Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • N54
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2012
    • 526
    • Satakunta

    Originally posted by TheRipper View Post
    Todennäköisesti tullut Alpinan pajalta ulos 2009 mutta voinee olla viettänyt siellä kolmekin kuukautta?

    Eikös noissa ole M5 vaihteisto?
    Itse kori varmaan valmistettu sen verran ajoissa että on vanhalla navilla.

    Tuskinpa on M5 laatikko koska niissä oli tuolloin SMG ja tuossa on ainakin Sport-Automaatin keppi ja Smg:ssä on kepin liikeradat täysin erilaiset. Sport automaatti sopii Alpinan filosofiaan muutenkin paremmin kuin aavistuksen barbaarinen Smg

    Comment

    • JP-76
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 1060
      • Kanta-Häme

      Originally posted by N54 View Post
      Itse kori varmaan valmistettu sen verran ajoissa että on vanhalla navilla.

      Tuskinpa on M5 laatikko koska niissä oli tuolloin SMG ja tuossa on ainakin Sport-Automaatin keppi ja Smg:ssä on kepin liikeradat täysin erilaiset. Sport automaatti sopii Alpinan filosofiaan muutenkin paremmin kuin aavistuksen barbaarinen Smg
      Sama laatikko kuin 550i:ssä, autohan on ollut juuri 550i kun on Alpinan tehtaalle rullannut.
      Kalusto:
      BMW 550i xDrive -14
      BMW S1000R -17
      Toyota Proace -15

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 4957
        • Paimio

        Originally posted by JP-76 View Post
        Sama laatikko kuin 550i:ssä, autohan on ollut juuri 550i kun on Alpinan tehtaalle rullannut.
        Juu näinhän se oli...muistin aivan omiani taas.
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 9959
          • KVLA

          Originally posted by JP-76 View Post
          Sama laatikko kuin 550i:ssä, autohan on ollut juuri 550i kun on Alpinan tehtaalle rullannut.
          Näin itsekkin epäilin,mutta onko laatikko ihan vakio 6HP26Z?Vääntöä kuitenkin on tuossa "puhallinkoneessa" reilusti enemmin,joten kestäisikö vakiolaatikko moista?Tuskin.
          Last edited by Heguli 31; 05-12-2014, 15:09.

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 4957
            • Paimio

            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Näin itsekkin epäilin,mutta onko laatikko ihan vakio 6HP26Z?Vääntöä kuitenkin on tuossa "puhallinkoneessa" reilusti enemmin,joten kestäisikö vakiolaatikko moista?Tuskin.
            Tämän mukaan olisi:
            Specs datasheet with technical data and performance data plus an analysis of the direct market competition of Alpina B5 S in 2008, the model with 4-door sedan body and V-8 4398 cm3 / 268.4 cui, 390 kW / 530 PS / 523 hp (ECE) of power, 725 Nm / 535 lb-ft of torque, 6-speed automatic with Switch-Tronic manual shift mode powertrain for Europe . Specifications listing with the performance factory data and ProfessCars™ estimation, including acceleration times 0-60 mph, 0-100 mph, 0-100 km/h, 0-200 km/h, quarter mile time, top speed, mileage and fuel economy, power-to-weight ratio, dimensions, drag coefficient, etc.
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 9959
              • KVLA

              Originally posted by TheRipper View Post
              No laatikon tyyppi on kyllä selvästi mainittu.Myynti-ilmoituksessa ei tietenkään ole tietoa mitä sille laatikolle on mahdollisesti tehty jotain muutoksia vakioon nähden Alpinalla tai ZF:llä Alpinan toiveiden mukaisesti.No taitaahan nämä näiden viri diiselien väännötkin kestää.

              Hokasin juuri,että kone on "vain" 4.4litr,joten sekin lienee sitten stroukattu tuosta 540:n N62B40A moottorista.Ei siis kuitenkaan 550:n,kuten oletin?Alpinan tyyliin otetaan joku peruskone ja hieman lisätään tilavuutta.Mutta näin.Eiköhän tämä tästä ollut tässä.Pitää taas noita Alpinoita Sakemanneista selailla.Kun tarpeeksi katselee ja hintoja miettii (veroineen),niin eiköhän tuo ostointo laimene...
              Last edited by Heguli 31; 05-12-2014, 19:15.

              Comment

              • Gedd
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2010
                • 479
                • Tampere

                E61 iDrive pimeä. Ei edes lupaa. Aluksi lähti aina vain myöhemmin ajon aikana käyntiin ja lopulta ei ollenkaan.

                Kontin johdot ja antennivahvistin OK. Hanskalokeron ja kontin sulakkeet OK. Soittimeen tulee taustavalot.

                Testattu myös ilman vararenkaan alla olevia moduleita, tosin tässä yksilössä ei tainnut olla puhelin tai bluetoothmokkulaa eli se oli ilmeisen tyhjä arpa.

                Testattu akun irroitusta ja soittimen resetointia eject+volume napilla.

                Soittimen takana tuuletin hurisee hetken kun sammuttaa virrat. Soittimen takana olevasta sulakkeesta ei ole varmuutta, mutta eikö se sammuttaisi taustavalot ja tuulettimen jos kyse olisi siitä?

                Voiko tuon inpalla todeta varmasti kuolleeksi jollain tietyllä koodilla? Uusi CCC?

                Comment

                • #BaierWaier#
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2004
                  • 212
                  • Kempele

                  Miten porukalla käyttäytyy automaattiloota kun vaihtaa P:ltä D:lle tai R:lle? Nykäiseekö vai meneekö huomaamatta silkin pehmeästi?

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17487
                    • Turku

                    Originally posted by bmw77 View Post
                    Sehän ei toimi paikoillaan jöpöttäessä, eli onhan vauhtia tarpeeksi? Muistaakseni jotain neljänkympin luokkaa. Ja mittaristoon pitäs tulla pieni pitkien logo, jossa A-kirjain.
                    Jep, vauhtia maantienopeuden verran. Kyllä, se logo pitäisi tulla, ei vaan ole näkynyt omistukseni aikana... Mikä voi olla vialla tai rikki?
                    Näillä mennään:
                    - BMW E81 118i since 2017
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 9959
                      • KVLA

                      Originally posted by #BaierWaier# View Post
                      Miten porukalla käyttäytyy automaattiloota kun vaihtaa P:ltä D:lle tai R:lle? Nykäiseekö vai meneekö huomaamatta silkin pehmeästi?
                      185tkm mittarissa sigun autossa.Ja toimii ilman mitään nykimisiä,vaikka kuinka vatkaisi valitsinta asennosta toiseen.Mekatroniikka tosin on uusittu "takuuseen" n.140tkm kohdilla merkkiliikkeessä.
                      Last edited by Heguli 31; 06-12-2014, 10:29.

                      Comment

                      • Juso
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2010
                        • 183
                        • Turku

                        Originally posted by #BaierWaier# View Post
                        Miten porukalla käyttäytyy automaattiloota kun vaihtaa P:ltä D:lle tai R:lle? Nykäiseekö vai meneekö huomaamatta silkin pehmeästi?
                        Ei kyllä terveenä pitäisi nykiä mitenkää, ellet sitten polje kaasua jotenkin samalla kun vaihdat?
                        E60 535dA M-Sport 350hp / 690nm Tällä mennään

                        - ex E46 330iA M-sport 2003 -
                        - ex E60 530iA M-sport 2007 -
                        - ex E90 325i 2006 -
                        - ex E46 330ci M-sport 2001 -

                        Comment

                        • *PexU*
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 1989
                          • Vantaa

                          Originally posted by Laku View Post
                          Jep, vauhtia maantienopeuden verran. Kyllä, se logo pitäisi tulla, ei vaan ole näkynyt omistukseni aikana... Mikä voi olla vialla tai rikki?

                          Meikäläisellä taas sellainen ongelma saman "hienouden" kanssa, logo tulee kyllä, mutta valot ei kaukovaloille vaihdu, kun ihan vahingossa:think
                          Mikähän noita vaivaa, vikakoodeja ei löydy

                          Kerran kun työntää viikseä eteenpäin, tulee logo, ja toisen kerran kun työntää niin menee manuaali kaukovalot päälle.
                          AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                          E61 530xd M-Sport Touring -07
                          Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                          Duunissa: F11 520d x-drive -17

                          Comment

                          • #BaierWaier#
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2004
                            • 212
                            • Kempele

                            Originally posted by Juso View Post
                            Ei kyllä terveenä pitäisi nykiä mitenkää, ellet sitten polje kaasua jotenkin samalla kun vaihdat?
                            Pitihän se vielä käydä tuolla tallissa vatkaamassa...siis vaihteen valitsijaa jäi sen verran vaivaamaan. Eli: jalka jarrulle -> auto käyntiin -> vaihdekeppi P:ltä D:lle -> ei "nykäisyä" -> sitten R:lle -> tuntuu pieni "nykäisy" tavallaan kun veto menee päälle. Kaasuun en koske missään vaiheessa. Vetääkö laatikko viimeisiään vai onko kenties esim. perässä sitten väljää. Muuten laatikko pelaa hyvin yms. Noh pitää huomenna kokeilla kaverin vastaavaa laatikkoa miten se käyttäytyy.

                            Comment

                            • böntti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2011
                              • 2855
                              • Tampere

                              Originally posted by Gedd View Post
                              E61 iDrive pimeä. Ei edes lupaa. Aluksi lähti aina vain myöhemmin ajon aikana käyntiin ja lopulta ei ollenkaan.

                              Kontin johdot ja antennivahvistin OK. Hanskalokeron ja kontin sulakkeet OK. Soittimeen tulee taustavalot.

                              Testattu myös ilman vararenkaan alla olevia moduleita, tosin tässä yksilössä ei tainnut olla puhelin tai bluetoothmokkulaa eli se oli ilmeisen tyhjä arpa.

                              Testattu akun irroitusta ja soittimen resetointia eject+volume napilla.

                              Soittimen takana tuuletin hurisee hetken kun sammuttaa virrat. Soittimen takana olevasta sulakkeesta ei ole varmuutta, mutta eikö se sammuttaisi taustavalot ja tuulettimen jos kyse olisi siitä?

                              Voiko tuon inpalla todeta varmasti kuolleeksi jollain tietyllä koodilla? Uusi CCC?
                              Ne puhelinmoduulit ei oo vararengaskotelossa vaan kotelon etupuolella ja/tai takakontin vasemmassa sivussa. Diagnostiikalla tai varustelistasta näkee myös onko autossa ko moduuleja. Tilalle voi laittaa uuden CCC:n, CIC:n tai NBT:n. Ota privalla yhteyttä jos tarttet apua vian selvittelyssä tai uuden laitteen asennuksessa/ohjelmoinnissa/koodauksessa/aktivoinnissa.
                              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17487
                                • Turku

                                Originally posted by *PexU* View Post
                                Kerran kun työntää viikseä eteenpäin, tulee logo, ja toisen kerran kun työntää niin menee manuaali kaukovalot päälle.
                                Näin arvelinkin sen toimivan. Eli mulla ei assistentti aktivoidu, koska kerran työntämällä ei tapahdu mitään. Toisella kerralla menee manuaalisti päälle. Täytynee lukaista vikakoodit ja ihmetellä, vaikka epäilen, ettei mitään näy. Onko kellään ollut tällaista ongelmaa ja siihen ratkaisua?
                                Näillä mennään:
                                - BMW E81 118i since 2017
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