Originally posted by TJJ
View Post
E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by TJJ View PostTuolla asiasta käytyä keskustelua ja kuvia:
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=277180
Tänks. Itku pääsee jos turhaa se taas puratan, ainakin aikaisemmin on tullu 7-8 tuntia työveloitusta noista tiivisteiden vaihdosta.
Tätä ei kai pysty toteamaan iroittamatta noita paikaltaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Madduli View PostVasen etupyörä alkoi pari päivää sitte pitämään semmosta jännää ininää, vähän kun jarrujen vinkuminen, mutta paljon matalampi ja tuntuu että kaikuu jotenki. Pyöränlaakerit kolisee yleensä, voiko ne myös vinkua? Joitain muita ehdotuksia mikä on?:think
Leave a comment:
-
-
Vasen etupyörä alkoi pari päivää sitte pitämään semmosta jännää ininää, vähän kun jarrujen vinkuminen, mutta paljon matalampi ja tuntuu että kaikuu jotenki. Pyöränlaakerit kolisee yleensä, voiko ne myös vinkua? Joitain muita ehdotuksia mikä on?:think
edit: ääni tämmönen https://www.youtube.com/watch?v=5nDF__51Bvo mutta kuuluu vaan kun nopeutta on alle 10kmh ei tosiaan noin pahana =D Eli ilmeisesti laakeri mennyt.Last edited by Madduli; 04-04-2014, 17:02.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Munkka View PostVoehan perskule. Kai se on sitten vielä pyydettävä tutkimaan tuo katin halkeaminen.
Leave a comment:
-
-
Voehan perskule. Kai se on sitten vielä pyydettävä tutkimaan tuo katin halkeaminen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Munkka View PostJoo. Olen tutkinut asiaa kyllä.
Pakosarja on ollut kolme kertaa irti ja huoltofirman mukaan halkeamia siellä ei ole. Minä olen itse puhtaasti sen varassa mitä asentaja on kertonut koska en ole ollut vahtimassa sitä mitä siellä on tehty.
Koko pakosarja episodi on lähtenyt liikkeelle käyntiääneessä olevasta tupsutuksesta. http://youtu.be/NiJSxiyNrts
Itonaista/rikkinäisti sytystulppaa on veikattu ensin mutta sekin on suljettu pois kun tulpat vaihdettiin. En tiedä voisiko se ääni sitten liittyä tähän Vanokseen ja silloin pakosarjan syynääminen ollut turhaa.
Leave a comment:
-
-
Kyllä on tuttu pörinä tuossa videossa. Itselläni myös 528ia vm. TU-koneella joka äänteli aikalailla samallatavoin.
Vein auton korjaamolle kun ei ollut luottoa itseeni pakosarjojen irroituksen suhteen ja heidän diagnoosinsa oli: Toinen katti revennyt melkein irti ja toinen ei-niin-pahasti repsahtanut. Hitsasivat ne sitten kiinni ja ainakin vielä on ääni pysynyt mukavan hiljaisena.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostPakosarja vuoto johtuu haljenneesta katista, joka siis yhtä puuta pakosarjan kanssa. Pakosarjat irti, suojapelti pois ja hitsaamaan. Tästäkin löytyy searchilla juttua.
Pakosarja on ollut kolme kertaa irti ja huoltofirman mukaan halkeamia siellä ei ole. Minä olen itse puhtaasti sen varassa mitä asentaja on kertonut koska en ole ollut vahtimassa sitä mitä siellä on tehty.
Koko pakosarja episodi on lähtenyt liikkeelle käyntiääneessä olevasta tupsutuksesta. http://youtu.be/NiJSxiyNrts
Itonaista/rikkinäisti sytystulppaa on veikattu ensin mutta sekin on suljettu pois kun tulpat vaihdettiin. En tiedä voisiko se ääni sitten liittyä tähän Vanokseen ja silloin pakosarjan syynääminen ollut turhaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pinxi View PostEi se välttämättä rallatakkaan, päästää vaan paineet vanoksen mäntien ohi.
Sulla ilmeisesti tuplavanos, joten suht helposti nuo tiivisteet vaihtaa.
Sinun pitää vaan itse hommata tuo tiivistesarja esim. Beisan, koska orkkiksena ei noita saa.
Teetettynä veikkaisin, että joudut köyhtymään 4-500€ sisältäen osat. Osista tulee jo se melkein 200€ jos ja KUN kaikki tiivisteet uusitaan samalla.
Automotive System SolutionsBeisan Systems provides class leading Vanos and systems solutions for BMW vehicles. We have been in
Sieltä opiskelemaan, ohjeet ja kaikki löytyy.
Tuossa jo tutkin asiaa foorumin haulla ja Googella. Lähetin tuon linkin tuohon Beisanin ohjeeseen tuttuun huoltofirmaan ja pyysin tarjouksen vaihtotyöstä ohjeen mukaan jos hommaan itse osat. Katsotaan miten käy.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Munkka View PostTyhjäkäynti ryntäyttää moottorin ollessa kylmä. Eli kone meinaa ikäänkuin tukahtua ja sammua joka johtaa kierrosten nousuun tuonne 1500 rpm paikkeille ja sen jälkeen käy normaalisti. Tämä tapahtuu muutaman minuutin välein kunnen moottori on lämmennyt. Auto on siis vm 99 528i (uudempi moottori).
