memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • samuxd
    replied


    Mikä voisi herjata tuollaisia? Jarrujen vikavalo, se huutomerkki palaa mittaristossa, vikakoodi tulee aina kun iskee virrat päälle.

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Originally posted by Gedd View Post
    Niin tuossa operaatiossa saa raidetangon pään tai tukivarren mutkalle mutta rattiakselin nivelen ja ohjausvaihteen välinen osa taisi olla tuossa kuvattuna?

    No eniveis, annoin rattiakselin ristikkonivelelle kunnon öljykylvyn ja ongelma hävisi noin 95%, tarvinnee mennä kiristämään se jeesuspultti takaisin alkuperäiseen kohtaan... Ehkä jollain sprayvaseliinilla voisi hieman parantua mutta uuden nivelenhän tuo tarvii ennemmin tai myöhemmin.


    Näytti olevan erikseen niveliä tarjolla, hintakaan ei päätä huimaa.

    Saako tuon irti purkamatta mitään? Ylhäältä näytti ainakin olevan varsin vittumaisesti, liekö alhaalta helpompi? Tai ylhäältä jos purkaa imutorvet pois.

    Onko kukaan irroittanut?
    Oon vaihtanu rattiakselin ristikkonivelen. Oli todella tiukassa hammastangon boorissa, yläpäästä irtos helpommin. Dieselissä jäähdytystorvi pois edestä niin tulee hyvin tilaa. Bensakoneista en niin osaa sanoa. Vanha nivel oli pelkkää ruosteista mössöä (ne neulalaakerit) ja oli alkavaa välystä. Uudella tuli hyvä ja notkea, ja tosiaan kympin vika.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by samsa87 View Post
    525tds ryskää keskikonsolin alta vedossa ihan törkeesti.. Kardaanin tukilaakerinkumiko näistä väsyy?

    Ja paljonko näissä on vakioahtopaine? Autogauge piikkailee 1,2 mulla..
    Tukilaakeri joo ja rättinivel.

    Leave a comment:


  • samsa87
    replied
    525tds ryskää keskikonsolin alta vedossa ihan törkeesti.. Kardaanin tukilaakerinkumiko näistä väsyy?

    Ja paljonko näissä on vakioahtopaine? Autogauge piikkailee 1,2 mulla..
    Last edited by samsa87; 28-03-2014, 19:29.

    Leave a comment:


  • E-rotu
    replied
    Mistä halvalla koukku ja sähkösarja? Käytetty tai uus.
    Saa tarjota jos nurkissa pyörii.

    Leave a comment:


  • toNmbbA
    replied
    Mistä m62b35 jatkeeksi kova vauhtipyörä?

    Eli siis vauhtipyörä + kytkin paketti hakusessa. eBay ainoa paikka? Millä nimellä etsiä Saksasta?

    Leave a comment:


  • Gedd
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Vaihdettu iskarit/jouset ja painettu napaa voimalla alaspäin jotta tolppa mahtuu tulemaan ulos.
    Niin tuossa operaatiossa saa raidetangon pään tai tukivarren mutkalle mutta rattiakselin nivelen ja ohjausvaihteen välinen osa taisi olla tuossa kuvattuna?

    No eniveis, annoin rattiakselin ristikkonivelelle kunnon öljykylvyn ja ongelma hävisi noin 95%, tarvinnee mennä kiristämään se jeesuspultti takaisin alkuperäiseen kohtaan... Ehkä jollain sprayvaseliinilla voisi hieman parantua mutta uuden nivelenhän tuo tarvii ennemmin tai myöhemmin.


    Näytti olevan erikseen niveliä tarjolla, hintakaan ei päätä huimaa.

    Saako tuon irti purkamatta mitään? Ylhäältä näytti ainakin olevan varsin vittumaisesti, liekö alhaalta helpompi? Tai ylhäältä jos purkaa imutorvet pois.

    Onko kukaan irroittanut?
    Last edited by Gedd; 28-03-2014, 08:10.

    Leave a comment:


  • Gedd
    replied
    Originally posted by anza(kla) View Post
    Joo,eli pannaas uus visko tilaukseen.

    Sitten toinen kysymys.

