Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • >Jon1<
    BTCF Member
    • Oct 2007
    • 1054
    • Kuopio

    #91
    itse pelkäsin kanssa nuita tiukentuneita päästörajoja kun viime vuonna rikkinäisellä ahtimella ja vanhalla ohjelmalla 1.48 arvo. Eilen mitattiin nii rajottimelle kun polkas niin jäi arvo 1.03-1.05 välille. Pudotettiin sitten max kierrokset päälle 4000rpm niin arvoksi jäi 0.17 . Jotenkin tuo rajotin sotkee arvot ihan vituiksi ja pieni kierroksien pudotus vaikutti heti arvoon positiivisesti.
    ex:F11 535xd M-Sport
    ex:e61 530D M-Sport
    ex:e38 740i mafia
    ex:e36 328
    ex:e36 320
    ex:e30 320->325

    Comment

    • lurkki3
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 657
      • ylivieska

      #92
      Originally posted by >Jon1< View Post
      itse pelkäsin kanssa nuita tiukentuneita päästörajoja kun viime vuonna rikkinäisellä ahtimella ja vanhalla ohjelmalla 1.48 arvo. Eilen mitattiin nii rajottimelle kun polkas niin jäi arvo 1.03-1.05 välille. Pudotettiin sitten max kierrokset päälle 4000rpm niin arvoksi jäi 0.17 . Jotenkin tuo rajotin sotkee arvot ihan vituiksi ja pieni kierroksien pudotus vaikutti heti arvoon positiivisesti.
      Turhaa ressasin...kävin ottaan päästöt merkkikorjaamolla niin k-arvo oli 0.79 eka polkasulla.ilmanpuhdistajan otin pois ja kävin ajamassa pitempää matkaa isoilla kierroksilla että puhdistuu...suuri ero viimevuoden 2.7 arvoon
      E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
      Bagged e32
      Ex E61 525d m-sport -06
      Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
      Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

      Comment

      • dehali
        Newbiemmer
        • Jun 2012
        • 24
        • Porvoo

        #93
        Omasta autosta (530d LCI) rupee ahdin olemaan väljä (161tkm mittarissa). Joten pitäisi pikku hiljaa alkaa kattelee uutta turboa. Mistäköhän löytyisi kohtuu hintaan vakio ahtimen? Vai pitäisikö suosiolla jos saa samaan hintaan jonkun pikkusen isomman puhaltimen vaihtaa? Ehdotuksia?

        Comment

        • juust0
          Newbiemmer
          • Nov 2016
          • 15
          • suomi

          #94
          tossa rakenteilla tollane 535d -06 ja nyt olen saanut kiinni pro turbolla muokatut ahtimet joille luvattiin että päästään +500hv lukemiin, isomman välijäähyn olen asentanut ja laatikon kättäynyt siekkisellä vahvisttemmassa . kuinkahan pitkälle pumppu mahtaa piisata? ja vinkkejä otetaan asiasta tietäviltä auton "piristämiseen" ja mahd osien vaihtoon että saadan paikat pysymään kunnossa. putkisto on myös rakenteilla.

          Comment

          • lurkki3
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 657
            • ylivieska

            #95
            Kertokaahan joku vähä neuvoa.pro turbon tekemä hybrid 2260v.ahdin ei ollut itellä vakio sisuskaluilla paikallaan...ja tässä mallissa siipien rajoitin ruuvi ja tietysti alipaineohjaus.ahdin heräilee todella hyvin mutta ei varmaan oo ihan normaalia että ahtopaine nousee moottorijarrulla johonki 0.2-0.3bar ja paikallaan kun polkaiseen kaasun pohjaan niin ahtaa 1bar luokkaa.pakopaineita enemmän ku vakio 2260v:llä mikä oli paikallaan.jopa 3.2bar sai pakosia tuolla hybridillä ku vedätti 4 vaihteella pikku kierroksilta punarajalle.onkohan joku nyt menny ronkkimaan tuota siipien rajoitin ruuvia vai Oisko pro turbon jo pitänyt jotain oikea optista säätöä tehdä ahtimelle koska sen modaskin?
            E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
            Bagged e32
            Ex E61 525d m-sport -06
            Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
            Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

            Comment

            • tuikku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1353

              #96
              Originally posted by lurkki3 View Post
              Kertokaahan joku vähä neuvoa.pro turbon tekemä hybrid 2260v.ahdin ei ollut itellä vakio sisuskaluilla paikallaan...ja tässä mallissa siipien rajoitin ruuvi ja tietysti alipaineohjaus.ahdin heräilee todella hyvin mutta ei varmaan oo ihan normaalia että ahtopaine nousee moottorijarrulla johonki 0.2-0.3bar ja paikallaan kun polkaiseen kaasun pohjaan niin ahtaa 1bar luokkaa.pakopaineita enemmän ku vakio 2260v:llä mikä oli paikallaan.jopa 3.2bar sai pakosia tuolla hybridillä ku vedätti 4 vaihteella pikku kierroksilta punarajalle.onkohan joku nyt menny ronkkimaan tuota siipien rajoitin ruuvia vai Oisko pro turbon jo pitänyt jotain oikea optista säätöä tehdä ahtimelle koska sen modaskin?
              Moottorijarrutuksessa saa ahdot nousta, toisissa softissa näin käy, toisissa ei, riippuu miten ohjelma on alunperin pantu toimimaan siinä tilanteessa.