Taustaksi, talvella syttyi kovalla pakkasella moottorin vikavalo, koodi viittasi moottorin lämpötilantunnistimeen ja lambdaan (johonkin niistä). Lämpötilantunnistin ja termarikotelo vaihdettiin. Tyhjäkäyntiongelma säilyi. Huolto on tutkinut imuvuodot ja heidän mukaansa niitä ei ole.
Autossa on ollut jo pitkään pakosarjavuoto jota on korjattu vaihtamalla tiiviste kahdesti. Ongelman perimmäinen syy lienee pakosarjan kieroissa heloissa joita ei ole saatu suoristettua. Nyt viimeksi laitettu edellisen moottoriversion pakosarjan tiiviste joka on paksumpi mutta sekään ei poistanut vuotoa. Lambdoista tulee edelleen vikakoodia joten ongelma on olemassa. Kylmänä vaikuttaisi myös polttoaineen kulutus olevan kohtuullisen kova.
Mitä raati tuumaa, mistä tyhkäynnin pumppaaminen johtuu? Voiko pakosarjavuoto olla syynä siihen? Vai haetaanko edelleen imuvuotoa?
Kun olen kahteen otteeseen maksanut tuon pakosarjan tiivisteen vaihdon, en halua enää kolmatta kertaa maksaa 600 EURoa tyhjästä jos homma ei tule varmasti kuntoon.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Munkka View PostTämä oli uutta. Mulla ei tuo vanos kyllä rallata lainkaan.
Onko tämä kallis teettää huollossa/osaako ne tehdä tämän jossain Autofit huollossa?
Sulla ilmeisesti tuplavanos, joten suht helposti nuo tiivisteet vaihtaa.
Sinun pitää vaan itse hommata tuo tiivistesarja esim. Beisan, koska orkkiksena ei noita saa.
Teetettynä veikkaisin, että joudut köyhtymään 4-500€ sisältäen osat. Osista tulee jo se melkein 200€ jos ja KUN kaikki tiivisteet uusitaan samalla.
Automotive System SolutionsBeisan Systems provides class leading Vanos and systems solutions for BMW vehicles. We have been in
Sieltä opiskelemaan, ohjeet ja kaikki löytyy.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostVanoksen tiivisteet, mulla oli ihan sama vika samanlaisessa autossa. Searchilla löytyy useita samanlaisia ja tiivisteillä korjaantuu.
Onko tämä kallis teettää huollossa/osaako ne tehdä tämän jossain Autofit huollossa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Munkka View PostTyhjäkäynti ryntäyttää moottorin ollessa kylmä. Eli kone meinaa ikäänkuin tukahtua ja sammua joka johtaa kierrosten nousuun tuonne 1500 rpm paikkeille ja sen jälkeen käy normaalisti. Tämä tapahtuu muutaman minuutin välein kunnen moottori on lämmennyt. Auto on siis vm 99 528i (uudempi moottori).
Leave a comment:
-
-
Tyhjäkäynti ryntäyttää moottorin ollessa kylmä. Eli kone meinaa ikäänkuin tukahtua ja sammua joka johtaa kierrosten nousuun tuonne 1500 rpm paikkeille ja sen jälkeen käy normaalisti. Tämä tapahtuu muutaman minuutin välein kunnen moottori on lämmennyt. Auto on siis vm 99 528i (uudempi moottori).
Taustaksi, talvella syttyi kovalla pakkasella moottorin vikavalo, koodi viittasi moottorin lämpötilantunnistimeen ja lambdaan (johonkin niistä). Lämpötilantunnistin ja termarikotelo vaihdettiin. Tyhjäkäyntiongelma säilyi. Huolto on tutkinut imuvuodot ja heidän mukaansa niitä ei ole.
Autossa on ollut jo pitkään pakosarjavuoto jota on korjattu vaihtamalla tiiviste kahdesti. Ongelman perimmäinen syy lienee pakosarjan kieroissa heloissa joita ei ole saatu suoristettua. Nyt viimeksi laitettu edellisen moottoriversion pakosarjan tiiviste joka on paksumpi mutta sekään ei poistanut vuotoa. Lambdoista tulee edelleen vikakoodia joten ongelma on olemassa. Kylmänä vaikuttaisi myös polttoaineen kulutus olevan kohtuullisen kova.
Mitä raati tuumaa, mistä tyhkäynnin pumppaaminen johtuu? Voiko pakosarjavuoto olla syynä siihen? Vai haetaanko edelleen imuvuotoa?
Kun olen kahteen otteeseen maksanut tuon pakosarjan tiivisteen vaihdon, en halua enää kolmatta kertaa maksaa 600 EURoa tyhjästä jos homma ei tule varmasti kuntoon.
Leave a comment:
-
Leave a comment: