Millä se tunnistaa onko uusi johto vai vanha johto?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kertokaas tietämättömälle, ostin bmw e60 530i vm. 2004. Ajaessa lämmöt nousee normaalisti ja 30 min ajon jälkeen moottorin lämpötila on 105 astetta. Pysähdyksen jälkeen nousi äsken 111 asteeseen. Lisäksi salavalikkoa avatessa kolmion jälkeen ruutuun ilmestyy kuva auton perästä ja pakoputkesta savu, sekä yläkulmassa "lakimerkki".
Ei ainakaan näin noviisin silmin vaikuta, että olisi ihan normaalia.
Comment
-
-
Originally posted by Telehell View PostMillä se tunnistaa onko uusi johto vai vanha johto?
Telehell, minä luulen että tietää vanhaksi johdoksi siitä kun johdon jarrupalan päästä kosketuspinta hioutunut jonkin verran (etujarruissa). Takaantahan nollautui eikä tunnistinjohto ollut vielä ehtinyt ottaa niin paljoa levyyn että pitäisi vaihtaa.
Näin, ehkä ?Last edited by BMW525Xda; 09-07-2016, 17:28.
Comment
-
-
Originally posted by Demz View PostKertokaas tietämättömälle, ostin bmw e60 530i vm. 2004. Ajaessa lämmöt nousee normaalisti ja 30 min ajon jälkeen moottorin lämpötila on 105 astetta. Pysähdyksen jälkeen nousi äsken 111 asteeseen. Lisäksi salavalikkoa avatessa kolmion jälkeen ruutuun ilmestyy kuva auton perästä ja pakoputkesta savu, sekä yläkulmassa "lakimerkki".
Ei ainakaan näin noviisin silmin vaikuta, että olisi ihan normaalia.
Äkkituntumalta voisi tuo vikavalo viitata johonkin DPF regeneroinnin epäonnistumiseen.. Onko lyhyttä ajoa? Tuollainenko se on se vikavalo; http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=183172Last edited by Telehell; 09-07-2016, 16:51.Mitsubishi Outlander PHEV
Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
Ex: Nissan Primera P11 -01
Ex: Nissan Sunny -94
Comment
-
-
Originally posted by Telehell View PostPyöriikö flekti normaalisti? Mikä on jäähdytysnesteen tilanne (määrä, laatu)?
Äkkituntumalta voisi tuo vikavalo viitata johonkin DPF regeneroinnin epäonnistumiseen.. Onko lyhyttä ajoa? Tuollainenko se on se vikavalo; http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=183172
Vikavalo on juuri tuollainen, oranssilla tosin. Ajo on ollut lyhyttä kun tuon ensimmäisen kerran huomasin.
Comment
-
-
Originally posted by Telehell View PostÄkkituntumalta voisi tuo vikavalo viitata johonkin DPF regeneroinnin epäonnistumiseen.. Onko lyhyttä ajoa? Tuollainenko se on se vikavalo; http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=183172
Originally posted by Demz View PostOkei seurasin lämpötiloja koko ajon aikana ja 97-98 astetta oli ajossa, nousi sitten aina kun valoihin pysähtyi 101-103 pintaan ja ajoon lähtiessä palautui takaisin 97 tietämille. Eli uskoakseni täysin normaali.
Vikavalo on juuri tuollainen, oranssilla tosin. Ajo on ollut lyhyttä kun tuon ensimmäisen kerran huomasin.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Telehell View PostMillä se tunnistaa onko uusi johto vai vanha johto?Originally posted by BMW525Xda View PostThanks Jarppa ja Markok, epäilinkin että vaihdettava.
Telehell, minä luulen että tietää vanhaksi johdoksi siitä kun johdon jarrupalan päästä kosketuspinta hioutunut jonkin verran (etujarruissa). Takaantahan nollautui eikä tunnistinjohto ollut vielä ehtinyt ottaa niin paljoa levyyn että pitäisi vaihtaa.
Näin, ehkä ?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by revote View PostPre-LCI 535d automaatti ja vaihdekepistä kysymys.
Mitä siihen pitäisi vaihtaa/korjata jotta keppi olisi jämäkkä vaihdella? Nyt siinä on vähän välystä ja fiilis on kuin 6milj km ajetussa autossa.
Comment
-
-
E60 LCI xDrive, käynnistäessä kuuluu auton keskivaiheilta/edestä ja selvästi pohjasta jostain kevyt kolahdus. Ei kuulu sammuttaessa.
Ei kuulu myöskään vaihteita paikallaan vaihtaessa, esim P-R-D-N välillä tai ajossa, vain käynnistäessä.
Olisiko jokin xdriveen liittyvä juttu, kun vaikuttaa aivan siltä kuin jokin "kytkeytyisi" ?
Comment
-
-
Originally posted by Demz View PostOkei seurasin lämpötiloja koko ajon aikana ja 97-98 astetta oli ajossa, nousi sitten aina kun valoihin pysähtyi 101-103 pintaan ja ajoon lähtiessä palautui takaisin 97 tietämille. Eli uskoakseni täysin normaali.
Vikavalo on juuri tuollainen, oranssilla tosin. Ajo on ollut lyhyttä kun tuon ensimmäisen kerran huomasin.Mitsubishi Outlander PHEV
Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
Ex: Nissan Primera P11 -01
Ex: Nissan Sunny -94
Comment
-
-
Originally posted by Demz View PostKertokaas tietämättömälle, ostin bmw e60 530i vm. 2004. Ajaessa lämmöt nousee normaalisti ja 30 min ajon jälkeen moottorin lämpötila on 105 astetta. Pysähdyksen jälkeen nousi äsken 111 asteeseen. Lisäksi salavalikkoa avatessa kolmion jälkeen ruutuun ilmestyy kuva auton perästä ja pakoputkesta savu, sekä yläkulmassa "lakimerkki".
Ei ainakaan näin noviisin silmin vaikuta, että olisi ihan normaalia.
Comment
-
-
Originally posted by Macke View PostE61 523i -09
Comment
-
-
Originally posted by N54 View PostValo tarkoittaa muistutusta Saksalaisesta "päästö"katsastuksesta (siellä mitataan päästöt ja tarkistetaan auton kunto erikseen). Saat Idrivestä itse sammutettua tuon valon asettamalla sinne uuden päivämäärän huoltomuistutus osiossa. Eli kyseessä ei ole varsinaisesti vika.
Comment
-
-
M54b30 huohotin kitisee. rk cityhuolto tarjoo korjausarvioo n 500€. Miltä kuullostaa, kannattaako kysellä muualta? Ei oo talvipakettia että samalle sinne laittais nuo eristetyt putket ja hintaa paketilla nopeesti kuuklattuna huohotin+eristetytputket n 130€Työkalut M47 dampperin vaihtoon
INPA ISTA
Comment
-
Comment