Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Benighted
    replied
    Originally posted by ///THe View Post
    Eihän vaan ole oikaistu tuulilasin vaihdossa ja teippailtu vanhaa anturia takaisin? Anturi pitäisi vaihtaa aina lasinvaihdon yhteydessä.
    En oikein usko, ei ole mun aikana lasia vaihdettu ja saksasta tuotaessa keväällä oli auton lasi jo aika kuluneen oloinen. Toki mahdollista, mutta epätodennäköistä.

    Leave a comment:


  • ///THe
    replied
    Originally posted by Benighted View Post
    Ok kiitos, eipä tuolta mitään vikakoodia ole koskaan tullut joten oisko kiinnityksessä vikaa. Tutkaillaan kun ehditään
    Eihän vaan ole oikaistu tuulilasin vaihdossa ja teippailtu vanhaa anturia takaisin? Anturi pitäisi vaihtaa aina lasinvaihdon yhteydessä.

    Leave a comment:


  • Benighted
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Todennäköisesti viallinen huurtumistunnistin (tai sen kiinnitys tuulilasiin), joka löytyy taustapeilin tyven muovien alta.
    Ok kiitos, eipä tuolta mitään vikakoodia ole koskaan tullut joten oisko kiinnityksessä vikaa. Tutkaillaan kun ehditään

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Benighted View Post
    Mikähän sigun farkussa kun viileämmillä kosteilla keleillä puhaltaa aika-ajoin ilmastointi automaatilla lähes flektin maksimitehoilla ikkunoille. Siis tuntuu että masiina luulee lasien olevan huurussa tai kosteat tai mitä onkaan ja luukuttaa ihan karmealla metelillä puhallusta loputtomiin - ei siis tosiaan lopu vaikka antaa huutaa 10 minuuttia. Pakko ollut laittaa fööni manuaalille kun ei kuule ajatuksiaan kun tuo tapahtuu.

    Esim. Tiistaina ajelin tampereelle moottoritietä aamusella ja koko matkan kun laittoi auto-nappia ilmastoinnista niin flekti melko nopeasti siellä melkein tapissa. Toki lasit meinasi mennä huuruun pienellä teholla, mutta ei nyt helvetti tarvisi täysillä sitä flektiä huudattaa.

    Joku sensori sekaisin vai mikäs?
    Todennäköisesti viallinen huurtumistunnistin (tai sen kiinnitys tuulilasiin), joka löytyy taustapeilin tyven muovien alta.

    Leave a comment:


  • Benighted
    replied
    Mikähän sigun farkussa kun viileämmillä kosteilla keleillä puhaltaa aika-ajoin ilmastointi automaatilla lähes flektin maksimitehoilla ikkunoille. Siis tuntuu että masiina luulee lasien olevan huurussa tai kosteat tai mitä onkaan ja luukuttaa ihan karmealla metelillä puhallusta loputtomiin - ei siis tosiaan lopu vaikka antaa huutaa 10 minuuttia. Pakko ollut laittaa fööni manuaalille kun ei kuule ajatuksiaan kun tuo tapahtuu.

    Esim. Tiistaina ajelin tampereelle moottoritietä aamusella ja koko matkan kun laittoi auto-nappia ilmastoinnista niin flekti melko nopeasti siellä melkein tapissa. Toki lasit meinasi mennä huuruun pienellä teholla, mutta ei nyt helvetti tarvisi täysillä sitä flektiä huudattaa.

    Joku sensori sekaisin vai mikäs?

    Leave a comment:


  • heifetz
    replied
    Originally posted by heifetz View Post
    Minun 2008 525dA:n VIN tiedoissa on koodi 7SC* EDITION FLEET PLUS.

    Moottorin tehoksi on ilmoitettu 145kW, eli 197PS. Rekisteriotteeseen merkitty sama teho.

