Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    Originally posted by lurkki3 View Post
    Oisko ideoita.satunnainen sammumis vika vaivaa edelleen täyskiihdytyksissä.jumittaakohan täsä suutintukin paineregulaattori niin rail paine romahtaa vai suutin kusee paluupuolelle?auto pelaa muuten täysin.juuri vaihdettu isompi walbro tankkiin ja boschin 044 siirtopumppu.siirtopaine täyskaasulla 4.25 bar mutta ei vaikusta ollu kyseiseen vikaan
    Railpaine ei ole oletettavien rajojen sisällä ja kyykkää.. Jos softasta rajat kunnossa niin määränsäädin taikka kp-pumppu hyytyy (vai olitko vaihtanut jo R90 pumpun samalla kun vaihtelit CP3-ruiskuun?). 535d:ssä molemmat edellämainitut on x30d-malleja isommat.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • lurkki3
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 657
      • ylivieska

      Originally posted by Supra^ View Post
      Railpaine ei ole oletettavien rajojen sisällä ja kyykkää.. Jos softasta rajat kunnossa niin määränsäädin taikka kp-pumppu hyytyy (vai olitko vaihtanut jo R90 pumpun samalla kun vaihtelit CP3-ruiskuun?). 535d:ssä molemmat edellämainitut on x30d-malleja isommat.
      On pumppu r90 ja anturit/suutintukki m57n koneisesta.rail paine nousee 1577bar muistaakseni mitä inpalla seurannu.jos en väärin muista ni pyynti ois 1600bar.täyskiihdytyksessä ku ottaa livedataa niin railpaine nousee ja pysyy tuolla 1577bar ja siirtopaine 4.25bar ja ilman mitään kakisteluja sammuu vaikka rail paine ei lähde edes laskuun inpan livedatalla tai sitte ei kerkeä siihen reakoida.välillä pelaa päivän kaks ja sitte yhtäkkiä alottaa tuon sammumisen
      Last edited by lurkki3; 16-05-2017, 08:36.
      E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
      Bagged e32
      Ex E61 525d m-sport -06
      Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
      Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

      Comment

      • Hezman
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2012
        • 708
        • Jyväskylä

        Originally posted by lurkki3 View Post
        On pumppu r90 ja anturit/suutintukki m57n koneisesta.rail paine nousee 1577bar muistaakseni mitä inpalla seurannu.jos en väärin muista ni pyynti ois 1600bar.täyskiihdytyksessä ku ottaa livedataa niin railpaine nousee ja pysyy tuolla 1577bar ja siirtopaine 4.25bar ja ilman mitään kakisteluja sammuu vaikka rail paine ei lähde edes laskuun inpan livedatalla tai sitte ei kerkeä siihen reakoida.välillä pelaa päivän kaks ja sitte yhtäkkiä alottaa tuon sammumisen
        Vikakoodissa kerrotaan että maksimi paine ylitetty. Ettei olis joku rajoitus ohjelmassa liian tiukalla.?

        Onko Testo tuttu ohjelma? Suosittelen tutustumaan. Sillä voit ajaa live-dataa tiedoston muotoon (csv).

        Comment

        • lurkki3
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 657
          • ylivieska

          Originally posted by Hezman View Post
          Vikakoodissa kerrotaan että maksimi paine ylitetty. Ettei olis joku rajoitus ohjelmassa liian tiukalla.?

          Onko Testo tuttu ohjelma? Suosittelen tutustumaan. Sillä voit ajaa live-dataa tiedoston muotoon (csv).
          Testo löytyy ku jaksas syventyä opetteleen käytön.soitin antille niin enskuussa tekee uuden ohjelman.meinas että ku pumpun tulopuolenmääränsäädintä ei ole käytössä niin suutintukin paineesäädin ei pelaa halutulla tavalla tai ei kerkeä reakoida niin polttoaineenpaine karkaa paluupuoleen
          E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
          Bagged e32
          Ex E61 525d m-sport -06
          Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
          Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

          Comment

          • Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9159
            • Oulu

            Originally posted by lurkki3 View Post
            meinas että ku pumpun tulopuolenmääränsäädintä ei ole käytössä niin suutintukin paineesäädin ei pelaa halutulla tavalla tai ei kerkeä reakoida niin polttoaineenpaine karkaa paluupuoleen
            Eihän määräsäädin ole käytössä, kun kone on kylmä (<19 C), eli vastaa tilannetta, joka sulla on jatkuvasti. Eikä tuon suhteen normi-M57N:ssä ole ongelmaa kylmänäkään.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • levis69
              Bimmer Rookie
              • Oct 2008
              • 186
              • Etelä-Savo