    Onko pre-facen ja facen penkkien (sähkö) liittimissä jotain eroja.
    Eli siis käykö suoraan sähköliittimet + bagin liittimet facelifti penkeistä pre-facelifti autoon,vai pitäskö rueta omia kytköksiä tekeen.?
    Mulla tuli faceliftin penkit prefaceliftiin ja jotain pieniä eroja sielä oli (esim turvavyönkiristimien aukot sivumuoveissa taisi olla hieman erilaiset) mutta jos vanhat penkit toimii luovuttajina että saat siitä tarvittavat osat niin mitään ongelmaa ei ainakaan itselle tullut kun käytin vanhoja turvavyön kiristimiä, faceliftin liittimet saataa erota?

    Leave a comment:


  • anza(kla)
    replied
    Joo,eli pannaas uus visko tilaukseen.

    Sitten toinen kysymys.

    Onko pre-facen ja facen penkkien (sähkö) liittimissä jotain eroja.
    Eli siis käykö suoraan sähköliittimet + bagin liittimet facelifti penkeistä pre-facelifti autoon,vai pitäskö rueta omia kytköksiä tekeen.?

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Gedd View Post
    mistä hemmetistä tuo voi mennä mutkalle?
    Vaihdettu iskarit/jouset ja painettu napaa voimalla alaspäin jotta tolppa mahtuu tulemaan ulos.

    Leave a comment:


  • Gedd
    replied
    Eli tuon tietyissä ratin asennoissa jäykistyvän ohjauksen metsästys jatkuu, ohjausvaihteen jeesuspultin löysäys auttoi hieman mutta jäykistyminen on edelleen niin suurta että ongelma tuskin on raidetangon sisässä.

    Ulkomaan forumilta löytyi threadi jossa jollakulla oli 100% samat oireet (ohjaus jäykistyy molempiin suuntiin täysin samassa kohdassa rattiakseliin nähden siitä riippumatta monesko kierros on menossa) ja ohjaus ei palauta. Täsmäävät omiin täysin.

    Ongelma oli tuossa tapauksessa "bent lower steering column shaft."

    Onko kukaan koskaan törmännyt vastaavaan ja mistä hemmetistä tuo voi mennä mutkalle? Tarkoittaa siis nivelen ja ohjausvaihteen välistä osaa?

    Toinen vastaava tarina johtui jumittuneesta/kuluneesta nivelestä kyseisessä osassa.

    "Just to clarify the symptoms, the steering felt as if it had soft "stops" which needed a pretty hard shove to get past. These "stops" were roughly every quarter of a turn which equates to the quadrants of the steering shaft universal joint.
    To confirm the UJ was the problem (and to be able to drive the car safely), I soaked the UJ with WD40, left it overnight then gave it a bath in motor oil and left it for a few more hours. The problem disappeared but I know that the UJ still needs changing because the needle bearings are probably shot and the UJ is moving just on the oil I put on it."

    Voisi tuon nyppästä irti ja ihmetellä, mitenkäs toi lähtee, pultti ohjausvaihteen päästä auki ja vetoa, sitten toiseen suuntaan toinen pää irti?
    Last edited by Gedd; 28-03-2014, 06:54.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Ytrew View Post
    Kokeiltu on. Pitää yöks wd-40 ruiskuttaa siihen kunnolla, jos auttais ja huomenna paukuttaa lisää sitä.
    Ihan turha sitä on ruveta liottelemaan varsinkin jollain wd-40:llä (todella huono irroitusöljyksi, koska se on suunniteltu syrjäyttämään kosteus sähköliitoksista). Kunnon moska tai leka niin ei tarvitse montaa kopautusta, kun lyö kunnolla.. Olethan irroittanut koiranluun?

    Leave a comment:


  • Ytrew
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Mutteri kierteiden suojaksi ja moskalla pultti liikkeelle.
    Kokeiltu on. Pitää yöks wd-40 ruiskuttaa siihen kunnolla, jos auttais ja huomenna paukuttaa lisää sitä.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Ytrew View Post
    Jep. Ongelmana myös se, että tolpan kiristyspultti on jumissa siellä vaikka mutteri lähti nätisti pois. Koko päivän sitä koittanut pois saada eikä lähde mihinkään.
    Mutteri kierteiden suojaksi ja moskalla pultti liikkeelle.

    Leave a comment:


  • Ytrew
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Helpottaa kummasti, kun lyöt sievästi vaikka lyöntitampin sinne helpottamaan tolpan asennusta.
    Jep. Ongelmana myös se, että tolpan kiristyspultti on jumissa siellä vaikka mutteri lähti nätisti pois. Koko päivän sitä koittanut pois saada eikä lähde mihinkään.

    Leave a comment:

Working...
X