Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zonwe
    Newbiemmer
    • Aug 2016
    • 2
    • Uusimaa

    Originally posted by tabasco View Post
    Avaimessa on akku, mikä latautuu ajon aikana kun avain on virtalukossa. Jos avain on ollut pitkään käyttämättä, akku on luultavasti tyhjä. Vanha ja käyttämättä ollut akku voi myös olla epäkunnossa, vaihto-ohje: http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=315311

    Jos se paremmin toimiva avain toimii vain auton vierestä, voi auton vastaanottimessakin olla ongelmaa, tai sitten molemmat avaimet ovat huonona.

    Ehjä auto ja kunnossa oleva avain kyllä pelaa ainakin n. 50m etäisyydeltä asti.
    Kiitos avusta tabasco! Täytyypä nuo ohjeet lukaista, vaihtaa akut avaimiin ja toivoa että ei auton lähettimelle tarvitse tehdä mitään.

    Originally posted by tabasco View Post
    Aika tyypilliseltä kuulostaa, useat näistä on aika öljyisiä ja sotkuisen näköisiä. Ahtoputkien liitoksista tulee helposti öljyä ajan kanssa.
    Meni ilta turaillessa kaikkea muuta auton kimpussa, joten ehdin vain nopeasti ottaa moottorin suojan päältä pois sekä alasuojasta vain öljyjen valutus luukun.

    Päällä olevan suojan alta löytyi pienehköt mustat neste lammikot suuttimien juurien montuista. Olisiko joku täyttänyt öljyä mahdollisesti ohi tai sitten suuttimen tiivisteet hieman hikoilee ja kertyy sinne monttuun tai ehkä molempia. Konehuonetta ei kyllä mielestäni ole pesty ihan hiljattain, koska aika paskanen kauttaaltaan.

    Öljynvalutusluukun kun avas niin luukun päälipuoli oli puolen sentin paksuisessa öljymujussa ja proppu aika kostea sekä päässä öljypisara. Ilmeisesti huono tiivisterengas tai löysällä ollut proppu. Kiristin vähän proppua ja rapåsuttelin puoli tuntia öljypaskoja kannesta puhtaaksi. Nyt ainakin näkee jos propusta vuotaa edelleen vähän. Muita vuotoja en tänään ehtinytkään sitten tutkiskella.

    Comment

    • jaki
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2978
      • Uusimaa

      Originally posted by revote View Post
      Tämä oli hyvä lisätieto. Vettä oli pahimmillaan melkein polveen asti, just mittasin niin ehkä sitä oli pahimmillaan se 40cm,
      Korjamolle tuli eilen 520d, joka oli myös ajanut lätäkköön tyhjäkäynnillä, mutta kuulemma ei mitenkään kovin syvään.
      Ilmaahan LCI ainakin imee etupuskurin keskiritilän kauta, eli aika alhaalta. Ilmanputsari oli märkä, välijäähdyttimestä tuli lorisemalla vettä ja hehkut irrottamalla, sylintereistä suikusi vettä. Kuivaamisoperaation jälkeen kone lähti yskimällä käyntiin, mutta käy todella karkeasti = kaput

      Oli kyllä varoitus itsellekin, kuinka helposti nämä näemmä saa posahtamaan :think
      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

      Comment

      • revote
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2013
        • 1886
        • Hollola

        Originally posted by jaki View Post
        Oli kyllä varoitus itsellekin, kuinka helposti nämä näemmä saa posahtamaan :think
        Kyllä, todella mitättömän oloinen tilanne siinä mielessä että vauhtia ei nimeksikään ja ihan kotikulmilla (parkkikselle matkaa 50m) ja autoon saa tuhansien eurojen laskun...

        Mun auto on ollut kolmesta alkaen tutkinnassa huollossa. Vielä ei ole puhelin soinut, en tiedä onko hyvä vai huono merkki.
        | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

        Comment

        • Rikardo
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2007
          • 715
          • Karkkila

          Originally posted by revote View Post
          Kyllä, todella mitättömän oloinen tilanne siinä mielessä että vauhtia ei nimeksikään ja ihan kotikulmilla (parkkikselle matkaa 50m) ja autoon saa tuhansien eurojen laskun...

          Mun auto on ollut kolmesta alkaen tutkinnassa huollossa. Vielä ei ole puhelin soinut, en tiedä onko hyvä vai huono merkki.
          Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
          ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
          ex:TitanSilber E91 330da
          -Karkkila Connection-

          Comment

          • revote
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2013
            • 1886
            • Hollola

            Originally posted by Rikardo View Post
            Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
            Jes!

            Intercoolerista(?) oli tullut vettä kun olivat letkun irroittaneet. Olivat saaneet käyntiin ja ajaneetkin sillä. Normaalisti oli kuulemma käynyt. Isommalla kaasulla oli alkanut sitten työntämään mustaa, testeri näyttänyt että ilmamassamittari rikki. Ja jarruputki oli kuulemma takana ruostunut poikki, se menee vaihtoon.

            Mutta tässähän kävi hyvin, huh huh. Pitkät työjonot vain, joutuu odottamaan kaksi viikkoa että auto on taas ajossa.

            Tulipa muuten mieleeni, että päivitteleeköhän ne sinne mitään ohjaimia yms? Mietin, että kerronko että siellä on virisofta, säilyykö se siellä edelleen jos ne päivittää ohjelmia?
            | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

            Comment

            • buksin-1
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 4592
              • Keski-Pohjanmaa

              Originally posted by revote View Post
              Jes!

              Intercoolerista(?) oli tullut vettä kun olivat letkun irroittaneet. Olivat saaneet käyntiin ja ajaneetkin sillä. Normaalisti oli kuulemma käynyt. Isommalla kaasulla oli alkanut sitten työntämään mustaa, testeri näyttänyt että ilmamassamittari rikki. Ja jarruputki oli kuulemma takana ruostunut poikki, se menee vaihtoon.

              Mutta tässähän kävi hyvin, huh huh. Pitkät työjonot vain, joutuu odottamaan kaksi viikkoa että auto on taas ajossa.

              Tulipa muuten mieleeni, että päivitteleeköhän ne sinne mitään ohjaimia yms? Mietin, että kerronko että siellä on virisofta, säilyykö se siellä edelleen jos ne päivittää ohjelmia?
              Kerro softasta, muuten palautuu tehtaan asetukset.
              Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
              Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
              SISUSTAT modaukset

              Comment

              • JaniLap
                BTCF Member
                • Sep 2012
                • 2712
                • Tampere

                Originally posted by revote View Post
                Mutta tässähän kävi hyvin, huh huh. Pitkät työjonot vain, joutuu odottamaan kaksi viikkoa että auto on taas ajossa.
                Parempi näin, niin säästyy vaihtokoneen etsimiseltäkin.

                Kunnon kuivattelu ja moottorin lämpimäksi ajo varmasti tarpeen. Suodattimet vaihtoon ja moottoriöly luonnollisesti. Harkinnan mukaan ehkä myös moottorin sisäpesu Fortella tms. voisi olla ajankohtainen. Miten mahtaa vaihdelaatikko olla pitänyt vettä?
                IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                Tampere

                Comment

                • revote
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2013
                  • 1886
                  • Hollola

                  Originally posted by buksin-1 View Post
                  Kerro softasta, muuten palautuu tehtaan asetukset.
                  Ok hyvä, kerron.

                  Originally posted by JaniLap View Post
                  Parempi näin, niin säästyy vaihtokoneen etsimiseltäkin.

                  Kunnon kuivattelu ja moottorin lämpimäksi ajo varmasti tarpeen. Suodattimet vaihtoon ja moottoriöly luonnollisesti. Harkinnan mukaan ehkä myös moottorin sisäpesu Fortella tms. voisi olla ajankohtainen. Miten mahtaa vaihdelaatikko olla pitänyt vettä?
                  Eli moottorin ilmansuodatin ja öljyfiltteri, ei muuta?

                  Mistä tuonne vaihdelaatikkoon pääsisi vettä?

                  Tuli muuten hyvään saumaan tuo jarruputken katkeaminen, se jos olisi ajossa katkennut niin.
                  | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                  Comment

                  • JaniLap
                    BTCF Member
                    • Sep 2012
                    • 2712
                    • Tampere

                    Originally posted by revote View Post
                    Mistä tuonne vaihdelaatikkoon pääsisi vettä?
                    Maallikkona mieleeni tuli lähinnä laatikon huohotin sellaisessa tilanteessa, jossa vesi ulottuu todella ylös, mutta rakenteeseen enemmän perehtyneet korjatkoon.
                    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                    Tampere

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      Originally posted by revote View Post
                      Jes!

                      Intercoolerista(?) oli tullut vettä kun olivat letkun irroittaneet. Olivat saaneet käyntiin ja ajaneetkin sillä. Normaalisti oli kuulemma käynyt. Isommalla kaasulla oli alkanut sitten työntämään mustaa, testeri näyttänyt että ilmamassamittari rikki. Ja jarruputki oli kuulemma takana ruostunut poikki, se menee vaihtoon.

                      Mutta tässähän kävi hyvin, huh huh. Pitkät työjonot vain, joutuu odottamaan kaksi viikkoa että auto on taas ajossa.

                      Tulipa muuten mieleeni, että päivitteleeköhän ne sinne mitään ohjaimia yms? Mietin, että kerronko että siellä on virisofta, säilyykö se siellä edelleen jos ne päivittää ohjelmia?
                      Olisikohan tässä vesi hajottanut maffin ja sen takia kone sammunut -> pelasti koneen. :think Itsellä kun maf hajosi, niin auto sammui kesken kiihdytyksen. Sulla kävi hyvä tuuri, kun vesi ehti onneksi vain välijäähyyn (intercooler) asti eikä koneeseen. Mikäli siellä välijäähyssä oli reilusti vettä, olisi se luultavasti mennyt seuraavassa kiihdytyksessä koneeseen.

