memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Madduli
    replied
    Originally posted by Kievari View Post
    Kannattaa tosiaan ne koodit lukaista ennenkun alat mitään vaihtelemaan niin pääset helpoimmalla. Ottamatta kantaa vikaan sen enempää niin voithan sä vaikka putsata sen maffin. Se aine kun ei montaa euroa maksa eikä ainakaan tee pahaa sille..
    maf ei aina heitä vikakoodia, livedatalla näkee kyllä onko rikki.

    Leave a comment:


  • Märde
    replied
    Onkos kaikissa sähkölaseissa (etu/taka) samanlaiset moottorit? Repsikan puolen moottori luultavasti sipannu ja kuskinpuolen takalasin mekanismi aivan pas#ana niin onnistuuko vaihtaa moottori tuolta takaa eteen ihan tuosta vain?
    Ja autohan on E39 525tds -96

    Leave a comment:


  • Kievari
    replied
    Originally posted by E-rotu View Post
    Terve taas.

    Anturi oli helppohomma putsata, melkein tukossa oli mutta ei ainakaan paljon vaikuttanut nykimiseen. Otin sitten maffin liittimen irt ja kävin ajaan lenkin. Tehojat uupu mutta nykiminen loppu. Onko se siis tiensä päässä?
    En ole päässyt vielä lukemaan vikakoodeja
    Kannattaa tosiaan ne koodit lukaista ennenkun alat mitään vaihtelemaan niin pääset helpoimmalla. Ottamatta kantaa vikaan sen enempää niin voithan sä vaikka putsata sen maffin. Se aine kun ei montaa euroa maksa eikä ainakaan tee pahaa sille..

    Leave a comment:


  • E-rotu
    replied
    Originally posted by E-rotu View Post
    Moro!

    Uus asiakas bemarin marmori tiskille sekä tällä foorumilla joten tarvisin parit vastaukset.

    Autoni on 520d vm2001 manuaali puolimiljoonaa ajettuna.

    1: Auto nykii maantie nopeuksissa pintakaasulla pahimmillaan 1500-2000rpm kohdalla. Kiihdyttäessä ja moottori jarruttaessa ei yleensä nykimistä. Joskus 1 vaihteella vähän kiihdyttäessä. Täys kaasulla ei ongelmaa.
    Tältä foorumilta luin että vastaava ongelma ollut kyseisessä koneessa 320d autossa ja vika oli ahto/polttoaine paine anturissa :

    Silläkö kokeilemaan? 100e turhasta on kuitenkin aina ylimäärästä.

    2: Radio jää soimaan kun autosta lähtee ja välillä matkalla sammuttaa ittensä. Sammuuko se aikanaan jos sen jättää humppaamaan? onko vika vai varuste?

    E: Käyttäjätunnukselta ITI otettu idea tuohon anturiin. Missäpäin konehuonetta on ja täytyykö paljon purkaa?
    Terve taas.

    Anturi oli helppohomma putsata, melkein tukossa oli mutta ei ainakaan paljon vaikuttanut nykimiseen. Otin sitten maffin liittimen irt ja kävin ajaan lenkin. Tehojat uupu mutta nykiminen loppu. Onko se siis tiensä päässä?
    En ole päässyt vielä lukemaan vikakoodeja

    Leave a comment:


  • MikaSS
    replied
    Mitäs mieltä raati on tästä, että voisko olla niin että pääsi huohotin tukkeutumaan tuossa aamupäivällä kun vaimo oli kaupassa käymässä niin sano et auto rupes savuttaa aivan hirveesti eikä meinannu käydä (kylmä moottori) kun taas sitten ku ajeli takas kotiin niin pihassa kävi todella hyvin ja ei mitään ylimääräistä putkesta (lämmin kone) ? :think

    Mietin vaan ku nyt ollu lauhaa pitemmän aikaa ja sit viime yönä käväsi -10 asteessa ja ajettu tommosta lyhyttä pätkä ajoa. Otin sen yhen huohottimen putken auki mikä menee siihen venttiilikoppaan niin oli täynnä majoneesia..

    Autona tosiaan 523iA M52TUB25 koneella. Öljyt vaihdettu viime kesänä tosin Castrolin Edge mitä oon lukenu niin tuppaa muodostamaan tota. Huohotin on ollut hyllyssä odottamssa asennusta, mutta mietin et pitääkö vaihtaa nuo kylmän ilmaston huohotinputket ku näyttää et tossa niitä ei ole

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by E-rotu View Post
    Moro!

    Uus asiakas bemarin marmori tiskille sekä tällä foorumilla joten tarvisin parit vastaukset.

    Autoni on 520d vm2001 manuaali puolimiljoonaa ajettuna.

    1: Auto nykii maantie nopeuksissa pintakaasulla pahimmillaan 1500-2000rpm kohdalla. Kiihdyttäessä ja moottori jarruttaessa ei yleensä nykimistä. Joskus 1 vaihteella vähän kiihdyttäessä. Täys kaasulla ei ongelmaa.
    Tältä foorumilta luin että vastaava ongelma ollut kyseisessä koneessa 320d autossa ja vika oli ahto/polttoaine paine anturissa :

    Silläkö kokeilemaan? 100e turhasta on kuitenkin aina ylimäärästä.

    2: Radio jää soimaan kun autosta lähtee ja välillä matkalla sammuttaa ittensä. Sammuuko se aikanaan jos sen jättää humppaamaan? onko vika vai varuste?

