Oikea diagnoosi?
528 alkanut startatessa ottamaan hieman enemmän aikaa että lähtee käymään, 2-3 sek normaaliin 0.5-1 sek verrattuna.
Lähtiessään käyntiin lähtee ikäänkuin muutama pytty kerrallaan, hitusen vaivalloisesti, mutta ei vielä oikeasti huonosti.
Tyhjäkäynti seilaa vähän, todella vähän mutta senverran että huomaa. Max +/- 100rpm normaalista.
Öljynsuodatinkotelon kohdilta suunnilleen kuuluu ikäänkuin kova nostajan naputus. Ei muutu mihinkään oli kone sitten kylmä tai kuuma (nostajien meteli häviää kun lämpiää mutta tämä ei)
= Nokka-akselin asentotunnistin?
Edit:
Vastatakseni itse itselleni, kyllä, se oli se. Ei ole ikinä ennen autossa ollut näin hyvin vetoja, ollut varmaan ehtoopuolella tuo anturi jo pidempään.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Clavurion View PostIhan mielenkiinnosta, onko painesäätimen tai sen tiivisteiden vika poissuljettu ennen pumpun vaihtoa?
auto nykii tosi paljon ja pumppu ääntää ihmeellisesti.
ja eihän tuo tuu maksamaan ku 560€ boschilta
samalla vaihtuu siistopumppu ja suodatin
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ramzez View PostMikähän mahtaa E39:ssä pitää hankaavan oloista meteliä, kun autolla ajetaan hiljaa eteenpäin ja ainoastaan silloin, kun on ns. veto päällä. Esim. ylämäkeen hitaasti ajettaessa, alkaa sellainen metallinen hierova ääni kuulua. Äänen lähde viittaisi repsikan takapyörään.
Mainittakoon, että alkoi reilu pari viikkoa sitten pitämään tuota ääntä, jonka aikana takajarrutkin tuli täysin uusittua, joten jarruista metelin ei pitäisi johtua. Myöskään voimansiirrossa en nähnyt silmämääräisesti mitään vikaa ja pyöränlaakeri ei pitänyt meteliä ilmassa pyöritellessä.
Maantienopeuksissa ei kuulu minkään sortin meteliä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW323 View Postonkos kuinka paha homma alkaa vaihtamaan korkeapaine pumppu tuohon 530d:hen??
huomenna pitäis uus saapua ja varmaan viikonlopun aikana yrittää ehtiä vaihtamaan
työkalun saan ostettua oulusta tarvikeliikkeestä kun hyllyssä kuulemma on yks
mut mitä muute tuossa tarttee ottaa huomioon?
ainakin mitä tiiän niin tuulitunneli, flekti pois ja imusarja onkos muuta?
Leave a comment:
-
-
onkos kuinka paha homma alkaa vaihtamaan korkeapaine pumppu tuohon 530d:hen??
huomenna pitäis uus saapua ja varmaan viikonlopun aikana yrittää ehtiä vaihtamaan
työkalun saan ostettua oulusta tarvikeliikkeestä kun hyllyssä kuulemma on yks
mut mitä muute tuossa tarttee ottaa huomioon?
ainakin mitä tiiän niin tuulitunneli, flekti pois ja imusarja onkos muuta?
Leave a comment:
-
-
Mikähän mahtaa E39:ssä pitää hankaavan oloista meteliä, kun autolla ajetaan hiljaa eteenpäin ja ainoastaan silloin, kun on ns. veto päällä. Esim. ylämäkeen hitaasti ajettaessa, alkaa sellainen metallinen hierova ääni kuulua. Äänen lähde viittaisi repsikan takapyörään.
Mainittakoon, että alkoi reilu pari viikkoa sitten pitämään tuota ääntä, jonka aikana takajarrutkin tuli täysin uusittua, joten jarruista metelin ei pitäisi johtua. Myöskään voimansiirrossa en nähnyt silmämääräisesti mitään vikaa ja pyöränlaakeri ei pitänyt meteliä ilmassa pyöritellessä.
Maantienopeuksissa ei kuulu minkään sortin meteliä.
Leave a comment:
-
-
Ihan samat säätömoottorit siellä umpiossa on, vaikka ne olisikin xenon umpiot. Tunnistus automaattisessa korkeudensäädössä tulee oikealta edestä ja takaa. Säätöpotikat on kiinnittyneenä alatukivarsiin.