              Anna rajoitinruuvin olla noin, niin herää hyvin, mutta jatka tankoa, niin käytös muuten rauhoittuu.
              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

              Comment

              • tuikku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 1353

                #97
                Originally posted by juust0 View Post
                tossa rakenteilla tollane 535d -06 ja nyt olen saanut kiinni pro turbolla muokatut ahtimet joille luvattiin että päästään +500hv lukemiin, isomman välijäähyn olen asentanut ja laatikon kättäynyt siekkisellä vahvisttemmassa . kuinkahan pitkälle pumppu mahtaa piisata? ja vinkkejä otetaan asiasta tietäviltä auton "piristämiseen" ja mahd osien vaihtoon että saadan paikat pysymään kunnossa. putkisto on myös rakenteilla.
                Alle viidensadan.
                Pakoputkeen ei minkään hyödyn takia kannata penniäkään rahaa laittaa.
                Hitupöntön tyhjennys riittää.
                CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                Comment

                • juust0
                  Newbiemmer
                  • Nov 2016
                  • 15
                  • suomi

                  #98
                  Originally posted by tuikku View Post
                  Alle viidensadan.
                  Pakoputkeen ei minkään hyödyn takia kannata penniäkään rahaa laittaa.
                  Hitupöntön tyhjennys riittää.
                  Mitäs pumpulle olisi tehtävissä, että saataisin se +500?

                  Comment

                  • jkela
                    BTCF Member
                    • Mar 2013
                    • 17
                    • Suomi

                    #99
                    Originally posted by juust0 View Post
                    Mitäs pumpulle olisi tehtävissä, että saataisin se +500?
                    Lisää tuottoa on vaihtelevalla menestyksellä saatu iskunpituutta lisäämällä. Muutama toimiva modattu pumppu lienee käytössä Suomessa, mutta huonommalla tuurilla leipoo pumppu ja jos on kiinni koneessa levitessään, menee myös koneen yläkerta ketjun katketessa (älä kysy, miksi tiedän :-)

                    Kertokoon joku muu, jos tältä rintamalta on nykyään parempia uutisia.

                    Pre-LCI vehkeissä loppuu myös suuttimien kapasiteetti liki samaan aikaan pumpun kanssa, eli niillekin pitää jotain keksiä jos yli viidensadan mielii...

                    -jarmo

                    Comment

                    • VolvoTDi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2006
                      • 1576
                      • Tampere - Pori

                      Ja niin kävi Bernerit:

                      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                      Check:
                      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                      Tampere 044-5867096

                      Comment

                      • ///THe
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2009
                        • 840
                        • Espoo

                        Originally posted by VolvoTDi View Post
                        Voi jeesus näitä hommia...
                        X5 F15 ///Msport
                        CRX 2gen +25psi

                        Comment

                        • Jacques
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2008
                          • 573
                          • pk

                          Ja vasta ehdin katsastaa.. Hyvinhän tuo heilahti 0.5 arvon alle ja varaakin jäi vielä 4x kovemmille arvoille. Vähän kutkutti kun ei ollut vanhaa loppua tallella, eikä muisti pelaa..
                          G30 540i
                          F32 435d

                          Comment

                          • lurkki3
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 657
                            • ylivieska

                            Originally posted by ///THe View Post
                            Voi jeesus näitä hommia...
                            Voi vittu
                            E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                            Bagged e32
                            Ex E61 525d m-sport -06
                            Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                            Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                            Comment

                            • >Jon1<
                              BTCF Member
                              • Oct 2007
                              • 1054
                              • Kuopio

                              Joo itsekin luin tänä aamuna tuon jutun.. Kyllä nämä hallituksen toilailut aiheittaa turhaa verenpainetta
                              ex:F11 535xd M-Sport
                              ex:e61 530D M-Sport
                              ex:e38 740i mafia
                              ex:e36 328
                              ex:e36 320
                              ex:e30 320->325

                              Comment

                              • Boiga
                                BTCF Member
                                • Jul 2007
                                • 1773
                                • Ylöjärvi

                                Sotken tätä topicia vähän, onko täällä tullut vastaan d17c vikakoodia sellaisessa autossa jossa ohjelma sekä actiivinen cruise? e61 nyt kyseessä.

                                Onko kenelläkään ajatusta ongelman kiertämiseksi muuten kuin palauttaa dpf ja ohjelma takaisin kuten tehtaalta?

                                Eli auto on 04/06 valmistunut 530da jossa varusteena ACC, ohjelmoitu ja samalla dpf/decat, vikakoodi ohjelmoinnin jälkeen:

                                "D17C CAN message with error received. Message: Torque from engine control unit. "

                                Hakuammuntaa enkä odota saavani vastauksia välttämättä mutta jos jollain on vinkkiä niin otetaan ajatuksia vastaan. Vika tulee siis kun painaa vähänkään liikaa kaasua jalalla, lähtee pois vain kun nollaa dde sekä acc moduulien koodit molemmat. Näyttöön tulee active cruise control failure. Toimii kun ei paina liikaa kaasua tai ajaa vakkarilla ja antaa sen kiihdyttää omalla tavallaan.

                                PS ongelma ei ole läheskään kaikkien acc varusteisien autojen kanssa, vain joidenkin joissa tietty ohjelma versio...
                                Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