    E: Käyttäjätunnukselta ITI otettu idea tuohon anturiin. Missäpäin konehuonetta on ja täytyykö paljon purkaa?
    Aina ennen kuin rupeaa mitään vaihtelemaan kannattaa käydä luetuttamassa vikakoodit...sieltä voi löytyä heti syy niin ei tarvitse arvailla.

    Leave a comment:


  • E-rotu
    replied
    Moro!

    Uus asiakas bemarin marmori tiskille sekä tällä foorumilla joten tarvisin parit vastaukset.

    Autoni on 520d vm2001 manuaali puolimiljoonaa ajettuna.

    1: Auto nykii maantie nopeuksissa pintakaasulla pahimmillaan 1500-2000rpm kohdalla. Kiihdyttäessä ja moottori jarruttaessa ei yleensä nykimistä. Joskus 1 vaihteella vähän kiihdyttäessä. Täys kaasulla ei ongelmaa.
    Tältä foorumilta luin että vastaava ongelma ollut kyseisessä koneessa 320d autossa ja vika oli ahto/polttoaine paine anturissa :

    Silläkö kokeilemaan? 100e turhasta on kuitenkin aina ylimäärästä.

    2: Radio jää soimaan kun autosta lähtee ja välillä matkalla sammuttaa ittensä. Sammuuko se aikanaan jos sen jättää humppaamaan? onko vika vai varuste?

    E: Käyttäjätunnukselta ITI otettu idea tuohon anturiin. Missäpäin konehuonetta on ja täytyykö paljon purkaa?
    Last edited by E-rotu; 18-03-2014, 13:02.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Mikkomies84 View Post
    Jaaha, mitäs sitten kyseltäisiin...

    No miten jos tulisi nyt haettua eräs prefcl -mallinen kulkine, olisiko nuo depon valot ns. just saman näköiset kun hellan vastaavat facelift -valot.

    Esim.
    http://www.ebay.com/itm/97-00-BMW-E3...12b4a2&vxp=mtr
    Ei lähellekkään. Uudet Hellat ~450€ posteineen...

    Leave a comment:


  • Mikkomies84
    replied
    Jaaha, mitäs sitten kyseltäisiin...

    No miten jos tulisi nyt haettua eräs prefcl -mallinen kulkine, olisiko nuo depon valot ns. just saman näköiset kun hellan vastaavat facelift -valot.

    Esim.

    Leave a comment:


  • Funki
    replied
    Originally posted by Kalle View Post
    Joo siis toi mikä on nokinen siitä päästä, eli ilmeisesti juuri se. Saakohan sitä jotenkin vielä kasaan, vai pitääkö alkaa etsimään uutta tilalle jostain?
    kaverin 320d naputeltii ainaki varovasti vasaralla noit reunoja kiinne ja siihen loppu nokeaminen

    Leave a comment:


  • Kalle
    replied
    Joo siis toi mikä on nokinen siitä päästä, eli ilmeisesti juuri se. Saakohan sitä jotenkin vielä kasaan, vai pitääkö alkaa etsimään uutta tilalle jostain?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    EGR-putkea tarkoitat?

    Leave a comment:


  • Kalle
    replied
    Mikäköhän toi putki tossa kuvassa on? Äsken pahahti irti tuolta ja nyt on vedot hukassa sekä 2000 rpm kohdalla alkaa hillitön suhina.

    Auto on vm99 530d
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Gedd
    replied
    Originally posted by kaol View Post
    Tuo hammastanko menee juuri tuolla tavalla jäykäksi, jos sen välystä on yritetty säätää ja mutteri on vedetty aavistuksen liian kireälle.
    Ensimmäisenä kannattaa siis löysätä muutama aste sitä (muistaakseni) valkoista 17mm mutteria hammastangossa rattiakselin kohdalta.
    No pultti oli niin jumissa että meni sieläksi. Koko systeemi alumiinia niin ei saanut hitsattuakaan, lopuksi sitten vain ruuvimeisselillä ja vasaralla naputtelemalla kun otti varttikierroksen auki niin tuli sopiva.

    Ilmeisesti tangon kuluessa joutuu tekemään kompromissin väljän keskialueen ja tiukan reuna-alueen väliltä..

    Leave a comment:


  • Fastpiksu
    replied
    Originally posted by Mikkomies84 View Post
    Miten kauan porukalla on kestänyt vauhtipyörät e39 -dieseleissä? Nettiauton ilmoituksissa ainakaan ei missään mainosteta että olisi vaihdeltu vaikka paljon rullattuja näkyy, e46 ilmoituksissa monissa on lukenut dmf -rempoista. Onko 520d:ssa kestävin pyörä kun vähiten vääntöjäkin?
    Kutosen vauhtipyörä voi kestää pidempään kuin nelosen, koska käynti on paljon tasaisempaa.
    Mulla oli 530d:ssä 300tkm kohdalla jo sen verran väljää että olis kannattanu varmaan vaihtaa, no en vaihtanut. 200tkm--> menty +500nm väännöillä.

    Kaverin 330d vauhtipyörä levisi aika tarkkaan 400tkm kohdalla kun vaihtoi 535d suuttimet ja käytti penkissä. Toki voimaakin oli jo 320hv ja vääntöä melko reilusti.

    Leave a comment:

Working...
X