memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Madduli
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Kivi jarrukilven välissä.
    nyt vinkuna alko vaan kovenemaan eli pyöränlaakeri sökö varmaan. Pitää huomenna vaihdella.

    Leave a comment:


  • Munkka
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Tuolla asiasta käytyä keskustelua ja kuvia:
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=277180

    Tänks. Itku pääsee jos turhaa se taas puratan, ainakin aikaisemmin on tullu 7-8 tuntia työveloitusta noista tiivisteiden vaihdosta.

    Tätä ei kai pysty toteamaan iroittamatta noita paikaltaan.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Madduli View Post
    Vasen etupyörä alkoi pari päivää sitte pitämään semmosta jännää ininää, vähän kun jarrujen vinkuminen, mutta paljon matalampi ja tuntuu että kaikuu jotenki. Pyöränlaakerit kolisee yleensä, voiko ne myös vinkua? Joitain muita ehdotuksia mikä on?:think
    Kivi jarrukilven välissä.

    Leave a comment:


  • Madduli
    replied
    Vasen etupyörä alkoi pari päivää sitte pitämään semmosta jännää ininää, vähän kun jarrujen vinkuminen, mutta paljon matalampi ja tuntuu että kaikuu jotenki. Pyöränlaakerit kolisee yleensä, voiko ne myös vinkua? Joitain muita ehdotuksia mikä on?:think

    edit: ääni tämmönen https://www.youtube.com/watch?v=5nDF__51Bvo mutta kuuluu vaan kun nopeutta on alle 10kmh ei tosiaan noin pahana =D Eli ilmeisesti laakeri mennyt.
    Last edited by Madduli; 04-04-2014, 17:02.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Munkka View Post
    Voehan perskule. Kai se on sitten vielä pyydettävä tutkimaan tuo katin halkeaminen.
    Tuolla asiasta käytyä keskustelua ja kuvia:

    Leave a comment:


  • Munkka
    replied
    Voehan perskule. Kai se on sitten vielä pyydettävä tutkimaan tuo katin halkeaminen.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Munkka View Post
    Joo. Olen tutkinut asiaa kyllä.

    Pakosarja on ollut kolme kertaa irti ja huoltofirman mukaan halkeamia siellä ei ole. Minä olen itse puhtaasti sen varassa mitä asentaja on kertonut koska en ole ollut vahtimassa sitä mitä siellä on tehty.

    Koko pakosarja episodi on lähtenyt liikkeelle käyntiääneessä olevasta tupsutuksesta. http://youtu.be/NiJSxiyNrts

    Itonaista/rikkinäisti sytystulppaa on veikattu ensin mutta sekin on suljettu pois kun tulpat vaihdettiin. En tiedä voisiko se ääni sitten liittyä tähän Vanokseen ja silloin pakosarjan syynääminen ollut turhaa.
    Katti halki. Jos eivät ole purkaneet suojapeltejä irti niin eivät ole nähneet.

    Leave a comment:


  • oja
    replied
    Kyllä on tuttu pörinä tuossa videossa. Itselläni myös 528ia vm. TU-koneella joka äänteli aikalailla samallatavoin.

    Vein auton korjaamolle kun ei ollut luottoa itseeni pakosarjojen irroituksen suhteen ja heidän diagnoosinsa oli: Toinen katti revennyt melkein irti ja toinen ei-niin-pahasti repsahtanut. Hitsasivat ne sitten kiinni ja ainakin vielä on ääni pysynyt mukavan hiljaisena.

    Leave a comment:


  • Munkka
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Pakosarja vuoto johtuu haljenneesta katista, joka siis yhtä puuta pakosarjan kanssa. Pakosarjat irti, suojapelti pois ja hitsaamaan. Tästäkin löytyy searchilla juttua.
    Joo. Olen tutkinut asiaa kyllä.

