Originally posted by Jarppa63
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by AnttiMH View PostAjatuksia, neuvoja?
Onko muuta mitä pitäisi tehdä ennakkoon? Toki softaus ja dpf poisto taitaa olla aika suosittu ohje täällä....
Kiitos neuvoista ja kommenteista etukäteen.
Autosa taitaa olla ainakin aktiiviohjaus, se syö raidetangon päitä urakalla.
Onko autossa spacerit tai muuten epäsopivat vanteet? Ei laakereita muuten pitäisi noin mennä.
Yhdestä E60:sta meni varmaan kolme laakeria < 150 tkm. Kun liikkeessä huomasin, että siinä oli muistaakseni 20 mm spacerit, käskin heittää ne heti hushelvettiin. No, lian myöhäistä, vahinko oli jo tapahtunut.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostEi mutta paitsi nuo viat kuulostaa oudoilta noin vähän ajettuun autoon.
Autosa taitaa olla ainakin aktiiviohjaus, se syö raidetangon päitä urakalla.
Onko autossa spacerit tai muuten epäsopivat vanteet? Ei laakereita muuten pitäisi noin mennä.
Yhdestä E60:sta meni varmaan kolme laakeria < 150 tkm. Kun liikkeessä huomasin, että siinä oli muistaakseni 20 mm spacerit, käskin heittää ne heti hushelvettiin. No, lian myöhäistä, vahinko oli jo tapahtunut.
Lähinnä kysyin vain siksi että onko tässä tapauksessa jotenkin epätavallisen pitkä lista "laitettavaa" vai onko muillakin n 150tkm ajetuissa tuota luokkaa ollut puuhaa.
Täältä foorumilta löysin tällaisen laakerikeskustelun (alla linkki) , ja muistan muualtakin lukeneeni että 100 tkm paikkeilla on laakeriakin mennyt muutamilta vaihtoon.... eihän tuo kovin kallis juttu ole, mutta yhteensä kun laskee noi kaikki askareet niin sitten on. Ja normaalistihan ei vielä tuossa vaiheessa laakeri mene vaihtoon.
Comment
-
-
Mystiikkaa E61&Weba
Kysytäänpäs nyt täältäkin kun alkaa olla omassa todella mystinen ongelma tuon jälkiasennusweban kanssa, laitteen on siis kytkenyt kaveri joka on niitä tehnyt vuosia, ja on moneen kertaan tunnustettu ammattilainen harrastajienkin keskuudessa, tämä on sitten se kuuluisa "uransa haasteellisin tapaus".
Meillä selvitykset jatkuvat hu/la, mutta tiedustellaanpa sillä välillä täältä onko kellään tullut vastaavaa tapausta ikinä eteen
Eli siis jälkiasennusweba kytkettynä autoon, kytkennät tehty oikein (tarkistettu useaan kertaan) ja laitekin näyttäisi toimivan ihan oikein. Mutta seuraava ongelma on hiertänyt mukana jo pitkään:think
Kylmää autoa lämmitettäessä, moottori lämpenee 30-40min lämmityksen jälkeen ~+45-55c, mutta auton sisätiloissa lämpötila nousee näillä "nollakeleillä" vain +4-6c alkuperäisestä, tällöin myös sisääntuleva ilma on ainoastaan haaleaa, puhallusteho on kyllä ok.
Vkonloppuna viimeksi tarkisteltiin että lämpimällä koneella webaa käytettäessä weban ja kennon lämpötilaero oli vain vajaa 10c, mikä lienee ihan hyväksyttävää, ja tällöin sisälle puskeekin kunnolla lämmintä ilmaa ja koppi lämpenee.
Kylmän auton mittauksia suoritetaan sitten tulevana vkonloppuna..
Sitten niitä pois sulkevia asioita, koneen (2kpl) termarit juuri vaihdettuna, koneen lämmöt ajossa +85-88c tietämillä, joten myös laatikon lämmönvaihdin lienee kunnossa noilla asteilla, sisälle puhaltaa ajossa tasaisesti lämmintä joka puolelta, eikä lämpötilasäätöön ole tarvinnut koskea kovallakaan pakkasella, on saanut olla siinä 21-22 välillä. Vesiventtiilit toimivat myös, samoin weban vesipumppu. Laitteessa orggis kortti, mitään vikakoodeja ei webasta löydy, ei siis myöskään keitä eikä pysähtele itsekseen
Kysymys siis kuuluukin, arvon tietäjät, miksi kylmällä koneella ainoastaan kone lämpenee, ja siis sisätilat vain muutamia asteita, lämp pakkasella päästään hädin tuskin edes +-0c, lämpimällä koneella (weballa) sisälle puhaltaa todella lämmintä ilmaa ja kaikki näyttäisi pelittävän niin kun kuuluukin.
ISO KIITOSLast edited by *PexU*; 26-02-2015, 20:03.AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!