              Onko Tuikku ottanut softissaan nopeudenrajoittimen pois?
              Meinasin tänään ajella Lappeenrantaan ilmailupäiville ajamaan tuon mailin kiihdytyksen, vaikka ei kait tuo malmikasa niin kovasti kerkiä kiihtymään..
              E63 M6

              "Ei sen vian tarvitse olla suuri jos se on päässä,niin kuin minulla!"

              ex:
              e21 323i
              e30 316
              e30 M3
              e34 524td
              e34 520i
              e39 530da
              e39 540i 6v.
              E61 535d

              Comment

              • racediesel
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 248
                • porvoo

                moi
                ei taida ottaa pois jollei pyydä.
                menikö nopeusrajoittajaan maililla
                Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
                Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
                Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
                Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
                Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
                BMW 330d-00 250hv ja 630nm
                BMW 330D-05 vakio 2005
                BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
                BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
                BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

                Comment

                • Solmurauta
                  Newbiemmer
                  • Nov 2008
                  • 28

                  Näkyy 335d menevän amerikassa ihan hyvin k26 upgradella vakiorenkailla 11,6s / 202kmh : https://www.youtube.com/watch?v=_mm3zlyxZUE

                  Comment

                  • levis69
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2008
                    • 186
                    • Etelä-Savo

                    Originally posted by racediesel View Post
                    moi
                    ei taida ottaa pois jollei pyydä.
                    menikö nopeusrajoittajaan maililla
                    Ei menny.. 1/4 maili 14.032 ja 235km/h oli loppunopeus.

                    Mulla on vielä DPF paikallaan...
                    E63 M6

                    "Ei sen vian tarvitse olla suuri jos se on päässä,niin kuin minulla!"

                    ex:
                    e21 323i
                    e30 316
                    e30 M3
                    e34 524td
                    e34 520i
                    e39 530da
                    e39 540i 6v.
                    E61 535d

                    Comment

                    • ekis-s
                      Newbiemmer
                      • Jun 2010
                      • 5
                      • Oulu

                      Originally posted by levis69 View Post
                      Ei menny.. 1/4 maili 14.032 ja 235km/h oli loppunopeus.

                      Mulla on vielä DPF paikallaan...
                      Onko tuossa loppunopeudessa näppäilyvirhe
                      14 aika 235kmh loppunopeus ei oikein kohtaa...

                      Comment

                      • jouniu
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2006
                        • 36
                        • Kangasala

                        Originally posted by ekis-s View Post
                        Onko tuossa loppunopeudessa näppäilyvirhe
                        14 aika 235kmh loppunopeus ei oikein kohtaa...
                        varmaan tarkoitetaan 1/4 mailin aikaa ja koko mailin loppunopeutta..
                        F07 535xd -11

                        Comment

                        • levis69
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2008
                          • 186
                          • Etelä-Savo

                          Originally posted by jouniu View Post
                          varmaan tarkoitetaan 1/4 mailin aikaa ja koko mailin loppunopeutta..
                          Juuri näin!
                          E63 M6

                          "Ei sen vian tarvitse olla suuri jos se on päässä,niin kuin minulla!"

                          ex:
                          e21 323i
                          e30 316
                          e30 M3
                          e34 524td
                          e34 520i
                          e39 530da
                          e39 540i 6v.
                          E61 535d

                          Comment

                          • eeskoo
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2012
                            • 91
                            • Chicago

                            Originally posted by Solmurauta View Post
                            Näkyy 335d menevän amerikassa ihan hyvin k26 upgradella vakiorenkailla 11,6s / 202kmh : https://www.youtube.com/watch?v=_mm3zlyxZUE
                            Mistä sä tän amerikan tähän otit?

                            Comment

                            • Supra^
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 5150
                              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                              Originally posted by eeskoo View Post
                              Mistä sä tän amerikan tähän otit?
                              No oletettavasti siksi että ko. auto on amerikassa sekä video on amerikassa kuvattu, tai USA:ssa jos niin haluaa ilmaista, en mä oikein muuta keksi. :think
                              Musti 8HP
                              Nokivasara M47
                              TeiniCoupé DCT
                              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                              Ex:
                              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                              Comment

                              • tuikku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 1353

                                .
                                Ensimmäinen muutos 530d => 535d tehty.
                                Lci 530xd,stä tuli 535xd.
                                Ei loppujen lopuksi mitenkään niin kummoinen homma, ajoneston siirto vanhasta uuteen ja sen sopeuttaminen.
                                Neliveto toimii edelleen normaalisti.

                                Ahtimien, sekä muun tilipehöörin kanssa huomattavasti suurempi työmäärä.
                                Ei ehken taloudellisesti kannattava toimi, mutta onnistuu, jos joku haluaa.
                                CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                                Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                                Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                                tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