memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • aripaa
    replied
    Originally posted by Ytrew View Post
    Joo aukesihan se sillä tavalla Kaikki johdot siellä kyllä oli kiinni. Voisiko siitä katkaisimesta joku johto olla otettu pois. Mites tuo takalasin pyyhin/lasin avausmekanismi lähtee tosta irti, jotta vois ne johdotukset vielä katsoa? Vai voisiko katkaisin olla viallinen?

    Tuosta ruuvi 15 ( torx ) sen irrottamalla mikrokytkin lähtee irti, tietenkin pyyhkijän varsi pitää irrottaa.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by MikaSS View Post
    Ihan mielenkiinnosta kyselen, kuinka kauan teillä on polttoainepumput kestäneet 39? Minkälaiset kilometrit ollut mittarissa ku joutunu vaihtaa vai tuskin nuokaa ikuisia on? :think Kyse siis bensakoneista
    ~280tkm

    Originally posted by Madduli View Post
    mitä aiheuttaa rikkinäinen ilmanmassamittarilta lähtevä haitariputki? Noin 1-2 sormen mentävä repeämä löytyy alta, vissiin aika monessa sama homma? Mittaamatonta ilmaa menee imm jälkeen ja seokset sekasin? Uuden osan tilasin jo, ihan mielenkiinnosta kyselen.
    Seokset laihalle ja katit sulaa.

    Leave a comment:


  • Madduli
    replied
    mitä aiheuttaa rikkinäinen ilmanmassamittarilta lähtevä haitariputki? Noin 1-2 sormen mentävä repeämä löytyy alta, vissiin aika monessa sama homma? Mittaamatonta ilmaa menee imm jälkeen ja seokset sekasin? Uuden osan tilasin jo, ihan mielenkiinnosta kyselen.

    Leave a comment:


  • mikron
    replied
    Originally posted by MikaSS View Post
    Ihan mielenkiinnosta kyselen, kuinka kauan teillä on polttoainepumput kestäneet 39? Minkälaiset kilometrit ollut mittarissa ku joutunu vaihtaa vai tuskin nuokaa ikuisia on? :think Kyse siis bensakoneista
    Ite ajoin Saksantuonti 523i ml. 250tkm-310tkm enkä joutunut vaihtamaan. Edellisistä omistajista en tiedä.

    Leave a comment:


  • MikaSS
    replied
    Ihan mielenkiinnosta kyselen, kuinka kauan teillä on polttoainepumput kestäneet 39? Minkälaiset kilometrit ollut mittarissa ku joutunu vaihtaa vai tuskin nuokaa ikuisia on? :think Kyse siis bensakoneista

    Leave a comment:


  • Ytrew
    replied
    Originally posted by anza(kla) View Post
    Työkalu pakki pois,sieltä alta löytyy about 8 ristipää ruuvia ja ne pois ja sitten pikkusen raottamalla tulee pois koko muovi.
    Sen jälkeen sä näätkin jos siitä sen solenoidin mikä avaa ikkunan ja siitä vaan sormella liipaset pikkusen sivuun niin lasi aukee.
    Luultavasti sulla on pistoke irti siitä solenoidilta,mutta tosiaan sormella pikkusen liikauttamalla akselia ikkuna aukeaa.
    Joo aukesihan se sillä tavalla Kaikki johdot siellä kyllä oli kiinni. Voisiko siitä katkaisimesta joku johto olla otettu pois. Mites tuo takalasin pyyhin/lasin avausmekanismi lähtee tosta irti, jotta vois ne johdotukset vielä katsoa? Vai voisiko katkaisin olla viallinen?

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    Mites nuo kromilistat mitä on ikkunoiden ympärillä lähtee irti(sedan)? Ja sama kysymys sisäpuolen kromeista ja puskureiden listoista

    Leave a comment:


  • anza(kla)
    replied
    Originally posted by Ytrew View Post
    E39 Touringin takaluukun muovit pitäisi saada pois, jotta pääsisi kahtomaan mikä vikana, kun ei rekkarin valot toimi.

    Ongelma tämä: luukun lasi pitäisi saada auki, että saisi pari ruuvia irti mitkä pitää sitä muovia paikoillaan. Millä sen lasin voisi saada auki, kun en tiedä onko kytketty joskus pois käytöstä, kun oli sitä tehnyt että lukko aukeaa siitä itsestään.
    Työkalu pakki pois,sieltä alta löytyy about 8 ristipää ruuvia ja ne pois ja sitten pikkusen raottamalla tulee pois koko muovi.
    Sen jälkeen sä näätkin jos siitä sen solenoidin mikä avaa ikkunan ja siitä vaan sormella liipaset pikkusen sivuun niin lasi aukee.
    Luultavasti sulla on pistoke irti siitä solenoidilta,mutta tosiaan sormella pikkusen liikauttamalla akselia ikkuna aukeaa.

