memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MikkoÄr
    replied
    Originally posted by Ytrew View Post
    Iskareiden vaihto tuli eteen e39 530dA touringin kanssa ja semmonen ongelma olisi, että apukuskin puoleisen iskarin alapää ei mene kokonaan sinne koloonsa vaikka mitä yrittää. Yläpäästä on jo kiinni ja tukivarresta koitin tunkata, jos olisi mennyt, mutta eipä auttanut.

    Kellään tuohon mitään niksiä?
    Vastaan on tullut jotkut halvat harakiri-iskarit joiden varsi oli kyseisestä kohtaa paksunnettu olka-akseliin sopivaksi hitsatulla holkilla, yläpuolen hitsisaumaan tökkäsi meneminen, tuli sen verran ylitse holkista. Menivät paikalleen sauman reunan hiomisen jälkeen...

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Ytrew View Post
    Ei ole.
    Helpottaa kummasti, kun lyöt sievästi vaikka lyöntitampin sinne helpottamaan tolpan asennusta.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by E-rotu View Post
    Onko joku ottanut sen siis pois?
    On ja hyvin toimii ilmankin.

    Originally posted by Haju69 View Post
    Touringiin (prefacelift) vetokoukun retrofittaaminen miten haastava homma?
    Ei paha, uuden koukun mukana tuli ohjeet. Takapuskurin iskarien tilalle tulee kiinni, koukun sähköt klik-klik liittimet kiinni, PDC:tä varten tais olla yksi johto ja valomodulille menee yksi muistaakseni.

    Leave a comment:


  • Ytrew
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Onko olka-akselia levitetty millään?
    Ei ole.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Ytrew View Post
    Iskareiden vaihto tuli eteen e39 530dA touringin kanssa ja semmonen ongelma olisi, että apukuskin puoleisen iskarin alapää ei mene kokonaan sinne koloonsa vaikka mitä yrittää. Yläpäästä on jo kiinni ja tukivarresta koitin tunkata, jos olisi mennyt, mutta eipä auttanut.

    Kellään tuohon mitään niksiä?
    Onko olka-akselia levitetty millään?

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Touringiin (prefacelift) vetokoukun retrofittaaminen miten haastava homma?

    Leave a comment:


  • Ytrew
    replied
    Iskareiden vaihto tuli eteen e39 530dA touringin kanssa ja semmonen ongelma olisi, että apukuskin puoleisen iskarin alapää ei mene kokonaan sinne koloonsa vaikka mitä yrittää. Yläpäästä on jo kiinni ja tukivarresta koitin tunkata, jos olisi mennyt, mutta eipä auttanut.

    Kellään tuohon mitään niksiä?

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Originally posted by E-rotu View Post
    Miten tuo visko-kytkin toimii? Onko joku ottanut sen siis pois? Sähköflektikin tuosta löytyy.

    Mulla ei meinaa lämmöt millään nousta 90 asteeseen (puoliväliin mittaria). Termari rikki?
    Termari paskana. Puoliväliin mittaria jos ei edes nouse niin lämmöt on alle 75. 75-115 köhän se oli niin silloin viisari on pystysuoraan ylös.

    Leave a comment:


  • `samuli
    replied
    Kaverilla semmonen ongelma omassaan vm2001 530td:ssa että ensiksi vetää helkkarin hyvin kolmen ja neljän tonnin väliin ja sen jälkeen syttyy hehkun valo ja vedot häviää. Auton sammutuksen jälkeen hehkun merkkivalo häviää ja auto pelaa taas normaalisti. Missähän voisi vika olla?
    Last edited by `samuli; 27-03-2014, 16:41.

    Leave a comment:


  • E-rotu
    replied
    Miten tuo visko-kytkin toimii? Onko joku ottanut sen siis pois? Sähköflektikin tuosta löytyy.

    Mulla ei meinaa lämmöt millään nousta 90 asteeseen (puoliväliin mittaria). Termari rikki?

    Leave a comment:


  • eiskalt
    replied
    Joillain on, joillain ei.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by eiskalt View Post
    Sähköflekti olisi kyllä mukava laitos. Ei ne termostaattikytkimetkään mitään maksa, toki se työ sitten vaan...

