Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Telehell
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2016
    • 330
    • Joensuu

    Millä se tunnistaa onko uusi johto vai vanha johto?
    Mitsubishi Outlander PHEV
    Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
    Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
    Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
    Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
    Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
    Ex: Nissan Primera P11 -01
    Ex: Nissan Sunny -94

    Comment

    • Demz
      Bimmer Rookie
      • Jun 2016
      • 112
      • Helsinki

      Kertokaas tietämättömälle, ostin bmw e60 530i vm. 2004. Ajaessa lämmöt nousee normaalisti ja 30 min ajon jälkeen moottorin lämpötila on 105 astetta. Pysähdyksen jälkeen nousi äsken 111 asteeseen. Lisäksi salavalikkoa avatessa kolmion jälkeen ruutuun ilmestyy kuva auton perästä ja pakoputkesta savu, sekä yläkulmassa "lakimerkki".

      Ei ainakaan näin noviisin silmin vaikuta, että olisi ihan normaalia.

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        Originally posted by Telehell View Post
        Millä se tunnistaa onko uusi johto vai vanha johto?
        Thanks Jarppa ja Markok, epäilinkin että vaihdettava.

        Telehell, minä luulen että tietää vanhaksi johdoksi siitä kun johdon jarrupalan päästä kosketuspinta hioutunut jonkin verran (etujarruissa). Takaantahan nollautui eikä tunnistinjohto ollut vielä ehtinyt ottaa niin paljoa levyyn että pitäisi vaihtaa.

        Näin, ehkä ?
        Last edited by BMW525Xda; 09-07-2016, 17:28.

        Comment

        • Telehell
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2016
          • 330
          • Joensuu

          Originally posted by Demz View Post
          Kertokaas tietämättömälle, ostin bmw e60 530i vm. 2004. Ajaessa lämmöt nousee normaalisti ja 30 min ajon jälkeen moottorin lämpötila on 105 astetta. Pysähdyksen jälkeen nousi äsken 111 asteeseen. Lisäksi salavalikkoa avatessa kolmion jälkeen ruutuun ilmestyy kuva auton perästä ja pakoputkesta savu, sekä yläkulmassa "lakimerkki".

          Ei ainakaan näin noviisin silmin vaikuta, että olisi ihan normaalia.
          Pyöriikö flekti normaalisti? Mikä on jäähdytysnesteen tilanne (määrä, laatu)?

          Äkkituntumalta voisi tuo vikavalo viitata johonkin DPF regeneroinnin epäonnistumiseen.. Onko lyhyttä ajoa? Tuollainenko se on se vikavalo; http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=183172
          Last edited by Telehell; 09-07-2016, 16:51.
          Mitsubishi Outlander PHEV
          Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
          Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
          Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
          Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
          Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
          Ex: Nissan Primera P11 -01
          Ex: Nissan Sunny -94

          Comment

          • Demz
            Bimmer Rookie
            • Jun 2016
            • 112
            • Helsinki

            Originally posted by Telehell View Post
            Pyöriikö flekti normaalisti? Mikä on jäähdytysnesteen tilanne (määrä, laatu)?

            Äkkituntumalta voisi tuo vikavalo viitata johonkin DPF regeneroinnin epäonnistumiseen.. Onko lyhyttä ajoa? Tuollainenko se on se vikavalo; http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=183172
            Okei seurasin lämpötiloja koko ajon aikana ja 97-98 astetta oli ajossa, nousi sitten aina kun valoihin pysähtyi 101-103 pintaan ja ajoon lähtiessä palautui takaisin 97 tietämille. Eli uskoakseni täysin normaali.

            Vikavalo on juuri tuollainen, oranssilla tosin. Ajo on ollut lyhyttä kun tuon ensimmäisen kerran huomasin.

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5418
              • S:t Karins

              Originally posted by Telehell View Post
              Äkkituntumalta voisi tuo vikavalo viitata johonkin DPF regeneroinnin epäonnistumiseen.. Onko lyhyttä ajoa? Tuollainenko se on se vikavalo; http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=183172
              Kyseessä on bensamoottori joten tuskin on dpf poltto.
              Originally posted by Demz View Post
              Okei seurasin lämpötiloja koko ajon aikana ja 97-98 astetta oli ajossa, nousi sitten aina kun valoihin pysähtyi 101-103 pintaan ja ajoon lähtiessä palautui takaisin 97 tietämille. Eli uskoakseni täysin normaali.

              Vikavalo on juuri tuollainen, oranssilla tosin. Ajo on ollut lyhyttä kun tuon ensimmäisen kerran huomasin.
              Nuo mainitsemasi lämmöt on ihan normaalit bensakoneelle.
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • markok
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 3018
                • Kuopio

                Originally posted by Telehell View Post
                Millä se tunnistaa onko uusi johto vai vanha johto?
                Originally posted by BMW525Xda View Post
                Thanks Jarppa ja Markok, epäilinkin että vaihdettava.

                Telehell, minä luulen että tietää vanhaksi johdoksi siitä kun johdon jarrupalan päästä kosketuspinta hioutunut jonkin verran (etujarruissa). Takaantahan nollautui eikä tunnistinjohto ollut vielä ehtinyt ottaa niin paljoa levyyn että pitäisi vaihtaa.