    Leave a comment:


  • Ytrew
    replied
    E39 Touringin takaluukun muovit pitäisi saada pois, jotta pääsisi kahtomaan mikä vikana, kun ei rekkarin valot toimi.

    Ongelma tämä: luukun lasi pitäisi saada auki, että saisi pari ruuvia irti mitkä pitää sitä muovia paikoillaan. Millä sen lasin voisi saada auki, kun en tiedä onko kytketty joskus pois käytöstä, kun oli sitä tehnyt että lukko aukeaa siitä itsestään.

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by Arnolds View Post
    :think Eikös ne manuaali lootaankin oo suositellu automaatin öljyjä. :think
    Muistaakseni joskun kun vielä oli manuaali auto vuonna XX niin vaihdoin siihen nuo ATF:n automaatti öljyt. Eli anna mennä vaan sama se mitä siellä on kunhan on öljyt.
    ATF: Automatic Transmission Fluid. ATF ei oo öljymerkki.

    dumppi:
    Originally posted by kaivettu interwebsistä
    Manual transmission (yellow sticker): BMW PN: 83.22.9.408.942 or MTF-LT-1 (manual transmission fluid, lifetime) Replacement Interval: Lifetime oil (Bentley 230-6). A user-recommended fluid is "Royal Purple Synchromax 1512 manual transmission fluid" & Redline MT-90; also recommended is Redline D4 ATF or Redline MTL or Mobil1 Synthetic; the user-recommended replacement interval is roughly 5 years or about 60K miles.

    Leave a comment:


  • Arnolds
    replied
    Originally posted by dumppi View Post
    Vaihteistoöljyt pitäis vaihtaa manuaalilootaan.. Laatikon kyljessä ilmeisesti keltainen tarra ja olin hahmottavinani siitä tekstin ATF kunnes kaveri tuli pätevänä ja pyyhkäisi näppärästi asetonilla "puhtaaksi" sen tarran
    Kyllä puhdistui eli ei lue enää mitään..

    Ihanko tähän normi mobil ATF fluid käypi laatikkoon?
    :think Eikös ne manuaali lootaankin oo suositellu automaatin öljyjä. :think
    Muistaakseni joskun kun vielä oli manuaali auto vuonna XX niin vaihdoin siihen nuo ATF:n automaatti öljyt. Eli anna mennä vaan sama se mitä siellä on kunhan on öljyt.

    Leave a comment:


  • dumppi
    replied
    Vaihteistoöljyt pitäis vaihtaa manuaalilootaan.. Laatikon kyljessä ilmeisesti keltainen tarra ja olin hahmottavinani siitä tekstin ATF kunnes kaveri tuli pätevänä ja pyyhkäisi näppärästi asetonilla "puhtaaksi" sen tarran
    Kyllä puhdistui eli ei lue enää mitään..

    Ihanko tähän normi mobil ATF fluid käypi laatikkoon?

    Leave a comment:


  • Madduli
    replied
    No nyt alko kuulumaan kunnon rutinaakin jo 40vauhdissa. Kivet on pitäny yleensä erillaista ääntä :think nappaan huomenna fillarin irti niin eiköhän sitte olla viisaampia on kyllä jännä jos pyöränlaakeri on rikki kun yleensä ei käyttäydy noin rikki mennessään.

    Leave a comment:


  • mijuko
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Kivi jarrukilven välissä.
    +1 Tämänkin asian on jo unohtanut kun vaihtoi uudet kilvet, niin ei sen koommin ole vinkunut... oli se yhtä helvettiä kun joka päivä sai kuunnella sitä vikinää

    Leave a comment:


  • Tuokki2
    replied
    Originally posted by Madduli View Post
    nyt vinkuna alko vaan kovenemaan eli pyöränlaakeri sökö varmaan. Pitää huomenna vaihdella.
    kokeiles väännellä jarrukilpeä niin ääni lakkaa varmaan, itellä ainakin lakkasi kun sieltä joki kivi tms pamahti irti, ja nyt on renkaanlaakeri sökö niin se ääni kuuluu matalana hurinana n.10-90kmh vauhdeissa, tai ainakin kuvittelen sen olevan renkaanlaakeri vaikkei mitään väljää laakereissa löytynyt vaikka kuin etsi, mutta ääni täsmää aiempiin autoihin.

    Leave a comment:

Working...
X