Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin part 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9156
    • Oulu

    #61
    Originally posted by lurkki3 View Post
    Kahta 2260v:tä käsissä pyöritellyt ja kummassakaan ei rajoitin ruuvia ole eikä edes jenkoja sille ruuville.ja tässä kolmannessa mistä ruuvi löyty oli se vnt koneistolle menevä vipukin erimallinen.
    Sähköservollinen?
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • diffas
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2010
      • 215
      • Lahti

      #62
      Jep, semmoisissa ei ole moisia. Ulkoisesti ainakaan, mut mun mielestä siivikon sisällä oli omat liikeradalle rajoitin tapit, jotka estää vnt-siivikön osumista turbiiniin.

      Sähköservollisen tunnoistaa tyyppikilvessä olevasta K-kirjaimesta (esim. Gtb2260vk/vzk jne jne).
      Kingdiesel Racing

      Comment

      • lurkki3
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 657
        • ylivieska

        #63
        Originally posted by Clavurion View Post
        Sähköservollinen?
        Kyllä ne 2 oli servollisia alunperin nyt ku muistelen,oli vain muutettu alipainekellolle
        E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
        Bagged e32
        Ex E61 525d m-sport -06
        Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
        Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

        Comment

        • >Jon1<
          BTCF Member
          • Oct 2007
          • 1054
          • Kuopio

          #64
          Originally posted by lurkki3 View Post
          Missä kannattas 2260v hybridi teettää?pro turbo vai murola?
          itsellä fin turbon tekemä.. herää kyllä todella hyvin
          ex:F11 535xd M-Sport
          ex:e61 530D M-Sport
          ex:e38 740i mafia
          ex:e36 328
          ex:e36 320
          ex:e30 320->325

          Comment

          • jkela
            BTCF Member
            • Mar 2013
            • 17
            • Suomi

            #65
            Mailin ajot Lappeenrannassa 27.8

            Yllättävän liukkaasti kulki perhekulkine 2004 vuotinen 535d, kun ensimmäistä kertaa olin varttia ja mailia koittamassa. Ainoalla yrittämällä, 3/4 täydellä tankilla, vartti taittui aikaan 12,935s ja mailin loppunopeus 257km/h. Parinsadan huiteilla syttyy yhä reduced engine power varoitus kojetauluun, mutta ei tuo tainnut juurikaan tehoja viedä kun kiskoi loppunopeuden noinkin korkeaksi. Onko kellään tietoa mitkä asiat valon sytyttää ja miksi ei mene kuitenkaan ihan limp-moodiin ja pikkutehoille?

            Kaikenkaikkiaan ei ole tuikun reseptillä modatusta turbosta pahaa sanottavaa. Pieni notkohan siinä teho ja vääntökäyrässä on turbojen vaihtokohdassa (pöläyttää hetken mustaa, jos sattuu isolla vaihteella äkkiä kiihdyttämään), mutta muuten tosi hyvä teho ja vääntö tarjolla aina yläkierroksille asti.

            -j

            Comment

            • tuikku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1353

              #66
              .
              Polttoaineen paine.
              Pumpun tuotto loppuu.
              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

              Comment

              • jkela
                BTCF Member
                • Mar 2013
                • 17
                • Suomi

                #67
                Kiitos tuikku infosta. Mitenköhän moottorin-ohjaus tuossa reagoi, kun tuntuu ettei kulku tuohon herjaan lopu kokonaan? Aiemmin, kun ostin autoni, oli siinä Karalan softa, jolla ahtopaineet karkasivat (vakioturbo) ja auto antoi saman herjan. Silloin hyytyi kyllä kulku selvästi ja toiminta palautui vasta uudelleenkäynnistyksen jälkeen.

                Onko siis mahdollista koodata softa jättämään tuon paineenlaskun hälytys huomiotta, vai mitä tuossa tapahtuu?
                -j

                Comment

                • tuikku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 1353

                  #68
                  .
                  Ensin tulee ilmoitus tilanteesta kun polttoaineen virtausmäärä on valmistajan mielestä niin suuri, että täytyy olla vika, mutta jos varsinaista ristiriitaa ei ole, tehoa ei vähennetä, vaan se tapahtuu sitten kun toteutunut railpaine jää riittävän paljon pyydetystä jälkeen, se on sitten se seuraava "askel".

