Ja tuon läpän tarkastaminen vaatii turbon irroituksen?
Senhän se vaatii, itseasiassa koko paketin purkamisen.
Mutt, jos kello toimii ja muutosta ei läpän asennon ohjausmuutoksesta huolimatta tule, niin läpässähän sen vaivan täytyy silloin olla, eikö ?
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Senhän se vaatii, itseasiassa koko paketin purkamisen.
Mutt, jos kello toimii ja muutosta ei läpän asennon ohjausmuutoksesta huolimatta tule, niin läpässähän sen vaivan täytyy silloin olla, eikö ?
Kyllä ja varmasti nyt tarkoitat ison ahtimen kelloa? Jos vinkkejä mistä ahdin paketti edullisesti niin vinkkejä otettaan vastaan, ebay tietenkin yksi vaihtoehto
Vakio auto ei kunnossa ollessaan savuta.
Mutta sulla ei tainnut olla enää vakio.
Syitä savutukseen on liian paljon tässä pohdittavaksi, suosittelisin viemään jonkun osaavan kaverin diaknoosiin, onko mekaaninen vai ohjelmallinen vaiva.
Täytyy viedä tutkittavaksi siis, oletin että auto oli vakio kun ostin sen mutta epäillys nousi kun huomattiin että nuo pönttöt oli availtu:think.
Kyllähän tää tuntuu ihan hienosti kulkevan ja kerää vauhtiakin aika reippaasti .
Nyt otin livedataa ja ahdot karkaa pyydetystä 200-300 millibaaria,Raili pysyy pyydetyssä 1800 pintaan, mutta pakokaasujen vastapaine nollilla?
Se anturi mittaa hiukkassuodattimen tekemää vastapainetta, tyhjässä purkissa vastapaine on ja kuuluu olla nolla.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Ootko lukenu yhtää tätä topiccia aiemmalta ajalta? Suomesta saa fiksumpia ahtimia +500hv tehoille ni ei tarvi tuhlata noihin ulkomaanelävien höpöturboihin.
Ootko lukenu yhtää tätä topiccia aiemmalta ajalta? Suomesta saa fiksumpia ahtimia +500hv tehoille ni ei tarvi tuhlata noihin ulkomaanelävien höpöturboihin.
Mielestäni nämä kotimaan +500hp ahtimet ovat juuri niitä höpöturboja -todistetusti yhdestäkään ei ole tainnut tulla sitä +500hp millä kyseisiä ahtimia kovasti markkinoidaan.
Lisäksi oma autoni taitaa olla näistä vakioahtimen kuoriin rakennetuista kovakulkuisin vaikka nykyinen ahdin erinäistä syistä jäi puolitekeleiseksi kompromissiksi eikä ole alkuunkaan sellainen kuin piti saada. Seuraava ahdinversio onkin jo itsellä työnalla jolla sitten pitäisikin päästä reilusti yli sen 500hp rajan.
Mielestäni nämä kotimaan +500hp ahtimet ovat juuri niitä höpöturboja -todistetusti yhdestäkään ei ole tainnut tulla sitä +500hp millä kyseisiä ahtimia kovasti markkinoidaan.
Lisäksi oma autoni taitaa olla näistä vakioahtimen kuoriin rakennetuista kovakulkuisin vaikka nykyinen ahdin erinäistä syistä jäi puolitekeleiseksi kompromissiksi eikä ole alkuunkaan sellainen kuin piti saada. Seuraava ahdinversio onkin jo itsellä työnalla jolla sitten pitäisikin päästä reilusti yli sen 500hp rajan.
... Joo, ja sinä tiedät jostain varmasta lähteestä kuultuna, että viidensadan rikkoontuminen on juurikin jäänyt ahtimista kiinni, vai ?
Jos piikkisi on kohdistunut jotenkin minua kohden, niin siinä minun entisessä autossani on juurikin niin paljon syöttöjä, kun polttoainejärjestelmästä irti saa, se riitti, mihin riitti. Ahtimista tehon nousu ei jäänyt kiinni. Koko polttoainelinjaston uusiminenkaan ei auttanut.
Ko ahdinmuutos on kyllä erittäin hyvin toimivaksi todettu, viimeiksi eilen tein ohjelman tähän satsiin. Käytännössä täysin savutonta tehoa, 450-500 väliin ampuu joka kerta, kunhan auto on kunnossa. Mistään ominaisuudesta ei tarvi tinkiä, mistään ei kukaan päältäpäin näe ko. muutosta, toimii erittäin hyvin, kohtuu hintainen, mielestäni jopa halpa. Tehoa tulee juuri niin paljon, kun mihin polttoainejärjestelmän tuotto riittää, halutessa voi lisäaineilla tunkea lisää pökköä pesään, mutta se ei ole minun juttuni. Toimivan viritysahtimen asennus ei tästä helpommaksi enää tule. Piste.
