Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Benighted
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2015
    • 281
    • Klaukkala

    Originally posted by Jarppa63 View Post
    Elm327. Wifi yhteys luurin ja padin kanssa.
    Jarppa
    Tattis, ootellaan millasta postia Kiinanmaalta tulee
    F11 530xdA M-Sport 2014
    Ex. E39 530iA Touring 2001
    Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

    Comment

    • jaki
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2978
      • Uusimaa

      Originally posted by AnttiMH View Post
      Ajatuksia, neuvoja?
      Onko muuta mitä pitäisi tehdä ennakkoon? Toki softaus ja dpf poisto taitaa olla aika suosittu ohje täällä....

      Kiitos neuvoista ja kommenteista etukäteen.
      Ei mutta paitsi nuo viat kuulostaa oudoilta noin vähän ajettuun autoon.
      Autosa taitaa olla ainakin aktiiviohjaus, se syö raidetangon päitä urakalla.
      Onko autossa spacerit tai muuten epäsopivat vanteet? Ei laakereita muuten pitäisi noin mennä.
      Yhdestä E60:sta meni varmaan kolme laakeria < 150 tkm. Kun liikkeessä huomasin, että siinä oli muistaakseni 20 mm spacerit, käskin heittää ne heti hushelvettiin. No, lian myöhäistä, vahinko oli jo tapahtunut.
      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

      Comment

      • AnttiMH
        Bimmer Rookie
        • Oct 2013
        • 146
        • Esbo

        Originally posted by jaki View Post
        Ei mutta paitsi nuo viat kuulostaa oudoilta noin vähän ajettuun autoon.
        Autosa taitaa olla ainakin aktiiviohjaus, se syö raidetangon päitä urakalla.
        Onko autossa spacerit tai muuten epäsopivat vanteet? Ei laakereita muuten pitäisi noin mennä.
        Yhdestä E60:sta meni varmaan kolme laakeria < 150 tkm. Kun liikkeessä huomasin, että siinä oli muistaakseni 20 mm spacerit, käskin heittää ne heti hushelvettiin. No, lian myöhäistä, vahinko oli jo tapahtunut.
        Ei ole tietäkseni aktiiviohjausta, ei spacereitä eikä tietääkseni epäsopivia vanteita. Siis yksi laakeri on varmasti ollut viallinen ja se on vaihdettu. Toista aloin epäilemään kun ajelin radio kiinni ilmanvaihtopuhallin kiinni, ei kuitenkaan ole mitenkään varmaa.

        Lähinnä kysyin vain siksi että onko tässä tapauksessa jotenkin epätavallisen pitkä lista "laitettavaa" vai onko muillakin n 150tkm ajetuissa tuota luokkaa ollut puuhaa.

        Täältä foorumilta löysin tällaisen laakerikeskustelun (alla linkki) , ja muistan muualtakin lukeneeni että 100 tkm paikkeilla on laakeriakin mennyt muutamilta vaihtoon.... eihän tuo kovin kallis juttu ole, mutta yhteensä kun laskee noi kaikki askareet niin sitten on. Ja normaalistihan ei vielä tuossa vaiheessa laakeri mene vaihtoon.

        Comment

        • *PexU*
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 1989
          • Vantaa

          Mystiikkaa E61&amp;Weba

          Kysytäänpäs nyt täältäkin kun alkaa olla omassa todella mystinen ongelma tuon jälkiasennusweban kanssa, laitteen on siis kytkenyt kaveri joka on niitä tehnyt vuosia, ja on moneen kertaan tunnustettu ammattilainen harrastajienkin keskuudessa, tämä on sitten se kuuluisa "uransa haasteellisin tapaus".
          Meillä selvitykset jatkuvat hu/la, mutta tiedustellaanpa sillä välillä täältä onko kellään tullut vastaavaa tapausta ikinä eteen

          Eli siis jälkiasennusweba kytkettynä autoon, kytkennät tehty oikein (tarkistettu useaan kertaan) ja laitekin näyttäisi toimivan ihan oikein. Mutta seuraava ongelma on hiertänyt mukana jo pitkään:think

          Kylmää autoa lämmitettäessä, moottori lämpenee 30-40min lämmityksen jälkeen ~+45-55c, mutta auton sisätiloissa lämpötila nousee näillä "nollakeleillä" vain +4-6c alkuperäisestä, tällöin myös sisääntuleva ilma on ainoastaan haaleaa, puhallusteho on kyllä ok.

          Vkonloppuna viimeksi tarkisteltiin että lämpimällä koneella webaa käytettäessä weban ja kennon lämpötilaero oli vain vajaa 10c, mikä lienee ihan hyväksyttävää, ja tällöin sisälle puskeekin kunnolla lämmintä ilmaa ja koppi lämpenee.

          Kylmän auton mittauksia suoritetaan sitten tulevana vkonloppuna..

          Sitten niitä pois sulkevia asioita, koneen (2kpl) termarit juuri vaihdettuna, koneen lämmöt ajossa +85-88c tietämillä, joten myös laatikon lämmönvaihdin lienee kunnossa noilla asteilla, sisälle puhaltaa ajossa tasaisesti lämmintä joka puolelta, eikä lämpötilasäätöön ole tarvinnut koskea kovallakaan pakkasella, on saanut olla siinä 21-22 välillä. Vesiventtiilit toimivat myös, samoin weban vesipumppu. Laitteessa orggis kortti, mitään vikakoodeja ei webasta löydy, ei siis myöskään keitä eikä pysähtele itsekseen

          Kysymys siis kuuluukin, arvon tietäjät, miksi kylmällä koneella ainoastaan kone lämpenee, ja siis sisätilat vain muutamia asteita, lämp pakkasella päästään hädin tuskin edes +-0c, lämpimällä koneella (weballa) sisälle puhaltaa todella lämmintä ilmaa ja kaikki näyttäisi pelittävän niin kun kuuluukin.
          ISO KIITOS
          Last edited by *PexU*; 26-02-2015, 19:03.
          AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

          E61 530xd M-Sport Touring -07
          Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
          Duunissa: F11 520d x-drive -17

          Comment

          • Jsj75
            Bimmer Rookie
            • Sep 2011
            • 80
            • Hyvinkää

            Originally posted by *PexU* View Post
            Kysytäänpäs nyt täältäkin kun alkaa olla omassa todella mystinen ongelma tuon jälkiasennusweban kanssa, laitteen on siis kytkenyt kaveri joka on niitä tehnyt vuosia, ja on moneen kertaan tunnustettu ammattilainen harrastajienkin keskuudessa, tämä on sitten se kuuluisa "uransa haasteellisin tapaus".
            Meillä selvitykset jatkuvat hu/la, mutta tiedustellaanpa sillä välillä täältä onko kellään tullut vastaavaa tapausta ikinä eteen

            Eli siis jälkiasennusweba kytkettynä autoon, kytkennät tehty oikein (tarkistettu useaan kertaan) ja laitekin näyttäisi toimivan ihan oikein. Mutta seuraava ongelma on hiertänyt mukana jo pitkään:think

            Kylmää autoa lämmitettäessä, moottori lämpenee 30-40min lämmityksen jälkeen ~+45-55c, mutta auton sisätiloissa lämpötila nousee näillä "nollakeleillä" vain +4-6c alkuperäisestä, tällöin myös sisääntuleva ilma on ainoastaan haaleaa, puhallusteho on kyllä ok.

            Vkonloppuna viimeksi tarkisteltiin että lämpimällä autolla webaa käytettäessä ja kennon lämpötilaero oli vain vajaa 10c, mikä lienee ihan hyväksyttävää, ja tällöin sisälle puskeekin kunnolla lämmintä ilmaa ja koppi lämpenee.

            Kylmän auton mittauksia suoritetaan sitten tulevana vkonloppuna..

            Sitten niitä pois sulkevia asioita, koneen (2kpl) termarit juuri vaihdettuna, koneen lämmöt ajossa +85-88c tietämillä, joten myös laatikon lämmönvaihdin lienee kunnossa noilla asteilla, sisälle puhaltaa ajossa tasaisesti lämmintä joka puolelta, eikä lämpötilasäätöön ole tarvinnut koskea kovallakaan pakkasella, on saanut olla siinä 21-22 välillä. Vesiventtiilit toimivat myös, samoin weban vesipumppu. Laitteessa orggis kortti, mitään vikakoodeja ei webasta löydy, ei siis myöskään keitä eikä pysähtele itsekseen

            Kysymys siis kuuluukin, arvon tietäjät, miksi kylmällä koneella ainoastaan kone lämpenee, ja siis sisätilat vain muutamia asteita, lämp pakkasella päästään hädin tuskin edes +-0c, lämpimällä koneella (weballa) sisälle puhaltaa todella lämmintä ilmaa ja kaikki näyttäisi pelittävän niin kun kuuluukin.
            ISO KIITOS
            Ihan arvalla heitän.
            Olisiko webaston pumppu viallinen ja ei jaksa kierrättää nestettä tarpeeksi? Siis rikki silleen että jaksaa kierrättää vettä sen verran että webasto pysyy päällä (ei yli kuumene) ja kone lämpenee. :think

            Noissa webaston pumpuissa on ollut vikoja mun tietääseni. Mullakin vaihdettiin pumppu uuteen yhden talven käytön jälkeen. Se tosin oli sippannut kokonaan kun yritin syksyllä webaa käynnistellä.
            G21 320da M-sport -22
            e61 530da M-sport -05

            Comment

            • *PexU*
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 1989
              • Vantaa

              Originally posted by Jsj75 View Post
              Ihan arvalla heitän.
              Olisiko webaston pumppu viallinen ja ei jaksa kierrättää nestettä tarpeeksi? Siis rikki silleen että jaksaa kierrättää vettä sen verran että webasto pysyy päällä (ei yli kuumene) ja kone lämpenee. :think

              Noissa webaston pumpuissa on ollut vikoja mun tietääseni. Mullakin vaihdettiin pumppu uuteen yhden talven käytön jälkeen. Se tosin oli sippannut kokonaan kun yritin syksyllä webaa käynnistellä.
              Sitä mekin toivottiin kun vaihdettiin orkkispumpun tilalle uusi boschin pumppu, tosin ilman mitään tulosta.
              Tänään tuli vielä tieto siitäkin että myös irti otettu pumppu oli ehjä ja toimi siis täysin.

              Joten eipä ollut siinäkään vikaa
              AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

              E61 530xd M-Sport Touring -07
              Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
              Duunissa: F11 520d x-drive -17

              Comment

              • revote
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2013
                • 1886
                • Hollola

                Myytkö mulle ylimääräisen pumpun?
                | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                Comment

                • *PexU*
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 1989
                  • Vantaa

                  Originally posted by revote View Post
                  Myytkö mulle ylimääräisen pumpun?
                  Ikävä kyllä se jäi asentajalle vaihdossa, kun kerran oli ehjä sekin

                  Sullakin onkelmia lämpökoneen kanssa

                  On kyllä pikkusen mystinen vika, mikä prkle estää/haittaa vedenkiertoa kylmällä koneella mutta lämpimällä taas ei, kun kaikki näyttäisi kuitenkin toimivan niinkun on ajateltukin:think
                  AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                  E61 530xd M-Sport Touring -07
                  Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                  Duunissa: F11 520d x-drive -17

                  Comment

                  • Jsj75
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2011
                    • 80
                    • Hyvinkää

                    Originally posted by *PexU* View Post
                    Sitä mekin toivottiin kun vaihdettiin orkkispumpun tilalle uusi boschin pumppu, tosin ilman mitään tulosta.
                    Tänään tuli vielä tieto siitäkin että myös irti otettu pumppu oli ehjä ja toimi siis täysin.

                    Joten eipä ollut siinäkään vikaa
                    Se siitä teoriasta sitten...
                    G21 320da M-sport -22
                    e61 530da M-sport -05

                    Comment

                    • Maili
                      BTCF Member
                      • Aug 2011
                      • 441
                      • E-pohjanmaa

                      Mitä öljyä käytetään e61 523 lci perässä? Tarkoitus olisi vesipumppu ja termostaatti myös vaihtaa , jäähdytin nestettä näytti motonetista olevan saatavilla. Lähinnä tuo väri vähän ihmetytti. Motonetissä sinistä, mutta tuo koneessa oleva on lähes väritöntä. Hieman voi siniseen taittaa, mutta tuo sinne näyttää kelpaavan.
                      E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                      Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                      Comment

                      • Hattis
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2013
                        • 166
                        • Finland

                        Kuskinpuolen tuulilasinpyyhkijä hakkaa a-pilariin.
                        Search ei löytänyt vastausta, koitin säätää alemmaksi, mutta varren rakenne näyttää siltä, että pyyhkijä taitaa mennä aina samaan asentoon.
                        Mitähän tuolle tekisi ?

                        Comment

                        • Kesäromu
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2011
                          • 227
                          • Espoo

                          Originally posted by Hattis View Post
                          Kuskinpuolen tuulilasinpyyhkijä hakkaa a-pilariin.
                          Search ei löytänyt vastausta, koitin säätää alemmaksi, mutta varren rakenne näyttää siltä, että pyyhkijä taitaa mennä aina samaan asentoon.
                          Mitähän tuolle tekisi ?
                          Kävin toissa kesänä tuulilasiveljillä asennuttamassa uuden tuulilasin ja mainitsin samasta ongelmasta, olivat säätäneet sen lasinvaihdon yhteydessä kohdalleen, sen jälkeen ei ole enää sateella kopsahdellut pilariin. Eli kyllä se pitäisi onnistua, itsekin sitä yritin siitä kiinnityskohdasta säätää aiemmin mutta ei tullut toivottua tulosta..
                          En muista enää mistä ne oli sitä säätäneet tms.
                          Last edited by Kesäromu; 26-02-2015, 23:32.
                          F10 -11
                          E21 315 -83

