Originally posted by Kievari
View Post
E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Onkos kaikissa sähkölaseissa (etu/taka) samanlaiset moottorit? Repsikan puolen moottori luultavasti sipannu ja kuskinpuolen takalasin mekanismi aivan pas#ana niin onnistuuko vaihtaa moottori tuolta takaa eteen ihan tuosta vain?
Ja autohan on E39 525tds -96
Leave a comment:
-
-
Originally posted by E-rotu View PostTerve taas.
Anturi oli helppohomma putsata, melkein tukossa oli mutta ei ainakaan paljon vaikuttanut nykimiseen. Otin sitten maffin liittimen irt ja kävin ajaan lenkin. Tehojat uupu mutta nykiminen loppu. Onko se siis tiensä päässä?
En ole päässyt vielä lukemaan vikakoodeja
Leave a comment:
-
-
Originally posted by E-rotu View PostMoro!
Uus asiakas bemarin marmori tiskille sekä tällä foorumilla joten tarvisin parit vastaukset.
Autoni on 520d vm2001 manuaali puolimiljoonaa ajettuna.
1: Auto nykii maantie nopeuksissa pintakaasulla pahimmillaan 1500-2000rpm kohdalla. Kiihdyttäessä ja moottori jarruttaessa ei yleensä nykimistä. Joskus 1 vaihteella vähän kiihdyttäessä. Täys kaasulla ei ongelmaa.
Tältä foorumilta luin että vastaava ongelma ollut kyseisessä koneessa 320d autossa ja vika oli ahto/polttoaine paine anturissa :
Silläkö kokeilemaan? 100e turhasta on kuitenkin aina ylimäärästä.
2: Radio jää soimaan kun autosta lähtee ja välillä matkalla sammuttaa ittensä. Sammuuko se aikanaan jos sen jättää humppaamaan? onko vika vai varuste?
E: Käyttäjätunnukselta ITI otettu idea tuohon anturiin. Missäpäin konehuonetta on ja täytyykö paljon purkaa?
Anturi oli helppohomma putsata, melkein tukossa oli mutta ei ainakaan paljon vaikuttanut nykimiseen. Otin sitten maffin liittimen irt ja kävin ajaan lenkin. Tehojat uupu mutta nykiminen loppu. Onko se siis tiensä päässä?
En ole päässyt vielä lukemaan vikakoodeja
Leave a comment:
-
-
Mitäs mieltä raati on tästä, että voisko olla niin että pääsi huohotin tukkeutumaan tuossa aamupäivällä kun vaimo oli kaupassa käymässä niin sano et auto rupes savuttaa aivan hirveesti eikä meinannu käydä (kylmä moottori) kun taas sitten ku ajeli takas kotiin niin pihassa kävi todella hyvin ja ei mitään ylimääräistä putkesta (lämmin kone) ? :think
Mietin vaan ku nyt ollu lauhaa pitemmän aikaa ja sit viime yönä käväsi -10 asteessa ja ajettu tommosta lyhyttä pätkä ajoa. Otin sen yhen huohottimen putken auki mikä menee siihen venttiilikoppaan niin oli täynnä majoneesia..
Autona tosiaan 523iA M52TUB25 koneella. Öljyt vaihdettu viime kesänä tosin Castrolin Edge mitä oon lukenu niin tuppaa muodostamaan tota. Huohotin on ollut hyllyssä odottamssa asennusta, mutta mietin et pitääkö vaihtaa nuo kylmän ilmaston huohotinputket ku näyttää et tossa niitä ei ole
Leave a comment:
-
-
Originally posted by E-rotu View PostMoro!
Uus asiakas bemarin marmori tiskille sekä tällä foorumilla joten tarvisin parit vastaukset.
Autoni on 520d vm2001 manuaali puolimiljoonaa ajettuna.
1: Auto nykii maantie nopeuksissa pintakaasulla pahimmillaan 1500-2000rpm kohdalla. Kiihdyttäessä ja moottori jarruttaessa ei yleensä nykimistä. Joskus 1 vaihteella vähän kiihdyttäessä. Täys kaasulla ei ongelmaa.