                Näin, ehkä ?
                Ihan oikeilla jäljillä olit. Anturissa on useampi kontaktipinta, jonka perusteella auto laskee jäljellä olevan matkan palojen vaihtoon. Jos yksikin kontaktipinnoista on kulunut puhki niin nollausta yritettäessä menee laskuri miinukselle.
                BMW 530iA Touring -05

                Comment

                • revote
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2013
                  • 1886
                  • Hollola

                  Originally posted by revote View Post
                  Pre-LCI 535d automaatti ja vaihdekepistä kysymys.

                  Mitä siihen pitäisi vaihtaa/korjata jotta keppi olisi jämäkkä vaihdella? Nyt siinä on vähän välystä ja fiilis on kuin 6milj km ajetussa autossa.
                  Anyone?
                  | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                  Comment

                  • nachi
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 378

                    E60 LCI xDrive, käynnistäessä kuuluu auton keskivaiheilta/edestä ja selvästi pohjasta jostain kevyt kolahdus. Ei kuulu sammuttaessa.

                    Ei kuulu myöskään vaihteita paikallaan vaihtaessa, esim P-R-D-N välillä tai ajossa, vain käynnistäessä.

                    Olisiko jokin xdriveen liittyvä juttu, kun vaikuttaa aivan siltä kuin jokin "kytkeytyisi" ?

                    Comment

                    • Telehell
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2016
                      • 330
                      • Joensuu

                      Originally posted by Demz View Post
                      Okei seurasin lämpötiloja koko ajon aikana ja 97-98 astetta oli ajossa, nousi sitten aina kun valoihin pysähtyi 101-103 pintaan ja ajoon lähtiessä palautui takaisin 97 tietämille. Eli uskoakseni täysin normaali.

                      Vikavalo on juuri tuollainen, oranssilla tosin. Ajo on ollut lyhyttä kun tuon ensimmäisen kerran huomasin.
                      Niin tosiaan bensakoneellahan tuo sinulla on. Sitten voisi kuvitella tuon vikavalon viittaavan kattiin.
                      Mitsubishi Outlander PHEV
                      Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
                      Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
                      Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
                      Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
                      Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
                      Ex: Nissan Primera P11 -01
                      Ex: Nissan Sunny -94

                      Comment

                      • N54
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2012
                        • 526
                        • Satakunta

                        Originally posted by Demz View Post
                        Kertokaas tietämättömälle, ostin bmw e60 530i vm. 2004. Ajaessa lämmöt nousee normaalisti ja 30 min ajon jälkeen moottorin lämpötila on 105 astetta. Pysähdyksen jälkeen nousi äsken 111 asteeseen. Lisäksi salavalikkoa avatessa kolmion jälkeen ruutuun ilmestyy kuva auton perästä ja pakoputkesta savu, sekä yläkulmassa "lakimerkki".

                        Ei ainakaan näin noviisin silmin vaikuta, että olisi ihan normaalia.
                        Valo tarkoittaa muistutusta Saksalaisesta "päästö"katsastuksesta (siellä mitataan päästöt ja tarkistetaan auton kunto erikseen). Saat Idrivestä itse sammutettua tuon valon asettamalla sinne uuden päivämäärän huoltomuistutus osiossa. Eli kyseessä ei ole varsinaisesti vika.

                        Comment

                        • Must1
                          Newbiemmer
                          • May 2016
                          • 28
                          • Lahti

                          Originally posted by Macke View Post
                          Tosta takapenkille suojus, hyvin on kestäny kahden pikkuiitan rypemisen ainakin meidän autoissa:



                          Puukolla viillot turvavöiden kohdalle, toki se keskimmäinen turvavyö jää suojan taakse jemeliin.
                          Kiitti tästä tipsistä, sain vihdoin aikaiseksi hakea tuon biltemasta ja ajaa asiansa erittäin hyvin. Keskimmäisen vyön piiloon jääminen ei haittaa kun ei sinne lastenistuinten väliin helpolla kukaan muutenkaan mahtuisi matkustamaan.
                          E61 523i -09

                          Comment

                          • Demz
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2016
                            • 112
                            • Helsinki

                            Originally posted by N54 View Post
                            Valo tarkoittaa muistutusta Saksalaisesta "päästö"katsastuksesta (siellä mitataan päästöt ja tarkistetaan auton kunto erikseen). Saat Idrivestä itse sammutettua tuon valon asettamalla sinne uuden päivämäärän huoltomuistutus osiossa. Eli kyseessä ei ole varsinaisesti vika.
                            Okei, tätä vähän itsekin veikkailin, mutta hyvä kun tuli varmistus. Kiitoksia!

                            Comment

                            • Ccccc
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2015
                              • 112
                              • Valkeakoski

                              M54b30 huohotin kitisee. rk cityhuolto tarjoo korjausarvioo n 500€. Miltä kuullostaa, kannattaako kysellä muualta? Ei oo talvipakettia että samalle sinne laittais nuo eristetyt putket ja hintaa paketilla nopeesti kuuklattuna huohotin+eristetytputket n 130€
                              Työkalut M47 dampperin vaihtoon
                              INPA ISTA

                              Comment

                              • Mikiis
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2013
                                • 906
                                • Oulu

                                Originally posted by revote View Post
                                Anyone?
                                Mitä tarkoitat väljällä?

                                Mutta jos keppi tuntuu pyörivän tai jotain muuta niin vaihda keppi uuteen.
                                F11 530d -11
                                E91 -06 320d
                                x2 Tuikut
                                Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