memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oqz
    replied
    Originally posted by Kievari View Post
    http://www.youtube.com/watch?v=1LdDAa6TNWE

    Mikä idea on tossa ping- äänessä mikä tulee aina kun lämpömittari näyttää 3celsiusta???
    Check control varoittelee tuolla äänimerkillä kuljettajaa siitä, että lämpötila on laskenut kolmeen asteeseen ja tiellä voi olla mustaa jäätä.

    Tuon ominaisuuden saa koodattua pois esim. BMW Scannerilla, jos se alkaa kyllästyttämään. Näin kevättalvella ja syksyllähän tuohon kiinnittää eniten huomiota, kun ilmoitus saattaa tulla kesken ajon lämpötilan laskettua kolmeen asteeseen.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Painat takaluukusta sen lukitussalvan lukkoon asti, niin auto luulee sen olevan kiinni. Sitte ainakin voi olla luukku auki.
    Kai toi jonkinlaiseen lepotilaan menee vaikka luukku jäisi auki... Mökillä oli pari päivää, kun oli jääny kontti auki hieman purkaessa kuormaa. :think

    Leave a comment:


  • Kievari
    replied
    Originally posted by Madduli View Post
    http://youtube.com/watch?v=uXjL2G_QpjQ
    varmaan joku foorumilainen vois rullata sun kaaret sopuhintaan, ite en lähtis pesäpallomailalla kääntelee

    http://www.youtube.com/watch?v=1LdDAa6TNWE

    Mikä idea on tossa ping- äänessä mikä tulee aina kun lämpömittari näyttää 3celsiusta???

    Leave a comment:


  • samuxd
    replied
    Originally posted by Bemmi523 View Post
    Mites muuten noi takakaarien pokkaukset vai mitkä nyt onkaan(tarkotan sitä pientä huulta joka menee sisäänpäin) kannattas vääntää pois? Luultavasti tuleva rengas/vanne setuppi raapii niihin, jos ei asialle tee mitään kaarimankelia ei iteltä, eikä keltään tutultakaan löydy niin oliskos jotain hyvia tai vaikka huonojakin ehdotuksia..?
    rälläkällä pois vaan, testattu toimivaksi jo muutamassa e39ssä!

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Originally posted by mikron View Post
    Olikos se niin, että lepotilaan e39 menee 16min tjsp? Ja että lepotilaan menon voi varmistaa jättämällä hanskalokeron auki ja laittamalla ovet lukkoon? Ja takaluukku saa olla auki kun laittaa vaan ovet lukkoon?

    Tarkotus olis selvittää purkaako tuo akkua hiljakseen vai onko akku huono. Pitäs vaan ehjä virtamittari saada, kun joku hieno sähkömittari löytyy, mutta siinä ei tuo virran mittaus tunnu pelaavan. Jännitteen sillä mittaa hienosti.
    Painat takaluukusta sen lukitussalvan lukkoon asti, niin auto luulee sen olevan kiinni. Sitte ainakin voi olla luukku auki.

    Leave a comment:


  • Madduli
    replied
    Originally posted by Bemmi523 View Post
    Mites muuten noi takakaarien pokkaukset vai mitkä nyt onkaan(tarkotan sitä pientä huulta joka menee sisäänpäin) kannattas vääntää pois? Luultavasti tuleva rengas/vanne setuppi raapii niihin, jos ei asialle tee mitään kaarimankelia ei iteltä, eikä keltään tutultakaan löydy niin oliskos jotain hyvia tai vaikka huonojakin ehdotuksia..?
    http://youtube.com/watch?v=uXjL2G_QpjQ
    varmaan joku foorumilainen vois rullata sun kaaret sopuhintaan, ite en lähtis pesäpallomailalla kääntelee

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    Mites muuten noi takakaarien pokkaukset vai mitkä nyt onkaan(tarkotan sitä pientä huulta joka menee sisäänpäin) kannattas vääntää pois? Luultavasti tuleva rengas/vanne setuppi raapii niihin, jos ei asialle tee mitään kaarimankelia ei iteltä, eikä keltään tutultakaan löydy niin oliskos jotain hyvia tai vaikka huonojakin ehdotuksia..?

    Leave a comment:


  • salamine
    replied
    coilit

    Itellä on nyt semmonen ongelma että en saa tehtyä uutta threaddia tuonne ostetaan osiolle niin pakko nyt jonnekki pistää.

    Eli huutava tarve olisi joko e34 tai e39 säädettävälle alustalle, mielellään vain etupäähän! kunnolla ei ole niin väliä kunhan säätökiekot pyörii ja menee katsastuksesta läpi!

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    Jees, täytyy kattoo toi sitten tarkkaan

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Bemmi523 View Post
    Noita ta technixin coileja luultavasti huomenna alan ruuvailemaan kiinni, niin tuleeko vakiotolpista jotain prikkoja tms mitä siellä mahollisesti on iskarin ja ylälaakerin välissä siirtää noihin coileihin? Muuta erityistä huomioitavaa?
    Prikat pitää siirtää coilin ja yläpään laakerin väliin. Ja pitää huomioida että varmasti prikka on juuri sopivan kokoinen ettei hinkkaa laakeripesän reunoille tai vastaavasti ole liian ohut, vaikka Ta:ssa taitaa olla niissä ylä-lautasissa sellaset korokkeet valmiiksi.