Tältä foorumilta luin että vastaava ongelma ollut kyseisessä koneessa 320d autossa ja vika oli ahto/polttoaine paine anturissa :
Silläkö kokeilemaan? 100e turhasta on kuitenkin aina ylimäärästä.
2: Radio jää soimaan kun autosta lähtee ja välillä matkalla sammuttaa ittensä. Sammuuko se aikanaan jos sen jättää humppaamaan? onko vika vai varuste?
E: Käyttäjätunnukselta ITI otettu idea tuohon anturiin. Missäpäin konehuonetta on ja täytyykö paljon purkaa?
Leave a comment:
-
-
Moro!
Uus asiakas bemarin marmori tiskille sekä tällä foorumilla joten tarvisin parit vastaukset.
Autoni on 520d vm2001 manuaali puolimiljoonaa ajettuna.
1: Auto nykii maantie nopeuksissa pintakaasulla pahimmillaan 1500-2000rpm kohdalla. Kiihdyttäessä ja moottori jarruttaessa ei yleensä nykimistä. Joskus 1 vaihteella vähän kiihdyttäessä. Täys kaasulla ei ongelmaa.
Tältä foorumilta luin että vastaava ongelma ollut kyseisessä koneessa 320d autossa ja vika oli ahto/polttoaine paine anturissa :
Silläkö kokeilemaan? 100e turhasta on kuitenkin aina ylimäärästä.
2: Radio jää soimaan kun autosta lähtee ja välillä matkalla sammuttaa ittensä. Sammuuko se aikanaan jos sen jättää humppaamaan? onko vika vai varuste?
E: Käyttäjätunnukselta ITI otettu idea tuohon anturiin. Missäpäin konehuonetta on ja täytyykö paljon purkaa?Last edited by E-rotu; 18-03-2014, 13:02.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mikkomies84 View PostJaaha, mitäs sitten kyseltäisiin...
No miten jos tulisi nyt haettua eräs prefcl -mallinen kulkine, olisiko nuo depon valot ns. just saman näköiset kun hellan vastaavat facelift -valot.
Esim.
http://www.ebay.com/itm/97-00-BMW-E3...12b4a2&vxp=mtr
Leave a comment:
-
-
Jaaha, mitäs sitten kyseltäisiin...
No miten jos tulisi nyt haettua eräs prefcl -mallinen kulkine, olisiko nuo depon valot ns. just saman näköiset kun hellan vastaavat facelift -valot.
Esim.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kalle View PostJoo siis toi mikä on nokinen siitä päästä, eli ilmeisesti juuri se. Saakohan sitä jotenkin vielä kasaan, vai pitääkö alkaa etsimään uutta tilalle jostain?
Leave a comment:
-
-
Joo siis toi mikä on nokinen siitä päästä, eli ilmeisesti juuri se. Saakohan sitä jotenkin vielä kasaan, vai pitääkö alkaa etsimään uutta tilalle jostain?
Leave a comment:
-
-
-
Originally posted by kaol View PostTuo hammastanko menee juuri tuolla tavalla jäykäksi, jos sen välystä on yritetty säätää ja mutteri on vedetty aavistuksen liian kireälle.
Ensimmäisenä kannattaa siis löysätä muutama aste sitä (muistaakseni) valkoista 17mm mutteria hammastangossa rattiakselin kohdalta.
Ilmeisesti tangon kuluessa joutuu tekemään kompromissin väljän keskialueen ja tiukan reuna-alueen väliltä..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mikkomies84 View PostMiten kauan porukalla on kestänyt vauhtipyörät e39 -dieseleissä? Nettiauton ilmoituksissa ainakaan ei missään mainosteta että olisi vaihdeltu vaikka paljon rullattuja näkyy, e46 ilmoituksissa monissa on lukenut dmf -rempoista. Onko 520d:ssa kestävin pyörä kun vähiten vääntöjäkin?
Mulla oli 530d:ssä 300tkm kohdalla jo sen verran väljää että olis kannattanu varmaan vaihtaa, no en vaihtanut. 200tkm--> menty +500nm väännöillä.
Kaverin 330d vauhtipyörä levisi aika tarkkaan 400tkm kohdalla kun vaihtoi 535d suuttimet ja käytti penkissä. Toki voimaakin oli jo 320hv ja vääntöä melko reilusti.
Leave a comment:
-
Leave a comment: