memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tome
    replied
    No kyllä ei laatikko oo moksiskaan jos vetarin torxit aukasee laatikkoa vasten. Niin pienet voimat kuitenkin kyseessä. Siis oikeastihan vetari on minuutissa irti jos on pienikokoinen mutterimopo ja vetari vaakatasossa, hyvin mahtuu aukaisemaan.

    Leave a comment:


  • Jape4x4
    replied
    joo täytyypä koittaa vielä kuha saa hermot levättyä päivän nii monta projektia käynnissä että ei jaksa oikein keskittyä. pakoputkihan tossa on hiukan edessä. auto on automaatti ja käsijarru osia ei ole ollenkaan kiinni tällä hetkellä.

    Leave a comment:


  • Ville_V
    replied
    Juuri jouduin perän vaihtamaan ja kyllä ne hylsyllä lähti. Ja suojakumit säilyivät ehjänä. Ensin vain puhdistaa kannat hyvin, jotta hylsy menee loppuun asti. Auto kun on pukeilla niin vetarit lähtee laipalta alaviistoon. Hylsy+lyhyt jatko+räikkä mahtuu tällöin hyvin laipan yläosassa olevaan pulttiin, eikä juuri ota suojakumiin kiinni. Sen jälkeen pyörittää vetaria ja avaa seuraavan. Kun pultit löysätty niin loput voi pyöritellä vaikka 10mm lenkillä.

    Jos kyseessä automaatti niin laita vaihde N asentoon ja käsijarru piukkaan. Väännät pultit auki jarrua vasten, ei laatikkoa. Jos yksin tekee niin joutuu muutaman kerran nousemaan auton alta vapauttamaan ja kiristämään käsijarrua.

    Leave a comment:


  • Jape4x4
    replied
    millä ootte saanu vetarin torxit irti perän laipasta? ei siihe mahdu lenkki e12 eikä hylsy.
    hylsy ehkä menis väkisin mutta varmasti hajoo suojakumi.


    näyttää muutenki aika pehmeiltä että varmaa pyörähtää pilalle kannat.

    Leave a comment:


  • Munkka
    replied
    Repsikan ovessa oleva M-sport tarra on alkanut irvistämään eli irronnut liimauksesta osittain. Mulla kun ei ole lämmintä tilaa jossa askarrella niin kannattaisiko tarrra repäistä kokonaan irti ja odotella kesää/lämpimämpiä kelejä liimausta ajatellen?

    Kaapista löytyy tuollaista Sika MaxTack 123 liimaa joka ainakin remppa käytössä on osoittautunut hyväksi. Sitä ajattelin siihen sipaista vai olisiko jollain parempaa mielessä, millä varmasti pysyy?

    Muita vinkkejä tähän hommaan joltain joka jo liimaillut tuon tarran takaisin?

    Leave a comment:


  • Jh5xx
    replied
    Originally posted by Ytrew View Post
    Joo varsihan helposti lähti, mutta vielä pitäisi saada se akselissa oleva mutteri auki, että saa sen koko höskän siitä irti. On meinaan pikkasen tiukassa eikä näytä öljyn ruikkiminenkaan väliin auttavan.

    Se akseli on muistaakseni alumiinia ja mutteri leikkautuu ajan myötä kiinni on nimittäin tiukassa ja ei uskalla vääntää koska tuntuu että koko takalasi särkyy.
    Ite katkasin sen mutterin dremelillä ja pistin uuden mutterin/pyyhinpaketin tilalle!

    Leave a comment:


  • aripaa
    replied
    Originally posted by Point View Post
    Aloin katselemaan bemariani tossa, että näyttää jotenkin oudolta. Oikeanpuoleinen takapää on huomattavasti alempana kuin muut nurkat, eli siellä on jotain romahtanut. Kaveri veikkaili että jousi olis poikki. Minähän en valitettavasti näistä mitään ymmärrä muuta kuin ajamisesta. Kannattaako vaan viedä nöyrästi auto pajalle ja käskeä laittamaan kuntoon? Ja kannattaako vaihtaa molemmilta puolin/peräti kaikki ne jouset uusiin, vai pelkästään toi yksi?

    Ja mikähän tommosen on aiheuttanut, katkeileeko ne vaan iän myötä.. Hidasteet ja muut töyssyt koitan ajaa aina äärimmäisen varovasti, eli itse en sitä ole ainakaan paskaksi rääkännyt. :think
    Itsellä sama vika kuskipuoli alempana, ( 243tkm lasissa ja orggis kamat paikallaan ) jousi oli väsähtänyt ja iskarista paineet kadonneet, uutta kehiin ja menoksi. Jos vähänkään pysyy työkalut käsissä kantsii itse vaihtaa, netistä löytyy ohjeita.