E61 530xd M-Sport Touring -07
Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
Duunissa: F11 520d x-drive -17
Comment
-
-
Originally posted by *PexU* View PostKysytäänpäs nyt täältäkin kun alkaa olla omassa todella mystinen ongelma tuon jälkiasennusweban kanssa, laitteen on siis kytkenyt kaveri joka on niitä tehnyt vuosia, ja on moneen kertaan tunnustettu ammattilainen harrastajienkin keskuudessa, tämä on sitten se kuuluisa "uransa haasteellisin tapaus".
Meillä selvitykset jatkuvat hu/la, mutta tiedustellaanpa sillä välillä täältä onko kellään tullut vastaavaa tapausta ikinä eteen
Eli siis jälkiasennusweba kytkettynä autoon, kytkennät tehty oikein (tarkistettu useaan kertaan) ja laitekin näyttäisi toimivan ihan oikein. Mutta seuraava ongelma on hiertänyt mukana jo pitkään:think
Kylmää autoa lämmitettäessä, moottori lämpenee 30-40min lämmityksen jälkeen ~+45-55c, mutta auton sisätiloissa lämpötila nousee näillä "nollakeleillä" vain +4-6c alkuperäisestä, tällöin myös sisääntuleva ilma on ainoastaan haaleaa, puhallusteho on kyllä ok.
Vkonloppuna viimeksi tarkisteltiin että lämpimällä autolla webaa käytettäessä ja kennon lämpötilaero oli vain vajaa 10c, mikä lienee ihan hyväksyttävää, ja tällöin sisälle puskeekin kunnolla lämmintä ilmaa ja koppi lämpenee.
Kylmän auton mittauksia suoritetaan sitten tulevana vkonloppuna..
Sitten niitä pois sulkevia asioita, koneen (2kpl) termarit juuri vaihdettuna, koneen lämmöt ajossa +85-88c tietämillä, joten myös laatikon lämmönvaihdin lienee kunnossa noilla asteilla, sisälle puhaltaa ajossa tasaisesti lämmintä joka puolelta, eikä lämpötilasäätöön ole tarvinnut koskea kovallakaan pakkasella, on saanut olla siinä 21-22 välillä. Vesiventtiilit toimivat myös, samoin weban vesipumppu. Laitteessa orggis kortti, mitään vikakoodeja ei webasta löydy, ei siis myöskään keitä eikä pysähtele itsekseen
Kysymys siis kuuluukin, arvon tietäjät, miksi kylmällä koneella ainoastaan kone lämpenee, ja siis sisätilat vain muutamia asteita, lämp pakkasella päästään hädin tuskin edes +-0c, lämpimällä koneella (weballa) sisälle puhaltaa todella lämmintä ilmaa ja kaikki näyttäisi pelittävän niin kun kuuluukin.
ISO KIITOS
Olisiko webaston pumppu viallinen ja ei jaksa kierrättää nestettä tarpeeksi? Siis rikki silleen että jaksaa kierrättää vettä sen verran että webasto pysyy päällä (ei yli kuumene) ja kone lämpenee. :think
Noissa webaston pumpuissa on ollut vikoja mun tietääseni. Mullakin vaihdettiin pumppu uuteen yhden talven käytön jälkeen. Se tosin oli sippannut kokonaan kun yritin syksyllä webaa käynnistellä.G21 320da M-sport -22
e61 530da M-sport -05
Comment
-
-
Originally posted by Jsj75 View PostIhan arvalla heitän.
Olisiko webaston pumppu viallinen ja ei jaksa kierrättää nestettä tarpeeksi? Siis rikki silleen että jaksaa kierrättää vettä sen verran että webasto pysyy päällä (ei yli kuumene) ja kone lämpenee. :think
Noissa webaston pumpuissa on ollut vikoja mun tietääseni. Mullakin vaihdettiin pumppu uuteen yhden talven käytön jälkeen. Se tosin oli sippannut kokonaan kun yritin syksyllä webaa käynnistellä.
Tänään tuli vielä tieto siitäkin että myös irti otettu pumppu oli ehjä ja toimi siis täysin.
Joten eipä ollut siinäkään vikaaAjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!
E61 530xd M-Sport Touring -07
Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
Duunissa: F11 520d x-drive -17
Comment
-
-
Originally posted by revote View PostMyytkö mulle ylimääräisen pumpun?
Sullakin onkelmia lämpökoneen kanssa
On kyllä pikkusen mystinen vika, mikä prkle estää/haittaa vedenkiertoa kylmällä koneella mutta lämpimällä taas ei, kun kaikki näyttäisi kuitenkin toimivan niinkun on ajateltukin:thinkAjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!
E61 530xd M-Sport Touring -07
Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
Duunissa: F11 520d x-drive -17
Comment
-
-
Originally posted by *PexU* View PostSitä mekin toivottiin kun vaihdettiin orkkispumpun tilalle uusi boschin pumppu, tosin ilman mitään tulosta.
