memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gedd
    replied
    Oikea diagnoosi?

    528 alkanut startatessa ottamaan hieman enemmän aikaa että lähtee käymään, 2-3 sek normaaliin 0.5-1 sek verrattuna.

    Lähtiessään käyntiin lähtee ikäänkuin muutama pytty kerrallaan, hitusen vaivalloisesti, mutta ei vielä oikeasti huonosti.

    Tyhjäkäynti seilaa vähän, todella vähän mutta senverran että huomaa. Max +/- 100rpm normaalista.

    Öljynsuodatinkotelon kohdilta suunnilleen kuuluu ikäänkuin kova nostajan naputus. Ei muutu mihinkään oli kone sitten kylmä tai kuuma (nostajien meteli häviää kun lämpiää mutta tämä ei)

    = Nokka-akselin asentotunnistin?

    Edit:

    Vastatakseni itse itselleni, kyllä, se oli se. Ei ole ikinä ennen autossa ollut näin hyvin vetoja, ollut varmaan ehtoopuolella tuo anturi jo pidempään.
    Last edited by Gedd; 26-03-2014, 10:05.

    Leave a comment:


  • BMW323
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Ihan mielenkiinnosta, onko painesäätimen tai sen tiivisteiden vika poissuljettu ennen pumpun vaihtoa?
    pumppu alkoi pitämään semmoista ääntä että suosiolla vaihdan uuteen
    auto nykii tosi paljon ja pumppu ääntää ihmeellisesti.
    ja eihän tuo tuu maksamaan ku 560€ boschilta
    samalla vaihtuu siistopumppu ja suodatin

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Mikähän mahtaa E39:ssä pitää hankaavan oloista meteliä, kun autolla ajetaan hiljaa eteenpäin ja ainoastaan silloin, kun on ns. veto päällä. Esim. ylämäkeen hitaasti ajettaessa, alkaa sellainen metallinen hierova ääni kuulua. Äänen lähde viittaisi repsikan takapyörään.

    Mainittakoon, että alkoi reilu pari viikkoa sitten pitämään tuota ääntä, jonka aikana takajarrutkin tuli täysin uusittua, joten jarruista metelin ei pitäisi johtua. Myöskään voimansiirrossa en nähnyt silmämääräisesti mitään vikaa ja pyöränlaakeri ei pitänyt meteliä ilmassa pyöritellessä.

    Maantienopeuksissa ei kuulu minkään sortin meteliä.
    Vaihdoitko uudet jarrulevyjen suojapellit taakse?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by BMW323 View Post
    onkos kuinka paha homma alkaa vaihtamaan korkeapaine pumppu tuohon 530d:hen??
    huomenna pitäis uus saapua ja varmaan viikonlopun aikana yrittää ehtiä vaihtamaan

    työkalun saan ostettua oulusta tarvikeliikkeestä kun hyllyssä kuulemma on yks

    mut mitä muute tuossa tarttee ottaa huomioon?

    ainakin mitä tiiän niin tuulitunneli, flekti pois ja imusarja onkos muuta?
    Ihan mielenkiinnosta, onko painesäätimen tai sen tiivisteiden vika poissuljettu ennen pumpun vaihtoa?

    Leave a comment:


  • BMW323
    replied
    onkos kuinka paha homma alkaa vaihtamaan korkeapaine pumppu tuohon 530d:hen??
    huomenna pitäis uus saapua ja varmaan viikonlopun aikana yrittää ehtiä vaihtamaan

    työkalun saan ostettua oulusta tarvikeliikkeestä kun hyllyssä kuulemma on yks

    mut mitä muute tuossa tarttee ottaa huomioon?

    ainakin mitä tiiän niin tuulitunneli, flekti pois ja imusarja onkos muuta?

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Mikähän mahtaa E39:ssä pitää hankaavan oloista meteliä, kun autolla ajetaan hiljaa eteenpäin ja ainoastaan silloin, kun on ns. veto päällä. Esim. ylämäkeen hitaasti ajettaessa, alkaa sellainen metallinen hierova ääni kuulua. Äänen lähde viittaisi repsikan takapyörään.