                          Comment

                          • Hattis
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2013
                            • 166
                            • Finland

                            Originally posted by Kesäromu View Post
                            Kävin toissa kesänä tuulilasiveljillä asennuttamassa uuden tuulilasin ja mainitsin samasta ongelmasta, olivat säätäneet sen lasinvaihdon yhteydessä kohdalleen, sen jälkeen ei ole enää sateella kopsahdellut pilariin. Eli kyllä se pitäisi onnistua, itsekin sitä yritin siitä kiinnityskohdasta säätää aiemmin mutta ei tullut toivottua tulosta..
                            En muista enää mistä ne oli sitä säätäneet tms.
                            Ahaa, tiedä sitten olisiko mekanismissa muovien alla jonkinsortin säätömahku ?
                            Täytyy katsoa, jos tuohon jaksaisi paneutua.

                            Comment

                            • Hakkapeliitta
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2014
                              • 552
                              • P-Sawo

                              Tai ostaa pari senttiä lyhyemmän sulan?

                              annetaan BMW-osaa

                              Comment

                              • *PexU*
                                BTCF Member
                                • Aug 2002
                                • 1989
                                • Vantaa

                                Itse itselleni vastaten, taitaa vaan sittenkin päästää (4kk vanha) orggistermari läpi, kun kylmällä koneella sekä syylari että alavesiletku lämpenevät kun weba käy, egr oli tukittuna:think


                                Originally posted by *PexU* View Post
                                Kysytäänpäs nyt täältäkin kun alkaa olla omassa todella mystinen ongelma tuon jälkiasennusweban kanssa, laitteen on siis kytkenyt kaveri joka on niitä tehnyt vuosia, ja on moneen kertaan tunnustettu ammattilainen harrastajienkin keskuudessa, tämä on sitten se kuuluisa "uransa haasteellisin tapaus".
                                Meillä selvitykset jatkuvat hu/la, mutta tiedustellaanpa sillä välillä täältä onko kellään tullut vastaavaa tapausta ikinä eteen

                                Eli siis jälkiasennusweba kytkettynä autoon, kytkennät tehty oikein (tarkistettu useaan kertaan) ja laitekin näyttäisi toimivan ihan oikein. Mutta seuraava ongelma on hiertänyt mukana jo pitkään:think

                                Kylmää autoa lämmitettäessä, moottori lämpenee 30-40min lämmityksen jälkeen ~+45-55c, mutta auton sisätiloissa lämpötila nousee näillä "nollakeleillä" vain +4-6c alkuperäisestä, tällöin myös sisääntuleva ilma on ainoastaan haaleaa, puhallusteho on kyllä ok.

                                Vkonloppuna viimeksi tarkisteltiin että lämpimällä koneella webaa käytettäessä weban ja kennon lämpötilaero oli vain vajaa 10c, mikä lienee ihan hyväksyttävää, ja tällöin sisälle puskeekin kunnolla lämmintä ilmaa ja koppi lämpenee.

                                Kylmän auton mittauksia suoritetaan sitten tulevana vkonloppuna..

                                Sitten niitä pois sulkevia asioita, koneen (2kpl) termarit juuri vaihdettuna, koneen lämmöt ajossa +85-88c tietämillä, joten myös laatikon lämmönvaihdin lienee kunnossa noilla asteilla, sisälle puhaltaa ajossa tasaisesti lämmintä joka puolelta, eikä lämpötilasäätöön ole tarvinnut koskea kovallakaan pakkasella, on saanut olla siinä 21-22 välillä. Vesiventtiilit toimivat myös, samoin weban vesipumppu. Laitteessa orggis kortti, mitään vikakoodeja ei webasta löydy, ei siis myöskään keitä eikä pysähtele itsekseen

                                Kysymys siis kuuluukin, arvon tietäjät, miksi kylmällä koneella ainoastaan kone lämpenee, ja siis sisätilat vain muutamia asteita, lämp pakkasella päästään hädin tuskin edes +-0c, lämpimällä koneella (weballa) sisälle puhaltaa todella lämmintä ilmaa ja kaikki näyttäisi pelittävän niin kun kuuluukin.
                                ISO KIITOS
                                AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                                E61 530xd M-Sport Touring -07
                                Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                                Duunissa: F11 520d x-drive -17

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