    Netistä kun lukee muiden tarinoita niin Edition Fleet veronkiertoautoissa olisikin vain 163PS. Onko mahdollista että VIN tiedot sekä rekisteriote olisivat virheellisiä ja autossa onkin tuo 163PS:n softa?
    Itselleni vastaten, Sakemanneissa oli myynnissä Edition Fleet Plus -malleja (525d ja 525d xDrive) -> piti sisällään Business Navin, PDC:n ja Bluetoothin tavallisella 197PS moottorisoftalla. Tuo 163PS moottorisofta taisi päteä vain 520d Edition Fleet -malleissa.

    http://www.bmw-kirsch.de/fileadmin/d...dfleetplus.pdf
    Last edited by heifetz; 26-11-2015, 14:27.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Jos/kun se kampiakselissa olevan värinänvaimentimen ulkokehän hihnapyörä alkaa luistaa sisäkehästä (kumi revennyt tai vulcanointi pettänyt),niin käyttölaite hihna ja apulaitteet ei silloin pyöri kunnolla.Suomeksi sanottuna kampiakseli pyörii,mutta hihnapyörän ulkokehä pyöriin huonosti tai ei ollenkaan.

    Sitten kun se värinänvaimennin korkkaa kokonaan,niin silloin loppuu kaikki toiminta apulaitteilta.Vesipumppu,laturi,ohjaustehostimen pumppu ja saattaa sitten hajota jo muutakin...
    Kiitos hyvästä selvennyksestä. Taas opittiin uutta.

    Leave a comment:


  • H3nu
    replied
    Onko 530d m57n2 paha projekti irrottaa tuo dpf/katti pönttö?

    Leave a comment:


  • heifetz
    replied
    Minun 2008 525dA:n VIN tiedoissa on koodi 7SC* EDITION FLEET PLUS.

    Moottorin tehoksi on ilmoitettu 145kW, eli 197PS. Rekisteriotteeseen merkitty sama teho.

    Netistä kun lukee muiden tarinoita niin Edition Fleet veronkiertoautoissa olisikin vain 163PS. Onko mahdollista että VIN tiedot sekä rekisteriote olisivat virheellisiä ja autossa onkin tuo 163PS:n softa?

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Miten värinänvaimennin vaikuttaa sähköihin ?
    Jos/kun se kampiakselissa olevan värinänvaimentimen ulkokehän hihnapyörä alkaa luistaa sisäkehästä (kumi revennyt tai vulcanointi pettänyt),niin käyttölaite hihna ja apulaitteet ei silloin pyöri kunnolla.Suomeksi sanottuna kampiakseli pyörii,mutta hihnapyörän ulkokehä pyöriin huonosti tai ei ollenkaan.

    Sitten kun se värinänvaimennin korkkaa kokonaan,niin silloin loppuu kaikki toiminta apulaitteilta.Vesipumppu,laturi,ohjaustehostimen pumppu ja saattaa sitten hajota jo muutakin...
    Last edited by Heguli 31; 26-11-2015, 09:24.

    Leave a comment:


  • Versuli
    replied
    Onkohan DPF elinkaarensa päässä kun auto nykyttää aina kun poltto on päällä. Kilometrejä pitäisi vielä olla n. 60 000km seuraavaan vaihtoon. Muutoin ei nykyttämistä ole laisinkaan ainoastaan kun poltto on päällä ( Koneen lämmöt jtn 95C). E61 M57 2.5D vm 2006 auto siis kyseessä

    Edit: niin ja näitä polttoja tapahtuu n. kerran/tankki

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally Posted by kuisma View Post
    Töistä kotiin tullessa alko häikkäämään. Ensin sammu puhallin, sen jälkeen alko herjaa rekisterikilven valoja, abs valo sytty, radio ja idrive alko räppimään, lopuksi kaikki muut mahdolliset vikavalot ja viimeisenä ohjaustehostin pois pelistä. Pääsin kotipihaan ja sammutin auton, startatessa akun valo syttyy ensimmäisenä, sen jälkeen käy kaikki vikavalot läpi, mutta vain naksahtaa.

    Äsken annettiin toisesta akusta lisävirtaa ja lähti niinku palmun alta. Mitattiin laturin jännite, 14V ja akun jännite 12,7V. Taas toimii normaalisti, eikä mikään vikavalo pala.

    Mikähän tuolle tuli? Yöksi meinasin heittää ylläpitolaturiin, ei oo vaan häävi jos jää tuonne tienposkeen aamuruuhkassa...



