memebuy23buy

E39 Nelipyöräsuuntaus. II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pxi
    Bimmer Rookie
    • Nov 2009
    • 34
    • Helsinki

    #16
    Eteen on laitettu myös camber säätö auto on tällä hetkellä suunnattu m-sport alustan tehdastoleranssien keskelle.. Pitää yrittää jos ens viikolla tai viikonloppuna saisi uudet arvot alle kiitokset vastauksesta!
    E39 523i '96
    E21 315 '83

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #17
      Originally posted by janke View Post
      Jos joku tietää powerflextejä, niin linkkiä kehiin.
      Miksi powerflexit ennen kuin strongflexit?

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3665
        • seinäjoki

        #18
        Originally posted by Pxi View Post
        Eteen on laitettu myös camber säätö auto on tällä hetkellä suunnattu m-sport alustan tehdastoleranssien keskelle.. Pitää yrittää jos ens viikolla tai viikonloppuna saisi uudet arvot alle kiitokset vastauksesta!
        Minkäs merkkiset renkaat autossasi on?
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3665
          • seinäjoki

          #19
          Originally posted by Bmw Master View Post
          Miksi powerflexit ennen kuin strongflexit?
          Tarkoitin, että löytyiskö ihan suomesta powereina noita puslia.
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • Pxi
            Bimmer Rookie
            • Nov 2009
            • 34
            • Helsinki

            #20
            Originally posted by janke View Post
            Minkäs merkkiset renkaat autossasi on?
            Aattelin linglongit hankkia kesäks testiin, ellei huomenna löydy rengasliikkeistä jotain muuta.
            E39 523i '96
            E21 315 '83

            Comment

            • HPF Racing
              Bimmer Rookie
              • Dec 2012
              • 38
              • Keski-Suomi

              #21
              Työpaikallani oli mahdollisuus kokeilla erivariaatioita autoon kulumisen suhteen. Omassa E39 oli rengastus takana 285/25R20. Edessä 245/30R20. Suuntauslaite oli muunnettu milleiksi asteista. Takana oli Camber -1.05 asteita ja Auraus 0.5mm. Edessä Camber -0.10, Auraus 0.5mm ja Casteria +7.50. Alustana toimii K-sport 3D yläpäät ja alustana Eibach Pro street S. Renkaat kuluivat tasaisesti noilla arvoilla. Paperilla tietysti melkeen kaikki punasella koska eivät olleet tehtaan arvoissa. Auto toimi hyvin joka olosuhteessa eikä vedellyt mihinkään.

              Ylläolevat tiedot muokattu oikeiksi!
              Last edited by HPF Racing; 05-04-2014, 16:14.
              Life starts after 6000rpm...

              Comment

              • Keksa87
                BTCF Member
                • Feb 2008
                • 70
                • Hamina

                #22
                ite oon joskus e60 takatukivarsiin vaihtanu puslat. oli aika mielenkiintonen homma :think

                netin pika selauksella löytyy normipuslia. mutta muistaaksee tarvikkeena tais saada ihan suomenniemeltäkin

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Originally posted by HPF Racing View Post
                  Työpaikallani oli mahdollisuus kokeilla erivariaatioita autoon kulumisen suhteen. Omassa E39 oli rengastus takana 285/25R20. Edessä 245/30R20. Yritin etsiä paperia mistä löytyy arvot autosta mut en tähän hätään sitä löytänyt. Suuntauslaite oli muunnettu milleiksi asteista. Takana oli Camber 0.0 eli rengas ihan pystyssä ja Auraus 0.5mm. Edessä oli samat arvot kans. Casteria oli huomattavasti enemmän mut puuttuu tuo paperi niin laittaisin arvot siitäkin tänne. Alustana toimii K-sport 3D yläpäät ja alustana Eibach Pro street S. Renkaat kuluivat tasaisesti noilla arvoilla. Paperilla tietysti melkeen kaikki punasella koska eivät olleet tehtaan arvoissa. Auto toimi hyvin joka olosuhteessa eikä vedellyt mihinkään.
                  Vain drifting autoissa on takana nollacamberit, eli tällöin ajokäytös on erittäin voimakkaasti yliohjaava.
                  Eli kansan kielellä perä lähtee erittäin helposti ja pienillä kaarrenopeuksilla sladiin, eikä alustaa ole missään tapauksessa suunniteltu lähellekkään tällaisia taka-camberarvoja.

                  Käytännössä etu ja takapään camberarvojen ero pitää olla vähintään yksi aste, joka tarkoittaa sitä että jos etupäässä tehdastoleranssien mahdollistamat nollacamberit, pitää takana olla vähintään -1.00"-1.10"-astetta negatiivista.
                  Tällä takapään camberarvolla 285-leveä 20" rengas kuluu kuitenkin e39:ssä täysin tasaisesti ja ajo/äärikäytös säilyy sellaisena miksi se on BMW:llä suunniteltu.
                  Tässä 20" rengaskoossa oikeat takapään camberarvot ovat -1.10"-1.20"-astetta ja edessä -0.05"-0.15"-astetta(ei vetele+kuluu tasaisesti+ajokäytös mikä pitääkin).

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10114
                    • KVLA

                    #24
                    Ihmetyttää vaan,miten E39:iin on saatu camperit säädettyä takana nollille.Tekee jo tiukkaa saada niitä edes tuonne alle -1.20:n.

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #25
                      Originally posted by Heguli 31 View Post
                      Ihmetyttää vaan,miten E39:iin on saatu camperit säädettyä takana nollille.Tekee jo tiukkaa saada niitä edes tuonne alle -1.20:n.
                      Korottamalla reilusti.

                      Comment

                      • jukkae
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3506
                        • 70800

                        #26
                        Mielenkiintoisen näköinen yhdistelmä reilu korotus ja 20"

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #27
                          Originally posted by Heguli 31 View Post
                          Ihmetyttää vaan,miten E39:iin on saatu camperit säädettyä takana nollille.Tekee jo tiukkaa saada niitä edes tuonne alle -1.20:n.
                          Ei ilman "työstöä".

                          Comment

                          • HPF Racing
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2012
                            • 38
                            • Keski-Suomi

                            #28
                            Puhut varmaankin asteista? Nämä omat arvoni ovat milleinä autossani. No en ala väittelemään asiasta mut tälläiset arvot olen todennut hyväksi kyseisellä combinaatiolla. Kyseinen rengastus on liian iso E39:ssä ilman perän pientä korotusta. Auto on takaa vähän korkeammalla niinkuin joku mainitsikin.
                            Life starts after 6000rpm...

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10114
                              • KVLA

                              #29
                              Originally posted by HPF Racing View Post
                              Puhut varmaankin asteista? Nämä omat arvoni ovat milleinä autossani. No en ala väittelemään asiasta mut tälläiset arvot olen todennut hyväksi kyseisellä combinaatiolla. Kyseinen rengastus on liian iso E39:ssä ilman perän pientä korotusta. Auto on takaa vähän korkeammalla niinkuin joku mainitsikin.
                              Asteita tai millejä,niin tuo "nollatulos" on melkoinen ihme.Eli jos sinne on jotain madallusjousia alle väännetty,niin negatiivista camperia pitäisi kyllä löytyä.Jopa vakiojousia enemmin.
                              Last edited by Heguli 31; 05-04-2014, 13:35.

                              Comment

                              • HPF Racing
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2012
                                • 38
                                • Keski-Suomi

                                #30
                                Korkeudesta vielä.. Etäisyys pyörän navan keskeltä lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan: edessä 340->320mm takana 325->320mm.
                                Life starts after 6000rpm...

                                Comment

                                Working...
                                X