    Pakosarja on ollut kolme kertaa irti ja huoltofirman mukaan halkeamia siellä ei ole. Minä olen itse puhtaasti sen varassa mitä asentaja on kertonut koska en ole ollut vahtimassa sitä mitä siellä on tehty.

    Koko pakosarja episodi on lähtenyt liikkeelle käyntiääneessä olevasta tupsutuksesta. http://youtu.be/NiJSxiyNrts

    Itonaista/rikkinäisti sytystulppaa on veikattu ensin mutta sekin on suljettu pois kun tulpat vaihdettiin. En tiedä voisiko se ääni sitten liittyä tähän Vanokseen ja silloin pakosarjan syynääminen ollut turhaa.

    Leave a comment:


  • Munkka
    replied
    Originally posted by Pinxi View Post
    Ei se välttämättä rallatakkaan, päästää vaan paineet vanoksen mäntien ohi.
    Sulla ilmeisesti tuplavanos, joten suht helposti nuo tiivisteet vaihtaa.
    Sinun pitää vaan itse hommata tuo tiivistesarja esim. Beisan, koska orkkiksena ei noita saa.

    Teetettynä veikkaisin, että joudut köyhtymään 4-500€ sisältäen osat. Osista tulee jo se melkein 200€ jos ja KUN kaikki tiivisteet uusitaan samalla.

    Automotive System SolutionsBeisan Systems provides class leading Vanos and systems solutions for BMW vehicles. We have been in

    Sieltä opiskelemaan, ohjeet ja kaikki löytyy.

    Tuossa jo tutkin asiaa foorumin haulla ja Googella. Lähetin tuon linkin tuohon Beisanin ohjeeseen tuttuun huoltofirmaan ja pyysin tarjouksen vaihtotyöstä ohjeen mukaan jos hommaan itse osat. Katsotaan miten käy.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Munkka View Post
    Tyhjäkäynti ryntäyttää moottorin ollessa kylmä. Eli kone meinaa ikäänkuin tukahtua ja sammua joka johtaa kierrosten nousuun tuonne 1500 rpm paikkeille ja sen jälkeen käy normaalisti. Tämä tapahtuu muutaman minuutin välein kunnen moottori on lämmennyt. Auto on siis vm 99 528i (uudempi moottori).

    Taustaksi, talvella syttyi kovalla pakkasella moottorin vikavalo, koodi viittasi moottorin lämpötilantunnistimeen ja lambdaan (johonkin niistä). Lämpötilantunnistin ja termarikotelo vaihdettiin. Tyhjäkäyntiongelma säilyi. Huolto on tutkinut imuvuodot ja heidän mukaansa niitä ei ole.

    Autossa on ollut jo pitkään pakosarjavuoto jota on korjattu vaihtamalla tiiviste kahdesti. Ongelman perimmäinen syy lienee pakosarjan kieroissa heloissa joita ei ole saatu suoristettua. Nyt viimeksi laitettu edellisen moottoriversion pakosarjan tiiviste joka on paksumpi mutta sekään ei poistanut vuotoa. Lambdoista tulee edelleen vikakoodia joten ongelma on olemassa. Kylmänä vaikuttaisi myös polttoaineen kulutus olevan kohtuullisen kova.

    Mitä raati tuumaa, mistä tyhkäynnin pumppaaminen johtuu? Voiko pakosarjavuoto olla syynä siihen? Vai haetaanko edelleen imuvuotoa?

    Kun olen kahteen otteeseen maksanut tuon pakosarjan tiivisteen vaihdon, en halua enää kolmatta kertaa maksaa 600 EURoa tyhjästä jos homma ei tule varmasti kuntoon.
    Pakosarja vuoto johtuu haljenneesta katista, joka siis yhtä puuta pakosarjan kanssa. Pakosarjat irti, suojapelti pois ja hitsaamaan. Tästäkin löytyy searchilla juttua.