                      Tuskin laatikkoon/perään on pääsyt vettä. Huohottimet näissä on sen verran ylhäällä. Roiskevesi ei mene huohottimesta sisään missään merkittävässä määrin. Toki vesi menee sisään, jos huohotin jää veden alle.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • revote
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2013
                        • 1886
                        • Hollola

                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Olisikohan tässä vesi hajottanut maffin ja sen takia kone sammunut -> pelasti koneen. :think Itsellä kun maf hajosi, niin auto sammui kesken kiihdytyksen. Sulla kävi hyvä tuuri, kun vesi ehti onneksi vain välijäähyyn (intercooler) asti eikä koneeseen. Mikäli siellä välijäähyssä oli reilusti vettä, olisi se luultavasti mennyt seuraavassa kiihdytyksessä koneeseen.

                        Tuskin laatikkoon/perään on pääsyt vettä. Huohottimet näissä on sen verran ylhäällä. Roiskevesi ei mene huohottimesta sisään missään merkittävässä määrin. Toki vesi menee sisään, jos huohotin jää veden alle.
                        Olisi ihan "mukavan" kuuloinen teoria jos noin olisi mennyt. Kerrankin tuuria jos näin on käynyt.

                        Hajottaako vesi tuota välijäähyä mitenkään?

                        Toivon vain enää sitä että moottori on oikeasti ehjä, ei olisi kiva laittaa autoa nyt näennäisesti kuntoon ja polttaa siihen rahaa todetakseen hetken päästä että ei prkl moottori onkin sökö. Siksi veinkin sen merkkiliikkeeseen, lasken sen varaan että tietävät mitä tekevät.
                        | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          Originally posted by revote View Post
                          Olisi ihan "mukavan" kuuloinen teoria jos noin olisi mennyt. Kerrankin tuuria jos näin on käynyt.

                          Hajottaako vesi tuota välijäähyä mitenkään?

                          Toivon vain enää sitä että moottori on oikeasti ehjä, ei olisi kiva laittaa autoa nyt näennäisesti kuntoon ja polttaa siihen rahaa todetakseen hetken päästä että ei prkl moottori onkin sökö. Siksi veinkin sen merkkiliikkeeseen, lasken sen varaan että tietävät mitä tekevät.
                          Vesi ei haittaa välijäähyä mitenkään, korkeintaan puhdisti sitä. Mikäli sinne moottoriin olisi mennyt vettä ja aiheuttanut tuhoa, niin se olisi kyllä tullut jo ilmi. Kun kerta oli koeajo onnistunut, niin moottori on ehjä. Käynnistä huomaa kyllä heti, jos vesi on tuhoa tehnyt.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • tabasco
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2007
                            • 851
                            • fin

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Vesi ei haittaa välijäähyä mitenkään, korkeintaan puhdisti sitä. Mikäli sinne moottoriin olisi mennyt vettä ja aiheuttanut tuhoa, niin se olisi kyllä tullut jo ilmi. Kun kerta oli koeajo onnistunut, niin moottori on ehjä. Käynnistä huomaa kyllä heti, jos vesi on tuhoa tehnyt.
                            Mitähän turbo tykkää, kun yhtäkkiä imuputkea pitkin ryöpsähtää litra kylmää vettä? Turbon läpihän se on mennyt, kerran coolerissa on.

                            Comment

                            • Korpraali
                              BTCF Member
                              • Nov 2009
                              • 524
                              • Turku

                              Missäköhän mahtaa olla vika, kun aina ennen valot automaattiasennossa on ovet avattaessa syttynyt parkit ym valot. Nyt yhtäkkiä ei :think lci malli kyseessä.
                              BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

                              Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by tabasco View Post
                                Mitähän turbo tykkää, kun yhtäkkiä imuputkea pitkin ryöpsähtää litra kylmää vettä? Turbon läpihän se on mennyt, kerran coolerissa on.
                                Itse tarkoitin tuolla edellisella viestillä itse raakamottoria. Kyllähän siellä vähän kaikki "oheislaitteet" on voineet ottaa vesileikeistä itseensä (laturi, turbo jne.). Kun ei tiedä paljonko siellä sitä vettä nyt oli, niin paha mennä sanomaan mitä turbo tykkäsi. Toki äkkijäähdytys ei tee turbolle hyvää. Ellei pidä ihmeemmin ääntä, niin tuskin otti kovin pahasti itseensä. Yli 200 tkm ajettu turbo nyt voi hajota ihan milloin vaan, ilman mitään erikoista syytä. Tuollaisissa vesileikeissä voi nyt vähän kaikki ottaa itseensä, kuuma jarrulevy ei tykkää äkkijäähdytyksestä, pallonivelet ei tykkää vedestä & liasta jne jne.


                                Ajelisin autolla normaalisti, kuuntelisin normaalia tarkemmin kuuluuko mitään ylimääräistä ääntä autosta (kun sen saa takaisin).

                                Tässä on kaikille ihan hyvä varoitus, sitä vettä ei tarvitse olla mahdottomasti tiellä, että se aiheuttaa ongelmia. Nyt kävi melkoinen tuuri, että moottori sammui silloin kun se sammui. Seuraava etappi vedellä olisi nimittäin ollut moottori.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