Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw77
    Bimmer Rookie
    • Jan 2011
    • 132
    • P-pohojanmaa

    Originally posted by Sampsaa View Post
    Ongelmana olis E61 LCI takavalot. Takavalojen polttimoiden voltti määrä heittelee 5-12 välillä ja polttimet välkkyy. Led-valot toimivat täydellisesti. Nyt täytyisi saada tietoon mistä lähtee takavalojen + johto mutta netistä löytyy huonosti toimivaa kaaviota. Olisiko valomodulissa vikaa vai mistä lähtis ettiin vikaa?
    Johtosarja takaluukun saranasta tarkistettu?
    ???
    EX: 530D F10 LCI -15
    EX: 530D E61 LCI -08
    EX: 320D E91 -07

    Comment

    • ptikkala
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 1571

      Valojen liittimet tarkistettu ettei sulaneet / hapettuneet?

      Comment

      • Sampsaa
        Bimmer Rookie
        • Aug 2010
        • 105
        • Seinäjoki

        Vika ei pitäisi olla luukun johtosarjassa eikä liittimissä. Selvitellyn jälkeen se on ulompi jarruvalo jossa jännite pätkii. Eikös molemmat polttimot korissa olevissa takavaloissa ole jarruvaloja? Jarrupolinta painamalla pätkiminen loppuu.
        3 x e39
        3 x e46
        E61 530d LCi

        Comment

        • 523i
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2009
          • 319
          • Iisalmi

          N52n25 moottorin öljynjäähdyttimen tiivisteen vaihdosta:

          Tuleeko jäähdytinnestettä ja öljyä muuta kuin sen verran mitä tuolla jäähdyttimessä on? (jäähdytinnestehän luulisi pysyvän säiliössä kun korkki on kiinni?) Kun tuossa ohjeessa käsketään laskemaan nesteet pois. Kiitos!

          Comment

          • anttiboy
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2007
            • 258
            • Alajärvi

            Mikähän ihme alkoi pitämään ääntä 535d:ssä?



            Kierrokset eivät vaikuta ääneen, tasaisesti tulee tuo rätisevä ääni. Huomasin eilen illalla tuon äänen. Aamulla kun laitoin auton käyntiin, ääntä ei tullut. Vasta liikkelle lähtiessä rupesi ääni kuulumaan ja kuuluu tasaiseen tahtiin. Erikoista on se, että vaikka antaisit kierroksia niin ääni pysyy vaan samanlaisena tasaisena. Mielestäni ääni tulee koneen etuosasta, mutta ihan varma en ole.
            Nyk: F82 M4 Yas Marina Blau
            Ex: Porsche 911 "GT3RS"
            Ex: F10 530d //M-Sport Alpinweiss 3
            Ex: E71 X6 40d Titangrau
            EX: F07 530d Carbonschwarz
            Ex: E60 530D //M-Sport Carbonschwarz
            Ex: E65 FL 730d Black Sapphire
            Ex: E60 535D //M-Sport Titansilber Individual
            Ex: E60 535D //M-Sport Carbonschwarz
            Ex: E38 730d Biarritzblau
            Ex: E65 730d White
            Ex: E39 523 //M-Sport Biarritzblau
            Ex: E60 530d //M-Sport Titangrau
            Ex: E36 325 Cabriolet Diamantschwarz
            Ex: E39 530d //M-Sport Individual Hellrot

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7524
              • Jyväshyvä

              Originally posted by anttiboy View Post
              Mikähän ihme alkoi pitämään ääntä 535d:ssä?



              Kierrokset eivät vaikuta ääneen, tasaisesti tulee tuo rätisevä ääni. Huomasin eilen illalla tuon äänen. Aamulla kun laitoin auton käyntiin, ääntä ei tullut. Vasta liikkelle lähtiessä rupesi ääni kuulumaan ja kuuluu tasaiseen tahtiin. Erikoista on se, että vaikka antaisit kierroksia niin ääni pysyy vaan samanlaisena tasaisena. Mielestäni ääni tulee koneen etuosasta, mutta ihan varma en ole.
              Olisko joku alipainesolenoidi kaput?
              Piuhan päähän ja solenoideja testaamaan...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Noesoe
                Bimmer Rookie
                • Apr 2006
                • 104
                • Pirkanmaa

                Suunnitelmissa olisi vaihtaa vakio alustan tilalle Koni Sportkit. Kannattaako vakio pohjaanlyöntikumien tilalle hankkia nuo Msport kumit?