    Originally posted by jaki View Post
    Pieni kooklaus olisi tuonut tuohonkin vastauksen...
    Värinänvaimennin melko varmasti antautunut.
    Kun se kylmenee, voi alkaa taas pitämään (viat häviää) kunnes alkaa taas luistaa ja lopultahan se sitten irtoaa kokonaan.
    Miten värinänvaimennin vaikuttaa sähköihin ?
    Last edited by BMW525Xda; 26-11-2015, 05:27.

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    Originally posted by kuisma View Post
    Töistä kotiin tullessa alko häikkäämään. Ensin sammu puhallin, sen jälkeen alko herjaa rekisterikilven valoja, abs valo sytty, radio ja idrive alko räppimään, lopuksi kaikki muut mahdolliset vikavalot ja viimeisenä ohjaustehostin pois pelistä. Pääsin kotipihaan ja sammutin auton, startatessa akun valo syttyy ensimmäisenä, sen jälkeen käy kaikki vikavalot läpi, mutta vain naksahtaa.

    Äsken annettiin toisesta akusta lisävirtaa ja lähti niinku palmun alta. Mitattiin laturin jännite, 14V ja akun jännite 12,7V. Taas toimii normaalisti, eikä mikään vikavalo pala.

    Mikähän tuolle tuli? Yöksi meinasin heittää ylläpitolaturiin, ei oo vaan häävi jos jää tuonne tienposkeen aamuruuhkassa...
    Pieni kooklaus olisi tuonut tuohonkin vastauksen...
    Värinänvaimennin melko varmasti antautunut.
    Kun se kylmenee, voi alkaa taas pitämään (viat häviää) kunnes alkaa taas luistaa ja lopultahan se sitten irtoaa kokonaan.

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by kuisma View Post
    Töistä kotiin tullessa alko häikkäämään. Ensin sammu puhallin, sen jälkeen alko herjaa rekisterikilven valoja, abs valo sytty, radio ja idrive alko räppimään, lopuksi kaikki muut mahdolliset vikavalot ja viimeisenä ohjaustehostin pois pelistä. Pääsin kotipihaan ja sammutin auton, startatessa akun valo syttyy ensimmäisenä, sen jälkeen käy kaikki vikavalot läpi, mutta vain naksahtaa.

    Äsken annettiin toisesta akusta lisävirtaa ja lähti niinku palmun alta. Mitattiin laturin jännite, 14V ja akun jännite 12,7V. Taas toimii normaalisti, eikä mikään vikavalo pala.

    Mikähän tuolle tuli? Yöksi meinasin heittää ylläpitolaturiin, ei oo vaan häävi jos jää tuonne tienposkeen aamuruuhkassa...
    Virran vähyydestä nuo oireet kertovat. Mistä akun jännite on mitattu? Selvitä paljonko jännitettä hukkuu akun ja konehuoneen pistokkeen välille? Pahimmassa tapauksessa päävirtakaapelin läpivienti on hapettunut ja tämä aiheuttaa ison tulipalovaaran. Vika voi olla myös kuolleessa akussa joka ei kestä kuormitusta, mutta lepojännite on OK.

    Leave a comment:


  • kuisma
    replied
    E61 simahti

    Töistä kotiin tullessa alko häikkäämään. Ensin sammu puhallin, sen jälkeen alko herjaa rekisterikilven valoja, abs valo sytty, radio ja idrive alko räppimään, lopuksi kaikki muut mahdolliset vikavalot ja viimeisenä ohjaustehostin pois pelistä. Pääsin kotipihaan ja sammutin auton, startatessa akun valo syttyy ensimmäisenä, sen jälkeen käy kaikki vikavalot läpi, mutta vain naksahtaa.

    Äsken annettiin toisesta akusta lisävirtaa ja lähti niinku palmun alta. Mitattiin laturin jännite, 14V ja akun jännite 12,7V. Taas toimii normaalisti, eikä mikään vikavalo pala.

    Mikähän tuolle tuli? Yöksi meinasin heittää ylläpitolaturiin, ei oo vaan häävi jos jää tuonne tienposkeen aamuruuhkassa...

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