    Mainittakoon, että alkoi reilu pari viikkoa sitten pitämään tuota ääntä, jonka aikana takajarrutkin tuli täysin uusittua, joten jarruista metelin ei pitäisi johtua. Myöskään voimansiirrossa en nähnyt silmämääräisesti mitään vikaa ja pyöränlaakeri ei pitänyt meteliä ilmassa pyöritellessä.

    Maantienopeuksissa ei kuulu minkään sortin meteliä.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Ihan samat säätömoottorit siellä umpiossa on, vaikka ne olisikin xenon umpiot. Tunnistus automaattisessa korkeudensäädössä tulee oikealta edestä ja takaa. Säätöpotikat on kiinnittyneenä alatukivarsiin.

    Leave a comment:


  • Mikkomies84
    replied
    Saako hellan facelift -xenon-umpiota laitettua sellaiseen autoon missä manuaalinen tasonsäätö, ja tuo säätö vielä sitten toimisi vaihdon jälkeen? Saako umpioiden säätömoottoreita vaihdettua vai minkälaisia nuo on? Onko helpompi vaan hommata halogeeniumpiot ja xenonit vaan niihin?

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by Pinxi View Post
    No siis hihnanhan vaihtaa vartissa, harjoteltu homma, lähinnä ongelma on se itse kiristin, johon se varrellinen kiristinrulla työnnetään. Sijaitsee sielä ketjukotelon(?) takapuolella.
    Kiristinrullaahan (joita on vain se 1 kappale) ei tarvitse hihnanvaihdossa irroittaa, vaan vääntää vain löysälle.
    Tokihan nämä kaikki selviää, kun osat purkaa pois tieltä, mutta parkkipaikalla kun joutuu homman tekemään, olisi hyvä tietää kaikki jipot ja kikat etukäteen.
    Kiristinrulla varsineen kannattaa yleensä vaihtaa itse kiristimen kanssa. Se varsinainen kiristin on tosiaan siellä laturin vieressä, mutta kuitenkin moottorin etuosasta katsoen, ketjukotelon takapuolella.

    Jos haluat tuon kiristimen vaihtaa, niin se vaatii jonkin verran työtä, koska kiristinrullan varren kiinnitysmutteri sijaitsee kiristimen takana. Samoin kiristimen vaihto onnistuu vain takakautta. Laturia ei tarvitse kuitenkaan irroittaa, ainoastaan löysätä sen verran, että väistyy tieltä pois.

    Leave a comment:


  • Skunkki^
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Jokseenkin työläs, mutta helppo homma toteuttaa. En nyt millään muista, että luinko ohjeet TIS:stä vai jostain netistä, mutta periaatteessa homma ei ole vaikea toteuttaa. Viskon joudut irroittamaan ja muistaakseni laturiakin piti löysätä, jotta se kääntyi toisen kiristäjän tieltä pois. Kiristimet löysäät yksinkertaisesti sopivalla avaimella ja otat hihnan pois välistä. Muista pistää merkille, miten se hihna siellä kulkee. Kiristimiä oli muistaakseni kaksi kappaletta.
    No siis hihnanhan vaihtaa vartissa, harjoteltu homma, lähinnä ongelma on se itse kiristin, johon se varrellinen kiristinrulla työnnetään. Sijaitsee sielä ketjukotelon(?) takapuolella.
    Kiristinrullaahan (joita on vain se 1 kappale) ei tarvitse hihnanvaihdossa irroittaa, vaan vääntää vain löysälle.
    Tokihan nämä kaikki selviää, kun osat purkaa pois tieltä, mutta parkkipaikalla kun joutuu homman tekemään, olisi hyvä tietää kaikki jipot ja kikat etukäteen.
    Ja lähinnä se vain epäilyttää, että onko itse kiristin pulttaa kiinni mallia, vai täytyykö jonkinsortin jännitys saada siihen aikaiseksi, ennenkuin kiristinrullan varsineen tunkaisee sinne kiristimeen.

