Ongelmat alkoii keväällä kun kävin perus täyttöhuollossa, en ollut huomannut ilmastoinnin toimimattomuutta aikaisemmin(kylmä kevät), muutama vk myöhemmin kun tarvetta alkoi olemaan kelien puolesta ei enään kylmää tullut. Ajattelin että olikohan täyttöpaikassa osattu tehdä oikein asia, tein toisaalla uudestaan ja taas kylmää tuli pari päivää. Sit loppui taas, auto lumikolle treelle ja laittoivat kaasua 20 baaria sisään ja lopulta löysivät keulan kennosta pienen vuodon. Uusi kenno ja stefat sisään ja kylmää tuli päivän ajan. Taas loppui, ajoin kesälomareissun alussa edelliseen täyttöpaikkaan kysymään oliko täytössä jotain ongelmaa. Ei kuulemma. Laittoi piuhat kiinni ja totesi ettei kone anna lisätä kylmäaineita. Ihmetteli aikansa ja totesi että magneettokytkin taitaa olla hajalla ja yhtäkkiä totesi, hei nyt meni päälle. Totta siinä mielessä että kylmää alkoi tulemaan,(asentaja oli perus pikkuinen rengasliike, ei bmw tietoutta) ja ajettiin pysähtymättä 200km ja kylmää tuli, alkuun tosin tuntui että normaalia kylmempää asetuksiin nähden, 40km jälkeen tuntui normaalille.
Seuraavana päivänä kohteesta ajoin 10km ja pelasi normaalisti, takaisin kun ajoin ei enään kylmää tullut ja kennolle tuleva alaputki aivan jäässä.
Tämän jälkeen forumin kautta yhteyttä bmw mieheen joka sanoi tietävänsä kylmä asioista. Tutkaili alkuun kylmäaineen määrän joka koneen mukaan oli vain 300g, tämän jälkeen taas kaasustesti eikä vaikuttanut että vuotaisi mihinkään. Tämän jälkeen taas 700g sisään eikä toimi. Asentaja katseli ettei mitään vikakoodeja tullut, ilmastoinnin flektiä ihmetteli, ei mene päällä kuin koneella pakottaen ja silloinkin vain täysillä kierroksilla. Irroitti fleksin ja kokeili omaan vastaavaan autoon, toimi siellä normaalisti eikä hänen fleksi ei toiminut erilailla minun autossa. Paineet testerin mukaan olivat sekaisin kun vertasi omaan ehjään järjestelmään, en muista enään miten erosi. Paineventtiiliä epäili viaksi.
Paineventtiili vaihdettiin seuraavaksi ja uudet stefat molemmin puolin. Tämän jälkeen taas uudet aineet eikä tule kylmää eikä lähde fleksi päälle ollenkaan, yläpään putki kuumenee kuulemma aivan liikaa. Tämän vag asentajan mukaan kompura on ehjä ja vika muualla muttei osaa eikä lähde arvailemaan bmw autosta.
Suomesta ei löydy yhtään käytettyä maaliskuun 07 jälkeen olevaa kompuraa, varsinkaan erikoisemmalla valmistenumerolla olevaa että viittisi kokeilla sitäkin.
Ennen uuden kompuran vaihtoa olisi kiva varmistua onko vika siinä vai jossain muualla. Ehdotuksia? Auto 530D
Seuraavana päivänä kohteesta ajoin 10km ja pelasi normaalisti, takaisin kun ajoin ei enään kylmää tullut ja kennolle tuleva alaputki aivan jäässä.
Tämän jälkeen forumin kautta yhteyttä bmw mieheen joka sanoi tietävänsä kylmä asioista. Tutkaili alkuun kylmäaineen määrän joka koneen mukaan oli vain 300g, tämän jälkeen taas kaasustesti eikä vaikuttanut että vuotaisi mihinkään. Tämän jälkeen taas 700g sisään eikä toimi. Asentaja katseli ettei mitään vikakoodeja tullut, ilmastoinnin flektiä ihmetteli, ei mene päällä kuin koneella pakottaen ja silloinkin vain täysillä kierroksilla. Irroitti fleksin ja kokeili omaan vastaavaan autoon, toimi siellä normaalisti eikä hänen fleksi ei toiminut erilailla minun autossa. Paineet testerin mukaan olivat sekaisin kun vertasi omaan ehjään järjestelmään, en muista enään miten erosi. Paineventtiiliä epäili viaksi.
Paineventtiili vaihdettiin seuraavaksi ja uudet stefat molemmin puolin. Tämän jälkeen taas uudet aineet eikä tule kylmää eikä lähde fleksi päälle ollenkaan, yläpään putki kuumenee kuulemma aivan liikaa. Tämän vag asentajan mukaan kompura on ehjä ja vika muualla muttei osaa eikä lähde arvailemaan bmw autosta.
Suomesta ei löydy yhtään käytettyä maaliskuun 07 jälkeen olevaa kompuraa, varsinkaan erikoisemmalla valmistenumerolla olevaa että viittisi kokeilla sitäkin.
Ennen uuden kompuran vaihtoa olisi kiva varmistua onko vika siinä vai jossain muualla. Ehdotuksia? Auto 530D
Comment