Tänään tuli vielä tieto siitäkin että myös irti otettu pumppu oli ehjä ja toimi siis täysin.
Joten eipä ollut siinäkään vikaaG21 320da M-sport -22
e61 530da M-sport -05
Comment
-
-
Mitä öljyä käytetään e61 523 lci perässä? Tarkoitus olisi vesipumppu ja termostaatti myös vaihtaa , jäähdytin nestettä näytti motonetista olevan saatavilla. Lähinnä tuo väri vähän ihmetytti. Motonetissä sinistä, mutta tuo koneessa oleva on lähes väritöntä. Hieman voi siniseen taittaa, mutta tuo sinne näyttää kelpaavan.E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.
Comment
-
-
Originally posted by Hattis View PostKuskinpuolen tuulilasinpyyhkijä hakkaa a-pilariin.
Search ei löytänyt vastausta, koitin säätää alemmaksi, mutta varren rakenne näyttää siltä, että pyyhkijä taitaa mennä aina samaan asentoon.
Mitähän tuolle tekisi ?
En muista enää mistä ne oli sitä säätäneet tms.Last edited by Kesäromu; 27-02-2015, 00:32.F10 -11
E21 315 -83
Comment
-
-
Originally posted by Kesäromu View PostKävin toissa kesänä tuulilasiveljillä asennuttamassa uuden tuulilasin ja mainitsin samasta ongelmasta, olivat säätäneet sen lasinvaihdon yhteydessä kohdalleen, sen jälkeen ei ole enää sateella kopsahdellut pilariin. Eli kyllä se pitäisi onnistua, itsekin sitä yritin siitä kiinnityskohdasta säätää aiemmin mutta ei tullut toivottua tulosta..
En muista enää mistä ne oli sitä säätäneet tms.
Täytyy katsoa, jos tuohon jaksaisi paneutua.
Comment
-
-
Itse itselleni vastaten, taitaa vaan sittenkin päästää (4kk vanha) orggistermari läpi, kun kylmällä koneella sekä syylari että alavesiletku lämpenevät kun weba käy, egr oli tukittuna:think
Originally posted by *PexU* View PostKysytäänpäs nyt täältäkin kun alkaa olla omassa todella mystinen ongelma tuon jälkiasennusweban kanssa, laitteen on siis kytkenyt kaveri joka on niitä tehnyt vuosia, ja on moneen kertaan tunnustettu ammattilainen harrastajienkin keskuudessa, tämä on sitten se kuuluisa "uransa haasteellisin tapaus".
Meillä selvitykset jatkuvat hu/la, mutta tiedustellaanpa sillä välillä täältä onko kellään tullut vastaavaa tapausta ikinä eteen
Eli siis jälkiasennusweba kytkettynä autoon, kytkennät tehty oikein (tarkistettu useaan kertaan) ja laitekin näyttäisi toimivan ihan oikein. Mutta seuraava ongelma on hiertänyt mukana jo pitkään:think
Kylmää autoa lämmitettäessä, moottori lämpenee 30-40min lämmityksen jälkeen ~+45-55c, mutta auton sisätiloissa lämpötila nousee näillä "nollakeleillä" vain +4-6c alkuperäisestä, tällöin myös sisääntuleva ilma on ainoastaan haaleaa, puhallusteho on kyllä ok.
Vkonloppuna viimeksi tarkisteltiin että lämpimällä koneella webaa käytettäessä weban ja kennon lämpötilaero oli vain vajaa 10c, mikä lienee ihan hyväksyttävää, ja tällöin sisälle puskeekin kunnolla lämmintä ilmaa ja koppi lämpenee.
Kylmän auton mittauksia suoritetaan sitten tulevana vkonloppuna..
Sitten niitä pois sulkevia asioita, koneen (2kpl) termarit juuri vaihdettuna, koneen lämmöt ajossa +85-88c tietämillä, joten myös laatikon lämmönvaihdin lienee kunnossa noilla asteilla, sisälle puhaltaa ajossa tasaisesti lämmintä joka puolelta, eikä lämpötilasäätöön ole tarvinnut koskea kovallakaan pakkasella, on saanut olla siinä 21-22 välillä. Vesiventtiilit toimivat myös, samoin weban vesipumppu. Laitteessa orggis kortti, mitään vikakoodeja ei webasta löydy, ei siis myöskään keitä eikä pysähtele itsekseen
Kysymys siis kuuluukin, arvon tietäjät, miksi kylmällä koneella ainoastaan kone lämpenee, ja siis sisätilat vain muutamia asteita, lämp pakkasella päästään hädin tuskin edes +-0c, lämpimällä koneella (weballa) sisälle puhaltaa todella lämmintä ilmaa ja kaikki näyttäisi pelittävän niin kun kuuluukin.
ISO KIITOSAjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!
E61 530xd M-Sport Touring -07
Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
Duunissa: F11 520d x-drive -17
Comment
-
Comment