    Mutta mitähän mahdollisia vuotokohteita on moottorin ja lootan välimaastossa, ylhäällä? Ei oikeen näe yltä eikä alta ja lisäksi öljy sen verran levähtänyt, että hankala sanoa tarkkaa kohtaa ennen pesua. Tulee siis jostain moottorin ja vaihteiston liityntäkohdan tietämiltä, ylhäältä. Sen verran sitä tulee, että korjauskehotuksen jo tienasi.
    Toki pesuun pitää saada, mutta muilla ollut samaa ongelmaa? M51d25 manuaaliaskilla.
    (ja, mikäli mielessä paikka, missä saisi pestyä/pesetettyä kunnolla myös auton alta, niin saa vinkata)
    Siellä on jo valmiiksi sähköflekti, visko kun hoitaa hommansa niin se ei käynnisty kuin ilmastointia käyttäessä.. ONNEKSI

    Leave a comment:


  • eiskalt
    replied
    Sähköflekti olisi kyllä mukava laitos. Ei ne termostaattikytkimetkään mitään maksa, toki se työ sitten vaan...

    Mutta mitähän mahdollisia vuotokohteita on moottorin ja lootan välimaastossa, ylhäällä? Ei oikeen näe yltä eikä alta ja lisäksi öljy sen verran levähtänyt, että hankala sanoa tarkkaa kohtaa ennen pesua. Tulee siis jostain moottorin ja vaihteiston liityntäkohdan tietämiltä, ylhäältä. Sen verran sitä tulee, että korjauskehotuksen jo tienasi.
    Toki pesuun pitää saada, mutta muilla ollut samaa ongelmaa? M51d25 manuaaliaskilla.
    (ja, mikäli mielessä paikka, missä saisi pestyä/pesetettyä kunnolla myös auton alta, niin saa vinkata)

    Leave a comment:


  • Gedd
    replied
    Originally posted by anza(kla) View Post
    Onkos esim. M52,M62,jne... viskoissa jotain eroja.?
    Vai käykö kaikki keskenään toisiinsa nähden.?

    Ois tarkoitus saada tuosta vaimokkeen e39 touring (M52) tuo volvomainen vollotus pois,joten visko vaihtoon.

    Ebaysta kahtellu viskoja,siellä kun puhutaan että m20,m5x,m6x olisi keskenään samanlaisia,mutta ota ja tiedä.

    Vai onkos tuossa m52:ssa jossain lämpötila anturia,mistä pystyis ottaan tiedon sähköiselle puhaltimelle. (josko nakkais tuon viskon mäkeen ja panis siihen sähkö-flektin)
    Jos pitää alkaa jotain antureita värkkäileen johonkin,niin sitten vaan uusi visko,mutta jos tuolle sähkö-flektille saapi nätisti tiedon milloin startata niin sitten voisipi laittaa sähkösen puhaltimen.
    Näytti olevan sama osanumero eli pitäisi sopia? "Sopii malleihin: E36 E46 E39 E38 Z3 X5 (E53) 728I+IL Kaikki mallit"

    Ebaystä saa vesipumpun metallisiivillä, viskon ja ropellin kaikki alle satasella yhteensä kotiin, en lähtisi patentoimaan vaikka sähköflekteistä enemmän tykkäänkin

    Leave a comment:


  • anza(kla)
    replied
    Onkos esim. M52,M62,jne... viskoissa jotain eroja.?
    Vai käykö kaikki keskenään toisiinsa nähden.?

    Ois tarkoitus saada tuosta vaimokkeen e39 touring (M52) tuo volvomainen vollotus pois,joten visko vaihtoon.

    Ebaysta kahtellu viskoja,siellä kun puhutaan että m20,m5x,m6x olisi keskenään samanlaisia,mutta ota ja tiedä.

    Vai onkos tuossa m52:ssa jossain lämpötila anturia,mistä pystyis ottaan tiedon sähköiselle puhaltimelle. (josko nakkais tuon viskon mäkeen ja panis siihen sähkö-flektin)
    Jos pitää alkaa jotain antureita värkkäileen johonkin,niin sitten vaan uusi visko,mutta jos tuolle sähkö-flektille saapi nätisti tiedon milloin startata niin sitten voisipi laittaa sähkösen puhaltimen.

    Leave a comment:

Working...
X