Eteen on laitettu myös camber säätö auto on tällä hetkellä suunnattu m-sport alustan tehdastoleranssien keskelle.. Pitää yrittää jos ens viikolla tai viikonloppuna saisi uudet arvot alle kiitokset vastauksesta!
Eteen on laitettu myös camber säätö auto on tällä hetkellä suunnattu m-sport alustan tehdastoleranssien keskelle.. Pitää yrittää jos ens viikolla tai viikonloppuna saisi uudet arvot alle kiitokset vastauksesta!
Työpaikallani oli mahdollisuus kokeilla erivariaatioita autoon kulumisen suhteen. Omassa E39 oli rengastus takana 285/25R20. Edessä 245/30R20. Suuntauslaite oli muunnettu milleiksi asteista. Takana oli Camber -1.05 asteita ja Auraus 0.5mm. Edessä Camber -0.10, Auraus 0.5mm ja Casteria +7.50. Alustana toimii K-sport 3D yläpäät ja alustana Eibach Pro street S. Renkaat kuluivat tasaisesti noilla arvoilla. Paperilla tietysti melkeen kaikki punasella koska eivät olleet tehtaan arvoissa. Auto toimi hyvin joka olosuhteessa eikä vedellyt mihinkään.
Työpaikallani oli mahdollisuus kokeilla erivariaatioita autoon kulumisen suhteen. Omassa E39 oli rengastus takana 285/25R20. Edessä 245/30R20. Yritin etsiä paperia mistä löytyy arvot autosta mut en tähän hätään sitä löytänyt. Suuntauslaite oli muunnettu milleiksi asteista. Takana oli Camber 0.0 eli rengas ihan pystyssä ja Auraus 0.5mm. Edessä oli samat arvot kans. Casteria oli huomattavasti enemmän mut puuttuu tuo paperi niin laittaisin arvot siitäkin tänne. Alustana toimii K-sport 3D yläpäät ja alustana Eibach Pro street S. Renkaat kuluivat tasaisesti noilla arvoilla. Paperilla tietysti melkeen kaikki punasella koska eivät olleet tehtaan arvoissa. Auto toimi hyvin joka olosuhteessa eikä vedellyt mihinkään.
Vain drifting autoissa on takana nollacamberit, eli tällöin ajokäytös on erittäin voimakkaasti yliohjaava.
Eli kansan kielellä perä lähtee erittäin helposti ja pienillä kaarrenopeuksilla sladiin, eikä alustaa ole missään tapauksessa suunniteltu lähellekkään tällaisia taka-camberarvoja.
Käytännössä etu ja takapään camberarvojen ero pitää olla vähintään yksi aste, joka tarkoittaa sitä että jos etupäässä tehdastoleranssien mahdollistamat nollacamberit, pitää takana olla vähintään -1.00"-1.10"-astetta negatiivista.
Tällä takapään camberarvolla 285-leveä 20" rengas kuluu kuitenkin e39:ssä täysin tasaisesti ja ajo/äärikäytös säilyy sellaisena miksi se on BMW:llä suunniteltu.
Tässä 20" rengaskoossa oikeat takapään camberarvot ovat -1.10"-1.20"-astetta ja edessä -0.05"-0.15"-astetta(ei vetele+kuluu tasaisesti+ajokäytös mikä pitääkin).
Puhut varmaankin asteista? Nämä omat arvoni ovat milleinä autossani. No en ala väittelemään asiasta mut tälläiset arvot olen todennut hyväksi kyseisellä combinaatiolla. Kyseinen rengastus on liian iso E39:ssä ilman perän pientä korotusta. Auto on takaa vähän korkeammalla niinkuin joku mainitsikin.
Puhut varmaankin asteista? Nämä omat arvoni ovat milleinä autossani. No en ala väittelemään asiasta mut tälläiset arvot olen todennut hyväksi kyseisellä combinaatiolla. Kyseinen rengastus on liian iso E39:ssä ilman perän pientä korotusta. Auto on takaa vähän korkeammalla niinkuin joku mainitsikin.
Asteita tai millejä,niin tuo "nollatulos" on melkoinen ihme.Eli jos sinne on jotain madallusjousia alle väännetty,niin negatiivista camperia pitäisi kyllä löytyä.Jopa vakiojousia enemmin.
Comment