka saa oman auton arvot tuohon.
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3665
                        • seinäjoki

                        kävimpä taas suuntauksessa ja edessä on nyt -0.12 camberit symmetrisesti ja auraukset 0.02.

                        Tuo takapää on ihan helvetin outo. Vasen olisi mennyt tällä kertaa vaikka nollille, mutta laitettiin oikean kanssa samoihin eli -1.48´ koska oikea ei kääntynyt enempää :think Pian alkaa vinku laulamaan. Muuten auto kulkee helvetin nätisti kylläkin, mutta en laita uusia takarenkaita ennemmin, kun saan takaa pystympään, kun kokemuksesta Ns-2 alkaa noillakin jo jurnuttaan.
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • dkk
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2003
                          • 147
                          • Kokkola

                          Täytyykö ottaa huomioon suuntauksessa, kun on reaktiotangoissa powerflexit?
                          E39 520i Facelift

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by dkk View Post
                            Täytyykö ottaa huomioon suuntauksessa, kun on reaktiotangoissa powerflexit?
                            Käytännössä ei, mutta teoriassa aurausarvot voivat olla lähempänä nollaa, kuin maksimia.

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3665
                              • seinäjoki

                              Originally posted by dkk View Post
                              Täytyykö ottaa huomioon suuntauksessa, kun on reaktiotangoissa powerflexit?
                              Taakse minulla laitettiin 0.7 aurausta, kun on noi uretaanipuslat. Suuntaajakin oli tällä kertaa ammattimies ja ihmetteli noita bemarin tehdas arvoja, että mistä ne oikein muodostuu.
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              • -kalevi-
                                BTCF Member
                                • Aug 2012
                                • 507
                                • Tuusula

                                Originally posted by janke View Post
                                Taakse minulla laitettiin 0.7 aurausta, kun on noi uretaanipuslat. Suuntaajakin oli tällä kertaa ammattimies ja ihmetteli noita bemarin tehdas arvoja, että mistä ne oikein muodostuu.
                                Tarkoititko kuitenkin 0,07 astetta?
                                E87 118d
                                E70 3.0d
                                Ex: E36 M3
                                Ex: E36 cabriolet m60b40
                                Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                                Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