Leave a comment:
-
-
Saako hellan facelift -xenon-umpiota laitettua sellaiseen autoon missä manuaalinen tasonsäätö, ja tuo säätö vielä sitten toimisi vaihdon jälkeen? Saako umpioiden säätömoottoreita vaihdettua vai minkälaisia nuo on? Onko helpompi vaan hommata halogeeniumpiot ja xenonit vaan niihin?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pinxi View PostNo siis hihnanhan vaihtaa vartissa, harjoteltu homma, lähinnä ongelma on se itse kiristin, johon se varrellinen kiristinrulla työnnetään. Sijaitsee sielä ketjukotelon(?) takapuolella.
Kiristinrullaahan (joita on vain se 1 kappale) ei tarvitse hihnanvaihdossa irroittaa, vaan vääntää vain löysälle.
Tokihan nämä kaikki selviää, kun osat purkaa pois tieltä, mutta parkkipaikalla kun joutuu homman tekemään, olisi hyvä tietää kaikki jipot ja kikat etukäteen.
Jos haluat tuon kiristimen vaihtaa, niin se vaatii jonkin verran työtä, koska kiristinrullan varren kiinnitysmutteri sijaitsee kiristimen takana. Samoin kiristimen vaihto onnistuu vain takakautta. Laturia ei tarvitse kuitenkaan irroittaa, ainoastaan löysätä sen verran, että väistyy tieltä pois.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ramzez View PostJokseenkin työläs, mutta helppo homma toteuttaa. En nyt millään muista, että luinko ohjeet TIS:stä vai jostain netistä, mutta periaatteessa homma ei ole vaikea toteuttaa. Viskon joudut irroittamaan ja muistaakseni laturiakin piti löysätä, jotta se kääntyi toisen kiristäjän tieltä pois. Kiristimet löysäät yksinkertaisesti sopivalla avaimella ja otat hihnan pois välistä. Muista pistää merkille, miten se hihna siellä kulkee. Kiristimiä oli muistaakseni kaksi kappaletta.
Kiristinrullaahan (joita on vain se 1 kappale) ei tarvitse hihnanvaihdossa irroittaa, vaan vääntää vain löysälle.
Tokihan nämä kaikki selviää, kun osat purkaa pois tieltä, mutta parkkipaikalla kun joutuu homman tekemään, olisi hyvä tietää kaikki jipot ja kikat etukäteen.
Ja lähinnä se vain epäilyttää, että onko itse kiristin pulttaa kiinni mallia, vai täytyykö jonkinsortin jännitys saada siihen aikaiseksi, ennenkuin kiristinrullan varsineen tunkaisee sinne kiristimeen.
Originally posted by Slazha View PostOnko laturin päässä vapaakytkintä? jos on niin onko sen toiminta tarkastettu, se aiheuttaa hyppiviä ja katkeilevia hihnojaLast edited by Skunkki^; 24-03-2014, 16:43.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pinxi View PostMoniurahihnaremonttia tuollaiseen 530d:hen
Kuukausi sitten pamahti hihna poikki, ja uusin pelkän hihnan, kun rullat vaikuttivat olevan kunnossa.
Nyt kuitenkin pomppasi hihna taas pois ja ajattelin kertaheitolla tehdä koko remontin rullineen.
Mitenkäs se hihnankiristimen/kiristin patruuna oikein vaihdetaan?
Jossain sielä kopan takanahan se on, mutta onko paha homma vaihtaa?
Tai oikeastaan, onko turha vaihtaa jos kiristin viimekerralla tuntui olevan vielä ihan iskussaan?
Edittinä vielä, TISsin löysin tyosta hommasta, mutta onko tuossa kiristimessä jotain esijännitystä tai muuta huomioitavaa vaihdettaessa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pinxi View PostMoniurahihnaremonttia tuollaiseen 530d:hen
Kuukausi sitten pamahti hihna poikki, ja uusin pelkän hihnan, kun rullat vaikuttivat olevan kunnossa.
Nyt kuitenkin pomppasi hihna taas pois ja ajattelin kertaheitolla tehdä koko remontin rullineen.
Mitenkäs se hihnankiristimen/kiristin patruuna oikein vaihdetaan?
Jossain sielä kopan takanahan se on, mutta onko paha homma vaihtaa?
Tai oikeastaan, onko turha vaihtaa jos kiristin viimekerralla tuntui olevan vielä ihan iskussaan?
Edittinä vielä, TISsin löysin tyosta hommasta, mutta onko tuossa kiristimessä jotain esijännitystä tai muuta huomioitavaa vaihdettaessa?Last edited by Ramzez; 24-03-2014, 16:15.
Leave a comment:
-
-
Kenelläkään hajua mitä tarkoittaa vikakoodi P1747? Googlella jotain viittauksia vaihteistoon ja CANBUS fault?
Leave a comment:
-
-
Leave a comment: