Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 tulipalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Anzafin
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 3747
    • Kajaani

    #46
    Kävin myös kuikkaamassa auton alle tänään. Pitää vaan saada nosturille (nyt helkkarin matalan montun päällä :P) että pääsee kunnolla tarkastamaan.
    En siis tänään irrottanut edes muovisuojusta, mutta se näytti silleen hyväkuntoiselta, ettei ollut raollaan tai ottanut muuten osumaa. Sepä nyt ei kerro mitään ja pitää päästä kunnolla tarkastamaan.

    Ei tuonne kyllä minun mielestä rengaskotelon kautta pääse mitenkään. Itse tähystin suoraan taka-akselin alta. Sinne käsi juuri ja juuri mahtuu.

    - Antti -

    Comment

    • markok
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 3018
      • Kuopio

      #47
      Originally posted by Anzafin View Post
      Kävin myös kuikkaamassa auton alle tänään. Pitää vaan saada nosturille (nyt helkkarin matalan montun päällä :P) että pääsee kunnolla tarkastamaan.
      En siis tänään irrottanut edes muovisuojusta, mutta se näytti silleen hyväkuntoiselta, ettei ollut raollaan tai ottanut muuten osumaa. Sepä nyt ei kerro mitään ja pitää päästä kunnolla tarkastamaan.

      Ei tuonne kyllä minun mielestä rengaskotelon kautta pääse mitenkään. Itse tähystin suoraan taka-akselin alta. Sinne käsi juuri ja juuri mahtuu.

      - Antti -
      Alhaaltapäin itsekin tuota syksyllä katsoin, mutta on kyllä todella hankalassa paikassa jos jotain meinaa tehdä. Nuo kuvat on kuitenkin sivulta päin otettu. En sitten tiedä onko tuossa purettu jotain edestä pois kun näyttää tila niin avoimelta.
      BMW 530iA Touring -05

      Comment

      • Anzafin
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 3747
        • Kajaani

        #48
        Originally posted by markok View Post
        Alhaaltapäin itsekin tuota syksyllä katsoin, mutta on kyllä todella hankalassa paikassa jos jotain meinaa tehdä. Nuo kuvat on kuitenkin sivulta päin otettu. En sitten tiedä onko tuossa purettu jotain edestä pois kun näyttää tila niin avoimelta.
        Vai olisiko vain kamera nostettu jostain välistä ylös ja sillä tavalla kuvattu...

        Comment

        • latvala
          Bimmer Rookie
          • Jun 2010
          • 46
          • kurikka

          #49
          Alta sinne näkee ja saa tehtyäkin jotain, jos tarvii. Toki sen kaapelin kiinnikkeitä pitää vähä irroitella, jos haluaa kaapelikengän ihmettelyn kohteeksi. Itse laitoin uuden kaapelikengän sinne ja kasasin tiivistemassan kanssa, ettei suolan- ja hiekankura uusi tilannetta.
          Mulla ainakin oli se muovikotelon kiinnitys antautunut ja täynnä kuraa. Se on sielä vähä kuin suu auki ottamassa kaiken vastaan mikä edestäpäin tulee..

          Comment

          • Anzafin
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 3747
            • Kajaani

            #50
            Originally posted by latvala View Post
            Alta sinne näkee ja saa tehtyäkin jotain, jos tarvii. Toki sen kaapelin kiinnikkeitä pitää vähä irroitella, jos haluaa kaapelikengän ihmettelyn kohteeksi. Itse laitoin uuden kaapelikengän sinne ja kasasin tiivistemassan kanssa, ettei suolan- ja hiekankura uusi tilannetta.
            Mulla ainakin oli se muovikotelon kiinnitys antautunut ja täynnä kuraa. Se on sielä vähä kuin suu auki ottamassa kaiken vastaan mikä edestäpäin tulee..
            Saako sen uuden kaapelikengän puristettua tuosta vaan siihen kaapeliin vai miten laitoit sen? Eikö se ole lattapäinen sen virtakaapeli?

            Comment

            • Hakkapeliitta
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2014
              • 552
              • P-Sawo

              #51
              Originally posted by BeamR View Post
              ihan ajatuksena: pitäisikö sinne trafiin ilmoittaa esim tässä ketjussa mainittujen, muutaman viikon sisällä tapahtuneiden palojen autojen rekisterinumerot, voisi varmaan auttaa Trafia asian selvittelyssä tuonne maahantuojan/valmistajan suuntaan?

              No katotaan mitä alipalkatut asiantuntija vastaavat...

              annetaan BMW-osaa

              Comment

              • jumppakuutio
                Bimmer Rookie
                • Mar 2011
                • 131
                • Ylöjärvi

                #52
                Originally posted by markok View Post
                Hyvä. Ilmottele miten asiaan suhtautuvat.



                Oliko tässäkin tapauksessa kaapeli jo palanut vai millä perusteella vaihtoivat kaapelin?
                Auto oli jo palanut, siis peräkontista osittain, hyvin samanlaisesti kuin kuvissa topicin alussa. Eli siis kaikki korjattava menee bmw:n piikkiin, korjausarvio n.7000e, eikä oltu vielä laitettu virtoja päälle, eli ei tietoa sähkölaitteiden kunnosta.

                Comment

                • latvala
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2010
                  • 46
                  • kurikka

                  #53
                  Originally posted by Anzafin View Post
                  Saako sen uuden kaapelikengän puristettua tuosta vaan siihen kaapeliin vai miten laitoit sen? Eikö se ole lattapäinen sen virtakaapeli?
                  Joo onhan se koko kaapeli sellainen latta, vähän kuorin kaapelia ja putsasin hyväksi ja puristin/tinasin uuden tilalle. Siihen sitten kunnon eristeet päälle..

                  Comment

                  • Janne S
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2005
                    • 437
                    • Keminmaa

                    #54
                    Kyllä nuo minun kuvat on suoraan vasemmasta rengaskotelosta sen enempiä purkamatta, eipä sinne tuota kautta pääse kö vähän meisselillä tökkimään.
                    ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                    Comment

                    • mr81
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2010
                      • 300
                      • PK-seutu

                      #55
                      Te joilla on ollut noita paloja voisitte laittaa infoa BMW/Trafille ja kysyä vaikka BMW:ltä kirjallisena mitä asialle aijotaan tehdä?
                      Luultavasti sieltä tulee palalala yksittäistapaus vastauksia, mutta mikäli jollekin sattuu se musta pekka kortti niin ei pystytä vetoamaan, ettei tiedetty.
                      E65 730d '08 Monaco blue
                      Ex: E60 523iA '08

                      Comment

                      • korsto
                        BTCF Member
                        • Jul 2013
                        • 23
                        • mikkeli

                        #56
                        Eilen autoni josta jo nimimerkki DJS^ mainitsikin kuljetettiin bmw:n tutkittavaksi ja nyt vaan odotellaan että kuka maksaa ja mitä vai meneekö lunastukseen. Yritin korjaamopääliköltä kysellä asiaa että meinaavatko asian tiimoilta ottaa ylemälle taholle yhteyttä mutta ei asiaan oikeen halunnut mitään sanoa. Hintoja jo kyselin korjaukselle jos sitä lähtevät tekemään niin hinta alkaen: 6000e ----> että mistään ihan pieninstä summista ei ole kyse.
                        E60 535dA M-Sport
                        E36 325 cabriolet Turbo

                        Comment

                        • jpeltoma
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2004
                          • 600
                          • pirkanmaa

                          #57
                          Luulisi, että vakuutusyhtiöitä alkaisi tämä kiinnostaa, ja alkavat vääntään BMW:n kanssa kättä. Ei ole kauan kun AVK:lla oli just tämmönen takakonttipalanut E60, ja nyt tämän threadin perusteella tulee monta uutta lisää lunastukseen. Sitä palaneen muovin käryä ja nokihiukkasia ei saa millään autosta pois, aina se haju jää.
                          __________________________________________________ ________________________
                          Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                          Comment

                          • djs^
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2009
                            • 1177
                            • Mikkeli

                            #58
                            Oli vielä Mikkelin marmorilla niin pätevä vastaus tuohon kun veli sanoi että foorumilla jo parilla muullakin kaverilla ihan sama ongelma lyhyen ajan sisään, totesi vaan "no me ei käytetä btcf:fää tiedonkeruu lähteenä".. Anteeks?? Eikös käyttäjät oo koekaanineja eikä ne tiskin takana istuvat..
                            Anyway, toivotaan että tästä nyt löytyy jonkinsortin ratkaisu
                            EX :
                            -E36 316
                            -E36 325
                            -E39 523
                            -E39 530dA M-Sportx2
                            -E60 525dA M-Sport x2
                            -E60 545i Matte white
                            -E53 x5
                            -E91 3xx

                            Comment

                            • 1031
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2008
                              • 125

                              #59
                              Originally posted by jpeltoma View Post
                              Luulisi, että vakuutusyhtiöitä alkaisi tämä kiinnostaa, ja alkavat vääntään BMW:n kanssa kättä. Ei ole kauan kun AVK:lla oli just tämmönen takakonttipalanut E60, ja nyt tämän threadin perusteella tulee monta uutta lisää lunastukseen. Sitä palaneen muovin käryä ja nokihiukkasia ei saa millään autosta pois, aina se haju jää.
                              BMW saattaa osallistua näissä tapauksissa vakuutusyhtiöiden kustannuksiin ihan senkin takia että kyseisen mallisarjan vakuutusmaksut eivät pomppaa pilviin.
                              E61 520da LCI 2007
                              EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989

                              Comment

                              • markok
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 3018
                                • Kuopio

                                #60
                                Kun tällähetkellä en itse pääse auton alle niin sen verran tutkin omaa autoa, että mittasin kaapelin resistanssin akulta konehuoneen pistokkeelle. Tein homman niin, että otin akun - navan irti ja kytkin yleismittarin kahden käynnistyskaapelin väliin joista toinen oli kytketty akun + napaan ja toinen konehuoneen + pistokkeeseen. Tulos oli 0,0 ohmia kun ensin oli nollattu mittajohtimien vastus pois. Tämä mittaushan ei ihan koko totuutta kerro kun vastus voi muuttua paljonkin kun virtaa nostetaan, mutta ei ainakaan mitään todella huolestuttavaa mittauksella löytynyt.
                                BMW 530iA Touring -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