    Originally posted by Slazha View Post
    Onko laturin päässä vapaakytkintä? jos on niin onko sen toiminta tarkastettu, se aiheuttaa hyppiviä ja katkeilevia hihnoja
    Hyvä kysymys. Hinnasta päätellen ei, ja myöskään ei bmwfans sano "with freewheel". Mene ja tiedä.
    Last edited by Skunkki^; 24-03-2014, 16:43.

    Leave a comment:


  • Slazha
    replied
    Originally posted by Pinxi View Post
    Moniurahihnaremonttia tuollaiseen 530d:hen

    Kuukausi sitten pamahti hihna poikki, ja uusin pelkän hihnan, kun rullat vaikuttivat olevan kunnossa.
    Nyt kuitenkin pomppasi hihna taas pois ja ajattelin kertaheitolla tehdä koko remontin rullineen.
    Mitenkäs se hihnankiristimen/kiristin patruuna oikein vaihdetaan?
    Jossain sielä kopan takanahan se on, mutta onko paha homma vaihtaa?
    Tai oikeastaan, onko turha vaihtaa jos kiristin viimekerralla tuntui olevan vielä ihan iskussaan?

    Edittinä vielä, TISsin löysin tyosta hommasta, mutta onko tuossa kiristimessä jotain esijännitystä tai muuta huomioitavaa vaihdettaessa?
    Onko laturin päässä vapaakytkintä? jos on niin onko sen toiminta tarkastettu, se aiheuttaa hyppiviä ja katkeilevia hihnoja

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by Pinxi View Post
    Moniurahihnaremonttia tuollaiseen 530d:hen

    Kuukausi sitten pamahti hihna poikki, ja uusin pelkän hihnan, kun rullat vaikuttivat olevan kunnossa.
    Nyt kuitenkin pomppasi hihna taas pois ja ajattelin kertaheitolla tehdä koko remontin rullineen.
    Mitenkäs se hihnankiristimen/kiristin patruuna oikein vaihdetaan?
    Jossain sielä kopan takanahan se on, mutta onko paha homma vaihtaa?
    Tai oikeastaan, onko turha vaihtaa jos kiristin viimekerralla tuntui olevan vielä ihan iskussaan?

    Edittinä vielä, TISsin löysin tyosta hommasta, mutta onko tuossa kiristimessä jotain esijännitystä tai muuta huomioitavaa vaihdettaessa?
    Jokseenkin työläs, mutta helppo homma toteuttaa. En nyt millään muista, että luinko ohjeet TIS:stä vai jostain netistä, mutta periaatteessa homma ei ole vaikea toteuttaa. Viskon joudut irroittamaan ja muistaakseni laturiakin piti löysätä, jotta se kääntyi toisen kiristäjän tieltä pois. Kiristimet löysäät yksinkertaisesti sopivalla avaimella ja otat hihnan pois välistä. Muista pistää merkille, miten se hihna siellä kulkee. Kiristimiä oli muistaakseni kaksi kappaletta.
    Last edited by Ramzez; 24-03-2014, 16:15.

    Leave a comment:


  • Slazha
    replied
    Originally posted by toNmbbA View Post
    Siellä on huhupuheiden (entisen omistajan) perusteella magnaflow "race" katit.
    enivei, kannattaa mitata kattien jälkeiset lambdat tai vaihtoehtoisesti pakokaasut ennen katylsaattoreita

    Leave a comment:


  • spock
    replied
    Kenelläkään hajua mitä tarkoittaa vikakoodi P1747? Googlella jotain viittauksia vaihteistoon ja CANBUS fault?

    Leave a comment:


  • toNmbbA
    replied
    Originally posted by Slazha View Post
    Jos siellä alkuperäiset katalysaattorit niin tuskinpa ovat rikki. Imuvuoto tai lambda-anturi tms. todennäköisempi
    Siellä on huhupuheiden (entisen omistajan) perusteella magnaflow "race" katit.
    Last edited by toNmbbA; 24-03-2014, 12:13.

    Leave a comment:

Working...
X