Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Ostamassa lll

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    Juu, eiköhän Baltian maat ole alunperin olleet Neuvostoliiton peruja region 5 ja EU:n myötä siirtyneet region 2.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • JaniLap
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 2717
      • Tampere

      Originally posted by onavez View Post
      Toinen asia mikä jäi askarruttamaan oli paperisen huoltokirjan ja ton Auto Recordsin eroavaisuus.
      Selasit varmaan koko huoltokirjan läpi? Millaiset oli merkinnät auton luovutustarkastuksesta?

      Sinällään ei ole yllättävää, että paperiseen huoltokirjaan ei kirjata muita käyntejä kuin määräaikaishuoltoihin liittyvät (öljynvaihdot jne.) ja muut yksittäiset huoltokäynnit saattavat kirjautua sähköiseen järjestelmään mikäli huollossa on pääsy BMW:n sähköisiin huoltojärjestelmiin.

      Nythän muutama huoltokäynti kuitenkin sijoittuu paperisen huoltovihkon ja Auto-recordsin kirjanpidon kanssa samoihin aikoihin/ajomääriin.

      Oliko paperisen huoltokirjan merkinnät kaikki BMW:n merkkihuollon tekemiä, vai joidenkin muiden?
      Last edited by JaniLap; 07-04-2019, 23:00.
      IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
      Tampere

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 5013
        • Paimio

        Originally posted by ekaBMW View Post
        Edit2. Näköjään rajat ovat muuttuneet
        DVDs sold in the Baltic states use both region 2 and 5 codes, having previously been in region 5 (due to historic links with the USSR) but EU single market law concerning the free movement of goods causing a switch to region 2.
        Katos...tuota en tiennytkään. Noh aina oppii jotain uutta!
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • onavez
          Bimmer Rookie
          • Apr 2015
          • 87
          • Lappeenranta

          Originally posted by JaniLap View Post
          Selasit varmaan koko huoltokirjan läpi? Millaiset oli merkinnät auton luovutustarkastuksesta?

          Sinällään ei ole yllättävää, että paperiseen huoltokirjaan ei kirjata muita käyntejä kuin määräaikaishuoltoihin liittyvät (öljynvaihdot jne.) ja muut yksittäiset huoltokäynnit saattavat kirjautua sähköiseen järjestelmään mikäli huollossa on pääsy BMW:n sähköisiin huoltojärjestelmiin.

          Nythän muutama huoltokäynti kuitenkin sijoittuu paperisen huoltovihkon ja Auto-recordsin kirjanpidon kanssa samoihin aikoihin/ajomääriin.

          Oliko paperisen huoltokirjan merkinnät kaikki BMW:n merkkihuollon tekemiä, vai joidenkin muiden?
          Selailin ja luovutustarkistuksen merkinnät olivat 10.08.2007 Latvialaisen Wess select as BMW merkkihuollon toimesta, joka on myös tehnyt seuraavat 6 määräaikaishuoltoa. Seuraavat 3 huoltoa Latviassa on toisen paikallisen merkkihuollon tekemät jonka jälkeen seuraavat leimat jo Suomesta. Pystyyköhän merkkiliikkeessä tarkistamaan pitääkö noi huoltotiedot paikkansa tuolta BMW:n sähköisestä huoltojärjestelmästä? Haluasin vielä jonkun varman tiedon joka todistais tuon auton historian ja kilometrien todellisuuden ennen ostamista :think
          Last edited by onavez; 08-04-2019, 17:23.
          E60 LCI 530xi -07
          Ex:
          E36 325 -91
          E36 318 -93

          Comment

          • permanent
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 299

            Originally posted by onavez View Post
            Selailin ja luovutustarkistuksen merkinnät olivat 10.08.2007 Latvialaisen Wess select as BMW merkkihuollon toimesta, joka on myös tehnyt seuraavat 6 määräaikaishuoltoa. Seuraavat 3 huoltoa Latviassa on toisen paikallisen merkkihuollon tekemät jonka jälkeen seuraavat leimat jo Suomesta. Pystyyköhän merkkiliikkeessä tarkistamaan pitääkö noi huoltotiedot paikkansa tuolta BMW:n sähköisestä huoltojärjestelmästä? Haluasin vielä jonkun varman tiedon joka todistais tuon auton historian ja kilometrien todellisuuden ennen ostamista :think
            Kyllä pystyy näkemään, marssit vain liikkeeseen VIN numeron kanssa ja pyydät että voisivatko katsoa huoltohistorian, jos asenne kohdallaan niin kyllä kertovat mutta eivät varmaan tulosta tietoa.

            Comment

            • onavez
              Bimmer Rookie
              • Apr 2015
              • 87
              • Lappeenranta

              Originally posted by permanent View Post
              Kyllä pystyy näkemään, marssit vain liikkeeseen VIN numeron kanssa ja pyydät että voisivatko katsoa huoltohistorian, jos asenne kohdallaan niin kyllä kertovat mutta eivät varmaan tulosta tietoa.
              Sieltähän ne suostuivat tulostamaan huoltotiedot. Kiitokset vinkistä!
              E60 LCI 530xi -07
              Ex:
              E36 325 -91
              E36 318 -93

              Comment

              • Pile jr
                Bimmer Rookie
                • Jan 2011
                • 186
                • Savonlinna

                Kaveri olisi ostamassa itselleen E61 M5 kesäautoksi, onko jollakin tietoa kyseisestä autosta? Onko foorumilla pyörinyt?

                Comment

                • Masander
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2010
                  • 1396
                  • Dingolfing

                  Originally posted by Pile jr View Post
                  Kaveri olisi ostamassa itselleen E61 M5 kesäautoksi, onko jollakin tietoa kyseisestä autosta? Onko foorumilla pyörinyt?

                  https://m.nettiauto.com/bmw/m5/10145...nt=10&vifNav=Y
                  Munuaisten raidat ja tussatut rengastekstit antaa autosta sellaisen mielikuvan, että ei taida olla se ns. pedantin harrastajan helmiyksilö kyseessä

                  Noilla metreillä vois luulla että kk-laakeriremppa on jo tehty?
                  sigpic

                  Comment

                  • Pile jr
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2011
                    • 186
                    • Savonlinna

                    Originally posted by Masander View Post
                    Munuaisten raidat ja tussatut rengastekstit antaa autosta sellaisen mielikuvan, että ei taida olla se ns. pedantin harrastajan helmiyksilö kyseessä

                    Noilla metreillä vois luulla että kk-laakeriremppa on jo tehty?
                    Joo en itsekkään noista tykkää, mutta ne saa pois 😂 on tehty reilussa 200000km ja smg laatikko on myös vaihdettu.

                    Comment

                    • Hagle
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2007
                      • 218
                      • --------------

                      Kysympä täällä vähän mp:tä, kun ei tuolla toisessa ketjussa tullut mitään kommenttia ja en tätä ketjua löytänyt aikasemmmin..

                      Tosiaan rahapulan takia sellasen tonnin vuosisäästön takia olisin vaihtamassa autoa.. -15vm. Tojotan saisin vaihdettua -05vm. e61, pääsisin kaskosta ja rahoituksesta eroon.. bmw kokemusta ei ole, kun n.10v sitten ollut e34 525tds jne.

                      Tossasen olisin halukas vaihtamaan väliaikais autoksi, mitkää m-sportit yms.ei kiinnosta mutta miten noi kilsat yms.uskaltaisko riskillä ottaa käyttöautoksi.

                      Comment

                      • Shatter
                        BTCF Member
                        • Mar 2013
                        • 923
                        • Oulu

                        Originally posted by Hagle View Post
                        Kysympä täällä vähän mp:tä, kun ei tuolla toisessa ketjussa tullut mitään kommenttia ja en tätä ketjua löytänyt aikasemmmin..

                        Tosiaan rahapulan takia sellasen tonnin vuosisäästön takia olisin vaihtamassa autoa.. -15vm. Tojotan saisin vaihdettua -05vm. e61, pääsisin kaskosta ja rahoituksesta eroon.. bmw kokemusta ei ole, kun n.10v sitten ollut e34 525tds jne.

                        Tossasen olisin halukas vaihtamaan väliaikais autoksi, mitkää m-sportit yms.ei kiinnosta mutta miten noi kilsat yms.uskaltaisko riskillä ottaa käyttöautoksi.
                        https://m.nettiauto.com/bmw/525/1097...unt=5&vifNav=Y

                        Laatikko luultavasti jo ehtoopuolella, olkoon sitten öljyjä vaihdeltu taikka ei. Itse laitoin 520tkm ajetun joku vuosi sitten, auton ostin ensimmäiseltä omistajalta jonka ajotyyli oli rauhallinen ja maantie painotteinen. Autoon oli vaihdettu laatikkoöljyt suodattimen kera tarkasti 100tkm välein niin silti turbiini ja osa kitkalevyistä oli ihan lopussa.