Toivoisin, että sinun ei tarvitsisi tätä omaa kehitystyötäsi tukea haukkumalla toisia asioista, joista et oikeasti tiedä mitään. Sinä olet osannut toistaiseksi ruuvata toisten tekemät ja ideoimat osat takaisin autoosi ja vienyt sen Antille ohjelmoitavaksi - siinäpä se, noilla ansioilla pyrit sitten arvostelemaan toisten työtä ...
Toivottavasti ei tämä aiheeton epäsovun kylväminen johda kannaltasi tilanteeseen, jonka tuloksena joudut ahtimien lisäksi "hiukan" paneutumaan ohjelmiinkin, kenenpä luulet haluavat tehdä kanssasi yhteistä, jos puukko on seljässa heti, oli syytä tai ei. Tai tiedänhän minä ne molemmat vaihtoehdot softan tekoon oikein hyvin ...
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
... Joo, ja sinä tiedät jostain varmasta lähteestä kuultuna, että viidensadan rikkoontuminen on juurikin jäänyt ahtimista kiinni, vai ?
Jos piikkisi on kohdistunut jotenkin minua kohden, niin siinä minun entisessä autossani on juurikin niin paljon syöttöjä, kun polttoainejärjestelmästä irti saa, se riitti, mihin riitti. Ahtimista tehon nousu ei jäänyt kiinni. Koko polttoainelinjaston uusiminenkaan ei auttanut.
Ko ahdinmuutos on kyllä erittäin hyvin toimivaksi todettu, viimeiksi eilen tein ohjelman tähän satsiin. Käytännössä täysin savutonta tehoa, 450-500 väliin ampuu joka kerta, kunhan auto on kunnossa. Mistään ominaisuudesta ei tarvi tinkiä, mistään ei kukaan päältäpäin näe ko. muutosta, toimii erittäin hyvin, kohtuu hintainen, mielestäni jopa halpa. Tehoa tulee juuri niin paljon, kun mihin polttoainejärjestelmän tuotto riittää, halutessa voi lisäaineilla tunkea lisää pökköä pesään, mutta se ei ole minun juttuni. Toimivan viritysahtimen asennus ei tästä helpommaksi enää tule. Piste.
Toivoisin, että sinun ei tarvitsisi tätä omaa kehitystyötäsi tukea haukkumalla toisia asioista, joista et oikeasti tiedä mitään. Sinä olet osannut toistaiseksi ruuvata toisten tekemät ja ideoimat osat takaisin autoosi ja vienyt sen Antille ohjelmoitavaksi - siinäpä se, noilla ansioilla pyrit sitten arvostelemaan toisten työtä ...
Toivottavasti ei tämä aiheeton epäsovun kylväminen johda kannaltasi tilanteeseen, jonka tuloksena joudut ahtimien lisäksi "hiukan" paneutumaan ohjelmiinkin, kenenpä luulet haluavat tehdä kanssasi yhteistä, jos puukko on seljässa heti, oli syytä tai ei. Tai tiedänhän minä ne molemmat vaihtoehdot softan tekoon oikein hyvin ...
Ilmeisesti oma viestini sitten meni henkilökohtaisuuksiin, pahoitteluni siitä. Ehkä artikulaationi oli epäselvää, mutta tarkoituksenani ei ollut keneenkään henkilökohtaisesti kohdistettu kritiikki. Olisin ehkä odottanut hiukan toisensuuntaista teknisiin yksityiskohtiin keskittyvää keskustelua.
Näin herkän ja henkilökohtaisen aiheen ollessa kyseessä, lienee viisaampaa jatkaa keskustelua yv:llä tai puhelimessa. Jos Kari liikut Ylöjärven/Tampereen suunnalla, niin tarjoan kahvit.
Mielestäni nämä kotimaan +500hp ahtimet ovat juuri niitä höpöturboja -todistetusti yhdestäkään ei ole tainnut tulla sitä +500hp millä kyseisiä ahtimia kovasti markkinoidaan.
Lisäksi oma autoni taitaa olla näistä vakioahtimen kuoriin rakennetuista kovakulkuisin vaikka nykyinen ahdin erinäistä syistä jäi puolitekeleiseksi kompromissiksi eikä ole alkuunkaan sellainen kuin piti saada. Seuraava ahdinversio onkin jo itsellä työnalla jolla sitten pitäisikin päästä reilusti yli sen 500hp rajan.
Aika kärjekästä kommentointia... Aika turhaan.
Ei taida olla höpöturbon vika jos mulla jää savuton teho 488hv polttoaineen syöttökapasiteetin loppuessa kesken.
Vikkelässä autossasi on toki uudempi laatikko, se on ~100kg kevyempi sekä parempi hyötysuhde tarkemman polttoaineen annostelun takia.
Comment