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    Noita ta technixin coileja luultavasti huomenna alan ruuvailemaan kiinni, niin tuleeko vakiotolpista jotain prikkoja tms mitä siellä mahollisesti on iskarin ja ylälaakerin välissä siirtää noihin coileihin? Muuta erityistä huomioitavaa?

    Leave a comment:


  • mikron
    replied
    Olikos se niin, että lepotilaan e39 menee 16min tjsp? Ja että lepotilaan menon voi varmistaa jättämällä hanskalokeron auki ja laittamalla ovet lukkoon? Ja takaluukku saa olla auki kun laittaa vaan ovet lukkoon?

    Tarkotus olis selvittää purkaako tuo akkua hiljakseen vai onko akku huono. Pitäs vaan ehjä virtamittari saada, kun joku hieno sähkömittari löytyy, mutta siinä ei tuo virran mittaus tunnu pelaavan. Jännitteen sillä mittaa hienosti.

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
    Ongelma ilmenee aina kun auton käynnistää niin muutaman kilometrin ajan niin jää huutamaan helposti kun kaasun päästää. Ei väliä onko kuuma tai kylmä kone. Ja kylmäkäynnistyksessä kierrokset nousevat melkein 1,5k jota ei ennen ole tehnyt:think

    Ei vikakoodeja, kaasuvaijeri liikkuu ja kaasuläppien asentotunnistimet avattu ja putsattu. Samalla katsottu että antaa oikeaa jännitearvoa. Separaattorikin vaihdettu vähän aikaa sitten
    Sanokaa jotain potentiaalisia vikalähteitä mistä tuota etsisi?
    1. Tarkista ensimmäisenä, että kaasuvaijerin kuoren kuminen kiinnitysrengas kaasuläpän rungossa on ehjä.
    2. Tarkistat, että kaasuvaijerissa on hieman löysää kaasun ollessa ylhäällä.
    3. Tarkistat inpalla, että toimiiko idle switch, eli kaasuläpän asentotunnistimen tyhjäkäyntikytkin.
    4. Jos autossa on vakionopeudensäädin, niin tarkistat sen vaijerin kunnon tai tarvittaessa irroitat kokonaan testataksesi vaikutusta.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
    Mikähän on 523:ssa vikana kun ei mene aina moottorijarrulle vaan jää kierrokset huutamaan niinkuin imuvuodossa, mutta ei imuvuoto tuntuisi olevan.

    Ongelma ilmenee aina kun auton käynnistää niin muutaman kilometrin ajan niin jää huutamaan helposti kun kaasun päästää. Ei väliä onko kuuma tai kylmä kone. Ja kylmäkäynnistyksessä kierrokset nousevat melkein 1,5k jota ei ennen ole tehnyt:think

    Ei vikakoodeja, kaasuvaijeri liikkuu ja kaasuläppien asentotunnistimet avattu ja putsattu. Samalla katsottu että antaa oikeaa jännitearvoa. Separaattorikin vaihdettu vähän aikaa sitten
    Sanokaa jotain potentiaalisia vikalähteitä mistä tuota etsisi?

    Toinen vika on jossai alustassa vänkärin etupuolella. Kuuluu pieni kolina hiljaa asettaessa. Vaikka olisi ihan tasainen tie niin kuuluu, oikeastaa mukulakivillä ei kuulu ollenkaa. Reaktiotangot uudet, samoin koiranluut. Raidentangonpään pallonivelta pystyi kyllä helposti pyrittelemään käsillä mutta ei väljältä tuntunut vaikka sorkkarautaa tarjosi. Vähän outoa...
    Tyhjäkäynti venttiili vois vielä olla yksi mahdollinen tyhjäkäyntiin vaikuttava tekijä.

    Kolinaan vois veikata iskarin yläpäänlaakeria:think

    Leave a comment:


  • _Sylin_teri_
    replied
    Mikähän on 523:ssa vikana kun ei mene aina moottorijarrulle vaan jää kierrokset huutamaan niinkuin imuvuodossa, mutta ei imuvuoto tuntuisi olevan.

    Ongelma ilmenee aina kun auton käynnistää niin muutaman kilometrin ajan niin jää huutamaan helposti kun kaasun päästää. Ei väliä onko kuuma tai kylmä kone. Ja kylmäkäynnistyksessä kierrokset nousevat melkein 1,5k jota ei ennen ole tehnyt:think

    Ei vikakoodeja, kaasuvaijeri liikkuu ja kaasuläppien asentotunnistimet avattu ja putsattu. Samalla katsottu että antaa oikeaa jännitearvoa. Separaattorikin vaihdettu vähän aikaa sitten
    Sanokaa jotain potentiaalisia vikalähteitä mistä tuota etsisi?

    Toinen vika on jossai alustassa vänkärin etupuolella. Kuuluu pieni kolina hiljaa asettaessa. Vaikka olisi ihan tasainen tie niin kuuluu, oikeastaa mukulakivillä ei kuulu ollenkaa. Reaktiotangot uudet, samoin koiranluut. Raidentangonpään pallonivelta pystyi kyllä helposti pyrittelemään käsillä mutta ei väljältä tuntunut vaikka sorkkarautaa tarjosi. Vähän outoa...

    Leave a comment:

Working...
X