                  On mahdollista, mutta kaikki tieto on hyvästä - se on hyvä olla merkkinä siitä että limiitillä mennään. ;-)
                  Last edited by tuikku; 03-09-2016, 21:22.
                  CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                  Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                  Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                  tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                  Comment

                  • jkela
                    BTCF Member
                    • Mar 2013
                    • 17
                    • Suomi

                    #69
                    Kiitos tuikku, kun jaksat avata näitä juttuja meille maallikoillekin.

                    -j

                    Comment

                    • Mat0laatikk0
                      Newbiemmer
                      • Sep 2016
                      • 2
                      • Seinäjoki

                      #70
                      Jos tuon dowpipen vaihtaa 3" putkeksi. Vaatiiko se erillistä koodausta? :think

                      Comment

                      • tuikku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1353

                        #71
                        .
                        Ei
                        CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                        Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                        Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                        tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                        Comment

                        • jmp2002
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 5727
                          • Rovaniemi

                          #72
                          Onko porukka vaihdellu pakovenajousia jäykempiin??? mistäs sen tarpeellisuuden huomaa?
                          E30 325i Touring -89
                          E30 325i touring -88 m50tbo
                          G20 330e M-Sport -20

                          Comment

                          • muuris
                            BTCF Member
                            • Aug 2002
                            • 3501
                            • Jyväskylä

                            #73
                            Originally posted by jmp2002 View Post
                            Onko porukka vaihdellu pakovenajousia jäykempiin??? mistäs sen tarpeellisuuden huomaa?
                            En ole M57:aan vaihtanut, eri moottoriin kylläkin. Kun kiekka- ja pakopainemittari osoittavat molemmat klo12:ta isompia lukemia ja koneen käytös muuttuu oudoksi, kannattaa asiaan perehtyä. Lievässä ilmiössä teho häviää, kovemmilla paineilla pakoääni muuttuu lärinäksi ja kone voi sammua.

                            Ensisijainen lääke olisi vähentää sitä pakopainetta eli käytännössä vähentää ahtopyyntiä tai suurentaa ahdinta. Mahdottomasti ei voi pakopaineen siedon kasvattamisella pelata, ei se iso pakopaine hyvää tee teholukemille kuitenkaan.
                            E30 325iX '86
                            Instagram

                            Comment

                            • diffas
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2010
                              • 215
                              • Lahti

                              #74
                              Imuventtiilien hallinta on yhtä tärkeä tehotuoton kannalta. Itselleni laitoin ~50% tiukemmat jouset molempiin ja perstuntumalla veto on kierrosten yläpäässä kyllä ihan napakka, vaikka ei semmoista 6000 nousevaa tehokäyrää olekaan. Muistan tässä taannoin tuikun projektissa olleen tarinan mein foorumilla:

                              Linkki

                              Jos ei näy, niin tässä lainaus:

                              "Bemarin moniventtiili dieseleissä on todella löysät venttiilinjouset vakiona, 16kg seetipaineet ja jousivakio ~1.1kg/1mm.
                              Vakio venttiilinkoolla tarvittava paine aukaisemaan venttiilin olisi ~3.2bar ja tyypillisesti ongelmia tuleekin kun viritysaste nousee,
                              niin venttiilit sekoavat aina vain alhaisemmilla kierroksilla. Tyypillisesti teho tippuu ~3600rpm, mutta tuikku tietysti vetänyt tämänkin överiksi.
                              ...
                              miedommin viritetystä sain dynokäyrätkin ennen/jälkeen.
                              Ainoa ero dynotusten välillä on kannen porttaus ja jäykemmät venttiilinjouset.
                              Auton sääti molemmillla kerroilla sama henkilö. Ensimmäisellä kerralla maksimiteho hakuisesti savurajalle ja toisella kerralla pystyi
                              rajoittamaan syötöt halutun tehon tasoon."


                              Kingdiesel Racing

                              Comment

                              • hatemi
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2009
                                • 106
                                • Jkl

                                #75
                                Laitetaan tännekkin pieni teaseri tulevasta. Puuhastelu on parhaillaan menossa ja luultavasti ajossa joulun välipäivinä. Autona LCI 530xd.
                                Attached Files
                                tdituning.fi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