    Leave a comment:


  • Night-Wind
    replied
    Mikä näissä on sellainen akunpurkaja joka purkaa akkua ainoastaan pakkasilla, mutta ei esimerkiksi silloin kun auto on sisällä lämpimässä? :think

    Leave a comment:


  • ippeex
    replied
    käykö e39 525tds manuaalilaatikko 530 lohkoon bolt-on vai?

    Leave a comment:


  • Juu50
    replied
    Syylärin ja ylävesiletkun välistä vuotaa nesteet pihalle, vaihoin tuohon jo uuden o-renkaan, vuoto pieneni muttei loppunut. Marmorilta ei edes pelkkää o-rengasta saa, vaan on ostettava koko ylävesiletku. Kuulostaa hieman suolaiselta maksaa 50e tollasesta letkunpätkästä, oiskohan tossa vielä jotain tehtävissä?

    Leave a comment:


  • Fastpiksu
    replied
    Originally posted by Point View Post
    Aloin katselemaan bemariani tossa, että näyttää jotenkin oudolta. Oikeanpuoleinen takapää on huomattavasti alempana kuin muut nurkat, eli siellä on jotain romahtanut. Kaveri veikkaili että jousi olis poikki. Minähän en valitettavasti näistä mitään ymmärrä muuta kuin ajamisesta. Kannattaako vaan viedä nöyrästi auto pajalle ja käskeä laittamaan kuntoon? Ja kannattaako vaihtaa molemmilta puolin/peräti kaikki ne jouset uusiin, vai pelkästään toi yksi?

    Ja mikähän tommosen on aiheuttanut, katkeileeko ne vaan iän myötä.. Hidasteet ja muut töyssyt koitan ajaa aina äärimmäisen varovasti, eli itse en sitä ole ainakaan paskaksi rääkännyt. :think
    Vie pajalle jos et ite kehtaa rassata. Kuulostaa kyllä että jousi olis poikki, vai onko tuo ilmaperällä?
    Jouset, samoin iskarit pitäs vaihtaa aina pareittain. Vanhuuttaan nuo kierrejouset joskus katkeilee.

    Leave a comment:


  • Point
    replied
    Aloin katselemaan bemariani tossa, että näyttää jotenkin oudolta. Oikeanpuoleinen takapää on huomattavasti alempana kuin muut nurkat, eli siellä on jotain romahtanut. Kaveri veikkaili että jousi olis poikki. Minähän en valitettavasti näistä mitään ymmärrä muuta kuin ajamisesta. Kannattaako vaan viedä nöyrästi auto pajalle ja käskeä laittamaan kuntoon? Ja kannattaako vaihtaa molemmilta puolin/peräti kaikki ne jouset uusiin, vai pelkästään toi yksi?

    Ja mikähän tommosen on aiheuttanut, katkeileeko ne vaan iän myötä.. Hidasteet ja muut töyssyt koitan ajaa aina äärimmäisen varovasti, eli itse en sitä ole ainakaan paskaksi rääkännyt. :think

    Leave a comment:


  • J-M-T
    replied
    Originally posted by J-M-T View Post
    http://www.ebay.co.uk/itm/OBD-diagno...item19e3870973

    Käykö tämä 11/99 E39 528iA? Konehuoneesta löytyy pyöreä pistoke ja ohjaamosta obd2. Ohjaamon pistokkeesta ei päässyt inpa:lla ilmajousitukseen käsiksi, pääsisiköhän tuolla konehuoneen pistokkeesta?
    Aaapuva, apuva, aaaapuuuva?!?!

    Leave a comment:


  • Ytrew
    replied
    Originally posted by aripaa View Post
    Tuosta ruuvi 15 ( torx ) sen irrottamalla mikrokytkin lähtee irti, tietenkin pyyhkijän varsi pitää irrottaa.

    http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...ndow_cleaning/

    Joo varsihan helposti lähti, mutta vielä pitäisi saada se akselissa oleva mutteri auki, että saa sen koko höskän siitä irti. On meinaan pikkasen tiukassa eikä näytä öljyn ruikkiminenkaan väliin auttavan.

    Leave a comment:


  • J-M-T
    replied


    Käykö tämä 11/99 E39 528iA? Konehuoneesta löytyy pyöreä pistoke ja ohjaamosta obd2. Ohjaamon pistokkeesta ei päässyt inpa:lla ilmajousitukseen käsiksi, pääsisiköhän tuolla konehuoneen pistokkeesta?
    Last edited by J-M-T; 08-04-2014, 21:58.

    Leave a comment:

Working...
X