    Leave a comment:


  • Skunkki^
    replied
    Originally posted by Munkka View Post
    Tämä oli uutta. Mulla ei tuo vanos kyllä rallata lainkaan.

    Onko tämä kallis teettää huollossa/osaako ne tehdä tämän jossain Autofit huollossa?
    Ei se välttämättä rallatakkaan, päästää vaan paineet vanoksen mäntien ohi.
    Sulla ilmeisesti tuplavanos, joten suht helposti nuo tiivisteet vaihtaa.
    Sinun pitää vaan itse hommata tuo tiivistesarja esim. Beisan, koska orkkiksena ei noita saa.

    Teetettynä veikkaisin, että joudut köyhtymään 4-500€ sisältäen osat. Osista tulee jo se melkein 200€ jos ja KUN kaikki tiivisteet uusitaan samalla.

    Automotive System SolutionsBeisan Systems provides class leading Vanos and systems solutions for BMW vehicles. We have been in

    Sieltä opiskelemaan, ohjeet ja kaikki löytyy.

    Leave a comment:


  • Munkka
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Vanoksen tiivisteet, mulla oli ihan sama vika samanlaisessa autossa. Searchilla löytyy useita samanlaisia ja tiivisteillä korjaantuu.
    Tämä oli uutta. Mulla ei tuo vanos kyllä rallata lainkaan.

    Onko tämä kallis teettää huollossa/osaako ne tehdä tämän jossain Autofit huollossa?

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Munkka View Post
    Tyhjäkäynti ryntäyttää moottorin ollessa kylmä. Eli kone meinaa ikäänkuin tukahtua ja sammua joka johtaa kierrosten nousuun tuonne 1500 rpm paikkeille ja sen jälkeen käy normaalisti. Tämä tapahtuu muutaman minuutin välein kunnen moottori on lämmennyt. Auto on siis vm 99 528i (uudempi moottori).
    Vanoksen tiivisteet, mulla oli ihan sama vika samanlaisessa autossa. Searchilla löytyy useita samanlaisia ja tiivisteillä korjaantuu.

    Leave a comment:


  • Munkka
    replied
    Tyhjäkäynti ryntäyttää moottorin ollessa kylmä. Eli kone meinaa ikäänkuin tukahtua ja sammua joka johtaa kierrosten nousuun tuonne 1500 rpm paikkeille ja sen jälkeen käy normaalisti. Tämä tapahtuu muutaman minuutin välein kunnen moottori on lämmennyt. Auto on siis vm 99 528i (uudempi moottori).

    Taustaksi, talvella syttyi kovalla pakkasella moottorin vikavalo, koodi viittasi moottorin lämpötilantunnistimeen ja lambdaan (johonkin niistä). Lämpötilantunnistin ja termarikotelo vaihdettiin. Tyhjäkäyntiongelma säilyi. Huolto on tutkinut imuvuodot ja heidän mukaansa niitä ei ole.

    Autossa on ollut jo pitkään pakosarjavuoto jota on korjattu vaihtamalla tiiviste kahdesti. Ongelman perimmäinen syy lienee pakosarjan kieroissa heloissa joita ei ole saatu suoristettua. Nyt viimeksi laitettu edellisen moottoriversion pakosarjan tiiviste joka on paksumpi mutta sekään ei poistanut vuotoa. Lambdoista tulee edelleen vikakoodia joten ongelma on olemassa. Kylmänä vaikuttaisi myös polttoaineen kulutus olevan kohtuullisen kova.

    Mitä raati tuumaa, mistä tyhkäynnin pumppaaminen johtuu? Voiko pakosarjavuoto olla syynä siihen? Vai haetaanko edelleen imuvuotoa?

    Kun olen kahteen otteeseen maksanut tuon pakosarjan tiivisteen vaihdon, en halua enää kolmatta kertaa maksaa 600 EURoa tyhjästä jos homma ei tule varmasti kuntoon.

    Leave a comment:

Working...
X