                        Turbiinin oireilu on yleensä pientä nypytystä/kierrosten heilumista pintakaasulla ajellessa, helpoiten esiintyy ~80km vauhdissa. Muita oireita on 4->5 vaihto, jolloin laatikko luistaa ja menee vikatilaan sekä pieni viive pakin tai vaihteen kytkeytymisessä joka tulee väljäksi kuluneesta mekatroniikasta.
                        Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                        E91 330dA xDrive M-Sport '09
                        VW Golf mk4 1.6 '03
                        Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                        MB W108 250S '67 x2

                        Comment

                        • Hagle
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2007
                          • 218
                          • --------------

                          Originally posted by Shatter View Post
                          Laatikko luultavasti jo ehtoopuolella, olkoon sitten öljyjä vaihdeltu taikka ei. Itse laitoin 520tkm ajetun joku vuosi sitten, auton ostin ensimmäiseltä omistajalta jonka ajotyyli oli rauhallinen ja maantie painotteinen. Autoon oli vaihdettu laatikkoöljyt suodattimen kera tarkasti 100tkm välein niin silti turbiini ja osa kitkalevyistä oli ihan lopussa.

                          Turbiinin oireilu on yleensä pientä nypytystä/kierrosten heilumista pintakaasulla ajellessa, helpoiten esiintyy ~80km vauhdissa. Muita oireita on 4->5 vaihto, jolloin laatikko luistaa ja menee vikatilaan sekä pieni viive pakin tai vaihteen kytkeytymisessä joka tulee väljäksi kuluneesta mekatroniikasta.

                          Toi loota tossa autossa eniten mietityttääkin..
                          Nykyinen -15vm.tojota hybridi vanha taxi ja tekisi mieli päästä hyvissä ajoin eroon, mutta vähän mietityttää tuo bmw, että onko se sit hetkenpäästä lootavikaisena tallin pihassa..:think

                          Toisaalta kun tota nettä selaili nii aika paljon purkuautonakin noita vanhuksia, niin voihan sitä hyvällä tuurilla halpa lootakin netistä löytyä jos nykyimen hajoaa..
                          Last edited by Hagle; 15-12-2019, 16:40.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by Hagle View Post
                            Toi loota tossa autossa eniten mietityttääkin..
                            Nykyinen -15vm.tojota hybridi vanha taxi ja tekisi mieli päästä hyvissä ajoin eroon, mutta vähän mietityttää tuo bmw, että onko se sit hetkenpäästä lootavikaisena tallin pihassa..:think

                            Toisaalta kun tota nettä selaili nii aika paljon purkuautonakin noita vanhuksia, niin voihan sitä hyvällä tuurilla halpa lootakin netistä löytyä jos nykyimen hajoaa..
                            Omaan korvaa kyllä kuulostaa omituiselta vaihtaa toyotasta BMW:hen kun halutaan säästää rahaa.. :think Lähes puoli miljoonaa rullatussa voi tulla ihan mitä tahansa remppaa vastaan.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Hagle
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2007
                              • 218
                              • --------------

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Omaan korvaa kyllä kuulostaa omituiselta vaihtaa toyotasta BMW:hen kun halutaan säästää rahaa.. :think Lähes puoli miljoonaa rullatussa voi tulla ihan mitä tahansa remppaa vastaan.


                              On kyllö kimurantti tilanne, oishan tollanen e61 ns.laadukkaamman tuntunen ja hiöjaisempi kun tollanen riisikippo ja pääsis kaskosta ja rahoituksesta eroon, mutta kertamaksu kyllä pomppaa, jos lootan joutuu jostain metsästään jne. Ehkäpä se sitten on fiksuin oottaa jos joskus varaa ostaa vähempi ajettu bmw

                              Comment

                              • Paabo
                                BTCF Member
                                • Jul 2007
                                • 4324
                                • Lapinlahti City

                                Bemareita eikä varsinkaan ämmäläisiä kannata viimeisillä rahoilla ostella...
                                E39 M5

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