                Auto: E60 vakio alustalla.

                Comment

                • hattiwatti
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2008
                  • 255
                  • Vantaa

                  Nesteiden lämmöt, E61 520D LCI

                  Ihmettelin kun jäi flekti huutamaan kun sammutin auton, ulkona +2. Katsoin lämmöt valikosta, väittää 115C. Kävin 3h töitä tekemässä ja avasin valikon. Edelleen 117C. Ajellessa nousi jopa 122C, mutta välillä tipahti nopeasti 95C josta pomppasi heti 110C yms huojuntaa. Ei vaikuta kovin loogiselta :think

                  Loppumatkan ajoin Carly auki. Sanoo Coolant temp 113C ja oil temp 66C joten en usko, että kone käy oikeasti niin kuumana kuin väittää. Kai se ölppäkin sitten lämpiäisi paremmin.

                  Missäs kohti tuo Coolant anturi on, onko muilla ollut sen suhteen ongelmia?

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7524
                    • Jyväshyvä

                    Originally posted by hattiwatti View Post
                    Missäs kohti tuo Coolant anturi on, onko muilla ollut sen suhteen ongelmia?
                    Tyyppivika n47 koneessa, lämpöanturi on koneen päässä eli helpossa paikassa,
                    moottorin suojan kun nyppäät pois niin näet anturin.

                    Nuo ruukaa murtua siten että kierroosa hakeaa ja sen jälkeen näyttää mitä sattuu...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • hattiwatti
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2008
                      • 255
                      • Vantaa

                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Tyyppivika n47 koneessa, lämpöanturi on koneen päässä eli helpossa paikassa,
                      moottorin suojan kun nyppäät pois niin näet anturin.

                      Nuo ruukaa murtua siten että kierroosa hakeaa ja sen jälkeen näyttää mitä sattuu...
                      Iso kiitos vastauksesta sir MajorD! Täytyy laittaa työn alle.

                      Comment

                      • ottol
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2015
                        • 28
                        • Suomi

                        Olin vaihattamassa kesärenkaita e61 -04 ja about 100m tämän jälkeen "level control failure"

                        Voiko millään tämän vuoksi antaa kyseistä herjaa, vai sattusko vaan samaan kohtaan muuten?

                        Comment

                        • böntti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2011
                          • 2855
                          • Tampere

                          Voi antaa. Auto joksikin aikaa lukkoon ja kovaa ajoa vaan.
                          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                          Comment

                          • ottol
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2015
                            • 28
                            • Suomi

                            böntti,
                            eipä istunut ihan ne uudet vanteetkaan, joten vaihdettiin takaisin talvipyöriin ja sama herja pysyi. Mitä tarkotat joksikin aikaa, mietin että koska kehtais käyä koittaas?

                            Comment

                            • böntti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2011
                              • 2855
                              • Tampere

                              Nyt en muista ulkoa että miten tuosta valitukselta lopulta pääsee mutta veikkaisin että ovet lukkoon puoleksi tunniksi ja sen jälkeen ehkä vielä ajoa jonkin matkaa. Siitä on jo puoli vuotta kun näitä viimeksi oli. Jos ei millään katoa herja niin sitten testerin päähän, perä voi olla transport modessa tai jotain muuta. Foorumiltakin varmasti löytyy juttua jos vähän viitsit hakua käyttää.
                              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                              Comment

                              • suppari
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4049
                                • Turku

                                Originally posted by ottol View Post
                                böntti,
                                eipä istunut ihan ne uudet vanteetkaan, joten vaihdettiin takaisin talvipyöriin ja sama herja pysyi. Mitä tarkotat joksikin aikaa, mietin että koska kehtais käyä koittaas?
                                Level control herja tulee käytännössä pelkästään liian pitkästä nousuajasta. Ei ehjä auto edes päiviä nosturilla ollessaan aiheuta ko. herjaa tauluun.
                                sigpic
                                P:0409699000

                                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                                huollot/korjaukset!

                                BMW E&F sarjaan.
                                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